/spanien/barcelona/forum/26237.aspx/spanien/barcelona/forum/26237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyolinho
2004-12-19 14:15
S.W.A.T, hammabarça och Messí

Jag ÄLSKAR Ronaldinho det är min Favoritspelare...
Visst jag kanske tog i lite men jag hoppas ni förstår att man när presic läst på sportal och på Chelseas sida så blir man lite frustrerad och sen börjar det...
Det va inte alls så jag menade..
Barcelona Puyolinho
2004-12-19 14:08
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-20 12:55
Han lär ju inte dra på ett par år, det är säkert. Dom kan få honom när han är 34 och avdankad.. :-P
Nä seriöst, jag tror att pengarna lockar honom (fastän hans nuvarande kontrakt är ett drömkontrakt som blev förlängt av Laporta i Brasilien) dit.

Ta inte dessa rykten på allvar, de uppstår alltid och tänk på att Ronaldinho fortfarande är ung.

Stör mig på att många nyhetskanaler/tidningar säger att Real knappar in på Barça rejält, med "en match mindre spelad".. Skulle vilja rätta till det till "sex minuter mindre spelade..".

Visca el Barcelonismo!
Barcelona S.W.A.T
2004-12-19 14:10
Ämne: Allvarligt nu börjar....
Puyolinho ärligt talat nu får du sluta snack skit! vara e det för snack att du börjar bli trött på Ronaldinho! du vet att Barcelona behöver honom!vad förväntar du dig från Ronaldinho, han kan inte va super bra i alla matcher!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-12-20 07:25
Ämne: Ämne: Ronaldi....
En bit kvar till toppen?

kom igen vakna upp fan, du snackar om världens bästa fotbollsspelare, Dinho ÄR toppen, klart han ska få priset, hade jag inte varit Barça fan hade jag sagt det endå! Força Barça!
Barcelona RiZzo
2004-12-19 14:11
Tjena barca bröder.
Tycker att Barca spelade riktigt bra igår i första halvlek synd att dom inte gjorde nån mål då.
Sen i andra så får valencia ganska turligt fram bollen o dom gör mål på första chansen.:(
Aja va ska man säga skönt att dom gjorde 1-1 så dom han samma ledning kvar.
O real va TURRRRRRRRRR dom ha.
Länktips: Forza
Barcelona Messí
2005-02-12 20:32
JAAAA! 2-0 Giuly! Eto'o blir fri med målvakten efter en delikat passning av Ronaldinho. Istället för att avsluta själv passar han Giuly som bara rullar in bollen! UNDERBART!
2004-12-20 13:15
Min spanska är lite rostig, så är det någon som vet om (länken) det stämmer att det är klart att han blev FIFA WORLD PLAYER OF THE YEAR?
Barcelona cesaro
2004-12-20 00:12
Ronaldinho har inte varit lika bra som förra säsongen. men förstår inte dom som säger att han har varit dålig? är det Arsenal o Chelsea fans som utger sig att vara barca fans lr?
Dinho kliver alltid fram i dom stora matcherna, och är alltid en av barcas bästa spelare trots att han inte spelar på sin högsta nivå + att han ofta spelar lite små skadad och ändå är en huvud person. och det är positivt att se att Ronnie inte bär barca på sina axlar helt själv denna säsong oxå.
det är bara att kolla på Arsenal när Henry är lite små skadad och ur form förlorar eller spelar dom ovagjort varanan match.

för mig är det inget snack om att Dinho ska få priset imorn.
em1l
2004-12-20 00:54
äs vad ronnie har sagt till en sida.

"My brother has spoken to me about Chelsea many times.

"I had a chance to move to them before I came to Barcelona but at that time, even though they offered more money, I was not interested.

"But I have seen since then that Chelsea have a great infrastructure.

"What they are doing is absolutely amazing and it is a place where great things are going to happen in the future.

"I respect them a lot and I can maybe see myself living in London one day.

"'I am happy in Barcelona but I cannot rule out playing in another country in the future.

"I would love to play in England to prove that technical players can succeed there."
Señor Laporta
2005-01-03 20:42
brolla

Messí är ingen toppforward. Riola, vem är det? Oriol Riera vet jag att han spelar i canteran? Är det han du menar? Han håller inte i La Liga. En anfallare behövs!
Barcelona Rivald0
2005-01-04 08:40
Edmilson, det skulle inte skada att få låna honom fram till sommarn, han brukar få dommarna med sig trots allt + att han är en målskytt
Barcelona B_a_r_ç_a
2004-12-20 00:27
Jag tycker att man ska glömma matchen och med tane med våran placering och hur vi ligger till i ligan så ska vi vara nöjda med en poäng, vi ska nu blicka frammåt när vi har en match som vi måste vinna för att i nästa omgång så möter de 4 lagen som ligger närmast oss varandra så att då kommer vi att rycka ännu mer så en vinst är ett måste mot Levante.
Señor Laporta
2005-01-03 20:39
Messí

Det är svårt att hålla samma form i nästan ett år. Xavi gjorde en bra inledning av säsongen. Sen var han nere i en lite formsvacka. Sen var han lysande i några matcher till innan han slocknat helt. Xavi har i stort sätt spelat varje match under Rijkaards tid.

Xavidinho

Rubén har egentligen inte fått chansen av Rijkaard. Han har stått två matcher från start och gjort ett inhopp. En i Copa del Rey, där är det brukligt att andre målvakten vaktar målet och eftersom Jorquera är skadad fick Ruben stå. I La Liga har han också stått en match och hoppat in i en match, då Valdes var avstängd. Skulle inte säga att han har fått chansen av Rijkaard.
Barcelona Rickiboy
2004-12-20 11:29
tjenna grabbarn.. allvarligt talat alla som tror att gaucho drar te chelsea... hahaha. snälla asså..
Ronladinho Gaucho har två hem.. Katalonien och Brasilien.. england?.. haha.. varför dra te en klubb som bra köper o köper o köper o köper.. han säger att om han fick ett livstidskonrakt nu me barca..skulle han tacka ja direkt utan tvekan.. DET är ingen rykte till skillnad mot sportal.se eller andra sajter som bara skriver.. Ronaldinho i en Chelsea tröja.. tänk er själva.. does it match?.. haha.. Forza barca
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-12-20 10:29
Nej Nej nej nej nej, Jag läste nyss på txttv att ronaldinho kan vara på väg tll chelsea..! ronaldinho är heller inte negativ för budet ronaldinho säger : "Det skulle inte vara fel att spela i england, jag skulle visa alla att man kan spela tekinst där."
Chealsea är redo att plocka fram pengar för Ronaldinho.
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-12-20 00:48
Det finns ingen annan än Ronnie som ska få priset av Fifa imorgon. Om inte ronnie vinner ska ingen annan få det! :(

Barça har inte underpresterat eller spelat dåligt. Såg matchen igår med en kompis som är Juve-fan. Han sa; "Varför kan inte vi spela som ni?"
Vi plockar poäng efter poäng och ändå är många inte nöjda. En förlust på 16 matcher, EN! Det säger en hel del.
Förväntingarna är höga. Vi ska inte gnälla när det går bra. Vill man klaga så klaga på förra höst-säsongen, där funkade inte mycket. Nu går det som på räls (nästan).

Ronnie vinner imorgon annars förlorar jag ett flak öl till ett Sheva-fan.
Ronnie är bäst....glöm inte det.
FORÇA BARÇA!!!
Barcelona Viking
2004-12-20 10:57
vet nån hur det blir men barça-levante på tisdag? ska tv4+ sända den?
Barcelona Messí
2004-12-19 23:59
Ämne: Ärligt talat så suge....Håller med dig, men det här är skillnaden mellan Barça anno 03/04 och Barça anno 04/05.

Förra året så var vi väldigt beroende utav Ronaldinho, utan honom så var vår offensiv väldigt uddlös.

Men i år, då har Ronaldinho inte varit lika bra som förra året och vi leder ändå ligan med stor marginal. Nu har spelare som Deco, Xavi, Iniesta, Eto'o och Giuly tagit över. Så om en spelare inte presterar bra offensivt under en match så finns det gott om spelare som kan ta över.
em1l
2004-12-20 00:41
Ämne: em1

Jag kunde int....
ja du har rätt gabriel.
det där med moralen stämmer det märket vi ju i början av förra säsongen.
men jag tror inte vi kommer tappa denna ledningen i la liga.
ska bli skönt men ett jul uppehåll med så att våra spelar kan komma tillbaka fräscha till nästa år:D och då får vi väl tillbaka edmilson och motta med om inte jag har fel?
och så hoppas jag vi förstärker platserna lite till så vi inte får sådana här problem mer.
men jag tycker dom har klarat av alla skadorna på ett väldigt bra sätt.och sen nästa nästa år kommer vi piska dom andra lagen ännu mer och chelsea spelarna kommer ha mardrömmar om Fc barcelona varje dag :D

FORCA BARCA
Barcelona Teknikos
2004-12-19 23:46
Ärligt talat så suger Ronaldinho nu alltså. Tappar de enklaste bollarna, skjuter frisparkar över taket på Camp Nou, slår bort passningar etc. Vad är det med honom nu för tiden? En gissning är ju att motståndarna vet hur de ska ta hand om honom, HÅRT. En annan spelare som verkar gå in i en svacka är Xavi, han styr inte spelet som han brukade göra nu för tiden.
Men det är inte bara de två som borde skärpa sig, hela laget har spelat ''hawaii'' en längre tid..
Ska de vinna mot Chelsea så får de skärpa sig asså!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-02-12 18:41
Tråkigt att tv4+ inte sänder matchen! Men vi ska väll inte klaga när dom har visat nästan varje Barça match men men behöver oxå få reda på vilka kanaler som sänder matchen så ifall någon vet så hojjta till! Força Barça !
em1l
2004-12-20 00:28
såg nyss sammandraget av matchen igår.
ni kan ju itne säga att ronaldniho var kass han spelade fram till nästan alla lägen barca hade igår.
okej hans frisparkar var inget vidare men jag tycker itne han var så kass som ni påstår och jag tycker verkligen att han förtjänar priset imrogn.
och hur kan man säga att vi hade tur igå det var valencia som hade mest tur vi borde minst fått 2 straffar igår och alla lägen vi sumpade. det mest förtjänta resultatet borde varit 3-0 men men nu e det 1-1 och det e bara och blicka fram mot nästa match 2 an i ligan har en bit kvar upp till oss så detta e inget och att deppa över:D

FORCA BARCA
Barcelona Puyol_20
2004-12-20 14:59
Kan admin slänga ut el diablo från forumet...Det va ett tag sen man hört så mycket idioti i en o samma inlägg!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-12 14:56
Här är länken. ;-P
Barcelona Messí
2004-12-19 20:39
Jag tycker inte Ronaldinho förtjänar att ta emot priset i år. Han höstsäsong har varit under all kritik, men hans vårsäsong var magnifik.

Den spelare som varit jämnast under året är Shevshenko, därför ska han ha priset det här året. Men lita på mig, Ronaldinho kommer ta emot priset någon gång under sin karriär, var så säkra!
Barcelona Camparn på nou
2004-12-21 18:50
Gravesen skulle vara en perfekt mittfältsvärvning med sina defnesiva kvalitéer fast han är även teknisk och med ett fint spelsinne, en komplett spelare.
Anelka en skicklig spelare men en jävla diva som jag tror skulle vara dålig för lagsammanhållningen. Han skulle konkurrera om eto's plats så han skulle få sitta på bänken mycket det skulle han gnälla över.
Valeri Bojinov är en spelare jag gärna skulle se i barca han kan spela på kanten i anfallet och i mitten. Han har ett fantastiskt skott och är mycket snabb.
Barcelona Puyolinho
2004-12-19 13:58
Allvarligt nu börjar jag bli lite Trött på Ronaldinho!
Antingen får han börja spela som vi vet att han kan och ÅTMINSTÅNDE träffa mål på frisparkarna ! Eller så kan vi lika gärna sälja han och få en massa pengar ! Jag menar Ronaldinho är inte Barcelona ! Vi kan klara oss väldigt bra utan han, och sen när han uttalar (nu vet inte jag om det är sant) sig som han gör så kan vi väll dra någon nyttav från han ! Pengarna !
Barcelona hammabarça
2004-12-19 13:53
verkligen störande att läsa att Ronaldinho utalar dig sådär, får en och tänka hur länge han planerat och stanna. känns inte alls lika länge nu.
2004-12-19 01:30
Sikken match! Jag kollade på Juve-Milan innan och sista 15 bytte jag till Barça. Vem är det som har dött och som de ärade? Tycker som Der Afro att det är dålig stil att ljuga för oss om Reals resultat. Och vilken match det blev jämfört med Juve-Milan sömnpillret. Spanien äger Italien.

Det började ju bra och vi tog tag i spelet som vanligt, med bollinnehav mellan 65-70%. Tyvärr saknade vissa spelare (som Iniesta) kyla framför mål. I andra halvlek börjar det lika bra, men efter ett tag får de det där skitmålet som Valdes enkelt skulle tagit om han avvaktade ½sekund till. Sen tyckte jag det var starkt av laget att fortsätta anfalla trots en man mindre och efter straffmålet(som vi skulle haft när Eto'o blev nerdragen - kanske hade domaren det i bakhuvudet..?). Tyckte vi borde vunnit matchen, men som den utvecklades blev man glad att Barças förlustfria svit på Camp Nou fortsätter in i 2005. Det här är ingenting, bara att se framåt mot tre poäng i Valencia mot Sergio Garcias nya gäng. Puyol, Deco, Marquez och Eto'o var bäst. Och jag tycker att Ronaldinho ska få fortsatt förtroende på frisparkarna, någon gång snart kommer den att sitta.

En sak som syndes och som börjat sätta sina spår (senaste 3-4 matcherna) är alla dessa skador. Känns skönt att gå in i januariuppehållet med eventuella förstärkningar vila och att ha kommit undan med serieledningen.

Visca el Barça!
Annons: