/spanien/barcelona/forum/26242.aspx/spanien/barcelona/forum/26242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-02-04 15:34
Prioritet nummer 1 bör vara en anfallare och nummer 2 en mittback. Sedan tycker att det är onödigt att värva både van der Vaart och Aimar. Ett sådant mittfält som Davidsito föreslog skulle innebära näst intill obefintligt kantspel. Barcelona har ju som bekant en väldigt stor hemmaplan och att inte använda hela planen är ju tjänstefel av tränaren. Dessutom glömmer ni bort både Luís García (som leder assistligan i år) och Quaresma (som mycket väl kan bli en världsstjärna om några år).
Barcelona Andreas
2004-02-04 15:34
Prioritet nummer 1 bör vara en anfallare och nummer 2 en mittback. Sedan tycker att det är onödigt att värva både van der Vaart och Aimar. Ett sådant mittfält som Davidsito föreslog skulle innebära näst intill obefintligt kantspel. Barcelona har ju som bekant en väldigt stor hemmaplan och att inte använda hela planen är ju tjänstefel av tränaren. Dessutom glömmer ni bort både Luís García (som leder assistligan i år) och Quaresma (som mycket väl kan bli en världsstjärna om några år).
Barcelona Frazzé
2004-01-29 16:17
min backlinje
Gabri,Oleguer,Puyol,navarro/oscar lopez

marquez e fan inte grym de han gjorde mot sevilla vissar hur oproffsig han är! och dessutom om vi spelar så här så har vi en spansk backlinje!
Barcelona Jairzinho
2004-01-29 16:05
Efter att ha läst en del svar och kommentarer kring det inlägget jag skrev om Barcelonas anfallsproblem så vill jag svara på kritiken.

Många här verkar ha svårt att ta att någon skriver att flertalet här på forumet verkar okunniga. Det visar sig ännu tydligare nu när jag sett svaren jag fick att det finns många okunniga personer här på forumet. Ni ska absolut inte ta det personligt eftersom jag inte har en aning om vem ni är, men man måste tåla lite kritik. Jag gör allt för att främja seriösa inlägg och vill inget annat än att kvalitén på inläggen höjs. Jag har svårt att se vad man får ut av att skriva oseriösa inlägg där man kritiserar spelare helt obefogat. Det känns som flertalet här inne borde dela med sig av sina åsikter till sina kompisar ute i sandlådan i ställett för här på forumet! Klassen på inläggen börjar nästan likna dom på Real Madrids forum. Och dit vill vi inte!

Saviola och Kluivert ska spela på topp tillsammans konstant. På en match är det svårt att visa något som vissa verkar tro att det är...

Vamos Barça!
Barcelona Zoran
2004-02-06 22:22
Spara sedan siterna i era favoriter och så behöver ni alldrig översätta dem manuellt igen!
Barcelona Andreas
2004-02-04 19:22
Kolla in skytteligan:
18 Ronaldo, Real Madrid
12 Torres, Atlético
12 Salva, Málaga
11 Mista, Valencia
9 Raúl, Real Madrid
8 Eto´o, Mallorca
8 Makukula, Valladolid
8 Anderson, Villarreal
8 Milosevic, Celta
8 Nihat, Real Sociedad
8 Oliveira, Valencia
7 Pandiani, Deportivo
7 Villa, Zaragoza
7 D. Karanka, Murcia
7 Kluivert, Barcelona

Kluivert är alltså vår bästa målskytt på sju mål. Jag tror att Ronaldinho gjort sex och Saviola fyra. Om man räknar ihop detta blir det 17 mål. Ronaldo ensam har gjort 18....

Barcelona Andreas
2004-02-04 19:22
Kolla in skytteligan:
18 Ronaldo, Real Madrid
12 Torres, Atlético
12 Salva, Málaga
11 Mista, Valencia
9 Raúl, Real Madrid
8 Eto´o, Mallorca
8 Makukula, Valladolid
8 Anderson, Villarreal
8 Milosevic, Celta
8 Nihat, Real Sociedad
8 Oliveira, Valencia
7 Pandiani, Deportivo
7 Villa, Zaragoza
7 D. Karanka, Murcia
7 Kluivert, Barcelona

Kluivert är alltså vår bästa målskytt på sju mål. Jag tror att Ronaldinho gjort sex och Saviola fyra. Om man räknar ihop detta blir det 17 mål. Ronaldo ensam har gjort 18....

Real Madrid Ronnie
2004-02-01 21:37
Håller med dig om Marques att han tar upp en icke-eu... plats känns fel.
En annan sak bara Luis Garica är 26 är fyller 27 inget sparkapital direkt.
Barcelona Barca Barca
2004-02-04 16:32
Jag har också hört en hel del om Aimar. Det JAG har läst är att han vill spela med Ronaldinho och Saviola och då menar han ett flytt till Barca är mycket möjligt. Skulle vi värva Aimar tills sommaren vore det underbart, för då kan vi ränka Barca som ett som ett Dream Team.
Aimar och Ronaldinho på mittfältet vad önskar man mer?

Rosell har sagt att Torres är inte omöjlig, och ja håller faktis med. Vem hade tänk sig att Reyes skulle byta klubb?

Själv så hoppas ja också på Robinho han vore helt underbar. Jag föstår att vi har en spelare som Luis Garcia och han leder assistligan men ändå. Tror inte att han håller samma form tills nästa säsong.

Min "dröm Barca"

--------------Valdes
O.Lopez---Puyol--Marquez(Ny Mittback)--Maxuell
--------------Emerson
-------Aimar
-----------Ronaldinho
----Quaresma------------Robinho
-------------Torres

Tänk er vilket lag, sitt o njut=)

Visca EL Barca
Barcelona Ronnie
2004-02-01 21:37
Håller med dig om Marques att han tar upp en icke-eu... plats känns fel.
En annan sak bara Luis Garica är 26 är fyller 27 inget sparkapital direkt.
Barcelona Barca Barca
2004-02-04 16:32
Jag har också hört en hel del om Aimar. Det JAG har läst är att han vill spela med Ronaldinho och Saviola och då menar han ett flytt till Barca är mycket möjligt. Skulle vi värva Aimar tills sommaren vore det underbart, för då kan vi ränka Barca som ett som ett Dream Team.
Aimar och Ronaldinho på mittfältet vad önskar man mer?

Rosell har sagt att Torres är inte omöjlig, och ja håller faktis med. Vem hade tänk sig att Reyes skulle byta klubb?

Själv så hoppas ja också på Robinho han vore helt underbar. Jag föstår att vi har en spelare som Luis Garcia och han leder assistligan men ändå. Tror inte att han håller samma form tills nästa säsong.

Min "dröm Barca"

--------------Valdes
O.Lopez---Puyol--Marquez(Ny Mittback)--Maxuell
--------------Emerson
-------Aimar
-----------Ronaldinho
----Quaresma------------Robinho
-------------Torres

Tänk er vilket lag, sitt o njut=)

Visca EL Barca
Barcelona carlos_18
2004-02-08 19:46
jaaaaaaaaaaaaaaaaa...........0-1
Barcelona Der Afro
2004-02-01 21:02
Skönt att L.E fick sätta 5-0. Synd att TV4+ bisittare är så negativ mot Barca; visst 1:a halvlek sög men 2:a då ...

Quaresma är lite för egenkär. Annars är han skön att se.
Barcelona Der Afro
2004-02-01 21:02
Skönt att L.E fick sätta 5-0. Synd att TV4+ bisittare är så negativ mot Barca; visst 1:a halvlek sög men 2:a då ...

Quaresma är lite för egenkär. Annars är han skön att se.
Barcelona Andreas
2004-02-04 18:57
Izquierda//

Vi resonerar tydligen väldigt lika angående Aimar. Killen behövs helt enkelt inte i Barcelona. OM Barça skulle knipa en CL plats skulle detta förmodligen innebära mer pengar på värvningsfronten. Sedan kanske även Barça säljer några spelare och får in lite pengar den vägen också. Som jag ser det räcker det med tre värvningar:

En riktig killer i straffområdet, en stabil mittback, och slutilgen Rafael van der Vaart.

Jag tycker inte att behovet av en vänsterback är så stort då både Navarro (som förhoppningsvis visar vad han går för i Albacete) och Oscar Lopéz finns att tillgå.
Barcelona Barca Barca
2004-02-06 18:26
Asså jag fattar inte vad ni ser bra med van der vaart. Okej han är grattis men grabbar han är redan en diva och såna behöver vi inte i laget. Plus att Aimar är snabbare har bättre teknik snabbare i tankarna bättre passningar han vet hur spansk fotboll går till. Och vi kommer inte att få nått kant spel med honom. Jag föredrar Aimar eller Robinho. När Robinho är i Van Der vaarts ålder så kommer han att äga fotbollen kolla bara på vad killen gör med bollen. Kom inte o säg att han är för tun jag har sjäv sätt honom spela med Brasilianska landslaget jag säger bara
OJ-OJ-OJ! Killen vet hur han ska behandla bollen.
Barcelona Andreas
2004-02-04 18:57
Izquierda//

Vi resonerar tydligen väldigt lika angående Aimar. Killen behövs helt enkelt inte i Barcelona. OM Barça skulle knipa en CL plats skulle detta förmodligen innebära mer pengar på värvningsfronten. Sedan kanske även Barça säljer några spelare och får in lite pengar den vägen också. Som jag ser det räcker det med tre värvningar:

En riktig killer i straffområdet, en stabil mittback, och slutilgen Rafael van der Vaart.

Jag tycker inte att behovet av en vänsterback är så stort då både Navarro (som förhoppningsvis visar vad han går för i Albacete) och Oscar Lopéz finns att tillgå.
Real Madrid Ronnie
2004-01-31 15:50
Hur fan kan du tycka att GVB och Overmars ska vara kvar och inte Gerard?!?!? GVB har ju inte ens fått ett godkänt betyg än och Overmars har knappt spelat!!
Barcelona Barca Barca
2004-02-06 18:26
Asså jag fattar inte vad ni ser bra med van der vaart. Okej han är grattis men grabbar han är redan en diva och såna behöver vi inte i laget. Plus att Aimar är snabbare har bättre teknik snabbare i tankarna bättre passningar han vet hur spansk fotboll går till. Och vi kommer inte att få nått kant spel med honom. Jag föredrar Aimar eller Robinho. När Robinho är i Van Der vaarts ålder så kommer han att äga fotbollen kolla bara på vad killen gör med bollen. Kom inte o säg att han är för tun jag har sjäv sätt honom spela med Brasilianska landslaget jag säger bara
OJ-OJ-OJ! Killen vet hur han ska behandla bollen.
Barcelona Izquierda
2004-02-04 18:34
Aimar till Barca?
Om det stämmer är det en riktigt DÅLIG nyhet.
Det är ett typexempel på den typen av barcavärvningar man börjat vänja sig vid. Spektakulära spelare med brilliant teknik som tyvärr inte behövs. Titta på vår trupp! Är verkligen offensiva mittfältare det vi behöver mest av allt? Är inte behovet av en stabil backklippa eller en killer i straffområdet större? Jo, det är det definitivt.
Ronaldinho, Iniesta, Luís Garcia, Quaresma, Xavi, Riquelme - se där, vi äger redan tillräckligt många kreativa och relativt unga mittfältare. Nu snackas det mycket om Robinho och van der Vaart. Hur många ska vi ha? Jag hoppas att ledningen koncentrerar sig på de lagdelar där vi verkligen behöver förstärkningar.
Aimar är ett bra exempel på en onödig värvning. Han skulle bara få nöta bänk bakom Ronaldinho, eller stå i vägen för Iniesta.
Barcelona Ronnie
2004-01-31 15:50
Hur fan kan du tycka att GVB och Overmars ska vara kvar och inte Gerard?!?!? GVB har ju inte ens fått ett godkänt betyg än och Overmars har knappt spelat!!
Jompdinho
2004-02-09 11:19
Här är betyg från matchen igår(1-5):

Valdes------------ 3
Reiziger---------- 2
Marquez----------- 3,5
Puyol------------- 2,5
van Bronckhorst--- 2,5
Cocu-------------- 2
Davids------------ 3
Xavi-------------- 3
Luis Garcia------- 2
Ronaldinho-------- 4
Saviola----------- 3,0

Barcelona Bopi
2004-02-01 21:09
Quaresma :ska vara som han va idag!!bara att han ska lyckas mer me sina dribblingar...Då kommer han att ficka många gula/röda kort år motståndarna!!+att det e kul att se hans fotboll...!!
Barcelona Mårre
2004-02-08 20:44
Underbart... vilket mål! Men tyvärr nuförtiden känns det aldrig säkert. Bara att hoppas att dom håller ut.
Barcelona Bopi
2004-02-01 21:06
Barca_91 : helt rätt...ibland e komentatorerne ute å cyklar!!
Barcelona juanito
2004-02-08 17:24
B_a_r_c_a: Att värva Robinho och skicka honom till Ajax och låta Koeman utveckla honom är naturligtvis en trevlig idé MEN att det skulle ske är knappast sannolikt. Tror inte för en sekund att Laporta vill lägga ner 100-200 miljoner (kanske mer) på en spelare som direkt blir utlånad. Barça lär ha en budget på 300-400 miljoner per år och att värva en spelare som inte utnyttjas vore idiotiskt. Skulle han väl värvas så tror jag inte att han skulle skapa revolution. Vi har duktiga framspelare och det är inte där problemet ligger. Det vi saknar är avslutare (som tränaren vill satsa på). Dessutom finns det andra problem i laget men som sagt, Robinho skulle nog inte lösa dom.

Jag håller med om Saviola. Jag ser honom som ett lyckat köp men med honom kunde det dock ha gått snett. Kolla på Riquelme.. även fast han mot slutet fick tränarens förtroende så lyckades han inte. I Villareal verkar han inte heller fungera. Det är mycket riktigt att Rochemback, Geovanni mfl kanske hade lyckats om dom fått tid på sig men så fungerar det inte i en storklubb. Man måste ge resultat snabbt och det är inte alltid att det funkar med unga spelare.
Mach1
2004-02-06 19:35
Izquierda//

Jag håller dig om när Cruyff säger att Rijkaard är den ideala tränaren för Barca:(
Rijkaard är bra men inte tillräckligt för en klubb som Barca...
Barca behöver en tränare med rutin och erfarenhet... T.ex Ottmar Heitzfeld...
Barcelona juanito
2004-02-09 21:52
Det får vara slut på det holländska tramset nu
..skrev Tompa och mitt inlägg var en kommentar på det.
Mach1
2004-02-06 19:31
Det låter faktsit bra att Laporta tänker göra sig av med värdelös spelare!!
Men jag tycker att man ska göra sig av med även Rajkaard(stavning?)...
Bayern tränare Ottmard Heitzfeld ska lämna klubben och han blir en perfekt tränare till Barca... Han är i mina ögon en av dom absolut bästa om inte den absolut bästa i världen!!
Med honom kan vi vinna både La Liga och Cl utan att överdriva....
Hoppas att Laporta tar kontakt med honom!!
Barcelona Eggeboy
2004-02-01 21:01
Riktig plattmatch av Albacete. De hade ju ingenting av konstruktivt spel. Går därför inte att bedöma Barcaspelarna på ett bra sätt. 5-0 betyder dock att alla borde få godkänt. Extra pluss till Davids för hans brytsäkerhet, löpvillighet och framspelande, L Garcia för hans exakta passningar i andra, Saviola för att han gjorde mål och sprang mycket, och Lopez för hans brytsäkerhet och konstruktiva uppspel.
Ingen tvekan om att det är Davids som får stå för framspelandet i Ronaldinhos frånvaro.
Annons: