/spanien/barcelona/forum/2621.aspx/spanien/barcelona/forum/2621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2015-05-04 13:39
koeman92: Götze är nog inte alls speciellt nära en ny Xavi, han huserar gärna i en nummer tio roll, eller på en kant, och har egenskaper som ligger mycket närmare Iniestas än Xavis. I Barca skulle han få samma problem som i Bayern, dvs att det finns andra spelare som är lite för bra för att Götze ska bli mannen man bygger spelet runt.

Jag ser samma problem med en värvning av Götze som med en värvning av till exempel Mata, bra spelare, men spelare som mår bäst av att laget byggs runt dem och av att ha en självklar plats. Kanske Götze kan ta den roll Iniesta har haft på mittfältet, som den mest offensiva spelaren i mittfältstrion, men det är inte på något sett givet att han gör det bättre än existerande spelare på mittfältet, och bättre än någon av anfallstrion är han inte.

Till ett bra pris kan Götze vara en okej reserv som kan växa in i en startplats på bekostnad av någon av nuvarande offensiva mittfältare. Då avstår jag hellre från att värva, värvningar ska spetsa laget, akademin stå för bredden :)
Barcelona B-Guden
2015-05-04 13:35
Koeman
Med tanke på vårt värvningsförbud tycker jag vi ska skita helt i spelare det här Silly och se vad spelare som, Adama och Samper kan bidra med.

Orka göra klart med en spelare nu som inte får komma förens i Januari, så skadar han sig eller börjar spela skit dåligt.
Barcelona koeman92
2015-05-04 13:24
Enligt Bild har Pep nu tröttnat på Götze och det sägs att han kan komma att återvända till Dortmund och användas som delbetalning för att köpa Gundogan istället. Det slog mig då.. vore det inte värt att lägga en växel på en av dessa, när båda ändå är på väg att säljas? Götze lär ju definitivt vara billigare än Pogba, och Gundogan är, trots sina tidigare skador, fortfarande en spelare med stor talang och är i dagsläget det närmaste en ny Xavi vi kan komma i spelstilen (Veratti har jag räknat bort då han är i princip omöjlig).

Bara en tanke.. Vad tycker ni andra?
Barcelona Junta Dimision
2015-05-04 13:20
@Barcelonistas:

Han fick en hjärnskakning och bruten käke, så därför lär han spela med mask.
Barcelona Andresito
2015-05-04 13:01
Tror att Pep kommer överraska med någon spelare. Känns som att Götze inte fyller någon funktion. Då kan det vara bättre med en spelare som kan neutralisera Messi/Neymar istället. Både i Barca och i Bayern har Pep var väldigt svår att förutse. Det är alltid något oväntat i elvan, ibland positivt, ibland negativt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona dinho the artist
2015-05-04 12:59
Lion24
Jag köper faktan. Var väl mer det att jag anade en antydning till att Perez var i görningen och mutar hela domarkåren. Själv tror jag mest på att nivån på domarna i sig är väldigt låg vilket leder till fler misstag. Samtidigt som real och Barca, enorma klubbar med inflytande som dom är, oftast har "marginalerna" på sin sida.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-04 12:53
Koeman92 - har man ont i revbenen och axeln så kmr knappast en mask att göra någon större skillnad.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-04 12:50
-------------------- Neuer ----------------
Rafinha - Boateng - Benatia - Bernat
---- Xabi Alonso - Schweinsteiger -----
Lahm --------- Thiago -------- Götze
----------------- Müller ------------------
I Bayern forumet tror man på en följande elva. Som vi kan se så saknas Robben,Ribery,Lewandowski,Alaba. Trots skadorna så kan dom fortfarande mönstra ett bra lag.
Barcelona koeman92
2015-05-04 12:48
@Barcelonistas:

Nej. Lewa spelar, fast med mask
Barcelona Barcelonistas
2015-05-04 12:47
Lewandowski kan mycket väll också missa matchen. Robben,Lewa,Ribery,Alaba, Ett Bayern som har 2 raka förluster.
Barcelona Andresito
2015-05-04 12:37
Insåg nu att de enda som Bayern egentligen saknar är Alaba och Robben, Ribery är inte lika solklar i elvan som de andra två. De som ersätter är ju inga dussinlirare precis . Schweini istället för Alaba där Bernat tar vänsterbacken. Götze och Müller ersätter Robbery. Det hade varit lite större skillnad om Messi och Neymar hade varit borta, Pedro och Munir är inga spelare som hör hemma i en startelva i en CL-semi. Undrar hur Pep tar sig an matchen. Är han envis och gör allt för att vinna bollinnehavet eller ska han gå ifrån sin spelidé för en gångs skull och avvakta istället? Svårt att förutse.
Barcelona Lion24
2015-05-04 12:33
dinho the artist

Vet inte om du syftade på mig men mitt påstående är egentligen inte konspiratoriskt, ren fakta.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-04 12:21
Messi-Suarez-Neymar Says hi Bayern. Sen finner jag det komiskt hur Bayern fansen säger att vi inte har någon mittfältare som jobbar hem. Dom verkar ha glömt bort att vi har Rakitoc i laget.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-04 12:09
Jag tror på något liknande.
Barcelona Suarez9
2015-05-04 11:42
Tror inte att det blir jämn match, tror att det blir en överkörning men åt vilket håll kan jag inte bestämma mig. Lyckas man stänga ut messi även om vi har suarez och ney så är messi det vi skapar allt runt så kan det gå riktigt illa. Som en del av er är inne på så är det pep man är rädd för. Men som sagt tror att mötet avgörs på camp nou direkt men vilka som fixar det har jag ingen aning.

Vi får hoppas att lucho har något grymt på gång!vet inte om många har märkt det men Alves är inte lika offensiv som innan. T.ex. när alba slår en boll till pique för att vända så är oftast Alves där nere och inte som innan. Det tror jag anledningen till att rakitic blivit bättre. Jag hoppas att det samma händer mot Bayern så messi kan bredda planen och om han får en punkt markering kan han lämna mitten lite mer öppen för iniesta och en inåt drivande ney. Tycker dock fortfarande att xavi ska starta just av anledningen att pep utgår från att hans lag har boll. Tror att det hade stört hans taktik otroligt med en xavi och kanske en messi centralt som spelar runt bara. Men med all sannolikhet startar iniesta då vill ja se messi slicka långlinjen
2015-05-04 11:37
Osunt att vara så konspiratorisk som många är här inne. USA sprängde väl twin towers också, eller?
Barcelona Culé since 97
2015-05-04 10:47
Om två dagar så smäller det grabbar! Vill höra hur ni resonerar och vilka förhoppningar ni har på matchen? Precis som vissa här tagit upp är jag mer rädd för Pep än själva Bayern som lag
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-04 10:23
Lion24

Plus att Ronaldo ska vara avstängd mot Valencia solkar hands mot Sevilla och därmed 5e gula. Men Perez polare valde att blunda
Barcelona Lion24
2015-05-04 09:17
Ser att det är några som underskattar Bayern. Visst är Bayern ett mycket skadedrabbat lag för tillfället men har ni glömt vem som sitter på tränarbänken på andra sidan? Pep är ett geni. Jag är inte rädd för Bayern spelarna, det är Pep jag är mest rädd för. Med all respekt för Bayern spelarna som naturligtvis är fantastiska fotbollsspelare, alla av dom. Men Pep kan göra i stort sett vad som helst. Antingen spelar han 3-4-3 som vi gjorde mot Madrid en gång när Alves var ytterforward för att trycka ner Cristiano, som vi sedan vann, till ett naivt Bayern som förlorade med 0-4 mot Madrid förra säsongen. Vad som helst kan hända med Pep. Vem glömmer inte CL final 09 mot United när han bytte positioner på Leo och Eto'o? Han vill alltid vara oförutsägbar och vi måste vara beredda på allt, jag hoppas och tror spelarna känner till det och tänker på det, även tränarstaben.

I mina ögon så var det en engångsförseelse (0-4 matchen). Jag tror inte på liknande resultat alls eller att Pep är så dum att han går på samma fälla. Har sett några Bayern matcher och dom har på sistone spelat en ganska försiktig och försvarsinriktad fotboll. Inte alltid men mer än vad man är vana att se vid Pep. Självklart så har skador en del i det också. Tänk om Pep startar 5-3-2 som kan bli 3-4-3 i attack mot oss för att stänga av MSN? Peps lag är alltid intensiva och fantastiska på att erövra boll, hur klarar våra spelare den massiva pressen när vi nu inte är lika bollsäkra? Vi måste vara beredda på allt, för det är Pep vi snackar om.
Barcelona Lion24
2015-05-04 08:38
Häng med nu culés:

30:e april - Rayo - Valencia = 1-1 (Rodrigo utvisad)

3:e maj - Valencia - Eibar = 3-1 (Rodrigo får spela)

9:e maj - Real Madrid - Valencia (Rodrigo avsängd)

Så har ser/sett Valencias schema ut. Inget konstigt. Men det som ingen av av oss eller någon överhuvudtaget förutom en väldigt liten klick förstår är hur Rodrigo kan vara avstängd mot Madrid när han skulle vara det mot Eibar eftersom han fick det röda kortet innan Eibar (Rayo). Helt otroligt.. Exakt ALLT har gått med Madrid på sistone: straffen som Celta skulle ha men aldrig fick, domaren som inte godkänner 2 regelrätta mål för Atlético mot Athletic och nu Rodrigo incidenten. Allt det här i slutskedet av säsongen och inom loppet av 2-3 omgångar. Så äckligt tröttsamt.
Mod
2015-05-04 07:56
Har rensat lite.//Mod.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-04 01:26
Oj vad vårt mittfält underskattas från alla möjliga håll. De tog tid men den senaste tiden har mittfältet verkligen presterat. Busquets är i sin gamla form som under Pep, Iniesta har visat sen PSG att han är tillbaka som den Iniesta vi vill se. Rakitics defensiv och ständiga löpningar är något riktigt viktigt för vårt spel.

För övrigt hoppas jag att Rafinha startar för Bayern. Neymar och Alba kan komma att ha rätt kul på sin kant då :)
2015-05-04 01:20
Om alonso och Bastian spelar tillsammans tror jag definitivt på seger. Är en död att spela två så statiska mittfältare tillsammans nu när vi spelar så snabbt och rakt som vi tenderar att göra. Thiago är inte något underbarn defensivt heller. Sjukt också med thiago /rafinha. Kommer bli härliga scener.
Barcelona Barc6
2015-05-03 23:59
Ni får gärna fortsätta denna onödiga diskussion via PM. För att prata om något annat så ser jag verkligen framför hur vi kommer spela mot Bayern. Ett ypperligt tillfälle att visa alla att vi är verkligen i form! Kommer bli kul att se vem som vinner bollinnehavet! Sedan tycker jag att Juventus ligavinst kom i bra läge, då fokus bara kan ligga på Madrid matchen nu!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-03 22:45
koeman92 Som du är inne på är det där fortfarande ett väldigt slagkraftigt lag. Alaba kommer saknas men Bernat har gjort det bra. Med Robben och Ribery borta försvinner självklart mycket spets framåt men det är ändå otroligt duktiga och effektiva offensiva spelare man ställer upp med. Mittfältet har exempelvis potential att totalt rulla ut oss om vi inte har en bra dag. Jag ser oss som knappa favoriter på hemmaplan men dubbelmötet överlag ser jag helt klart som 50-50. Får vi inte med oss ett bra resultat till Allianz blir det oerhört tufft. Vi behöver vinna på Camp Nou.
Barcelona AndreD
2015-05-03 21:47
@Barcelona 1899:

Vem fan bryr sig om vad andra säger? En vinst är en vinst.
Barcelona koeman92
2015-05-03 21:35
Förstår mig verkligen inte på denna underskattning.. Skadedrabbat eller inte har Bayern fortfarande en minst lika stark trupp som oss, så räkna med att vi fortfarande lär behöva svettas olivolja och blod för att ta oss vidare. För att tydliggöra detta så kan jag börja med att ta fram startelvan som Bayern lär starta med:

Neuer

Lahm Boateng Dante Bernat

Schweinsteiger Alonso Thiago

Müller Lewandowski Götze

Som ni ser.. Det lönar sig att ha en bred och konkurrenskraft konkurrenskraftig trupp. Trots alla skador så är Bayern fortfarande farligare en både Real och Juventus, med klasspelare i princip i varje position. Med detta sagt räknar jag Dock ä att vi med dagens form ska ta detta, oavsett Hur skadeläget ser ut hos Tyskarna. Detta är vårt år. Vi må faila och stå utslagna en dag, MEN DET BLIR INTE I ÅR!!!!

Nu tar vi alla titlar, på det vackraste sättet någonsin. Visca el Barça!
Barcelona the cameroonians
2015-05-03 21:24
Ja, trist att B-laget åter igen inte kan hantera att försvara poängen, särskilt efter att man kommit igen och kvitterat.

Nu tappade även samtliga bottenkonkurrenter poäng och läget är ff detsamma som inför denna omgång med 3 poäng upp till strecket.

På lördag är det derby mot topplaget Girona medan de andra har hemmamöten mot lag på under halvan. Sista tåget kan mycket väl gå vid förlust och då med bara fem omgångar kvar.

Såg inte matchen men ser att Samper blev utbytt. Dålig insats eller dåligt byte? Någon annan som presterade utanför normen?
Barcelona Rambla~
2015-05-03 20:53
Dessa jävla förluster med uddamålet i varje bortamatch går en på nerverna. Är det inte sista 10m de oftast tappar?
Barcelona Rambla~
2015-05-03 20:41
Helvete, just när man fått upp hoppet. Dessa ungdomar kan fan aldrig ta chansen och vinna när det behövs.
Annons: