/spanien/barcelona/forum/26243.aspx/spanien/barcelona/forum/26243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien RONALDINHO
2004-02-16 09:52
varför hellre quaresma en ronaldinho.Ronaldinho gör mycket mer oväntade overkliga finter och mål Ronaldinho=RESPEKT
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-16 22:33
håller med "Opartisk Ronaldinho Fan"
Izquierda i redaktionen!, om han vill.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-16 22:33
håller med "Opartisk Ronaldinho Fan"
Izquierda i redaktionen!, om han vill.
Barcelona lill_jägarn
2004-02-18 18:15
Men Eto`o äger mer...
Barcelona Izquierda
2004-02-16 01:06
Jag trodde verkligen inte att Davids skulle göra sån succé, men nu erkänner jag villigt att ni som jublade när han blev klar för oss hade rätt.

Matchens behållning tycker jag står mellan Puyols fantastiska flygande tvåfotare och Reizigers rensning som blev till veckans smörpassning.
Real Madrid Ronnie
2004-02-17 00:09
B_a_r_c_a ;

2 målvakter???
Barcelona Ronnie
2004-02-17 00:09
B_a_r_c_a ;

2 målvakter???
Spanien RONALDINHO
2004-02-16 09:50
Jag säger bara DAVIDS=SUCCE
Barcelona Opartisk Ronaldinho Fan
2004-02-16 21:45
tja alla barca fans....jag vet inte om ni har märkt det men jag tycker iaf att barca sidan här i svenskafans är någolunda trög med updateringar av macth artiklar och andra saker [ jag vet att ni inte får betalt för att det här men ändå tycker man att de borde gå lite snabbare.. om vi t ex. kollar på milans sida där har dom match artiklarna klara efter 4timmar och jag hoppas att barca sidan kan nå en sån effektivitet också där förslår jag att ni borde värva fler skribenter ( och verkligen inte mig, har det inte blodet helt enkelt... Den man jag skulle vilja förreslå är Izquierda iaf han verkar alltid ha fina synpunkter/// Ju mer kvantitet vi har ju mer kvalite har vi!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-16 00:44
Bara så ni vet så har barca gjort klart med Mario ett fem års kontrakt och har köpt loss honom från valladolid nu
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-02-16 21:09
jahopp, vad ska man säga...
barca spelar grymt kul nu och dem kommer att fixa en CL plats, lätt....
FORZA Barcelona
Barcelona Loran
2004-02-16 20:49
titta också på det här länktipset :)
Barcelona Xaviola
2004-02-18 21:04
Alla här på forumet har säkert sett straffen i sita minuten av Figo mellan Real Madrid och Valencia och jag tycker fan att det är stöld. Inte för att jag hejar på Valencia men jag gillar inte direkt Real Madrid. Dom får alltid fördel med domarna och detta som hände i helgen kan ha varit avgörande för hur ligan slutar. Det var samma sak mellan real och Barca på Nou Camp förra året. Svaga domare.
Spanien RONALDINHO
2004-02-16 09:05
Vad tycker ni om ronaldinho är han inte den största dibblern och crowd-pleasern som finns.Även ifall han inte visade upp det mot a madrid men andra ex är när han trixade över två mot bilbao och sen tillbaks och när han gjorde zlatan finten en meter ut från kroppen mot zaragosa i ligan.MÄSTAREN RONALDINHO ÄGER
Barcelona Izquierda
2004-02-16 01:03
Jätteskönt med en klar seger ikväll och bitvis riktigt bra spel.
Skönt att Saviolas målproduktion kommit igång.
Men den jag framför allt vill hylla ikväll är Edgar Davids. Visserligen var hans utvisning oförlåtlig med tanke på vilken viktig match vi nu har framför oss, men i övrigt har han fenomenal. Han är bestämd i sitt spel, vinner bollar, täcker ytor, skapar ytor för andra, tar initiativ och vårdar bollen. Han är överallt och ger oss en helt annan tyngd. Han ligger hela tiden rätt i positionerna, och jag är rejält nervös för hur det kommer att se ut mot Depor utan honom.
Även om vi naturligtvis ska glädjas åt de här tre poängen, så får vi inte bli övermodiga. Atlético är ur form och vi spelade hemma. Nu väntar Depor och Valencia borta, och med det extremt välorganiserade defensiva spel Valencia visade upp ikväll så kommer det att krävas en hel del av de få offensiva spelare vi har på plan.
Straffen var för övrigt skandalöst billig, men vid det här laget är man van vid de fördelar real får jämt och ständigt. Att man inte skulle orka bry sig om real (som Gabriel skrev) är för mig helt främmande. Marängerna är det lag efter Barca som jag bryr mig mest om. En motgång för dem är en seger för mig. På den punkten har jag hur mycket ork som helst.
Barcelona Loran
2004-02-16 20:46
aaa, jag håller med er båda (Barca_91, Juanito)

Men jag hade varit mycket glad om han nu kom till Barca, vilket också många andra Barca supportrar tycker...

Han är nog för dyr och för ung... De andra lagen med pengar kan ju satsa på denna unga talang... Kanske också för riskabelt , eftersom Rijkard för tillfället är tränare....

Men som sagt, Barca har fördel, eftersom man har Stoichkov som as- tränare...
Real Madrid Dani
2004-02-16 21:04
Barca_91!
Vår assisterande tränare heter Henk ten Cate, och kommer ifrån... Gissa!!!
Läste en artikel i Expressen där det stod att ten Cate mer eller mindre tagit över snacket i omklädningsrummet.... Månne därför det gått så bra på sistone, att Rijkaard håller käften =))
Barcelona Dani
2004-02-16 21:04
Barca_91!
Vår assisterande tränare heter Henk ten Cate, och kommer ifrån... Gissa!!!
Läste en artikel i Expressen där det stod att ten Cate mer eller mindre tagit över snacket i omklädningsrummet.... Månne därför det gått så bra på sistone, att Rijkaard håller käften =))
Barcelona Barca_91
2004-02-16 20:54
Jag menade det vi har någon annan som as-tränare han heter något konstigt.
Förresten "Ronnie" kom med i världslaget i Sportbladet.
Barcelona Loran
2004-02-16 20:48
titta på läntipset :)
Barcelona Kimpaa
2004-02-16 02:14
måste säga att jag är riktigt nöjd med segern idag, den gav verkligen mersmak och jag tror absolut att vi kan bjuda upp till kamp mot valencia nästa helg.
Barca_BEST
2004-02-24 20:18
tjaaaaaa

fyllepresent man skulle vilja ha är en vinst ahah :P jag tror på det så jag får presenten i efterskott X:D!!!!!!!!!

visca EL barca

Redaktionen:
PS:kommer inför matchen imorgon,elr?
Barcelona juanito
2004-02-16 19:30
Loran: Att lägga ner 80 miljoner (läste att någon klubb erbjudit de) på en talang låter inte bra i mina öron. I nuläget ser jag det som ett bättre alternativ att satsa helhjärtat på att värva en storspelare.

Rochemback är het ute i Europa. Ett bra alternativ vore att låta honom ingå i en affär med Trezeguet. Jag vet att brasilianaren gör bra ifrån sig i Sporting men då han saknar EU-pass känns det bättre att sälja honom. Jag läste tidigare att Rochemback undersökt om att få tyskt pass då hans släkt kommer därifrån och det är nog den enda möjligheten om vi ska få se honom i Barça (dock knappast troligt).
Barcelona Bopi
2004-02-23 23:53
en fråga..om vi kommer 4:a i ligan..e vi klart för CL då!!..eller måste vi kvala!!
Barcelona Izquierda
2004-02-16 16:54
Alx//
Nu fick jag skrolla en stund för att hitta mitt inlägg :)
För det första så skrevs det innan gårdagens seger mot Atlético. Då hade Barca visserligen vunnit ett par ligamatcher, men spelat dåligt och dessutom på ett fiaskoartat sätt åkt ur cupen.
För det andra: du undrar varför man ska kritisera Rijkaard när 90% håller med. Det tycker jag är ett konstigt sätt att resonera. Dels är jag inte alls övertygad om att 90% håller med, och även om de skulle göra det ser jag inte varför det skulle vara ett hinder. Med det resonemanget skulle jag också låta bli att skriva "vad skönt att vi vann igår" eftersom garanterat mer än 90% tycker det är skönt att vi vann, och inte heller skulle jag kunna skriva "det var inte bra att Davids blev utvisad med tanke på vilken match vi har framför oss", eftersom säkert minst 90% håller med mig på den punkten också.
Jag tyckte inte att det kändes logiskt att börja jubla över de segrar vi hade tagit innan gårdagens (i alla fall inte så onyanserat som jag upplevde en del av de inläggen), eftersom vi trots en rad 3-poängare inte övertygat spelmässigt, och eftersom Rijkaard fortsatte att sätta unga och lovande spelare på bänken till förmån för äldre som inte övertygade.
Kanske beror det på att jag är pessimistiskt lagd, eller så kan det bero på att jag är luttrad i sammanhanget och har varit med om tillfälliga uppgångar som följts av återgång till dåligt spel förr.
Nu var det ju trevligt att vi spelade bra igår. Atlético spelade emellanåt riktigt dåligt, med icke-fungerande press, men vi imponerade trots allt.
Elddopet för Rijkaard och hans elva kommer i de två kommande matcherna. Tar vi poäng i de båda matcherna lovar jag att inte kräva av någon att klaga på Rijkaard ;)
Barcelona Barca_91
2004-02-16 20:10
Men Loran jag skriver att unga talager inte får spela i Barca nu när det är så många holländare.
Men nu till sommaren när det blir en rensning kanske det går men med den tränaren vi har nu går det inte eftersom att han inte vågar satsa på unga talanger och Bojinov är 16,17 år?
Om inte unga spelare får spela kan dom inte utvecklas eller hur?

Ett eexempel är Saviola folk jämförde honom med Maradona han var dålig under Van Gaal men blev betydlugt bättre under Antic nu när Reijkard är tränare så är han inte alls lika bra som han var under Antic.

MEN om vi anställer en tränare som vet vad han ska göra med unga talanger kanske vi kan börja köpa in såna som t.ex Bojinov...men nu går det bara inte plus att han kostar alldeles för mycket.

En riktigt bra tränare för vårt unga lag skulle vara Koeman för han vet vad han ska göra med dom unga spelarna vi ser ju hur bra Ajax är nu!
Barcelona Loran
2004-02-16 19:46
Juanito: Jag håller med dig... Men om nu Barca vill ha en supertalang att satsa på, så tycker jag att man ska satsa på Bojinov... Han är helt enkelt underbar... Men det blir ju supersvårt att få honom... Chelsea, Inter, Manchester United, Arsenal, Milan, Lazio och Barca vill ha honom...

Men, du har rätt, det kan bli för svårt, och det gör att det blir bättre att köpa någon annan spelare, som t.ex Trezeguet, eller kanske Cisse...

Men att Stoichkov tränar Barca, det ger oss fördel...
Barcelona Loran
2004-02-16 19:18
underbar drömtrupp B_A_R_C_A håller med upp till 100 %..

Visste ni att Bojinov har fått ett Italienskt pass.. trots att han är Bulgar.. Han blir den nya Stoichkov om han nu kommer till Barca... Svårt att få honom för att många storlag vill ha denna spelare... 17 år , men såååå bra!!... hoppas att LEcce säljer spelaren till Barca..

Robinho har inget pass, tyvär, men han är en trollkarl, som Ronaldinho.. Underbar spelare han med... Blir en av världens bästa i framtiden... jag bara drömmer om dessa två spelare... Men tråkigt nog har inte Robinho EU passs. ... Men det ska nog fixa sig ;)
Barcelona Barca_91
2004-02-17 18:43
Shit va många inloggade 61 st!

Jag har bara några frågor:
1.Hur mycket sålde Barca Figo för?

2.När kommer matchrapporten?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-16 18:53
Min dröm trupp:

Valdes
Joquira

Puyol