/spanien/barcelona/forum/26212.aspx/spanien/barcelona/forum/26212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Eggeboy
2004-01-17 23:35
1-1 var rättvis. Vilken höjdarmatch trots att man sliter sitt hår för Barcas försvarsspel! Ronaldinhos och Jorquerra klart bäst i Barca. Davids får med beröm godkänt. Reiziger skulle få godkänt också om han inte ingick i försvaret! Otursgubbe får Cocu sägas vara. Etxeberria var Bilbaos bäste.
Barcelona Barca
2004-01-23 09:52
vad fan är det här för någonting. jag kan inte förstå Rijkaard, vi har spelat jätte bra mot Bilbao. kunde han inte spela med samma uppställning.och med Luis Garsia istället för Kluvert.och Xavi istället för Cocu
Barcelona Barca
vad fan är det här för någonting. jag kan inte förstå Rijkaard, vi har spelat jätte bra mot Bilbao. kunde han inte spela med samma uppställning.och med Luis Garsia istället för Kluvert.och Xavi istället för Cocu
Barcelona Barca
Real Madrid ronnie
2004-01-17 23:01
ville bara gratulera er om ni nu vinner. Ronaldinho är underbar, i mina ögon världens bäste för tillfället. Hoppas ni ger oss en match i madrrid.
kluivert
2004-01-17 21:12
3-1 ikväll då... saviola 2 mål..
Barcelona ronnie
2004-01-17 23:01
ville bara gratulera er om ni nu vinner. Ronaldinho är underbar, i mina ögon världens bäste för tillfället. Hoppas ni ger oss en match i madrrid.
Real Madrid Ronnie
2004-01-23 12:00
Åååå herregud blev liv rädd nyss, läste att Barcelona var intreserade av Bengan. Tänkte direkt på IFK:S målvakt men det rörde sig om handboll!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-01-22 23:34
Barca_91: Hur fan kan du säga att vi inte kan skylla på Reijkard??? du säger ju själv att vi har ett riktigt bra lag, men han sätter ju in alla holländare, ändrar spelet och kan absolut inget om fotboll.
Barcelona Ronnie
2004-01-23 12:00
Åååå herregud blev liv rädd nyss, läste att Barcelona var intreserade av Bengan. Tänkte direkt på IFK:S målvakt men det rörde sig om handboll!
Barcelona Barca_91
2004-01-17 18:19
Är inte Valdez sjuk?
Barcelona Xavi
2004-01-21 17:27
FNYS!
Barcelona SportingC
2004-01-21 12:07
Varför inte prova Quaresma som anfallare brevid Kluivert????
Barcelona Dr. pepper
2004-01-19 23:00
Jag är ny här och ville bara säga att barca kör för ostabilt, det fattas någon stor ledare som kan hålla ihop laget, det faller ju ihop snart. De var ju så bra förut och nu under de senaste åren så bara pluffs...detär sorgligt faktiskt, ta tebax rivaldo snälla! köp robinho också han e duktig.
Real Sociedad cengis
2004-01-21 16:56
rust i målet
Barcelona juanito
2004-01-17 22:34
brrrr... backlinjen får mig att rysa! Vi ett alternativ defensivt.

Xavi passar verligen inte som offensiv mittfältare! Flytta ner honom som pivote och ta ut Cocu och sätt in Quaresma. Davids ser lovande ut. Intressant med en defensiv mittfältare som det verkligen är stake i.
Barcelona Izquierda
2004-01-17 18:40
Valdes kommer inte att spela ikväll. Han är febersjuk.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-01-21 00:55
Jag fattar mig inte på Barca ledningen, vi har massa spelare som vi inte använder och inte kommer att använda, varför inte bara sälja dem o köpa in spelare som vi kan ha nytta av. Hur många grymma spelare som helst har visat intresse för spel i Barcelona ju bla Van der vart, robihno,Kezman, Mutu,Kranjcar,Rosicky mm
Det är klart att vi inte ska hålla på och byta och så för att kunna få ihop bra spel och inte börja om på nytt men vi har ingen användning för vissa spelare.
Sen börjar vi nu också bli som real madrid vi tänker på anfallet och glömmer försvaret, minst två nya backar behövs i laget och när man har fått dem så ska man börja tänka på anfallet.
Barcelona Barca Barca
2004-01-20 23:44
Tråkiga nyheter!!!

Ronaldinho är skadad och kan inte vara med mot Zaragoza. Men hoppas och tror att han kan vara med mot Sevilla.

Hoppas att det är en liten sträckning bara. Rätt så bra att han missar Zaragoza matchen så han kan vara 100% mot Sevilla som jag tror vi spöar med
3-1.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-01-20 23:44
Tråkiga nyheter!!!

Ronaldinho är skadad och kan inte vara med mot Zaragoza. Men hoppas och tror att han kan vara med mot Sevilla.

Hoppas att det är en liten sträckning bara. Rätt så bra att han missar Zaragoza matchen så han kan vara 100% mot Sevilla som jag tror vi spöar med
3-1.

Visca EL Barca
Barcelona Barça-fan
2004-01-17 18:13
Xavii..
hur kan du tro att rustu får stå efter sina milt sagt mindre lyckade matcher?? Valdes kommer att få stå..
Barcelona Valdés
2004-01-17 16:54
Med Kluivert i laget kommer vi att få njuta många sköna segrar....får vi bara Davids så kommer vi att vinna allt. Detta är två uttalanden av Rijkaard vilka man nu hoppas kommer att infrias.

Om Xavi skall ta Iniestas roll ikväll så krävs det att han spelar som Iniesta och inte som Xavi, alltså ett snabbt spel i djupled istället för ett långsamt i sidled.

Det här är en match som Etxerberria säkert sett fram emot ända sedan senaste mötet med Van Bronch.

Rüstü får en sista chans att visa att han fortfarande är en stormålvakt som inte låtit sig knäckas av Rijtler, och förhoppningsvis tar han den.

Jag skulle gärna se Robinho i Barça men det känns lite löjligt eftersom Quaresma har betraktats som en lika stor talang. Manchester United, Inter, Milan och Deportivo var alla intresserade av honom inför den här säsongen. Han valde att komma till sin favortitklubb. Under fjolåret såg jag två matcher med Sporting då han dominerade i Joaquin-stil . En tydlig tränarkontrovers har gjort honom till en helt annan fotbollsspelare och samma sak tror jag skulle hända med Robinho.

Då är det bättre att värva holländare som har passerat 30-strecket eftersom de har tränarens förtroende oavsett hur de spelar.

Vi vinner ikväll med 2-1.
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-01-17 16:03
De som ville se Sven-Göran Eriksson i Barcelona får leta efter en (förhoppningsvist) ersättare åt Reikjard! Han stannar i England till 2006! I Argentina snackas det mycket om Bianchi i Barca. Jag tycker att han är världens bästa tränare, och att se honom i Barca skulle vara en dröm!

Nog snackat om tränarbyten, för ikväll är det en svår match mot Bilbao. Egentligen ska det inte vara svårt, men med de skadebekymmer Barca har kan vi inte luta oss tillbaka i TV-soffan ikväll utan att bita på naglarna. Förhoppningsvist blir det inget holländskt landslag vi ser ikväll, utan att Saviola, Quaresma och Luis Garcia får spela och att Reikjard experimenterar med att lägga ut en holländare på högerbackspöatsen för att få plats med en till av "dom" på plan! Inget ont om holländarna, utan om Reikjard!
Valdes är förkyld så vi får vänta oss en åter igen lär spela "på gränsen".
Nu när Puyol är borta och Reizeger är tveksam hoppas man väl få se Rafa Marquez brevid Cocu, som Reikjard knappast lär tveka över att låta spela i mittförsvaret. Bronchorst till vänster, varför förstår jag fortfarande inte. Till höger i backlinjen förblir för mig ett frågetecken. Ikväll lär vi få se Davids debutera som pivote i våran blåröda tröja. Brevid vårat senaste nyförvärv får vi antingen se Gerard eller den kvartskadade Motta. Enligt rapport ska Xavi gå upp ett steg och spela som offensiv centermittfältare med Ronaldinho till vänster om sig och den vindsnabbe Overmars åt höger som just återhämtat sig från skada som petar portuguisen Quaresma. Ensam på topp antagligen Kluivert istället för Saviola. Det gör mig förbannad att de halvskadade holländarna (Kluivert, Overmars och Davids) får spela istället för unga talanger som atagligen är ett antal gånger bättre. Det kallas favorisiering.

------------------Rüstü------------------
---------Marquez---------Cocu------------
-O.Lopez?-------------------v.Bronchorst-
------------Davids------Gerard-----------
--Overmars--------Xavi-------Ronaldinho--
----------------Kluivert-----------------

Förhoppningsvist ser vi ett oförsiktigt Bilbao och att Exterberria inte spelar allt för bra. Och så klart, att vi vinner och att vårat försvar lyckas hålla igen!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-01-17 13:55
Jag håller helt med BarcaBlod när det gäller Henke, va ska vi ha honom till. För det första är han 32 år och för det andra så märker man nu att Henke inte är den gamla Henke. Det är skillnad på skottska o spanska ligan också, d är sant att han har gjort mål i internationella sammanhang men han är för gammal. Vi ska köpa en som inte är så gammal som kan spela för oss i några år, vi ska inte ha samma problem om ett år när Henke är 33 år och ska ersättas. Sen när det gäller Robinho så tycker jag verkligen att man ska köpa honom. Jag förstår att man har problem med eu-pass men tro mig köpa honom o låna ut honom tills saviola får eu-pass skulle vara ett mycket smart drag av laporta. Killen kommer att bli världs stjärna om han inte redan är. Vieri skulle kunna vara ett mycket bra altenativ tils vi hittar någon bra anfallare, jag vill helst se Mutu i barca om max ett år.
Barcelona Barça-fan
2004-01-17 18:40
21.30
Barcelona Xavi
2004-01-17 17:00
Izquierda//

Nej, jag tror inte heller Jorquera får chansen även om jag hoppas det.

Trolig Startelva

---------------------Rustu------------------------

--O.Lopez-------Marques------Cocu-------G.v.Bronk-

----------------Gerard---------Davids-------------

----L.Garcia-------------Xavi---------Ronaldiniho-

------------------------Kluivert------------------

Startelvan jag skulle ta ut.

--------------------Jorquera----------------------

-----O.Lopez------Marques-----Cocu------G.v.Bronk-

-----------------Gerard--------Davids-------------

-----------------------Xavi-----------------------

----L.Garcia-----------Saviola--------Ronaldiniho-
Barcelona Izquierda
2004-01-17 16:45
Juan Román Riquelme,

Var har du fått det där om Overmars ifrån?
Enligt elmundodeportivo.es tänker Rijkaard inte spela med varken Overmars eller Motta, eftersom de så nyligen varit skadade. Vi kan alltså se fram emot att få se Luís García i startelvan igen, och det tycker jag att han förtjänar efter sin fina insats mot Zaragoza.
Dessutom verkar Rijkaard på det klara med att Marquéz ska spela från start, och då kan vi väl utgå ifrån att Saviola inte får starta. För inte bänkar väl Rijkaard Rüstü till förmån för Jorquera?
Barcelona Izquierda
2004-01-17 13:16
Citat från fcbarcelona.com:
"there's some good news for a change as Overmars, Kluivert and Motta all get the green light to play against Athletic Bilbao."

Jaha, då vet vi vilka som ersätter Iniesta och Saviola (för det är väl ingen som tror att Marquéz petas nu när både Puyol och Reiziger är skadade? Rüstü måste ju stå)
Barcelona Davidsito
2004-01-17 13:00
Varför köpa Robinho när vi redan har problem med för många utomeuropeiska spelare? Med tanke på alla de ogenomtänkta inläggen så drar jag slutsatsen att de flesta härinne inte är äldre Adu... Hur kan man säga att vi "ska göra oss av med L.E" och samtidigt har mage att kalla sig BarcaBlod? Enrique är ingen man gör sig av med, åk ner till camp Nou så förstår du hur stor han är. Enrique går när han själv vill, han har mer att säga till om än Rijkaard. Sen om han själv vill sluta tills nästa säsong är en annan femma..
Varför inte Henke Larsson? Han har gång på gång visat vilken klasspelare han är! han har öst in mål i Allsvenskan, holländskaligan, skotskaligan, Uefacupen, Cl och inte minst i landslaget.. Ingen spelare för framtiden kanske men jag tror han ahr kapacitet att kunna lyfta barca i några säsonger iaf.. JUst nu är jag bara sugen att se pittbullen i Barca tröjjan, ska bli ett nöjé!

Barcelona Valdés
2004-01-17 21:12
Rüstü har troligtvis gjort sin sista match i Barcelona eftersom han inte står ikväll.
Annons: