/spanien/barcelona/forum/26238.aspx/spanien/barcelona/forum/26238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-02-10 16:55
barca kommer denna säsong att knipa en fin CL plats,det är jag övertygad om!!
spelarna har blivit mer samspelta nu och alla kommer att höja sig ännu ett snäpp
Barcelona Barca_91
2004-02-07 11:04
Vi Barca fans som har klagat på tv4+ borde vara riktigt glada för dom har visat varenda match Barca spelat sen Barca-Real....
Och imorgon visar dom Osasun-Barca och nästa helg visar dom Barca-At Madrid...

Bra att ni visar så mycket Barca tv4!!!
Barcelona Izquierda
2004-02-06 23:06
Zoran//

Dina tips kan säkert glädja en del, men för min del handlar problemen om att få ut något av den horribelt dåliga engelska som babelfish producerar. Eftersom spanska och engelska är två språk som är väldigt olika uppbyggda, och eftersom babelfish inte har någon som helst känsla för språknyanser eller grammatik, blir översättningarna usla. Vissa artiklar tycker jag är snudd på meningslösa att ens försöka läsa, andra kan det gå att få ut något av.
Som sagt, för er som förstår åtminstone lite spanska, är det lika bra att läsa originalartikeln.
Barcelona Andreas
2004-02-07 11:13
Jag skulle bra lämna ett förslag till redaktionen om en artikel, nämligen om Barcelonas utlånade spelare. Jag har sett att bland annat Milan och Juventus har gjort det. Skulle vara kul att läsa hur det går för dom och vilka som har chans att komma tillbaka till Barça o.s.v.
Barcelona Andreas
2004-02-07 11:13
Jag skulle bra lämna ett förslag till redaktionen om en artikel, nämligen om Barcelonas utlånade spelare. Jag har sett att bland annat Milan och Juventus har gjort det. Skulle vara kul att läsa hur det går för dom och vilka som har chans att komma tillbaka till Barça o.s.v.
Barcelona Holländaren
2004-02-06 23:53
Kejsargenerationen stämmer väl ganska bra, men redan här hade man en hel del inre stridigheter. Exempelvis Ruud Gullit var inte den som höll sin åsikt inne.

Mellangenerationen som du kallar den, eller "95:orna" som man säger i Holland är förmodligen mätta på framgång.
Stam (PSV), Seedorf (Ajax), Davids (Ajax), samt följande: Reiziger (Ajax), Hesp (en annan generation), Bogarde (Ajax), Zenden (PSV), Overmars (Ajax), Cocu (PSV), van Bronckhorst (Feyenoord), Kluivert (Ajax), och de Boer (Ajax och Ajax) talar sitt tydliga språk. Gänget som vann 95 har tydligt tröttnat på fotbollen ett antal år för tidigt pågrund av bristen på hunger. Endast järnviljorna som Edgar Davids och van der Sar har egentligen presterat efter att de lämnat Ajax, även om också de andra haft någon bra säsong. Titta sen bland de framgångslösa PSV-spelarna Stam, Cocu och Zenden så ser man en klar skillnad. Stam är en av världens bästa backar, Cocu höll bra enda tills för några månader sedan och Zenden gör succé i Boro.

Förmodligen så skulle exempelvis Kluivert få ett lyft av en flytt till en liga där Ruud van Nistelrooy (PSV förövrigt) spelar. Jimmy Floyd Hasselbaink kan också räknas till den där generationen.

Den nya generationen ser lovande ut, speciellt eftersom Wesley Snijder och Rafael van der Vaart aldrig kommer att vinna CL med Ajax. Men, på senare tid så har även van der Vaart börjat tjafsa och eftersom ungdomslagen i Ajax är så överlägsna så räknar spelarna med att dem är mycket bättre än alla andra, vilket är ännu en anledning till Ajax-spelarnas ovilja.
Jag tycker dock gott att Barcelona kan fortsätta satsa holländskt, men bara om det är på rätt holländare. Ingen jävla van Bronckhorst, köp Robben, Hofland, Bouma, van der Vaart och Sneijder istället!
Om det ska fortsätta satsas på holländare, vilket nog blir fallet så länge Cruyff lever, så måste man även ha en holländsk tränare då holländska spelare inte accepterar vissa spelsystem, som enkelt 4-4-2 och liknande.
Barcelona Zoran
2004-02-06 22:20
Och för er som inte klarar av bablefish, gör så här. Lägg in denna strängen i adress fältet innan alla siter ni vill översätta från spanska till engelska:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/urltrurl?lp=es_en&url=http://

Efter http:// lägger ni bara till tex. www.marca.com och whops ni har marca översatt från spaska till engelska. Hela strängen ser då ut så här:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/urltrurl?lp=es_en&url=http://www.marca.com

Vill ni översätta www.as.com så ser strängen ut så här:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/urltrurl?lp=es_en&url=http://www.as.com

Osv. ni hänger med va? ;)

Barcelona Zoran
2004-02-09 13:35
Del Orno har förlängt sitt kontrakt i Atletic Bilbao med 3 år. Barca har inte ens förhandlat med honom, snacka om att Rijkaard planerar att köpa loss Gio i sommar!
Barcelona Kim
2004-02-09 11:28
Vad håller Rijkaard håller på med? När han precis har hittat ett spel som fungerar med offensiva ytterbackar i en fyrbackslinje så ger han sig på att flytta om halva laget i en otroligt viktig bortamatch, som detta trots allt var. Vad vill karln egentligen? Ibland undrar jag om han endast är ute efter att sänka laget helt och att den senaste månadens framgångar är en missräkning i hans ettårsplan. Som någon skrev tidigare, hönsgård a la Rijkaard. Låter som en soppa, vilket det väl kanske också är.
Barcelona JAG
2004-02-09 02:13
Får Jorquera stå nästa match så ska det ganska mycket till om Rustu får/vill stanna till nästa säsong. Säkerligen blir det så då man knappast flyttar på någon av de tre som spelade idag.

Luis Enrique har också tydligen tackat för sig då han tappar humöret och blir utvisad för varje gång han får spela. Åldern är ikapp. och tiden är inne för vår käre Luis att ställa skorna på hyllan.

Slutligen 3 sköna poäng! Försvaret har spelat upp sig ordentligt och att vi fortfarande inte har någon spelidé eller spelmönster beror bl a på att vi fortfarande inte har någon riktig anfallare. Ronaldinho håller klass i anfallsspelet och det är allt. Iniesta, Quaresma eller Luis Garcia kan göra bra ifrån sig då och då men vi är beroende av en klasspelare till där framme.
Real Madrid Jonsson
2004-02-09 17:12
har en fråga....någon som har en lista över vilka spanska spelare som kommer ifrån vilken region??? typ katalonier, basker osv. tacksam för hjälpen!!
Barcelona Barçolog
2004-02-09 01:07
woooo CL-guld olé olé olé!!
Synd bara att det är ett sånt stort avstånd till trean (6p) annars ser allt ok ut.... CL-guld olé olé olé olé
Barcelona Izquierda
2004-02-09 17:06
Jag hoppas att ingen påstår att Barca spelade 4-3-3 även igår. I så fall skulle alltså van Bronckshit föreställa anfallare, och då måste jag nog säga att hans insats var än mer patetisk.
Barcelona Bopi
2004-02-09 16:31
Micke : mm jag fattar inte heller det...måste ju vara FEL!!!hahah
Barcelona Der Afro
2004-02-09 08:39
RONALDINHO: Jag tror du hörde fel. Dom sa att Ronaldihno INTE var på väg bort.

Dani: Lite snåla betyg kanske. Davids 2,5? Nääää.
Barcelona jcb
2004-02-09 00:05
Ronaldinho-filmer:
http://perso.wanadoo.fr/anel7ka/video.htm
Barcelona Der Afro
2004-02-09 08:39
RONALDINHO: Jag tror du hörde fel. Dom sa att Ronaldihno INTE var på väg bort.

Dani: Lite snåla betyg kanske. Davids 2,5? Nääää.
Barcelona Alx
2004-02-09 01:21
Ni som vill ha Robinho till Barça: Har ni sett honom spela? Då menar jag inte videoklipp utan hela matcher. Jag såg en hel del matcher från Copa libertadores i fjol och Robinho imponerade inte på mig. Visst visade han fina takter och bra teknik, men räcker det? I min mening var Diego mer framträdande och visade större speluppfattning, han imponerade på mig! Sjutton år gammal var han dominerande på mittfälter i sydamerikas motsvarighet till Champions League.

Sedan så tycker jag att det är befängt att tro att Barcelona har råd med att köpa en spelare för 15-20M Euro för att sedan låna ut honom... men det är jag ju inte ensam om som tur är.

Vad tycker ni om Sergis utvisning? Jag tycker att det är löjligt att få sitt andra gula kort på grund av en sån sak. Tyvärr tyckte inte domaren likadant och nu blir det ingen Sergi på Camp Nou nästa omgång... synd!
Barcelona ashkan
2004-02-09 00:09
4 FC Barcelona 23 10 7 6 35 27 37

kan det finnas något som är underbarare med tanke på dagens läge? helt underbart!
Barcelona Barca Barca
2004-02-10 16:33
Izquierda: Vet du hur Rijkaard jobbar?? vet du hur han tänker?? Han kanske hade en speciell plan/taktik under Osasuna matchen. Han kanske såg en svaghet hos laget och ändrade taktiken till(Det är vad ja tror)
3-4-3.
--------Valdes
--Puyol-Marquez-reziger
------------------------Van.b
--Xavi----Cocu----Davids
-------------Ronaldinho
--L.G-----Saviola

OBS!! Jag menar inget illa med det ja skriver nu.

Asså ni här inne på forumet klagar så mycket. Först så gick det dåligt för Barca och ni och jag klagade. Nu när vi börjar vinna våra matcher fortsätter ni att klaga. Jag säger inte att alla klagar men några st gör det och ja tycker att ni har fel. Som Gabriel sa, "att ändra allt negativt till underbart på en enda sekund O.S.V. Och jag håller med honom totalt.

Jag tror att vi vinner våra tre kommade.

Visca EL Barca
Spanien RONALDINHO
2004-02-08 23:50
Jag själv tycker Robinho är en man för Barca därför att det har varit många brassar där som verkligen kan dribbla och enligt barcas fans är det offensift spel som gäller inget italienskt gnetspel FORZA ROBINHO
Barcelona Barca Barca
2004-02-10 16:33
Izquierda: Vet du hur Rijkaard jobbar?? vet du hur han tänker?? Han kanske hade en speciell plan/taktik under Osasuna matchen. Han kanske såg en svaghet hos laget och ändrade taktiken till(Det är vad ja tror)
3-4-3.
--------Valdes
--Puyol-Marquez-reziger
------------------------Van.b
--Xavi----Cocu----Davids
-------------Ronaldinho
--L.G-----Saviola

OBS!! Jag menar inget illa med det ja skriver nu.

Asså ni här inne på forumet klagar så mycket. Först så gick det dåligt för Barca och ni och jag klagade. Nu när vi börjar vinna våra matcher fortsätter ni att klaga. Jag säger inte att alla klagar men några st gör det och ja tycker att ni har fel. Som Gabriel sa, "att ändra allt negativt till underbart på en enda sekund O.S.V. Och jag håller med honom totalt.

Jag tror att vi vinner våra tre kommade.

Visca EL Barca
Barcelona Ridvaldo
2004-02-10 12:35
gabriel kan du skicka det till mitt mail på skolan där har de ingen gräns för storlek
(jag hade inte msn instellerad på den här datorn)
mi99hrri@mtek.chalmers.se (hur sor är den förresten?)
Tack!
Barcelona tru2da barca
2004-02-09 22:55
BORT MED RiJKARD
Fan den mannen är helt fel ute är det bara
jag som lägger märke till barcas klena och turliga spel.Som senaste matchen mot osasuna
varken kant spelet eller anfallet fungerade bra
Luis garcia var sämst på plan fast jag personligen tror jag på honom som kant spelare
Jag förstår mej varken på rijkards konstiga taktiker och starelvor eller vad det nya ledningen håller på med.
Barcelona Gabriel
2004-02-10 12:23
Izquierda

Som jag tidigare sa så går det inte att ändra allt negativt till underbart på en enda sekund. Man måste gå steg för steg och det tycker jag att Rijkaard och Barcelona har förstått. Förut i säsongen så har man antagligen försökt att ändra spelsystem, spelare och spelider tills spelet på en gång skulle gå från bedrövligt till lysande och det har betytt allt för snabba ändringar för dem.

Nu har man (åtminstånde av det jag sett de senaste 5 matcherna) insett detta och försökt ta det lugnt och ta steg för steg tills man kan börja att spela det underbara spelet som man tidigare gjorde.

jag tycker inte att vi kan och borde kräva av dom i detta skede att spela underbar fotboll, utan vi borde faktiskt nöja oss med att vi har gått från en 12 placering till en 4 och börja ta 3poängare. Du säger att du inte ser varför trenden av fina reslutat skulle hålla i sig. Varenda match är olik av en annnan, men jag tycker också att Barcelona med Davids ankomst till klubben bara visat mer och mer övertygande defensiv.

Samtidigt är det för tidigt är säga att vi är på gång rejält redan nu, men "vi är på gång" menar jag vi är på god vägg. Sedan håller jag också med dig om att man får se hur de spelar mot A.madrid, valencia och Deportivo.

Men resultat ger självfötroende och självförtroende ger bra spel.
Barcelona Gabriel
2004-02-10 12:29
Rivaldo

Giovanis video var bra, jag har laddat ner den och jag kan gärna skicka den till dig på msn.

Du kan adda mig barca_gabbe@hotmail.com
Barcelona Izquierda
2004-02-09 21:53
Tompa//

Word!
Frågan är om jag vi någonsin uppvisade så torftig offensiv under van Gaal som vi gjort i en del matcher den här säsongen. Att försvarsspelet är mindre dåligt nu under Rijkaard kan jag hålla med om (fast det kunde ju knappast bli sämre, jag drömmer fortfarande mardrömmar om van Gaals trebackslinje) men anfallsmässigt har vi emellanåt varit en fullständig katastrof den här säsongen.

Den tydligaste skillnaden mellan Rijkaard och Cúper (två i huvudsak defensiva tränare) tycker jag är att Cúper alltid haft en långsiktig plan, och att laget stabilt blivit bättre och bättre, och spelidén tydligare och tydligare ju längre han fått sitta.
I Rijkaards fall kan det se rätt bra ut i nån enstaka match, för att i nästa återigen vara total hönsgård. Om han har en plan och en spelidé så är han dålig på att förmedla den till spelarna. Mycket dålig.
Barcelona Gaucho
2004-02-09 22:38
4:e platsen, oj va skönt. fråhan är huhr länge kommer man att ha den kvar, för att spelmässigt så har det inte sett så bra ut. Vi kommer att kanske klara oss mot Atletico men hur ska vi göra borta mot Valencia och Depor? Jag kan inte fatta hut kan Raijkaard spela med Cocu på mitten, vadå är han bättre och yngre än Motta eller Gerard? jag tror att Motta skulle ha klarat denna position bättre än Cocu. Hmmm iaf det min åsikt.

Så här vill jag att Rajkaard ska spela nästa vecka mot Atletico..

--------------------Jorquera----------------------

Reiziger--------Puyol-----Marquez------Oscar Lopez

-----------------------Davids---------------------

------------------------Xavi----------------------

Luis Garcia-------------Ronnie------------Quaresma

-----------------------Saviola--------------------

Ett 4-2-3-1, så skulle jag vilja se Barca spela. Jag Hoppas att Raijkaard vågar spela lite mer offensivt. Ända sen Raijkaard har tagit över så har Barcas spel blivit mer defensivt, vi är lång ifrån det sköna, fina offinseva fotbollen man spelade förut.
Barcelona Tompa
2004-02-10 09:46
Vad gäller kommande matcher så blir det tufft. Med det spel som presterats vet i katten hur vi ska plocka poäng borta med Deportivo och Valencia. Så som jag ser det kan vi inte tala om ett slut på krisen innan vi ser en radikal förbättring av spelet.

Hoppas verkligen att Laporta gör allvar av att sälja alla överbetalda och underpresterabde holländare! Men det kommer knappast hjälpa om Rijkaard får stanna kvar.
Barcelona Tompa
2004-02-10 09:46
Vad gäller kommande matcher så blir det tufft. Med det spel som presterats vet i katten hur vi ska plocka poäng borta med Deportivo och Valencia. Så som jag ser det kan vi inte tala om ett slut på krisen innan vi ser en radikal förbättring av spelet.

Hoppas verkligen att Laporta gör allvar av att sälja alla överbetalda och underpresterabde holländare! Men det kommer knappast hjälpa om Rijkaard får stanna kvar.
Annons: