/spanien/barcelona/forum/26240.aspx/spanien/barcelona/forum/26240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-18 10:51
Bopi:
Jah håller med deig cannavaro ska bort enligt rykten och jag tycker verkligen att han skulle vara nåt för Barca; tänka en backlinje

Puyol Alex/Mexes Marquiz Cannavaro

Det skulle vara en av världens bästa.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-09 21:36
Är en av de få som tycker synd om Van Bronkhorst.
Ok han ska inte med sitt dåliga spel kunna ta upp en plats i startelvan, men jag förstår bara inte hur en proffisionell fotbollspelare kan misslykas så fatalt i en klubb.

Det borde snarare vara förudmjukande för honom att spela match efter match.

Vad hände med den store talangen från arsenal(för en sådan var han)
Han spelade visserligen innemitt innan och det är synd att han har flyttats till vänsterbacken där han uppenbarligen inte hör hemma.
Jag är övertygad om att med ett par matcher i blodet på den positionen skulle GVB göra minst lika bra ifrånsig där som Cocu till exempel.

Han har trots allt ett fint steg och en bra vänster. Jag undrar bara varför han inte kan ha huvudet med sig på vänsterbacken.
Hoppas att han får komma till en klubb där han får spela på sin rätta position istället för i backlinjen.
Om barca ska ha en central mittfältare där skulle det isåfall vara Motta.
Och i det här fallet är det faktiskt Rikjaard det är fel på(vilket inte är fallet i alla problem som det vill säjas här på forumet)

Hoppas att GVB kan glömma sin tid i Barca fortare än kvikt och att han förstår att man måste prestera för att få en plats i laget.(vilket han troligen gör) men han kan ju knappast tacka nej till matcherna.

Man kan jämföra Rikjaards matchning av honom med hur vissa föräldrar hela tiden sopar framför sina barn och backar upp dem även om det inte gör varje sig dem eller barnen en tjänst för framtiden.
Lycka till GVB men inte i Barcelona!
Barcelona Zardiac
2004-02-09 00:01
Hej!
Har hört väldigt mycket om robinho nu.. men har inte sett någonting.. ingen som har en länk till något filmmaterial med robinho.. eller iaf där man kan hitta en del info om honom..
Barcelona marcus_keta
2004-02-17 22:43
Barca_BEST

lite svårt att få in geovanni då vi gett han bort gratis

och jag ser gärna rochemback.. men rocky är icke eu och inget att satsa på.. han e även utlånad i 3 år vad jag hört ti lissabon.. jag tror att han kan bli eu-medlem efter det... han kommer bli en RIKTIG världspelare en dag.. han har inte lyckats i barca bara..

sen riquelme

han är en duktig spelare.. och hade han varit eu-spelare hade han fått chans nästa säsong.. och får Saviola pass och rustu inte satsas på... blir det en plats över... Ríquelme ?
Real Madrid Dist
2004-02-09 22:54
Vet någon om man kan se sändningar från Sky Sports på någon bar eller restaurang i Stockholm? O'learys kan inte. Finns någon annan?
Barcelona Valdés
2004-02-09 21:33
Ronnie; Adriano hade inte Cùpers förtroende och därför lånades han ut ( Cùper önskade sälja honom, men inte Moratti ).

Izquierda; vi har tydligt olika uppfattning om Cùper. Jag ser honom inte som en vinnare eller som ett säkert kort. Vi är dock överens om att Rijkaard måste bort.

Gällande tränarval och värvningar hoppas jag att vi tänker långsiktigt. Att försöka förstärka samtliga mindre starka positioner redan till nästa säsong gör att vi återigen får köpa ett flertal lite billigare och mycket sämre spelare. Istället är det bättre att köpa in få riktiga klasspelare. En av världens absolut bästa forwards krävs om vi skall kunna konkurrera i ligan och champions league på allvar. Med spelare som Ronaldo, Henry och Adriano som omöjliga är det bara ( i mina ögon ) Torres kvar att hoppas på. Alla andra är betydligt sämre. Spelarförsäljningar och ett troligt införande av tröjreklam ( oavsett vad man tycker om det ) kommer att möjliggöra ytterligare två kvalitetsspelare.
Barcelona el duderino
2004-02-08 23:15
till b_a_r_c_a:

tror att saviola ligger på 35 mål sammanlagt och typ 5 den här säsngen....

måste kolla på ronaldinhos mål igen!
Barcelona el duderino
2004-02-08 23:15
till b_a_r_c_a:

tror att saviola ligger på 35 mål sammanlagt och typ 5 den här säsngen....

måste kolla på ronaldinhos mål igen!
Barcelona Loran
2004-02-18 10:38
Alx: Jag skulle vilja höra vad du tycker om Bijinov, samt vad alla tycker om matchen Barca Valencia, matchen är annars en väldigt viktig match för Barca.. Jag tror nog att Valencia spelarna har självförtroende , nu på hemma plan, men Barca spelarna har också mycket bra självförtroende.. Svårtippad match helt enkelt..
Barcelona Izquierda
2004-02-09 21:56
juanito//

Jag vet att det där inte var riktat till mig, men jag kan inte låta bli att svara ändå :)
Det där med Cúpers förkärlek för argentinska värvningar är något som oroat mig lite grann, men "max-tre-icke-eu-spelar-regeln" lär sätta stopp för det. Helt ärligt så har jag mycket svårt att se någon tränare i världen dissa Ronaldinho, och därmed kan det inte bli mer än två argentinare i startelvan. Rätt okej, jämfört med van Gaals 7-8 holländare.
Barcelona Alx
2004-02-18 00:02
Riquelme är som Juanito för bra på att skylla på andra, det kanske han har tagit från hans idol Maradona?

Riquelme under fjolårssäsongen:
Matcher 30
Ordinarie 14
Avbytare (som kommer in i spel) 16
Spelade minuter 1616
Mål 3

På 1616 minuter visade han inget, absolut inget, som motiverar en plats i Barcelona. Jämför honom gärna med Iniesta, det förlorar han bara på...
Barcelona Valdés
2004-02-09 18:59
Izquierda; att Du inte ser honom som ett problem förstår jag, men att Cùper inte är en vinnare och likadant att han förespråkar en destruktiv och försvarsinriktad fotboll ser jag som ett problem. Han har dessutom visat på tydliga samarbetsproblem med brasilianska fotbollsspelare vilket jag ser som ytterligare ett stort problem då vårt lags största stjärna inte heter Saviola utan Ronaldinho.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-09 21:34
Alltså är det bara jag som märker att Kezman inte håller formen längre, har inte gjort mål på 5 matcher tror jag och behöver vi sånna spelare i Barca +att han inte har eu-pass. Jag tycker att hellre ha kvar Saviola i så fall, han kan pckså göra mål då och då. Om vi ska köpa nån så ska det vara nån som gör mål hela tiden när det krävs att de ska göra mål.
Barcelona Izquierda
2004-02-09 20:17
Valdés//

Bortsett från de veckorna han fick va i Inter (då de hade ungefär 10 spelare skadade, sålde några nyckelspelare precis innan ligastart och ändå gick fram som en ångvält i CL, de förlorade f.ö. bara en enda match under Cúpers korta tid i klubben) så tycker jag att resultaten talar för sig själv.
Han lyfte både Mallorca och Valencia, och det rejält.
Osasuna
2004-02-10 10:11
Bort med alla underpresterande holländare..
Spanien RONALDINHO
2004-02-08 23:01
Nån som vet om RONALDINHO skall lämna vårt kära Barca eller? snälla skriv svar.Börjar bli riktigt orolig om ronnie skall lämna.Dom sa det på Osasuna-Barca matchen att han och ett fler tal till kanske skulle lämna.Nån som vet nåt SNÄLLA skriv svar
Real Madrid Ronnie
2004-02-09 21:09
Valdés, Adriano var väll inte så mkt i Inter under Cupers tid eller?
Barcelona Ronnie
2004-02-09 21:09
Valdés, Adriano var väll inte så mkt i Inter under Cupers tid eller?
Barcelona Tompa
2004-02-08 22:49
Väldigt skönt med tre nya poäng och tro ett eller ej men vi ligger faktiskt på fjärdeplats!

Ändå kan vi fortfarande inte jubla för mycket. För sanningen är att Barca inte har några linjer i spelet, allt för mycket går på chans och Ronnie får dra ett på tok för tungt lass själv. Även om vi nu tagit 13 poäng på fem matcher är det som presterats på planen absolut ingenting som håller i längden för en topplacering och knappast något som skrämmer Real, Valencia och Deportivo.

Jag vill inte måla fan på väggen men alla borde inse att laget fortfarande har mycket att jobba på innan man kan utmana om ligatiteln igen. Och Rijkaard måste bort även om vi fixar en C.L plats. Han är så svag tränare att det blir nästan omöjligt för Barca att bli bäst igen oavsett vem som köps in.

Till sist, vilket underbart mål av Ronaldinho!
Barcelona Tompa
2004-02-08 22:49
Väldigt skönt med tre nya poäng och tro ett eller ej men vi ligger faktiskt på fjärdeplats!

Ändå kan vi fortfarande inte jubla för mycket. För sanningen är att Barca inte har några linjer i spelet, allt för mycket går på chans och Ronnie får dra ett på tok för tungt lass själv. Även om vi nu tagit 13 poäng på fem matcher är det som presterats på planen absolut ingenting som håller i längden för en topplacering och knappast något som skrämmer Real, Valencia och Deportivo.

Jag vill inte måla fan på väggen men alla borde inse att laget fortfarande har mycket att jobba på innan man kan utmana om ligatiteln igen. Och Rijkaard måste bort även om vi fixar en C.L plats. Han är så svag tränare att det blir nästan omöjligt för Barca att bli bäst igen oavsett vem som köps in.

Till sist, vilket underbart mål av Ronaldinho!
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-02-08 22:14
fan va underbar vinst ikväll, mkt skönt!!!!
Barcelona Camparn på nou
2004-02-08 23:09
Dom sa nog fel
Espanyol janne8
2004-02-18 11:12
// Nino Brown

.Vilka jävla F#tt#r Sevilla e.

Vårdat språk. Sanningen att säga så brukar man alltid begära mer av en inhemsk klubb i övergångspengar. Sägas skall också att Barca enligt uppgift inte var redo att betala den summa du säger i ditt något onyanserade inlägg. Fakta två är att vad än Barca ville betala så ville man dela upp det över en ganska lång period och då var valet för Sevilla lätt.
Espanyol janne8
2004-02-18 11:12
// Nino Brown

.Vilka jävla F#tt#r Sevilla e.

Vårdat språk. Sanningen att säga så brukar man alltid begära mer av en inhemsk klubb i övergångspengar. Sägas skall också att Barca enligt uppgift inte var redo att betala den summa du säger i ditt något onyanserade inlägg. Fakta två är att vad än Barca ville betala så ville man dela upp det över en ganska lång period och då var valet för Sevilla lätt.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-08 22:35
Alltså jag svär det var länge sen man hade den sköna känslan om Barca, jag kan inte sluta kolla på tabellen och på video som någon fixade om Barca, verkligen bra film.
Barcelona Davidsito
2004-02-08 22:10
Dani
Lite snålt med enbart en trea till ROnaldinho, tycker du inte? han förtjänar 4,5 låg bakom i princip allt. Bronchen stod för en stabil insats, idag spelade han i på sin gamla vanliga position, och det märktes klart att han kände sig mer hemma där.. Valdés har mkt att lära innan han ens kan jämföras med sin kollega i real. Förvörigt har jag pratat med honom då u21 landslaget spelade i Halmstad.. jag frågade om han frös han svarade ja sen sa skrek jag forca barca då visade han "tummen upp" antagligen så tyckte han att jag var dum i huvudet men va fan när man har chansen så måste man ju ta den! håller med dig Juanito angående Robinho affären.. Köpa sydamerikas bästa spelare (som vi egentligen inte ens behöver) för att sedan låna ut honom ett par säsonger.IDIOTA! köp spelare som går direkt in i startelvan istället!!
Barcelona Valdés
2004-02-08 22:13
Juanito; tyvärr har Cocu och Van Bronch spelat dåligt i så många matcher nu att man inte längre blir upprörd eller ens förvånad. Fortsätter Rijkaard nästa år blir säkert dessa sopor också kvar.
Barcelona Barca_91
2004-02-06 20:45
Isquierda:
Jag håller med dej!!

Vad tänker dom på tv4 på?
Såg nyss på en reklam för LA Liga och dom sa ungefär så här:
"Följ Barcelonas och Valencias kamp med Real Madrid om liga guldet i världens tuffaste liga."
Vad tänker dom med Barcelona har ingenting med liga segern att göra...snälla vet dom inte ens vilka som slåss om guldet...
Barcelona Barça-fan
2004-02-10 11:55
Varför inte ta hit Salva från Malaga??
Barcelona Izquierda
2004-02-09 20:29
Måste bara tillägga en sak när det gäller tränarfrågan.
Ja, jag blev glad när jag läste att Cúper eventuellt är på väg till Barca. Men det betyder inte att jag tycker att han är världens bäste tränare.
Jag blir glad om Torres eller Kezman blir klara för Barca, men det betyder inte att jag tycker att de är bättre än Ronaldo eller Henry.

Om vi får Cúper så slipper vi fler säsonger med katastrofen Rijkaard, eller ännu en misslyckad tränarvärvning. Jag ser Cúper som ett säkert kort, även om han inte är den absolut ideale tränaren för oss.
Annons: