/spanien/barcelona/forum/26230.aspx/spanien/barcelona/forum/26230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-02-03 14:21
Glädjande med den stora segern, även om motståndet var under all kritik.
Att Rijkaard sitter kvar säsongen ut råder det väl dessvärre inget tvivel om vid det här laget. När det nu verkar som att ledningen äntligen verkar ha insett att en rejäl upprensning i truppen är behövlig, gäller det att kontrollera vilka positioner som behöver förstärkas.
Jag ser det så här:
Minst en ny mittback, eftersom Márquez och Oleguer är de enda naturliga mittbackarna vi har (Mario är ju bara ett lån som försvinner till sommaren).
En vänsterback (van Bronckshit återvänder förhoppningsvis till London då hans lån går ut och var Navarro står vet vi först när han fått göra några matcher i Albacete, men jag vågar inte chansa)
En ny kantspelare (vi tappar förmodligen både Overmars och Luis Enrique)
Minst en, helst två anfallare (Kluivert försvinner väl, och om Saviola inte får EU-pass tycker jag faktiskt att det är läge att byta ut honom).

Vilka spelare skulle då passa in här?
Ja som vänsterback ser jag gärna del Horno. Barca förhandlar ju tydligen redan med honom, så det ligger nära till hands.
Som mittback ser jag gärna Marchena. Han är spanjor, han är långt ifrån lastgammal och han håller hög klass. Tyvärr kan han nog bli svår att få.
Som kantspelare hoppas jag på van der Vaart. Han vill gärna till Barca, han är halvkatalan, och hans kvalitet är det knappast någon som tvivlar på. Dessutom går hans kontrakt ut. Ser bara fördelar.
Så återstår då anfallarna. Om Saviola får EU-pass eller säljs, så skulle Kezman kunna vara en bra lösning. Han vill inte skriva nytt kontrakt med PSV och han är erkänt giftig i straffområdet. Med spelare som Ronaldinho, Iniesta, Xavi och van der Vaart runt sig skulle han kunna ösa in mål.
Dessutom skulle jag bli glad om vi värvade Luque. Han skulle visserligen inte bli billig, men han är katalan och han kan spela både mittfältare och anfallare. Han är en "säker" värvning eftersom han gör bra ifrån sig i varenda match i Depor, och jag tror att han skulle passa bra in i vårt spel.
Dessa värvningar är inte orealistiska och skulle innebära att vi får både spets och bredd.
Kommentarer?
Barcelona Davidsito
2004-02-04 14:15
Farhanio11

Har sett många matcher med ajax när han utgår från vänsterkanten! visst drar han sig innåt centralt mycket med! han har väl rätt fri roll i Ajax kan jag tänka mig.. Hans spelsinne och målfarlighet tror jag skulle tillföra mkt..

Om ryktena att Aimar vill gå till barca stämmer så är det ju mycket glada nyheter.. den lille clownen är ju oerhört rolig att skåda..
Tänk er ett mittfält med Ronaldinho, Davids, vand der vaart, aimar.. jävligt offensivt men det fungerar ju för real och det har fungerat för barca! Iniesta och motta som inhoppare -vilken fotboll det skulle bli.. En manager som Eriksson skulle få storspelarna att smälta ihop som ett lag,övertygad om det. vem vet kanske nästa säsong!?
Lite oroad dock att alla rykten om potentiella nyförvärv endast är offensiva spelare förutom del horno då.. prioritet ett måste ju vara backlinjen!

Appropå smeknamnet Bronckshit så tycker jag bara att nivån på era inlägg sjunker rätt mycket när ni använder det.. men som sagt det är bara min personliga åsikt skriv va fan ni vill:)
Barcelona Farhanio11
2004-02-04 13:50
Davidsito

aa jag håller med om att Davids har varit oerhört betydelsefull för Barca senaste tiden.

Är dock skeptisk om Vaart skulle gå rakt in i startelvan som vänsterbreddare för att han är ju inte direkt en vänsterbreddare. Han härjar oftast på en position bakom anfallarna, men helt klart en väldig bra värvning. En spelare med stor potential.

Varför tycker du det är patetiskt att Van Bronkhorst.....Bronkshit...?
Det är väl inget farligt med det?
Det är inte som att han kommer att läsa det här hehe? *nyfiken*
Barcelona Andreas
2004-02-08 13:58
Enligt El Mundo så verkar det som att Quaresma förpassas tillbaka till bänken nu när Ronaldinho är tillbaka. Jag tycker att det skulle vara bättre att låta Quaresma och Luís Garcia hålla varsin kant och låta Ronaldinho spela släpande forward.

Så här:
-------Luís Garcia----Saviola-----Quaresma-------
---------------------Ronaldinho------------------

Eller tvärtom på kanterna.
Barcelona Jónathan
2004-02-08 16:36
Är det ingen som vet om man kan se Barcas match på internet någonstans? Har inte tv4+ och har ingen möjlighet att fara till någon annan och se matchen. Skulle vara enormt tacksam vid svar.
Barcelona Andreas
2004-02-08 13:58
Enligt El Mundo så verkar det som att Quaresma förpassas tillbaka till bänken nu när Ronaldinho är tillbaka. Jag tycker att det skulle vara bättre att låta Quaresma och Luís Garcia hålla varsin kant och låta Ronaldinho spela släpande forward.

Så här:
-------Luís Garcia----Saviola-----Quaresma-------
---------------------Ronaldinho------------------

Eller tvärtom på kanterna.
Barcelona Barca Barca
2004-02-08 17:48
Izquierda: Grattis kompis!!

För det första Koeman har spelat i Barca. Och JAG tar inte honom som en holländare han har ett hjärta för klubben. Medans Rijkaard och Van Gaal de bryr sig inte om vad spelaren har för framgångar utom är han holländare så är han bra. Det är bara så.
Barcelona Barca Barca
2004-02-08 17:48
Izquierda: Grattis kompis!!

För det första Koeman har spelat i Barca. Och JAG tar inte honom som en holländare han har ett hjärta för klubben. Medans Rijkaard och Van Gaal de bryr sig inte om vad spelaren har för framgångar utom är han holländare så är han bra. Det är bara så.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-08 16:08
De som tror att Robihno inte kommer att lyckas för att han inte har spelat i europa o så, hade ni hört nåt om Kaka innan han kom till milan?? jag hörde hans namn när milan köpte honom och kolla på Kaka nu en av de bästa i Italien. Vi måste tänka långsiktigt oxå tänk er en sån spelar i Barca, vi skulle tjäna mycket mer på att köpa honom fan. Sen de andra lagen i eroupa är inte dumma att de oxå är ute efter honom. Vi borde ta chansen och värva honom nu när han fortfarande vill till oss.
Barcelona carlos_18
2004-02-08 19:51
mm
Barcelona Davidsito
2004-02-04 00:03
köpa Robinho och låna ut i 2-3 säsonger????
precis som Riqueleme då eller? ställer mig mycket motstridig till det hoppas laporta också gör det! I anfallsväg tycker jag Torres skulle vara den perfekta värvningen, alternativet skulle vara Luque.. Henry är för dyr för oss även om jag ser han som den mest komplette och bäste anfallaren i världen just nu.. Mittfältet börjar se bättre och bättre ut inte minst sen Davids anlände. Van der vaart skulle ändå kunna gå rakt in i startelvan och ta platsen som vänsterbreddare! Största problemet i dagens barca är ju som många poängterar vänsterbacksplatsen samt behövs en mittback av klass. jag tror mycket på att skola om Rise, påminner om carlos med sin bössa, Del horno har jag bara sett två matcher av i år men han verkar bra.. Skulle vara smaskens med en mittback av klass Nesta, Ayala, Campbell är förslag på några..Ge gärna kommentarer..
Ps. tycker att det är patetiskt att kolla V.Bronckhorst för V.Bronckshit men ni gör ju som ni vill.. några som ska till bröndby den 26 föresten? bye
Barcelona Gabriel
2004-02-04 07:50
Hinner inte skriva så mycket eftersom jag snart måste dra men jag tänkte ändå att ni ska veta att Barcelona försöker värva Aimar.
Hmm, vad säger man om detta? Om ni frågar mig så vet jag faktiskt inte. Aimar spelar som offensiv mittfältare och där har vi Ronaldinho, men enligt Aimar själv skulle det inte vara några problem då han i River spelade med Saviola och Ortega bland annat. Enligt Aimar själv skulle han älska att spela för Barcelona coh iden att spela tillsammans med Ronaldinho och hans bästa kompis Saviola. Dessutom kommer Aimar at få EU-pass till somaren så det blir inget problem.

En fråga till alla er som pratar om V.N Vaart. Läste av någon för inte så länge sen att hans kontrakt går ut till somaren, då skulle det vara perfekt, men är ni/han som skrev det säkra på det?
Barcelona Barça-fan
2004-02-03 21:52
Såå lånar barca ut navarro?!?!?!?!
nä nu måste rijkaard bort...väck!!!!!
Real Madrid Ronnie
2004-02-03 23:07
En tanke kanske om vi köper Van Der Vaart från Ajax så skulle vi kunna värva Roinho och låna ut honom till Ajax och på så sätt få Van Der Vaart billigare.
Barcelona Ronnie
2004-02-03 23:07
En tanke kanske om vi köper Van Der Vaart från Ajax så skulle vi kunna värva Roinho och låna ut honom till Ajax och på så sätt få Van Der Vaart billigare.
Barcelona robert
2004-02-04 16:22
Hej Gabriel det är så att jag inte förstår spanska och skulle vilja veta vad är BEBELFISH oc hur man använder DET.
Real Madrid robert
2004-02-04 16:22
Hej Gabriel det är så att jag inte förstår spanska och skulle vilja veta vad är BEBELFISH oc hur man använder DET.
Barcelona Jónathan
2004-02-05 18:34
Jag tycker att det börjar bli dags, som Laporta och co redan kommit fram till, att tänka över om Saviola verkligen behövs i vårat lag. Som det ser ut nu så tar han upp en icke-EU plats, gör lite mål, och värderas sälerligen ändå till en stor summa. Perfekt läge att sälja honom. Det känns tungt att säga det men Saviola har redan fått många chanser i klubben och han är inte den spelartyp vi behöver för att göra mål.
Barcelona Camparn på nou
2004-02-05 20:56
B_A_R_C_A

Problemet med din laguppställning är att vi har ett nästan obetydligt kantspel plus att spelare som quaresma med flera inte kommer vara nöjda med att sitta på bänken utan vilja flytta.

Ta på mittfältet istället Quaresma Ronaldinho och Vaart som jag för övrigt sällan har sett göra en dålig match i ajax tröjan.
Barcelona Barca forever
2004-02-05 16:11
Nån som vet när Barca lirar nästa match i UEFA Cupen?

För övrigt, nån som har tänkt att gå på finalen i göteborg i sommar??
Barcelona Barca forever
2004-02-05 16:11
Nån som vet när Barca lirar nästa match i UEFA Cupen?

För övrigt, nån som har tänkt att gå på finalen i göteborg i sommar??
Barcelona Jónathan
2004-02-05 17:22
Ronnie,
vart kan man förboka biljetter då?
Barcelona juanito
2004-02-08 14:40
Lustigt att folk är så positiva. Det krävdes verkligen lite för att Rijkaard skulle tysta (eller åtminstone lugna) kritikerna. Det räckte med storvinst hemma mot ligans sämsta lag. Vi får se vad folk säger efter det tuffa schemat som väntar oss. Först kvällens match, sedan Athletico Madrid hemma (med tanke på den dåliga hemmatrenden är den matchen långt ifrån vunnen) och därefter följer Deportivo La Coruña och Valencia borta.

(Varför går Puyol direkt in i startelvan men inte Iniesta??)
Barcelona Jónathan
2004-02-05 17:21
Grymt skön film Giovani! Ser fram emot uppföljaren. För övrigt så är matchen i helgen mot Osasuna en av säsongens viktigaste. Hoppas verkligen vi vinner.

Barcelona Der Afro
2004-02-06 09:04
Ni som var oroliga för att Henke skulle komma till oss kan slappna av. Se länken.

Själv tycker jag det hade varit roligt av den enkla anledningen att fler Barcelonamatcher hade gått på svensk tv :o)
Barcelona Bopi
2004-02-06 09:20
Alex i Santos e riktigt BRA!!!!
Barcelona pat-w
2004-02-05 18:17
tycker inte någon förutom jag att det e dags att släppa saviola..

seriöst han har ju inte dominerat en viktig match (han var king i champions leauge förra året..alla regler har undantag...plus att hela barca var bra då)

han kommer bli bra säger alla hela tiden..
men när ska han bli bra!!!!

köp loss torres sen får han kosta det han kostar (inom budgeten givetvis)

sen vill inte jag att barca köper för mkt "stjärnor" .... njuter som fan när dom från canteran briljerar
Barcelona Der Afro
2004-02-06 09:04
Ni som var oroliga för att Henke skulle komma till oss kan slappna av. Se länken.

Själv tycker jag det hade varit roligt av den enkla anledningen att fler Barcelonamatcher hade gått på svensk tv :o)
Barcelona Rivald0
2004-02-06 08:56
alex kmr inte åka till madrid tror ja... )"I can only say that it isn't Real Madrid.")
Barcelona Barca_91
2004-02-05 22:36
B_a_r_c_a:
Menar du att vi ska köpa Robinho och sätta honom på bänken?!
Annons: