/spanien/barcelona/forum/26220.aspx/spanien/barcelona/forum/26220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca
2004-01-31 17:25
Etoo spelade i Madrid förut...
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Camparn på nou
2004-02-02 18:44
Andreas

det jag har hörtär att han blir borta i 3 veckor och det betyder ju att han missar matchen mot barca om 2 veckor.
Barcelona Barca
Barcelona Camparn på nou
2004-02-02 18:43
Barca Barca

Han skrev ju att det stod att läsa i Aftonbladet
Barcelona Barca
Barcelona Puyol
2004-02-02 09:25
det var bra av Rejkard att VÅGA byta ut Cocu och Davids.....
Barcelona Puyol
Barcelona Puyol
Barcelona Xavi
2004-01-31 15:02
SUCK!

Om Antic hade stannat skulle nog.......

...Rustu varit extremt bra

... Sammarbetet Kluivert-Saviola-Ronaldiniho hade varit ett av europas bästa

.....Marques varit topp 15 i europas backar

.....O.Lopez en riktigt bra vänsterback.
Barcelona Barca_91
2004-02-01 21:03
Skönt att vi gör mål!
Motståndet var inte högklassigt men iallafall...
Jag blir så sur på komentatorerna dom trodde Motta var Rustu när dom var på bänken.
Sen trodde dom att Marquez var Motta när han nickade i ribban...

Publiken är riktigt tyst ibland med tanke på att det är 50-60000 personer.

Ronnie:
Aa jag håller med Laporta verka inte bry sig han tänker på helt andra saker...

Nu väntar en tuff match mot Osasuna borta hoppas vi vinner så vi får lite kontakt med toppen,skönt att tv4+ sänder Osasuna-Barcelona nästa vecka!
Barcelona juanito
2004-01-31 12:28
Att Laporta inte vill sparka Rijkaard pga trovärdigheten skulle sjunka är en förklaringarna till att holländaren sitter kvar. Det finns dock en ekonomisk orsak till att Rijkaard sitter kvar. Om han får sparken inom 18 månader efter att han tillsatts så har han rätt att få ut hela sin lön som sammanlagt ligger på runt 40 miljoner kr. (se länk)

Läste också att Quaresma kan ligga risigt till inför sommarens storstädning. Kan inte säga att jag är förvånad. Det går mer och mer upp för en att han är en ny Simao.
Barcelona rs
2004-02-01 22:24
Tack Dani, gjorde slag i saken direkt och blev medlem.
Barcelona christos_11
2004-01-31 16:30
GVB har varit den bästa backen efter Puyol. Han e bra på att följa med upp o slå inlägg. Overmars, jaa det är ju synd att han inte får spela längre. Snart blir han fööör gammal. Men kan du säga mig vad Gerard tillför laget?? Han rör knappt bollen missar fan varenda läge.
Barcelona Barca_91
2004-01-31 11:58
--------------------Valdes------------------------
---Puyol-------Oleguer----Marquez-------Navarro---
--------------------------------------------------
--------L.Garcia-------Xavi--------Davids---------
--------------------------------------------------
---------------------Ronnie-----------------------
-------------Saviola---------Kluivert-------------
Kan det här va nått?
Barcelona Barca_91
2004-01-29 23:21
Varför blev Hristo99 avstängd?
han har inte skrivit något olämpligt...tror jag...
Real Madrid Ronnie
2004-02-01 21:22
Bopi du glömmer Ronaldinho och Luis Garica de 2 och Poyul är de 3 bästa iår tycker jag.
Idag så spela även Oscar väldigt bra på höger backen och jag tycker att han bör spela mot Osasuna.
Angående Laporta vad är det med honom kan han inte kosta på sig ett leende?
Barcelona Ronnie
2004-02-01 21:22
Bopi du glömmer Ronaldinho och Luis Garica de 2 och Poyul är de 3 bästa iår tycker jag.
Idag så spela även Oscar väldigt bra på höger backen och jag tycker att han bör spela mot Osasuna.
Angående Laporta vad är det med honom kan han inte kosta på sig ett leende?
Barcelona Alx
2004-01-29 23:17
Hristo99 har blivit avstängd 3 dagar för ett mycket olämpligt inlägg.
Barcelona abbe
2004-01-29 23:16
Vi får inte ge upp hoppet nu de får ta sin tid...men när vi e där då e vi där för alltid :)
Barcelona Andreas
2004-02-04 21:13
Skulle bara vilja säga att jag tror att Davids kommer bli jäkligt nyttig för Barcelona den säsongen. En av orsakerna till att Barça släppte in mycket mål var att vi inte hade någon riktig bollvinnare på mitten men nu har vi Davids.

Så här skrev jag tidigare:
"En riktig killer i straffområdet, en stabil mittback, och slutilgen Rafael van der Vaart."

Skulle vilja tillägga att Barcelona behöver en bollvinnare också. Jag tror att Davids är rätt man (trots sin ålder). Tiden får utvisa om jag har rätt.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-04 17:17
Jag håller med de flesta att Aimar skulle vara ett bra köp, men som andra har sagt så ska vi har ca 400 miljoner för spelare och vi behöver som sagt helst en back och en anfallare. Barcelona har nu visat att de verkligen vill ha kezman och med tanke på att Man Utd har fått Saha så får vi ingen konkurrens om honom så jag tror att han blir vår anfallare nästa säsong. Sedan behövs en mitt back som är riktigt bra annars så har vi ju Oleguer som är minst lika duktig som Mexes och Van buyten, någon som Samuel och Chivu. Köpet av en back och en anfallare betydet att vi inte kommer att ha råd med fler spelare. Men Van der varts kontrakt går ju ut och han vill till barca så vi ska vara nöjda om han kommer. Sen vad det gäller Aimar så är han en rikigt bra spelare men vi har tillräckligt med spelare på mittfältet som är unga och som borde få speltid om de ska bli något i framtiden. Men skulle vi sälja Saviol, Gerard,Requilme och rochemback så kommer vi att ha råd med honom och då är välkommen för att vi behöver stjärnor i Barca.Med de 4 nya spelarna och koeman som tränare så kommer vi vinna mycket inom kort.
Barcelona Andreas
2004-02-04 21:13
Skulle bara vilja säga att jag tror att Davids kommer bli jäkligt nyttig för Barcelona den säsongen. En av orsakerna till att Barça släppte in mycket mål var att vi inte hade någon riktig bollvinnare på mitten men nu har vi Davids.

Så här skrev jag tidigare:
"En riktig killer i straffområdet, en stabil mittback, och slutilgen Rafael van der Vaart."

Skulle vilja tillägga att Barcelona behöver en bollvinnare också. Jag tror att Davids är rätt man (trots sin ålder). Tiden får utvisa om jag har rätt.
Barcelona Gabriel
2004-01-29 23:08
Hristo99

Du är inte ensam om det :(
Barcelona Gabriel
2004-01-29 22:55
SLUT

Vad ska man säga
Barcelona Izquierda
2004-02-06 19:42
Jag har en teori angående holländska fotbollsspelare. Man kan dela in dem i tre kategorier:
1. Kejsargenerationen.
Det var de som vann EM -88 och dominerade stort i sina klubblag.
Här ingick den fantastiska Milan-trojkan Guillit, van Basten och Rijkaard (jo, han var en helgrym lirare), samt förstås Barcas magnifike försvarsdirigent och frisparksskytt Ronald Koeman.

2. Arvtagarna.
Det är de som kommer att vinna stora saker så småningom. Här finner vi stjärnor och blivande stjärnor som van Nistelroy, Makaay och van der Vaart, bland annat.

3. Narrarna.
Kan även kallas losergenerationen, mellangenerationen eller den förlorade generationen. Det var de här som aldrig vann något och som antingen misslyckades i sina klubblag, eller hamnade i en massa trassel.
Hit hör Stam, Seedorf, Davids, samt följande: Reiziger, Hesp, Bogarde, Zenden, Overmars, Cocu, van Bronckhorst, Kluivert, och de Boer.
Vi skulle alltså också kunna kalla dem för Barca-generationen.

Barca blev de här spelarnas räddning. Hit kunde de komma och få feta lönekuvert och underprestera i lugn och ro. Här kunde de ta några lugna år och vara säkra på att få spela. De som lämnat oss har ju inte precis gjort succé i sina nya klubbar (se t.ex. på Bogarde...) och de som lämnar nu till sommaren kommer knappast att göra det heller.

Snacka om att satsa på fel generation!
Barcelona ZonD
2004-01-29 21:53
Glöm det jag sa om Quaresma. han va visst med i truppen.

Ronnie: Varför e han avstängd. han kan väl aldrig ha samlat ihop tillräckligt med kort för det?!?!
Barcelona Xavi
2004-02-01 20:32
Saviola ut Sergio Garcia in.
Barcelona marcus_keta
2004-02-01 20:11
luis garcia igen... han E barcelona idag! hehe känner mej som en komentater för målen bara rullar in:P
Annons: