/spanien/barcelona/forum/26251.aspx/spanien/barcelona/forum/26251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-21 19:59
2-0 till barca.
Marquez o Ronaldinho
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-21 19:59
2-0 till barca.
Marquez o Ronaldinho
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-24 20:29
Ett väldigt konstigt system i Italien isåfall.
Fast annars hade det blivit fördel Milan då Berlusconi har ett G A N S K A stort inflytande över vilka spelare som ska få pass eller inte.

Jag menar kan han snacka sex o kvinner på möterna med Persson o grabbarna så kan han väl fixa ett Eu- pass till en Brasliansk guldklimp so han bara m å s t e ha i startelvan.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-24 20:29
Ett väldigt konstigt system i Italien isåfall.
Fast annars hade det blivit fördel Milan då Berlusconi har ett G A N S K A stort inflytande över vilka spelare som ska få pass eller inte.

Jag menar kan han snacka sex o kvinner på möterna med Persson o grabbarna så kan han väl fixa ett Eu- pass till en Brasliansk guldklimp so han bara m å s t e ha i startelvan.
Barcelona Los Culés
2004-02-24 20:11

Det är så att i Italien så får man bara värva en icke Eu spelare varje säsong.
Deportivo gäst
2004-11-02 12:15
Milan kommer krossa er ...italienska ligan äger ..... jag är inte deportivo-fans om ni tror det ,....
Barcelona Gabriel
2004-11-01 19:07
Rc3

När du säger att en av orsakerna till att Ronaldinho inte är lika bra i år som han var förra säsongen kan bero på att lagen i den spanska ligan har börjat se Ronaldinho mer som en stjärna i år så tror jag att du är ute på helt fel sida. Det låter inte så rimligt att lagen behöver ett helt år på sig att se vilka kvalitéer han besitter. Mer rimligt skulle vara att alla lagen(om inte innan) såg honom som en av de bästa redan efter 10 ligamatcher, för även om Barcelona spelade uselt vid denna tiden så var Ronaldinho tvärtom mycket bra.

När det gäller Real Madrid så erkänner jag från mitt barcahjärta att även om jag är halvspansk så ser jag hellre att ett lag från Italien vinner än att Real Madrid gör det. Sen behöver man inte äckla sig på fansen, det får man bara göra när det är El clasico ;):P..
Valencia borjeboy
2004-11-03 10:51
finns det någon som vet nån sida när man gratis kan få se ronaldinhos mål på internet
Barcelona Barca_91
2004-02-23 20:13
Fd Barca spelaren Dani gjorde mål för Zaragoza när dom vann med 4-1 mot Villareal.
Enligt Tv4 var det den Dani som lämnade Barca.
Barcelona Isãk
2004-02-21 19:01
Ja, klockan 21.25 smäller det på TV4+.
Barcelona Tompa
2004-02-24 18:25
Bopi:
Doggelito har rätt, man måste komma sämst tvåa i spanska ligan för att vara direktkvalificerade för C.L. Dock brukar tredje och fjärdelagen i spanska ligan (likadant för lagen från de andra storligorna) få relativt lätt lottning - i regel mot ett lag från en mindre liga.
Barcelona Tompa
2004-02-24 18:25
Bopi:
Doggelito har rätt, man måste komma sämst tvåa i spanska ligan för att vara direktkvalificerade för C.L. Dock brukar tredje och fjärdelagen i spanska ligan (likadant för lagen från de andra storligorna) få relativt lätt lottning - i regel mot ett lag från en mindre liga.
Barcelona Xavi
2004-02-21 17:26
Motta har ju varit skadad ett tag så det är inte alls säkert att han gör en stormatch.
Barcelona Gabriel
2004-02-21 19:43
Snälla alla lägg av att vara så jävla dåligt självförtroende för barcelona de vinner idag med 2-1 3-1...! fan visa lite barcamakt.
Barcelona Zoran
2004-02-22 17:39
Härlig seger igår, mycket bra spelad match rent taktiskt set. Jag måste blanda mig lite i den här diskussionen om vilken forward vi skall införskaffa oss till nästa säsong. Torres är utan tvekan en stor talang, men han har gjort 12 mål den här säsonmgen varav 5 på straff vilket inte är väldigt inponerande. Dessutom har Atleticos president nyligen uttalat sig om att han absolut inte är till salu, skulle han mot alla odds vara det så är det många klubbar som kommer att intressera sig varav våra chanser att få honom minskar markant. Jag tror personligen att det kan ta en och annan säsong innan han kommer upp på +20 mål. Vieri har passerat sitt bäst före datum, dessutom har han en enorm lön som inte mågna klubbar har täckning för att betala. Den spelare som alla glömmt bort är Owen, han har inte heller skrivit något nytt kontrakt och är väldigt sugen på att spela Champs League och vinna lite titlar (enligt skvaller pressen), det ser inte ut som det blir några titlar i Liverpool. Tror även att det skulle vara mycket svårt att fiska upp Owen om han skulle transfer listas under sommaren då andra klubbar som Chelski skulle jaga honom med blås lampa. Trezguet är nog den spelaren som har den största chansen att bära blaugranas färger nästa säsong, men Juve förhandlar om nytt kontrakt med honom för tillfället. Det tisslas och tasslas om bytes affärer med Juve, vi kan bara hoppas att det stämmer. Tittar man på Trez när han spelar så bländar han inte en med teknik och vackra dribblingar, men han är ruskigt effektiv framför mål och det känns som att det är just en sådan kille vi behöver på topp. Jag är lite orolig för att sattsa på en massa talanger som inte ritigt har blommat ut, hur många sådana värvningar har gjorts utan att dom lyckas? Jag tycker att man skall sattsa på ettablerade spelare i form av Trez och om man skulle komma över en tallang (Bojinov, Robinho) billigt som kan komma in då och då för att jobba sig in i truppen så är det bara bra. Men att bränna allt sitt kapital på tallanger igen är inte ett steg i rätt riktning.

//Zoran
Barcelona Puyol
2004-02-23 10:03
jag vill faktiskt inte se Torres eller Vieri i Barcelona.... istället för Torres kan vi ha Sergio.. och Vieri har börjat likna Kluivert (ett stort namn utan effektivitet)...

när det gäller Rejkard så tycker jag fortfarande att han är ingen bra tränare... vi vinner inte för att vi har en bra tränare utan bra spelare...det tog ungefär en halv säsong för honom för att hitta en bra taktik ...undrar hur lång tid kommer det att ta nästa säsong när vi har många andra nya spelare.

förresten jag tycker inte att denna taktik är det bästa taktiken som passar Barca..jag skulle vilja se Quaresma med......
Barcelona Puyol
jag vill faktiskt inte se Torres eller Vieri i Barcelona.... istället för Torres kan vi ha Sergio.. och Vieri har börjat likna Kluivert (ett stort namn utan effektivitet)...

när det gäller Rejkard så tycker jag fortfarande att han är ingen bra tränare... vi vinner inte för att vi har en bra tränare utan bra spelare...det tog ungefär en halv säsong för honom för att hitta en bra taktik ...undrar hur lång tid kommer det att ta nästa säsong när vi har många andra nya spelare.

förresten jag tycker inte att denna taktik är det bästa taktiken som passar Barca..jag skulle vilja se Quaresma med......
Barcelona Puyol

Barcelona Tompa
2004-02-23 09:30
Bopi:
Kikade nyss på länken och jag vidhåller vad jag skrivit innan. Vieri är en fantastisk anfallare (när han är på rätt humör) men jag tycker inte Barca ska satsa på honom i första hand. Dels fyller han 31 år i sommar och är således ingen framtidsman. För det andra har han blivit väldigt divig. Jag hade gärna sett Adriano som jag är mycket imponerad av i Barcatröjan. Men han kan vi nog glömma då Inter betalade en massa pengar till Parma nyligen. Sen kompliceras det ytterligare av att han skulle ockupera ytterligare en plats för utlänningar, d v s spelare utan EU-pass.

Torres vore en dröm att få men han lär också bli väldigt svår att lösa. Av de namn som nämns mest i diskussionen tror jag Barca har störst chans att köpa Trezeguet som också skulle vara ett lysande nyförvärv. En spelare som inte nämnts i diskussionen här är en brasse som heter Ailton och spelar för Werder Bremen i Bundesliga. Han skottar in mål i en rasande takt och leder skyyteligan överlägset. Men han saknar som sagt (vad jag vet) EU-pass och det är inte bra nu när antalet tillåtna spelare utanför EU kommer at reduceras till nästa säsong.

Vad gäller Chelsea och rysen hoppas jag han inte lyckas knyta till sig en enda världsstjärna, han suger oerhört.
Barcelona Tompa
2004-02-23 09:30
Bopi:
Kikade nyss på länken och jag vidhåller vad jag skrivit innan. Vieri är en fantastisk anfallare (när han är på rätt humör) men jag tycker inte Barca ska satsa på honom i första hand. Dels fyller han 31 år i sommar och är således ingen framtidsman. För det andra har han blivit väldigt divig. Jag hade gärna sett Adriano som jag är mycket imponerad av i Barcatröjan. Men han kan vi nog glömma då Inter betalade en massa pengar till Parma nyligen. Sen kompliceras det ytterligare av att han skulle ockupera ytterligare en plats för utlänningar, d v s spelare utan EU-pass.

Torres vore en dröm att få men han lär också bli väldigt svår att lösa. Av de namn som nämns mest i diskussionen tror jag Barca har störst chans att köpa Trezeguet som också skulle vara ett lysande nyförvärv. En spelare som inte nämnts i diskussionen här är en brasse som heter Ailton och spelar för Werder Bremen i Bundesliga. Han skottar in mål i en rasande takt och leder skyyteligan överlägset. Men han saknar som sagt (vad jag vet) EU-pass och det är inte bra nu när antalet tillåtna spelare utanför EU kommer at reduceras till nästa säsong.

Vad gäller Chelsea och rysen hoppas jag han inte lyckas knyta till sig en enda världsstjärna, han suger oerhört.
Real Madrid Dani
2004-02-22 18:54
---------------Sergio---------------
---Iniesta-----Xavi----Luis Garcia--
---------Gerard--------Motta--------
Navarro----Puyol----Oleguer----Oscar
---------------Valdes---------------

Kika in detta "alternativlag", vi kan ställa upp en elva med enbart egna produkter som skulle klara sig rätt bra i La Primera!!! Det klarar inte många andra lag!
Barcelona Dani
2004-02-22 18:54
---------------Sergio---------------
---Iniesta-----Xavi----Luis Garcia--
---------Gerard--------Motta--------
Navarro----Puyol----Oleguer----Oscar
---------------Valdes---------------

Kika in detta "alternativlag", vi kan ställa upp en elva med enbart egna produkter som skulle klara sig rätt bra i La Primera!!! Det klarar inte många andra lag!
Spanien Nord
2004-02-23 13:34
Dream on!
Kul president ni har; "If I were him I would be happy that a club like Barca wants me and I would sign, because we are the best team in the world.

Tack för dagens största skämt.
Barcelona E.S
2004-02-28 14:37
Jag har tänkt väldigt mkt på nästa år å hur barca kommer se ut då.... Ere någon mer än jag som tycker att vi bör köpa in en STABIL mittback o en bra vänsterback som e extremt bra i defensiven?! Mittbacken bör vi ha för att Puyol (vår kung) ska kunna spela ute till höger å ta hand om luckorna som uppstår när Quaresma e uppe i banan å snurrar upp våra motståndare, och en bra defensiv vänsterback för att täcka upp bakom Ronaldinho när han lämnar sin vänster kant för att gå in i banan för att leka lite med bollen o de som försöker ta den ifrån honom;)På forwards sidan tycker inte jag vi egentligen behöver förstärka, men jag tycker däremot att vi bör skaffa en tränare som vågar spela med två forwards. Detta för att Saviola inte ska va helt ensam. Kluviert och Saviola kompleterar varandra perfekt. Det som kanske ska köpas in e en ung ersättare för kluviert(en ung o stor target), för ersättare till Saviola har vi ju redan, nämligen Sergio Garcia. Vad tycker ni?Har jag fel?Kom gänra med synpunkter.
Barcelona Bopi
2004-02-23 00:00
om det nu e sant...vad tycker ni om det??..Kolla länk!
Barcelona Izquierda
2004-02-24 19:53
PUYOL=Hjärta//

Okan, Gamarra, Kily, Adriano, Cruz, osv. Jag tror inte att samma regler gäller i Italien.
Barcelona Davidsito
2004-02-28 12:35
JUANITO:::
Har du någon länk där man kan se klackfinten!!??! jag vill verkligen se den igen men jag är usel på att hitta saker.. Plz!?
Håller för övrigt med dig att han är värd ett bättre öde.. Och för mig hade det varit självklart att ta tillbaks honom efter hans sejour i Villareal om det inte varit för Eu regeln..
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-28 15:55
Barca kommer INTE att skrälle imorgon.
Vi kommer att vinna under favorittryck som i gamla tider.
3-1 till barca!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-28 15:55
Barca kommer INTE att skrälle imorgon.
Vi kommer att vinna under favorittryck som i gamla tider.
3-1 till barca!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-28 14:13
juanito:
Ne vem har sagt att vi skiter i den, om två år så har rochemback fått Eu-pass för att han håller på med det nu och så kommer Marquiz att får det då för hans spanska fru så det är lugnt, jag tänker på saker innan jag skriver.
Annons: