/spanien/barcelona/forum/26224.aspx/spanien/barcelona/forum/26224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-02-06 09:39
Stämmer uppgifterna att Barca tänker göra sig av med de sju eller åtta spelare sopm nämns i media är det bara att hålla med om att det är ett stort steg i rätt riktning. Sen gäller det naturligtvis att de nya dom köps in verkligen tlllför något. Köp av massa komplementsspelare är vi ju alla riktigt trötta på.

Kan Barca skaffa den spetskompetens som krävs för att man ska bli bäst igen ( i första hand en riktig striker, en ny mittback och helst en vänsterback med) ser framtiden ljus ut. Från canteran finns ju också spelare som Inesta, Lopez och S. Garcia. Och att Puyol skulle lämna Barca finns inte ens i min fantasi.
Real Madrid Dani
2004-02-04 16:47
Maxwell och Drogba är jag skeptiskt till, jag tror inte att de har kapacitet för att bli bra nog för en ordinarie Barcatröja och Robinho har jag inte sett över huvud taget. Men, har vi inte haft alldeles för många jättelöften som floppat, Rochemback, Geovanni och Christanval för att nämna några?
Likaså är jag emot en värvning av Aimar, Henry eller Torres - då går nog minst hela nästa säsongs värvningsbudget åt - per spelare. Tror vi får nöja oss med ett par spelare som är klassen under denna trio.

Halvkatalanen van der Vaart, Emerson och del Horno (särskilt om deras kontrakt - som enligt vissa - går ut efter säsongen) vore intressanta att signa.
Barcelona Tompa
2004-02-06 09:39
Stämmer uppgifterna att Barca tänker göra sig av med de sju eller åtta spelare sopm nämns i media är det bara att hålla med om att det är ett stort steg i rätt riktning. Sen gäller det naturligtvis att de nya dom köps in verkligen tlllför något. Köp av massa komplementsspelare är vi ju alla riktigt trötta på.

Kan Barca skaffa den spetskompetens som krävs för att man ska bli bäst igen ( i första hand en riktig striker, en ny mittback och helst en vänsterback med) ser framtiden ljus ut. Från canteran finns ju också spelare som Inesta, Lopez och S. Garcia. Och att Puyol skulle lämna Barca finns inte ens i min fantasi.
Barcelona Gabriel
2004-02-04 14:04
Camparn på NOU

Det står på spanska, jag vet inte om du kan det men jag se skriva ner sidorna ändå.

Den första artikeln kommer från "SPORT" den andra från "EL MUNDO DEPORTIVO" båda sportidningarna från Barcelona.

http://www.sport.es/Barsa/article.asp?id=81552

http://www.elmundodeportivo.es/20040204/NOTICIA114359207.html

Om det nu är så att du inte förstår spanska så kan du ju alltid använda bebelfish

Lycka till/ Il Capitano
---------
Barcelona juanito
2004-02-04 17:24
Är det någon som med säkerhet vet att Rafael van der Vaarts kontrakt går ut i sommar? Läste igår på en sida (se länk) att hans kontrakt går ut 2006.

En trevlig sak.. Fernando Torres säger att det finns två lag han kan tänka sig spela för i Spanien. Det ena är Athletico och det andra Barça!! Skulle faktiskt hellre se El niño än Henry i Barça.

En mindre trevlig sak.. Saviola är till salu enligt AS. Förhoppningsvis stannar Saviola om han får sitt europeiska medborgarskap. Konstigt nog ser inte Rijkaard honom som en framtidsspelare.
Barcelona Dani
2004-02-04 16:47
Maxwell och Drogba är jag skeptiskt till, jag tror inte att de har kapacitet för att bli bra nog för en ordinarie Barcatröja och Robinho har jag inte sett över huvud taget. Men, har vi inte haft alldeles för många jättelöften som floppat, Rochemback, Geovanni och Christanval för att nämna några?
Likaså är jag emot en värvning av Aimar, Henry eller Torres - då går nog minst hela nästa säsongs värvningsbudget åt - per spelare. Tror vi får nöja oss med ett par spelare som är klassen under denna trio.

Halvkatalanen van der Vaart, Emerson och del Horno (särskilt om deras kontrakt - som enligt vissa - går ut efter säsongen) vore intressanta att signa.
Barcelona Puyol
2004-02-06 14:54
kääner ni inte till nån hemsida där man kan översätta från spanska till svenska och inte bara till engelska
Barcelona Andreas
2004-02-04 17:14
JAG//

Jag föredrar van der Vaart före Aimar på grund av att Aimar är född att spela som nummer 10 och den platsen innehas redan av Ronaldinho med Iniesta som reserv. Van der Vaart kan däremot spela på kanten också och är dessutom gratis samt halvkatalan. Det känns som om Aimar är en väldigt onödig värvning då det finns andra delar av laget som behöver förstärkas.

Dani//

Angående Barças behov av målskyttar. Jag tog detta citat från Alex Vázquez matchrapport mellan Sevilla och Barcelona:

"Kluivert har tack vare sitt mål mot Sevilla kommit upp i sju mål vilket motsvarar 163 minuter per mål. Ronaldinho är näst bästa målskytt med sex mål och 224 minuter per mål. På tredje plats kommer Cocu med fyra mål och 410 minuter per mål. Först på fjärdeplatsen kommer saviola med sina tre mål och 345 minuter per mål! Vem ifrågasätter att Barcelona behöver vassare målskyttar?"

Inte jag i alla fall.
Real Madrid Dani
2004-02-04 16:14
Andreas!
Jag håller inte med om att prio ett bör vara en anfallare. Vi behöver i första hand - minst - en back. Försvaret rämnar ju så fort Puyol inte är med, och Barca kan/får/ska absolut inte bygga hela defensiven på en enda spelare. Alltså: först en mittback (ett jätte-måste) och eventuellt också en vänsterback om nu inte Navarro håller (f.ö. är Asier del Horno en intressant spelare, som jag dock sett för lite av för att bedöma).
Sedan - om pengarna räcker - är det dags att titta högre upp i planen. För vi ska inte glömma att Saviola är en klasspelare - se bara på vad han presterade under Antic - som enligt mig har ungefär samma potential som t.ex. Quaresma att bli en världsstjärna. Att sälja Saviola vore ett misstag, dessutom finns Sergio som - trots Izquierda-frillan =) - är riktigt intressant...
Barcelona Puyol
kääner ni inte till nån hemsida där man kan översätta från spanska till svenska och inte bara till engelska
Barcelona Dani
2004-02-04 16:14
Andreas!
Jag håller inte med om att prio ett bör vara en anfallare. Vi behöver i första hand - minst - en back. Försvaret rämnar ju så fort Puyol inte är med, och Barca kan/får/ska absolut inte bygga hela defensiven på en enda spelare. Alltså: först en mittback (ett jätte-måste) och eventuellt också en vänsterback om nu inte Navarro håller (f.ö. är Asier del Horno en intressant spelare, som jag dock sett för lite av för att bedöma).
Sedan - om pengarna räcker - är det dags att titta högre upp i planen. För vi ska inte glömma att Saviola är en klasspelare - se bara på vad han presterade under Antic - som enligt mig har ungefär samma potential som t.ex. Quaresma att bli en världsstjärna. Att sälja Saviola vore ett misstag, dessutom finns Sergio som - trots Izquierda-frillan =) - är riktigt intressant...
Barcelona Andreas
2004-02-04 17:14
JAG//

Jag föredrar van der Vaart före Aimar på grund av att Aimar är född att spela som nummer 10 och den platsen innehas redan av Ronaldinho med Iniesta som reserv. Van der Vaart kan däremot spela på kanten också och är dessutom gratis samt halvkatalan. Det känns som om Aimar är en väldigt onödig värvning då det finns andra delar av laget som behöver förstärkas.

Dani//

Angående Barças behov av målskyttar. Jag tog detta citat från Alex Vázquez matchrapport mellan Sevilla och Barcelona:

"Kluivert har tack vare sitt mål mot Sevilla kommit upp i sju mål vilket motsvarar 163 minuter per mål. Ronaldinho är näst bästa målskytt med sex mål och 224 minuter per mål. På tredje plats kommer Cocu med fyra mål och 410 minuter per mål. Först på fjärdeplatsen kommer saviola med sina tre mål och 345 minuter per mål! Vem ifrågasätter att Barcelona behöver vassare målskyttar?"

Inte jag i alla fall.
Barcelona Puyol
Spanien Aimar#21
2004-02-06 11:09
med den här elvan skulle vi vinna trippeln
Barcelona Farhanio11
2004-02-03 18:22
Angående potentiella nyförvärv:

Vänsterbackspositionen måste självklart få en ny ägare.
En personlig favorit är Maxwell från Ajax, men jag vet ej om han har EU-pass.
Om han har det så borde man slå till nu när hans kontrakt går ut.
Asier Del Horno är också en bra spelare som man redan nu förhandlar med.
Annars kan man ju alltid köpa loss Van Bronckshit.

Oleguer verkar vara en ny och spännande talang så mittbacksfrågan har blivit något bättre iallafall.
Hursomhelst så behövs det en ny mittback av världsklass.
Jag ser helst en mittback från Spanien då jag tycker att det är viktigt att ha spelare från Spanien i ett spanskt klubblag.
Nån som resonerar emot?
Potentiella namn: Marchena eller Cesar?

På högerbackspositionen har vi ju redan Gabri och Oscar Lopez,
så d behövs inte diskuteras mer där!

På offensiven behöver vi en anfallare som ska sätta i praktiken alla sina chanser.
Nu ska vi ju vara realistiska så det finns ju ingen anfallare
som sätter alla sina chanser, förutom Ronaldo o Inzaghi då *ler*.
Nää men Fernando Torres skulle vara underbart och få hit om man nu kan få loss han.
Annars finns det ju........

Thierry Henry?
Om Mr Laporta kan få hit den grabben till Camp Nou.
Då kan han ju för FAN (ursäkta mitt språk) få hit vem som helst.
Så det är bara att hoppas och hoppas.

Om man kan värva Raphael Van der Vaart billigt så skulle det också vara en otrolig värvning.
Hört rykten om att hans kontrakt har gått ut. Är det verkligen så?

Angående talangköp så tycker jag Robinho är duktig men just nu skulle han aldrig ta plats i Barcelona.
Mestadels beroende på hans fysik.
Men om man kan köpa in han billigt och låna ut han 2-3 säsonger så skulle det vara kanon.
För han är ju trots allt ett tekniskt geni.

Och nu hoppas jag verkligen Barca gör av sig med de spelarna man har läst att de ska ta bort.
Luis Enrique och Phillipe Cocu bör få mycket beröm för att de har gjort för Barca.
Spanien Aimar#21
2004-02-06 11:09
min dröm elva
frey
trabelsi poyol stam oscar lopez
emerson davids
quaresma ronnie van der vart
robinho
Barcelona Xavi
2004-02-04 19:29
Andreas//

Pinsamt är ordet.
Barcelona Valdés
2004-02-06 16:39
Cruyff uttalar sig positivt om Rijkaard igen, han är enl C den ideale tränaren för klubben. Att de nya spelarna fått lite speltid i jämförelse med spelarna i hollandskolonin ( som varit förlorare i många år nu ) är enligt C inte konstigt då dessa nyförvärv inte varit Rijkaards val. Till nästa år bör därför Rijkaard få ett större inflytande över värvningarna. Detta är jag uppriktigt sagt livrädd för. Troligt är väl då att vi behåller Van Bronch och köper in fler spelare av samma kaliber samtidigt som flertalet av de andra holländarna blir kvar. Jag hoppas att Laporta väljer att sluta lyssna på C och börjar tänka lite själv istället. Rijkaard är tillsammans med de andra holländarna ( undantaget Davids ) klubbens största problem.
Spanien Aimar#21
2004-02-04 19:45
e det nån som vet hur man kan hitta barcelonas spelar löner
Barcelona Börje
2004-02-04 17:12
hoj hoj, alla Barcafans
Barcelona juanito
2004-02-09 21:51
Det får vara slut på det holländska tramset nu

Med Cuper som tränare skulle kanske holländarna försvinna men istället kan det bli favorisering av argentinare. Under hans tid i Inter värvade han argentinare i samma takt som Van Gaal.
Barcelona Micke
2004-02-09 15:58
10 poäng på dom 3 sista matcherna?.....hmm
Barcelona Barca Barca
2004-02-08 17:12
Inlägg borttaget på grund av rasistiskt innehåll
Barcelona Barca Barca
2004-02-08 17:12
Inlägg borttaget på grund av rasistiskt innehåll
Barcelona juanito
2004-02-08 16:51
B_a_r_c_a: Ge mig ett vettigt argument varför vi ska lägga ner stora pengar på att köpa en spelare som Robinho när vi har Ronaldinho. Offensiva mittfältare av den typen är absolut inte det laget saknar just nu. Jag anser att om man ska köpa en spelare som saknar europeiskt pass så måste det vara en som går direkt in i startelvan, såsom Ronaldinho. Eftersom vi haft problem på sistone med sydamerikaner som haft svårt att anpassa sig när dom flyttat direkt från Argentina elle Brasilien ser jag ingen mening med att chansa. Kolla bara på dom stora R:n som klubben haft.. Romario spelade i PSV några säsonger, Ronaldo spelade också i PSV innan Barcelona, Rivaldo spelade i Deportivo La Coruña och Ronaldinho var två säsonger i PSG innan han värvades. Alla har mjukstartat i mindre europeiska klubbar. Däremot har det gått mindre bra för spelare som bytt direkt från argentinska ligan eller brasilianska ligan.

penta: hört talas om regeln som säger att man bara får ha tre icke-européer i laget?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-03 18:05
Zoran:
angående de 90 miljonerna är det mer troligt att de fördelas
40
20
20

alla vet att barcas problem inte ligger i framtiden. Satsar vi rätt denna säsong behövs endas elemäntära förstärkningar nästa säsong.
Nej, nu hoppas jag att majoriteten av pengarna satsas på tre världsstjärnor och att förläng davids kontrakt.
Tycker att vi ska hämta fyllnadsspelare ifrån canteran istället för Holland. Nej nu ska vi värva för startelvan.

Önskemål:
Ayala
Torres
Vaart
+ davids
Barcelona Izquierda
2004-02-03 17:19
Hittade det här inlägget i Sociedads forum. Skrivet av en figur vi alla känner till. (Jag redigerade bort några mindre intressanta detaljer om Nihat i början av meddelandet)

"Namn: cengis
Sänt: 2004-01-27 01:43:45

Fan vad gott 3 4 vinnster i rad,, mycket gott snart kommer vinnster igen GUD ÄR GOOD
yess men,,,,fan vad gott attt sociedad sida har öppnats ohh gott Jag tackar dig så mycket att du har öppnat dentack tack,,

Håppas alla vi här inne kommer att ha roligt tillsamans.

Forzza ReAl_SocIeDaD lla San sebastian"

Jaha Cengis. Dags att byta tröja?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-02-03 18:05
Zoran:
angående de 90 miljonerna är det mer troligt att de fördelas
40
20
20

alla vet att barcas problem inte ligger i framtiden. Satsar vi rätt denna säsong behövs endas elemäntära förstärkningar nästa säsong.
Nej, nu hoppas jag att majoriteten av pengarna satsas på tre världsstjärnor och att förläng davids kontrakt.
Tycker att vi ska hämta fyllnadsspelare ifrån canteran istället för Holland. Nej nu ska vi värva för startelvan.

Önskemål:
Ayala
Torres
Vaart
+ davids
Barcelona Andreas
2004-02-04 18:40
Dani//

Jag håller med dig att Rijkaards 4-2-3-1 alltför ofta blivit 4-4-1-1. Men jag anser ändå att Barcelona behöver en ny anfallare.

Juanito//

Hoppas att det inte stämmer att van der Vaarts kontrakt går ut 2006. Jag kollade på Ajax offeciela hemsida men tyvärr stod det inget om när hans kontrakt går ut.
Barcelona Andreas
2004-02-04 18:40
Dani//

Jag håller med dig att Rijkaards 4-2-3-1 alltför ofta blivit 4-4-1-1. Men jag anser ändå att Barcelona behöver en ny anfallare.

Juanito//

Hoppas att det inte stämmer att van der Vaarts kontrakt går ut 2006. Jag kollade på Ajax offeciela hemsida men tyvärr stod det inget om när hans kontrakt går ut.
Annons: