/spanien/barcelona/forum/26246.aspx/spanien/barcelona/forum/26246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Sociedad cengis
2004-02-20 01:28
Ja nu får Rustu stå mot Valencia eftersom rustu fick 10P i Landskampen när Turkiet mötte Danmark.

Van vad jag stör mig mot Reijkard han ska bårt Barca fansen i Barcelona gilar INTE han.

Forza Barca
Real Madrid Dani
2004-02-19 22:38
Loran!
Var nånstans är den fjärde talangen???
Torres, Robinho, Bojinov är tre stycken =))
Barcelona Dani
2004-02-19 22:38
Loran!
Var nånstans är den fjärde talangen???
Torres, Robinho, Bojinov är tre stycken =))
Barcelona Majsan
2004-02-19 17:21
JMAC: Jag har ärligt talat svårt att förstå hur du kan påstå att Saviola kört fast! Tre mål de senaste tre matcherna, kan man inte påstå att det lossna för honom redan? Dessutom är Luis Enrique en spelare med ett fantastiskt hjärta för klubben, men han är helt enkelt alldeles för dålig för att kunna ingå i någon satsning från Barcas sida. Tänk på saken, på vems bekostnad skulle han kunna ta en plats? Möjligen som back-up för Davcids, om han nånsin blir trött.. Däremot är jag helt klart sugen på att få se Robinho som alla talar om, säkert en spelare som stämmer överens med den Barca i mina ögon står för! Förresten, nån som vet nån trevlig pub där man kan se matchen mot Valencia, där man kommer in om man bara är 20?
Barcelona Gaucho
2004-02-12 17:39
Vi behöver inte slösa mer pengar på en anfallare när vi har Saviola, låt honom spela lite mera så kommer ni att se. Köp istället en ny mittback -- Nån som Mexes eller Marchena
Barcelona Loran
2004-02-17 21:19
Barca_91: 1-3 repris på förra säsongen? varför inte?
Barcelona Loran
2004-02-17 21:11
Majsan: Bojinov får ett Italienskt pass före sommaren... Om han inte redan har fått det.. Men han skulle helt säkert få det före Juli 2004..

Annars så tror jag absolut inte att VAlencia har så stor chans att ens ta poäng mot Barca.. När Barca är i storform , då vinner de, men nu när vi är utan Davids så blir det ju lite svårt.. Men Barca tar Valencia , det tror jag facktiskt..
Barcelona Barca_91
2004-02-11 22:01
Är det ingen som vet hur mycket det står i vänskapsmatchen?
Barcelona Camparn på nou
2004-02-11 12:35
Relay

Jag tror att Buffon är svårare att få från Juventus än vad Henry är från Arsenal.

Men behåll dina drömmar...
Barcelona Barca_91
2004-02-10 19:40
Tack Izquierda;)
Barcelona Relay
2004-02-11 12:31
Izquierda
Jag såg Buffons debut i Parmas A Lag i en Uno kryss Due match en söndag och ända sedan dess har jag velat se honom mellan stolparna i Barcelona.
Barcelona Tomasz
2004-02-10 23:57
Håller med om att Ronaldinho för ofta går ned i plan, tar sällan djupledslöpningar. När Kluivert och Ronaldinho spelar samtidigt blir situationen ohållbar eftersom båda gillar gå ner och möta bollen. Menar vem ska Davids, Xavi och Iniesta passa fram till om ingen finns där framme!?
Barcelona Bopi
2004-02-10 22:21
till er bröder!!!.http://www.fcbarcelona.dk/
Barcelona Izquierda
2004-02-11 10:23
Jocke//

Vad gäller Pippo så blir jag rädd. Egenligen är jag väl medveten om att han är en vass anfallare, men jag har oerhört svårt för honom. Hans eviga filmningar och dåliga attityd gör att jag inte vill se honom i Barca. Ska vi köpa anfallare från Milan ska vi satsa på Sjevsjenko, men honom lär de väl inte släppa.
Milans önskemål om betalning för Pippo var direkt komiskt: Puyol plus pengar! Jag kan bara skratta åt det. Går Laporta med på det så är det dags att avsätta honom. Lite orolig blir jag dock över att Barca verkar fundera på att göra sig av med Motta. Honom ska vi slå vakt om, tycker jag.

Desto mer glädjande är det att se att Barca jagar Torres & Trezeguet. Två anfallare som jag betydligt hellre ser i blaugrana. Särskilt Torres.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-11 21:46
va står Il Nino för??
Barcelona Izquierda
2004-02-10 14:43
Gabriel//

Egenligen är du och jag rätt överens. Jag kräver inte att allt negativt ska vändas till positivt på en enda match, och jag tycker också det är finfint att vi börjat plocka trepoängare. Det som oroar mig är sättet vi gör det på. Inte för att det är för tråkigt att titta på (champagnefotboll kan inte vara prio ett när man är i den situation vi befinner oss i nu) utan för att spelet är under (nästan) all kritik. Jag ser inte en tydlig idé om hur vi ska spela. Jag ser inte ett grundspel som blir bättre och bättre för varje match. Allt jag ser är en tränare som verkar osäker på vad han vill och ett lag där veteranerna underpresterar och ungdomarna inte utvecklas.
Jag håller inte med dig om att man nu tar det lugnt gällande spelsystemet. Mot Osasuna spelade vi plötsligt med trebackslinje (eller? Jag är nog inte ensam om att inte riktigt förstå hur det var tänkt att vi skulle spela) och Xavi fick flytta ut till höger, och Reiziger över till vänsterbacken, och van Bronckhorst verkade inte själv veta var han skulle spela. Det verkar förvirrat och osäkert, och det är det som gör att jag inte kan känna mig lugn. Nu gick resultatet vår väg, men med det här spelet kan det lika gärna bli förlust i nästa match. Jag ser ingen process, ingen stabil förbättring.
...bortsett ifrån försvarsspelet som, precis som du skriver, har blivit något bättre. Det beror dock inte på annorlunda eller bättre organisation bakåt, som jag ser det, utan snarare på Davids ankomst och på att Rijkaard äntligen tycks ha bestämt sig för vilka som ska spela mittbackar. Det tog sin tid, men det är ju trevligt att han tycks ha bestämt sig för något.
Fast det där var lite elakt mot den "gode" Frank. Att Cocu och van Bronckhorst ska spela hade han faktiskt bestämt sig för redan innan säsongen hade börjat.
Barcelona Jmac
2004-02-19 18:26
Majsan:
Jag känner till Saviolas nuvarande målsläpp, och hoppas verkligen att det håller i sig. När han värvades till Barca så hade jag höga förhoppningar på honom, men INNAN dom senaste "3 matcherna" så har han inte övertygat mig. Jag har inget emot Saviola och vill gärna se honom i Barca men han måste bli jämnare och inte vara så oskärpt som jag har upplevt honom vissa stunder.
Som sagt, hoppas att det håller i sig för honom. Det kanske behövdes en rutinerad Davids för att hela laget skulle lyfta sig. Beträffande Luis Enrique, så vill jag ha honom på bänken för inhopp, om han själv går med på dom premisserna. Han är ju inte som du skriver "dålig", men han kan ju få svårt att slå sig in i start elvan. Ibland så kan rätt motivation avgöra matcher och Luis Enrique har alltid rätt motivation.
Barcelona Jmac
2004-02-19 18:26
Majsan:
Jag känner till Saviolas nuvarande målsläpp, och hoppas verkligen att det håller i sig. När han värvades till Barca så hade jag höga förhoppningar på honom, men INNAN dom senaste "3 matcherna" så har han inte övertygat mig. Jag har inget emot Saviola och vill gärna se honom i Barca men han måste bli jämnare och inte vara så oskärpt som jag har upplevt honom vissa stunder.
Som sagt, hoppas att det håller i sig för honom. Det kanske behövdes en rutinerad Davids för att hela laget skulle lyfta sig. Beträffande Luis Enrique, så vill jag ha honom på bänken för inhopp, om han själv går med på dom premisserna. Han är ju inte som du skriver "dålig", men han kan ju få svårt att slå sig in i start elvan. Ibland så kan rätt motivation avgöra matcher och Luis Enrique har alltid rätt motivation.
Barcelona Loran
2004-02-17 20:47
Min syn på talangerna//

Robinho: tyvär en icke - EU spelare, men jag vill verkligen ha denna spelare, som också tidigare sagt, Robinho , en mycket bra spelare..

Torres: En fantastisk spelare, spelar för Spanska landslaget, Men At Madrid säljer inte honom billigt..

Bojinov: storKlubbarna i Italien är galna i denna spelare, lite svårt för Barca att få honom, Lecce säljer inte honom lätt..

Om vi åtminstonde värvar en av dessa spelare , så blir jag överlycklig :D
Barcelona Majsan
2004-02-17 21:04
Har Bojinov något EU-pass eller inte? För övrigt tycker jag att det tjatas lite väl mycket om värvningar här. Av söndagens match att döma är Barcelona just nu ett av Europas absolut bästa storlag, och framförallt ett av de mest formstarka. Därför ser jag absolut ingen som helst anledning att byta ut spelare som just fått chansen mot andra tveksamma talanger eller spelare i stark dekadens. Saviola visar storform och gör mål varje match, Davids jobbar hårdare än någon annan och Ronaldinho visar gång på gång varför han är en betydligt starkare (åtminstone rent fotbollsmässigt) värvning än vad Beckham hade varit förra sommaren. Luis Garcia och Quaresma är båda stora talanger som kommer bli storstjärnor om de får fortsatt förtroende, allre mest den sistnämde. Kan dock hålla med om att en toppforward att ersätta skadebenägne Kluivert vid säsongens slut. Jag skulle gärna se, precis som många andra, en snabb och stark spelare där, t.ex. Henry eller Vieri, men även Torres är en spelare som skulle passa. Har ingen riktig uppfattning om Barcelonas ekonomiska status, men jag kan tänka mig att både Torres och Henry är spelare som skulle kosta lite väl mycket att köpa. Hög prioritet efter säsongen måste vara att först rensa ut alla spelare som de flesta tycker bra om, men som ingen vill ha med i någon 11:a, t.ex. Luis Enrique. Men det absolut viktigast måste vara att teckna ett långt kontrakt med underbare Davids, som tar tar fler steg i en match än vad jag gör under ett år.
Barcelona ZonD
2004-02-19 22:27
skulle inte stå "turk" skulle stå skurk och med det menade jag svarta börsen;) hoppas iingen tog illa upp
Barcelona Barca_91
2004-02-11 20:10
Det här är några spelare som vanligtvis inte brukar få spela i ligan men kommer få spela i träningsmatchen idag.
Oleguer, Sergio Garcia, Jorquera, David Garcia, Dani Fernandez, Sergio Santamaría och Arnau.

Några av dom här spelarna har spelat i a-laget t.ex Oleguer,Sergio Garcia och Jorquera,dom "andra" kanske har spelat någon match jag inte sett.

Hoppas dessa spelare presterar bra så kanske Reijkard väljer att spela med några av dom.

Barcelona Xaviola
2004-02-19 23:34
Spekulationer:

Real Madrid har sagt att dom vill köpa Ruud van Nistelrooy av Manchester kanske för att ersätta Ronaldo som har sagt att han inte trivs med att vara en stjärna bland många. Han har även sagt att han vill innan hans karriär är slut spela en gång till i Inter. Om Inter nu får Ronaldo så måste dom släppa en annan storspelare för att det ska gå ihop. Rimligt vis släpper dom Vieri då eftersom han inte trivs, är anfallare och dyr. Vieri har i sin tur sagt att han vill spela för Barca. Om Barca då får Vieri så kan dom släppa Kluivert som har sagt han vill spela för Manchester United. Manchester United löser då problemet med den tomma platsen efter Nistelrooy. Så blir alla glada. Låter rätt bra.
Barcelona pat-w
2004-02-11 17:17
någon som vet var man kan följa matchen ikväll..

alx?????? du kan ju de mesta...:-)
Barcelona JAG
2004-02-10 18:47
...för att peta en gammal holländare.
Barcelona Camparn på nou
2004-02-11 20:36
Min e

1. Mellberg
2. Stam
3. M.Svensson
4. Parlour
5. Heskey
Barcelona Tompa
2004-02-11 09:27
Det är verkligen dålig stil att jubla över att någon blir skadad, oavsett vilket lag spelaren i fråga representerar.
Barcelona Izquierda
2004-02-10 17:47
Gabriel//

Ja det skrev du, och det skrev jag att du skrev :)

Barca Barca//
Nej, jag vet inte hur Rijkaard jobbar, och jag vet definitivt inte hur han tänker. Det är inte omöjligt att han hade en tanke med sin speciella uppställning mot Osasuna, men jag konstaterade bara att det inte råder någon större kontinuitet i vårt spelsystem just nu, och spelarna såg inte vana ut i sina roller.
Visst vann vi, men jag tycker personligen inte att det såg ut som något genialiskt taktikdrag.

När det gäller forumskribenter som klagar, så kände jag mig ganska träffad. Jag skriver en hel del negativt om den nuvarande situationen i Barca, om spelet och om Rijkaard. Men jag tycker inte om allmänt klagande. Jag försöker alltid precisera vad det är som jag tycker är dåligt.
Visst finns det positiva saker också (Ronaldinho övertygar för det mesta, detsamma gäller Puyol, Márquez och Davids, och vi har ju faktiskt tagit en hel del poäng på sistone) men tycker inte att jag sett några riktigt stora tecken på att det har vänt. Rijkaard har gjort så många misstag den här säsongen, och jag byter inte åsikt om honom bara för att vi vinner ett par matcher.
Däremot hoppas jag, precis som du, på att vi vinner våra tre kommande matcher och att allt är på väg att vända till det bättre. Fast jag tror tyvärr att det krävs en utrensning i spelartruppen och ett tränarbyte innan det kommer att flyta riktigt fint.
...och jag menar heller inget illa med det jag skriver :)
Barcelona Tompa
2004-02-11 09:27
Det är verkligen dålig stil att jubla över att någon blir skadad, oavsett vilket lag spelaren i fråga representerar.
Barcelona Opartisk Ronaldinho Fan
2004-02-10 21:11

Det återstår att se grabbar det återstår att se!
Annons: