/spanien/barcelona/forum/26211.aspx/spanien/barcelona/forum/26211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mach1
2004-01-25 23:49
Skönt att äntligen vinna, nån som såg matchen?
Betyg på spelarna? tack..
Barcelona Barca_91
2004-01-25 22:54
Ronaldo9:
Robinho vill inte till Real utan till Barca!!!
LOL!
OCH VI SKA INTE BYTA!!!
FÖR KLUIVERT SKA TILL ARSENAL OM HAN INTE GÅR DIT GÅR HAN LUGNT INTE TILL REAL...RAUL VILL VI INTE ENS HA!
Barcelona Barca_91
2004-02-02 21:38
Grattis Oleguer!!!
Han fyller 24 år idag!!!:D
Real Madrid Dani
2004-01-25 21:06
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH, vad sköna tre poäng!!!!!! Jag har farit runt här hemma och skrikit som en dåre, familjen har idiotförklarat mig för länge sen... Men det kan jag ta en dag som denna =))

Nej, som sagt, Ronaldinho har inte varit bra. Tyvärr... Ej heller Luis Garcia... Bussigt att låta Quaresma spela hela tre minuter....Xavi och Davids var suveräna, Valdes stabil med en riktigt svettig, poängräddande räddning.... Bronckhorst var ute och seglade som vanligt, Reiziger skärpte till sig defensivt i andra. Marques och Oleguer var bra utan att märkas speciellt mycket... Kluivert visade klass....

Dock var offensiven klart underkänd, och Sevilla "förtjänade" (om man nu kan göra det i fotboll, som vissa hävdar) minst en poäng.
Men vad spelar det för roll: Sevilla-Barca 0-1 och tre välbehövliga poäng!!!!

Men tänk om vi kunde locka Reyes till Barca... Oj, oj, oj =)
Barcelona Tomasz
2004-01-26 02:11
Blir Marquez avstängd för den där idiotgrejen han gjorde kommer nog Cocu gå ned på mittbackplatsen mot Albacete tillfälligt? Marquez förtjänar att bli stängas av, jävligt dålig stil. Först Copa del rey borta mot Zaragoza, kan bli ännu en svettig afton för oss culés. Hinner ju knappt slappna av föränn det är kris igen...
Real Madrid Ronnie
2004-01-25 22:04
Nej verkligen inte i samma "viktklass" :P Men som du säger han e på gång vilket är kul för han, spelar nog ingen roll detta borde vara hans sista år i Barca.
Barcelona Dani
2004-01-25 21:06
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH, vad sköna tre poäng!!!!!! Jag har farit runt här hemma och skrikit som en dåre, familjen har idiotförklarat mig för länge sen... Men det kan jag ta en dag som denna =))

Nej, som sagt, Ronaldinho har inte varit bra. Tyvärr... Ej heller Luis Garcia... Bussigt att låta Quaresma spela hela tre minuter....Xavi och Davids var suveräna, Valdes stabil med en riktigt svettig, poängräddande räddning.... Bronckhorst var ute och seglade som vanligt, Reiziger skärpte till sig defensivt i andra. Marques och Oleguer var bra utan att märkas speciellt mycket... Kluivert visade klass....

Dock var offensiven klart underkänd, och Sevilla "förtjänade" (om man nu kan göra det i fotboll, som vissa hävdar) minst en poäng.
Men vad spelar det för roll: Sevilla-Barca 0-1 och tre välbehövliga poäng!!!!

Men tänk om vi kunde locka Reyes till Barca... Oj, oj, oj =)
Barcelona Ronnie
2004-01-25 22:04
Nej verkligen inte i samma "viktklass" :P Men som du säger han e på gång vilket är kul för han, spelar nog ingen roll detta borde vara hans sista år i Barca.
Real Madrid Dani
2004-01-25 19:55
Fina kommentatorer: "Davids är den som river och sliter på Barcas mittfält, alla andra är finlirare."
Ursäkta, men sedan när är Cocu en finlirare???

Skönt att se att vi tog tag i matchen efter en stark Sevilla-start...
Bra jobb av Davids, Xavi spelar bra, Kluivert gör mål, Valdes är säker i målet... Detta ådar gott...

Jag tycker att det är en aning oroväckande att både Reiziger och van Bronckhorst är så offensiva hela tiden. Det räcker med en ytterback i "Roberto Carlos-läge" i taget...

Detta får vi absolut inte släppa, dessa tre pinnar ska hem till Camp Nou!!!
Real Madrid Conaldo9
2004-01-25 22:03
Kluivert är på gång i Barcelona nu! Han gör mål i stadig takt och som ha kritiserades i början av säsongen så lär det vara skönt att slå tillbaka mot kritikerna!

Inget i närheten av kungen Ronaldo dock
Barcelona Dani
2004-01-25 19:55
Fina kommentatorer: "Davids är den som river och sliter på Barcas mittfält, alla andra är finlirare."
Ursäkta, men sedan när är Cocu en finlirare???

Skönt att se att vi tog tag i matchen efter en stark Sevilla-start...
Bra jobb av Davids, Xavi spelar bra, Kluivert gör mål, Valdes är säker i målet... Detta ådar gott...

Jag tycker att det är en aning oroväckande att både Reiziger och van Bronckhorst är så offensiva hela tiden. Det räcker med en ytterback i "Roberto Carlos-läge" i taget...

Detta får vi absolut inte släppa, dessa tre pinnar ska hem till Camp Nou!!!
Real Madrid Ronnie
2004-01-25 21:22
Skillnaden mellan Saviola och Robinho är att han är begåvad med en exeptionel talang, vilket Saviola inte är. Killen kan verkligen dribbla det kan verkligen inte Saviola, förutom att tunnla men hur ofta går försvararna på det?
Barcelona Ronnie
2004-01-25 21:22
Skillnaden mellan Saviola och Robinho är att han är begåvad med en exeptionel talang, vilket Saviola inte är. Killen kan verkligen dribbla det kan verkligen inte Saviola, förutom att tunnla men hur ofta går försvararna på det?
Barcelona Gabriel
2004-02-02 22:53
Bopi

Mannen hör du själv vad du säger?

Du säger att du INTE vill ha HENRY, jag kan hålla med dig om att Barcelona brukar göra stjärnor av talanger, men Henry vore idiotiskt att tacka NEJ till,

håller du inte med?
Barcelona Gabriel
2004-02-02 22:19
En sak som ingen mycket förvånandsvärt tagit upp innan jag har gjort är att Fernando Navarro är utlånad resten av säsogen till Albacete!

Mycket förvånandsvärt eftersom det har pratats mycket om att det är han sm vi ska använda som vänsterback. Det härbeslutet är något som jag verkligen inte gillar, hade hellre sett att han började träna in sig i laget ordentligt och sakta med säkert började ta den ordinarie platsen som vänsterback.

Men ok nu får han förhoppningsviss direkt en ordinarie plats i Albacete tillsammans med en annan Barcayngling osm också lånades ut i början av säsongen dit, nämnligen David Garcia.

Ros blir idag 23, Oleguer 24 och Mario 22...

Feliz Cumpleaños Ros, Oleguer y Mario!!!
Barcelona Barca Barca
2004-02-02 21:52
Camparn på nou: Nej ja tog inte åt mig om du tror det. Men asså de va nog inte det lättaste svaren ja har fått för aftonbladet har över 100 artiklar..men tack för att du försökte hjälpa mig.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-02-02 21:52
Camparn på nou: Nej ja tog inte åt mig om du tror det. Men asså de va nog inte det lättaste svaren ja har fått för aftonbladet har över 100 artiklar..men tack för att du försökte hjälpa mig.

Visca EL Barca
Atlético Barcelona Grek
2004-01-25 20:45
ronaldinho var inte bra vet nån en bra andlednig
Barcelona B_a_r_c_a
2004-02-02 21:31
Om vi skulle få Chivu och Henry i Barca med våra spelare som vi har nu skulle vi vara bäst. Det är de ända två spelarna som skulle behövas.tänk er en backlinje med puyol chivu marquiz lopez
ett mittfält med Davids Xavi L.Garcia Quaresma Ronaldhino o sist en anfallre som Henry.
För att alla våra talanger ska utvecklas behövs minst 5 världsstjärnor i laget som kan hjälpa dem.
Atlético Barcelona Grek
Real Madrid Dani
2004-02-02 20:17
De flesta håller säkert inte med mig, men jag skulle hellre se Iniesta istället för Quaresma när den förstnämnde kommer tillbaka. Av det jag sett, tycker jag att Iniesta spelar "rakare", men framförallt släpper bollen i tid. Quaresmas tid kan komma, men han måste kunna spela bollen i tid.
Kolla på t.ex. Figo (lite elakt mot Quaresma med denna jämförelse), det är en spelare som ju räknas som klasser bättre än Quaresma, möjligen inte tekniskt sett. Varför går det då så mycket bättre för Figo? Mitt svar är - främst - att han använder sin teknik för lagets bästa genom att lätt genomföra svåra passningar. Förhoppningsvis kan Quaresma också bli en sådan världsstjärna, men det är lång väg kvar.
Alltså: Iniesta före portugisén i - åtminstone - det korta perspektivet.
Barcelona Patrik
2004-02-02 19:22
By the way.. Är det bara jag som inte tycker att vi var bra igår? Jag kanske lever i det förgångna med det gamla patenterade barcelona-skönspelet på näthinnorna fortfarande..

Hristo99

Om vi får tro din optimism om truppen är vi väl i princip klara ligamästare redan i mars.
Atlético Barcelona Grek
Barcelona Dani
2004-02-02 20:17
De flesta håller säkert inte med mig, men jag skulle hellre se Iniesta istället för Quaresma när den förstnämnde kommer tillbaka. Av det jag sett, tycker jag att Iniesta spelar "rakare", men framförallt släpper bollen i tid. Quaresmas tid kan komma, men han måste kunna spela bollen i tid.
Kolla på t.ex. Figo (lite elakt mot Quaresma med denna jämförelse), det är en spelare som ju räknas som klasser bättre än Quaresma, möjligen inte tekniskt sett. Varför går det då så mycket bättre för Figo? Mitt svar är - främst - att han använder sin teknik för lagets bästa genom att lätt genomföra svåra passningar. Förhoppningsvis kan Quaresma också bli en sådan världsstjärna, men det är lång väg kvar.
Alltså: Iniesta före portugisén i - åtminstone - det korta perspektivet.
Barcelona Patrik
2004-02-02 19:22
By the way.. Är det bara jag som inte tycker att vi var bra igår? Jag kanske lever i det förgångna med det gamla patenterade barcelona-skönspelet på näthinnorna fortfarande..

Hristo99

Om vi får tro din optimism om truppen är vi väl i princip klara ligamästare redan i mars.
Barcelona Camparn på nou
2004-02-02 20:02
Barca det är min dröm uppställning också för närvarande
Barcelona Barca_91
2004-02-02 19:19
Camparn på nou:
Jag har läst att Puyol kanske skulle vara med i nästa match...
Men chansen är ganska liten om han nu skulle vara med skulle han ha en sån mask som Luis Enrique hade igår...
Barcelona Camparn på nou
2004-02-02 18:47
Vet någon hur lång tid det dröjer innan Puyols skada har läkt?
Barcelona Barca Barca
2004-02-02 20:26
Camparn på nou: Tack för en mycket vettig svar..hur fan ska ja vetta vad det står.
Det står över 50 artiklar på sportbladet.
Barcelona JAG
2004-01-28 22:55
Torsdag, den 29. januar, kl. 21.30

Zaragoza - FC Barcelona
Annons: