/spanien/barcelona/forum/26222.aspx/spanien/barcelona/forum/26222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the_dog
2005-05-13 22:28
Gustaf Norrevelt som skrev senaste artikeln

"Barça befinner sig just nu i en formtopp och har tre raka vinster, dessutom tre raka matcher utan insläppt mål."

barca har vunnit dem 4 senaste matchern..inte tre :D.......getafe malaga albacete valencia
Ronaldinho(10)
2005-05-14 13:19
Vi kommer vinna idag med 0-2!
Barcelona Daniel el magnific
2005-05-14 18:08
Maxi Lopez:
Han e bra och enligt mig en av världensbästa mittbackar.
2005-05-14 17:54
Guily!:
Helt rätt inga Engelsmän vi ta hitt Olof Mellberg istället.
Barcelona little_x
2005-05-14 11:44
jag tycker att barcelona ska ta tillbaka båda riquelme och saviola, riquelme borde vara på bänken, så har man något bra och slänga in , då hade man kunnat vila ronaldinho någon gång, saviola borde vara given, och giuly borde säljas så att barcelona har större chans och värva "rio" och en bra vänsterback tex. evra!
Spanien Nain
2004-03-21 23:25
Visst, Ronaldinho är skitgrym, men världens bästa är han inte.
Henry är ju snäppet bättre!
Om ni bara släpper att han spelar för Barcelona komemr ni osså inse det...
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-14 13:12
El Mejor Jugador Del Mundo. Ronaldinho-kompilation från den här säsongen på länken.

la saeta rubia

Ja, nästan i nivå med de föregående två årens Teneriffa-mirakler.. ;-) tack för länken!
Mallorca Sollér
2004-03-21 22:29
Är det någon som vet om Barcelona kan göra mål?
Har 100 spänn på Barca.
Barcelona Rivald0
2004-03-21 22:54
alltså RONALDINHO ÄR KUNG AV FOTBOLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!............älskar dig....ett stort + till XAVI också som var mycket bra både offensivit å Deffensivt
Barcelona Håkansson
2005-05-14 16:06
Holá amigos!!
joo,varför Rio, han har ju sagt att han vill stanna, hans lön är hur hög som helst, Finns väl bättre alt. jag ser ju helst att dom skaffar en back-up till de tre som finns. så att värva en jätte dyr back är lite dumt, enligt mig
Real Betis baresso
2004-03-21 23:05
nu behöver ni inte gråtta för att ni vägrade ge Ronaldo halva lönen som saviola har när han stack för ni har fått tillbaka Ronaldo i en anna skeppnad men i samma form som gammla Ronaldo

Mvh baresso
Real Madrid Ninhó .5.
2004-03-21 12:03
Grattis till Ronaldinho....

En spelare som glänser varje gång han får röra bollen, skönt att han valde La Liga istället för Premier League.

När det gäller Davids tycker jag att Barcelona ska försöka göra allt man kan göra för att få honom att stanna, om jag inte minns fel så var vändpunkten på Barcas säsong när Davids kom till Barcelona. Ni har bara förlorat en gång och det var mot Zaragoza som vi också fick stryk mot i cupen. Annars har det varit 9 raka segrar.

Det kommer bli roligt att se Socediad mot er, jag hejar naturligtvis på Socediad idag men vill bara säga att jag längtar till matchen på Bernabeu, förhoppningsvis så är Ronaldinho med den här gången.

Än en gång grattis Ronaldinho på 24 årsdagen.

HALA MADRID
Barcelona Blaugrana_1899
2005-05-14 15:10
Vaknade upp med en skön känsla idag, en känsla av att det är dags för min älskade klubb att ta hem det efterlängtade ligaguldet ikväll, har aldrig längtat så mycket efter en match som jag gör nu.
Valencia Valencianista
2004-03-21 19:51
Håller med Picazzo!!

Ni tar bort alla inlägg som inte är positivt om erat lag, det är väl intressant med lite debatter ?
Barcelona la saeta rubia
2005-05-14 12:32
Minns ni den otroliga sasongsavslutningen 1994 och Djukics straffspark i 88:e minuten?
2005-05-14 09:47
Efter van Bommel - Rio Ferdinand till Barca?

MADRID Med ligan så gott som säkrad och det första nyförvärvet klart i PSV´s van Bommel kan Manchester Uniteds back Rio Ferdinand bli nästa storstjärna att dra på sig den blåröda tröjan i Barcelona. I alla fall om man ska tro engelsk press som ser affären som mycket möjlig redan i sommar.

Med fyra omgångar kvar, sex poäng ner till jagande Real Madrid och den sjuttonde bucklan inom greppavstånd blickar klubbledningen i FC Barcelona framåt. Bra skall bli ännu bättre och då kopplas all världens spelare ihop med katalanerna. Sevillas Baptista, Deportivos Luque och Ezquerro från Athletic Bilbao är anfallare som mer än en gång varit "klara för Barca".

I förra veckan skrev vi att mittfältaren Marc van Bommel är klar och han kommer att ansluta efter säsongen, något som nu även officiellt bekräftas av hans klubb PSV. På backsidan kan det bli det engelska landslagets och Manchester Uniteds Rio Ferdinand som köps in. Enligt tribalfootball.com har de spanska ligaledarna gett Sir Alex & Co ett bud för stjärnbacken som dock har två år kvar på sitt kontrakt.

Dyr i drift

Manchester vill behålla Ferdinand men förhandlingarna om en förlängning av hans kontrakt har strandat då klubbens höjning till 150 000 euros i veckan tydligen inte är bra nog för Rio (som betyder flod på spanska). Enligt hans agent, Pini Zahavi, vill den före detta Leeds-backen ha ytterligare 30 000 samt del av rättigheterna till försäljningen av bilder, souvenirer etc. på honom - något Manchester inte vill betala.

Och det är här Barcelona kommer in i bilden. Joan Laporta och styrelsen sägs vara villiga att ge denna lön till engelsmannen. Sir Alex är irriterad på att Rio inte skriver på och har gett honom ett ultimatum. Rio å sin sida säger att "han vill stanna i klubben och att han har sagt det från första början" men trots det dröjer signeringen. Lille Ferdinand hävdar att det beror på att hans agent är utomlands för tillfället. Kanske är han i Barcelona?

Saxat från TV4s LaLiga sida.
Barcelona Gabriel
2004-03-21 03:45
Cabbage och ni andra

Angående videor så är dom ingenting jämfört med mina(haha skrytt), nej men ärligt jag har gjort 2 stycken kanonvideor om Ronaldinho och så har jag gjort 4 stycken matcher highlights.

SKulle vara roligt med lite mer kontakter från barcafans härifrån, om ni vill så kan ni adda mig på msn: barca_gabbe@hotmail.com

Jag lovar er att mina två videor om ronaldinho är bättre än dom på redcafe.
Barcelona Camparn på nou
2004-03-21 11:08
26 APRIL= Den dag då The REAL prince kommer gå till dagis lippandes medans jag kommer gå omkring med ett leende på jobbet hela dagen
Barcelona little_x
2005-05-14 11:41
ronaldinho-Eto'o-Saviola

Deco-Xavi-Iniesta

Evra - Rio ferdinand - Puyol - Beletti

Med den uppställningen hade barcelona inte haft några som helst problem med ligan och CL!!
2005-05-14 11:27
Länken; Hehe, kanske inte så dumt att fira ligatiteln på Levantes hemmaarena, Ciutat de Valencia trots allt..
;-)

Tusentals culés kommer vara där.
Barcelona fc_2002
2004-03-21 23:34
efter bytet borde sett ut så här i anfalande kedjan

Quaresma--------L.Enrique---------Ronni
2005-05-14 11:08
Rifle Sueco vs Conejo

Går egentligen inte att jämföra, då de är två olika typer av forwards. Larsson = Targetplayer, Kaninen = Ljupledslöpare. Saviola är snabbare och har bättre teknik. Henke är smartare och har ett bättre huvudspel. Just nu behövs det mer en Henke typ i Barça, dessutom drar Saviolas lön en stor del av klubbens löneresurser..

Om 5-6 år kan vi kanske jämföra Rijkaards dreamteam med Cruyffs.

Men detta året lär ju inte bli så dumt;

Visca els Blaugrana los Campions!
The REAL prince
2004-03-21 12:07
tompa:döm 3 matcher utan döm dom efter säsongens slut och du ska också tänka på att real madrid aldrig förlorat på hemmaplan den här säsongen. bara 2 oavgjorda resten segrar. ha det i tankarna när barcelona kommer till bernabeu..

HALA MADRID!!!!
The REAL prince
tompa:döm 3 matcher utan döm dom efter säsongens slut och du ska också tänka på att real madrid aldrig förlorat på hemmaplan den här säsongen. bara 2 oavgjorda resten segrar. ha det i tankarna när barcelona kommer till bernabeu..

HALA MADRID!!!!
The REAL prince

HALA MADRID!!!!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-20 23:57
Jag har knappt nån aning om vem han är och detta är nästan argument nog för att han inte ska matchas in i ett lag som snart är bäst i världen, och där en spelare som Quaresma inte spelas.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-20 23:57
Jag har knappt nån aning om vem han är och detta är nästan argument nog för att han inte ska matchas in i ett lag som snart är bäst i världen, och där en spelare som Quaresma inte spelas.
Barcelona Barca_91
2004-03-20 23:34
Hallå killar och tjejer!
Glömm inte bort att Ronnie fyller 24 år imorgon!
Han kan väl fira sin födelsedag med ett hattrick?;-)
Barcelona Domo-Sama
2005-05-14 11:08
don-toni

det måste finnas ett skäl till att henke får fortsatt förtroende i form av ev. förlängning. jag tror att ledningen vet lite mer än vi, ack så sorgliga lekmän.

henke kontra saviola, det kan vara en fråga om företagande...
Barcelona Giuly!
2005-05-13 20:17
Verkar inte vara många som vill se Baptista före Henry i Barça, jag är dock en av dem som vill det. Baptista har varit hur bra som helst denna säsongen, och även förra var han grym. Visst Henry är en duktig spelare men det känns som en väldig risk att köpa honom då han aldrig spelat i Spanska ligan medans Baptista har det.
Baptista före Henry? Ja!

Visça Barça y Visça Catalonia!
Annons: