/spanien/barcelona/forum/2624.aspx/spanien/barcelona/forum/2624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-05-02 23:02
@Kröjf:

Haha....jag funderade på det citatet medan jag skrev inlägget och tänkte "fuck it, får jag tag på henne ska jag köra upp den flosklen i arslet på henne i ren fotbollsilska." ;)
Barcelona Ali G
2015-05-02 23:01
@Liunil Masse:

Varför tror du att Atletico kommer lägga sig ? Även om de har säkrat tredjeplatsen så har de äran att spela för och det skulle vara respektlöst mot fansen som har betalat så mycket . Atletico kommer kriga på som vanligt och parkera bussen och vi kommer säkerligen tappa poäng
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-02 23:00
Jag förstår verkligen inte er som tror att Atletico kommer att lägga sig mot oss eller kommer ta det lugnt.

Wooow!!!! Vilka är det som viskar till er denna information???
Atletico kommer aldrig, aldrig, aldrig lägga sig mot oss. Vi slog de tre gånger det här året så räkna fan med att de kommer göra allt för att ta poäng från oss samt skada nån av våra spelare.

Atletico kommer lägga sig. Jag tycker att ni roliga ibland. Eller denna, Valencia kommer ta poäng från R.Madrid. Den är roligt också,

Ska vi vinna La Liga får spelarna se till att vinna var enda match. Var enda match. Skiter i om vi vinner med 1-0 i varje match. Bara vi vinner...
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-02 22:54
TankeVurpa.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-02 22:50
I näst sista omgången: Atletico-Barca Espanyol-Real Det jag kom på nu som är positivt för oss. Förlorar Valencia mot Real så har Atletico säkrat tredjeplatsen. Vilket betyder att man inte kommer ha något att spela för mot oss. Har man inget att spela för mot oss så kommer man garanterat lägga sig då man inte vill att sina bittra rivaler Real ska vinna ligan. Tar däremot Valencia poäng mot Real så visst då har Atletico något att spela för mot oss men då har vi råd att tappa poäng mot Atletico då vi har ett bra försprång från Real. Atletico inget att spela för = kommer lägga sig Espanyol inget att spela för = kommer lägga sig mot Real Sen avslutar vi jobbet mot Deportivo hemma. Det ser faktiskt ljust ut :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Oleeguer43
2015-05-02 22:47
Förra säsongen fick Bayern smaka på en spansk chorizo, denna gång blir det en katalansk sådan. Skador på Ribery, Robben och Alaba ska man inte skoja bort. Bayern har dålig form medan Barca med MSN gör mål på allt. Längtar till onsdag.
Barcelona oocbgb
2015-05-02 22:45
Insåg precis att säsongen har åtta matcher kvar. En i cupen, fyra i ligan och två mot tyska stålet och cl-finalen mot juve.. Varje match är en final, kommer inte ihåg när så här mycket stod på spel i varje match.. Phew...
Barcelona koeman92
2015-05-02 22:39
På tal om annat: Juventus har idag vunnit Serie A för 4:e året i rad med 5 omgångar kvar att spela.
Barcelona koeman92
2015-05-02 22:38
@Barcelona 1899:

Fast med Mask på
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-02 22:36
Lewa kommer spela mot oss.
Barcelona oocbgb
2015-05-02 22:34
[QUOTE=Davids3]Vet inte om någon har nämnt det men Bayern förlorade som väntat idag, med 2-0. [/QUOTE] Så då är Bayerns upptakt inför matchen på Camp Nou: förlust på straffar i cupen och en 2-0-förlust i ligan. Och Ribery, Lewandowski, Robben, Ababa och Badstuber på skadelistan. Jag följer inte Bayern öht, bortsett från CL där dom senast skåpade ut Porto så min fråga är: Hur är Bayerns form just nu? Och hur står de sig utan sina skadade spelare? Lewandowski läste jag skulle kunna komma tbax mot Barca nu dock. Med våra senaste matcher i bakhuvudet, med drömfotboll under långa perioder, och en i stort sett helt intakt trupp samt MSN i storform.. Jag har en bra känsla. Kan inte vänta till nästa onsdag!
Barcelona Ali G
2015-05-02 22:32
@SOMISEREM1899:

Ronaldo gjorde inget vettigt hela matchen , han hade minst bolltouch av alla spelare på plan , killen kan knappt passa eller dribbla o när han försökte tog han sig för knät lol. Men fy fan va dödlig han är inne i boxen han är i klass med Inzaghi.
Barcelona Mr. Dashir
2015-05-02 22:30
Oleeguer43 och Thierry Henry Väl talat! Hade de inte haft Ronaldo hade vi varit mästare just nu, med det sagt tycker jag allt tjat om vem som är bäst, Messi vs Ronaldo, förpestar njutningen av att se dem båda spela. Sett historisk är det vi ser nästan som att se Pele och Maradona hade spelat samtidigt. Tycker det är så mkt roligare att Messi har någon värdig konkurrent än att han bara promenerar hem allt, samma gäller Barca, är ju extremt mycket mer belönande att vinna liga med 1 poäng över ett Real Madrid i världsklass än att vinna med 20 poäng mot ett Real på dekis. För inte tala om känsla om vi skulle slå de i en CL-final. Ett av de positiva tecken jag tar med mig från matchen är Bales återkomst och vad jag förstår är också Benzema påväg tillbaka, då jag anser att Reals 4-3-3 med BBC mycket svagare och sämre balanserat än ett 4-4-2 med Isco. Att Bale och Benzema har varit skadade tror jag varit en "blessing in disguise" för dem och resultaten talar sitt tydliga språk. Förhoppningsvis kommer Perez kräva att BBC lirar och att både Bale och Benz är ur form. Är lite skrämmande är det ändå att Real har en bänk som gör laget bättre med de 2 skadade.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-02 22:28
Såg inte matchen mellan Sevilla-R.Madrid.

Stämmer det Sevilla spelade med 10 man i 10 och det var då R.Madrid passade på att gör 2 mål???

Skrev här inne tidigare under dan att ni kan glömma att Sevilla tar poäng från R.Madrid. Jag säger samma om Valencia också. Räkna inte med det....
Barcelona koeman92
2015-05-02 22:27
Vem minns inte säsongen 2010/2011 när vi vann dubbeln.. Ronaldo ångade på i slutomgångarna i ligan och hamnade på 40 mål medan Messi hamnade på "endast" 31 mål.. trots det vann vi ligan och CL och Messi vann sedermera Ballon D'or odiskutabelt välförtjänt.

Det jag är besviken över är det faktum att Real inte tappade poäng i denna match, inte att det var just Ronaldo som gjorde målen. Än sen om han vinner skytteligan? Vad är den värd om hans Real Madrid står utan titlar i slutet av månaden? Dessutom är det för alla, även för marängerna uppenbart vem det är som har varit odiskutabelt bäst i år. Jag kan lova att inte ens Messi bryr sig om detta då han redan vet att han är flera nivåer bättre, vilket han tydligt bevisade idag när han lät Neymar ta straffen.

Dags att byta fokus nu. Som LE Idag sa på presskonferensen: "Vi gjorde vår läxa". Nu ser vi till att hålla formen och visa vem som är bäst i världen på onsdag!

Visca el Barça! A por Berlín!
Barcelona oocbgb
2015-05-02 22:27
[QUOTE=Thierry Henry]Messi vs Ronaldo är "allmänt" uttjatat. Vem bryr sig vem av Ronaldo Eller Messi som gjort flest straffmål? Så bara för att någon av dom slagit 2/3 straffar mer än den andra så betyder det vadå? Vilken relevans har det för fc barcelona och detta forumet? Den spelaren som leder sitt lag till flest titlar är bäst. Vem som gör fler mål en den andra eller slår färre straffar är helt irrelevant och ointressant. Man försöker följa fc barcelona här men det känns SM man är inne på en Ronaldo fanboy sida då vart annat j@vla inlägg är om den fjollan [/QUOTE] Tack. Så tröttsamt att läsa om Messi vs Ronaldo dag ut och dag in här..
Barcelona Davids3
2015-05-02 22:25
Vet inte om någon har nämnt det men Bayern förlorade som väntat idag, med 2-0.
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-02 22:24
Poängtappet mot Sevilla kommer visa sig vara avgörande, jag tror vi tappar mot atletico. Har den magkänslan :-(
Barcelona SOMISEREM1899
2015-05-02 22:21
Football isn't a tracking field with a measuring stick or a stop clock. It's gourgeously subjective. You don't judge a bottle of champagne by counting the bubbles. - Ray Hudson

Alla vi här inne vet vem världens främste fotbollsspelare är, så det finns ingen anledning att bry sig om all statistik som gång på gång dras upp. Det räcker med att veta att i våra rödblåa hjärtan finner vi sanningen; Lionel Messi är bäst i världen.
Barcelona Thierry Henry
2015-05-02 22:20
@jawwa:

Messi vs Ronaldo är "allmänt" uttjatat. Vem bryr sig vem av Ronaldo Eller Messi som gjort flest straffmål? Så bara för att någon av dom slagit 2/3 straffar mer än den andra så betyder det vadå? Vilken relevans har det för fc barcelona och detta forumet? Den spelaren som leder sitt lag till flest titlar är bäst. Vem som gör fler mål en den andra eller slår färre straffar är helt irrelevant och ointressant. Man försöker följa fc barcelona här men det känns SM man är inne på en Ronaldo fanboy sida då vart annat j@vla inlägg är om den fjollan

Barcelona jawwa
2015-05-02 22:14
Thierry henry Det handlar inte endast om skytteligan utan bara en allmän fråga
Barcelona Barca4life98
2015-05-02 22:10
Thierry Henry Äntligen någon som fattar. Kan alla bara skita i Ronaldo och skytteligan.
Barcelona enkos
2015-05-02 22:08
Vinner Atletico nästa omgång mot Levante och Valencia förlorar mot Real då har Atletico säkrat tredje plats och kommer ha bara äran att spela hemma mot Barca I näst sista omgång...
Barcelona Xavi#6
2015-05-02 22:07
Ja Real vann med lite flyt men med bättre skärpa än Sevilla. Men jag skiter i de låt de vinna sina matcher, Jag tror på vårt lag speciellt detta laget i år. Vinner vi våra, så kan real få vinna hur många matcher de vill. Vi har allt i egna händer.
Barcelona Oleeguer43
2015-05-02 22:06
Erik Satie

Haha, att man kan vara så enögd att man inte erkänner att Ronaldo precis som vår lille argentinare är ett fotbollsgeni. Det är inte alla som fixar ett hattrick borta mot Sevilla.
-------
Tror fortfarande att vi vinner ligan. Vi kommer att slå Atletico pga. att vi är inne i en läskig form med en dödlig trio som inget lag kan rå på.
Barcelona Ali G
Tyvärr tror jag inte Real förlorar hemma mot Valencia de har sån jävla tur och domarn på sin sida , tror Perez kommer Muta domaren. Nu måste vi tyvärr vinna mot Atletico borta för att vinna ligan, vilket jag inte tror kommer hända...
Barcelona Thierry Henry
@jawwa:
Vem bryr sig? Helt ärligt? Heter vi Messi fc eller har jag missat nått? Jag bryr mig inte om han vinner skytteligan Eller ej. Det enda jag är intresserad av är om han hjälper oss till titlar eller inte.
Barcelona Kröjf
2015-05-02 22:05
Smogen skrev: "Asså, jag skulle vilja ta mig ett rejält jävla snack med Fru Fortuna och fråga vad Fascist Real gjort för att ha så förbannat mycket tur som dom har". Om du får tag i den satans hyndan, så kan du väl passa på att fråga om det är hon som uppfunnit floskeln "tur är inget man har utan förtjänar". Så fan heller!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-02 22:05
En sak tycker jag e lite konstigt. Lag brukar markera Messi något extremt. Mot Ronaldo låter man honom nicka omarkerad två gånger... Valencia kommer visa samma usla skit mot Real. Helvete asså!!!
Barcelona Mr. Dashir
2015-05-02 22:04
Imponerande av Real, så många skador och ändrad taktik, ändå vinner de borta mot Sevilla. Ronaldo ser till att vara lika jobbig som vanligt, aldrig ska det vara enkelt att vinna ligan. Vi kommer behöva vinna alla återstående matcher för att bli mästare, den är fortfarande i våra händer. Dessutom hoppas jag på den ultimata uppgörelsen mot Real i CL-finalen, det hade varit en match för historieböckerna.
Annons: