/spanien/barcelona/forum/26209.aspx/spanien/barcelona/forum/26209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2004-10-30 21:57
Vad ska man säga? Rättvist resulatat som vi inte ska vara sura över. Mycket underhållande första halvlek. Damia var riktigt bra i sin debut, stjärnspelare?

Bäst idag:
Puyol
Valdes
Eto'o
Iniesta
Damia

Godkända:
Deco
Xavi
Oleguer
Gio
Marques
Henke

Vill se mer av:
Ronaldinho
Giuly
Barcelona Gabriel
2004-04-13 16:44
Xaviola

Jag tror att risken till att det skulle inträffa är minimal. Till skillnad från just Gaspart så har man lärt sig att inte bli stressad när man förhandlar med klubbar om nya spelare. Man väljer att istället göra långa förhandlingar och gå sakta men säkert steg för steg, vilket man väldihgt bra lyckades med när man köpte Ronaldinho.

Gaspart däremot var ju inte direkt känd för att göra långa förhandligar. Utan när klubbarna inte acceptarade budet så la han in ytterligare 10M euro på fatet. Vi alla ser vart det har lett till.
Lyckligtvis har vi en mycket smartare president och viceprecident nu som nästan fått oss ur den ekonomiska krisen. I vilket fall som hällst är dom på en mycket bra väg att göra det.
Real Madrid Real_4ever
2005-03-04 19:58
Kharles_Kubala/
Vill inte kommentera det sista för att inte ska bli problem i forumet. Men vill du ha lektioner i Religion ska jag ge dig.
Hälften av Barca Fansen börja hålla på Barca när de vissa matcherna i tv4plus. En del pga Henke, andra delen är sådana fan som håller på det laget som leder ligan. :p Dumt av mig hälften av era fan Existerar inte.

Hala Madrid & Kurdistan
Real Madrid Real_4ever
2005-03-04 19:59
Kharles_Kubala/
Kan tillräckligt mycket för att veta att man inte ska hålla på Barca.

Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-04 19:56
Real_4ever

Uppenbarligen kan du inte mycket om fotboll i allmänhet och FCBarcelona i synnerhet.
Barcelona Tompa
2004-04-13 16:34
Jag tror inte heller Ronaldinho är intresserad av att lämna Barca för t.ex Chelsea. Som sagt, han har drömt om att spela för Barca och nu är han där och supertstjärna dessutom. Och jag tror faktiskt han menar vad han säger

Chelsea? Vad har de att komma med? I fråga om histtorik är de ljusår från Barca och skulle den där ryssen (som suger å det grövsta) tröttna får de raskt sälja spelare igen. Jag tror således inte vi behöver oroa oss för att Ronaldinho försvinner till nästa säsong.
Barcelona Bopi
2004-10-30 20:02
hur gammal e Damía
?
Barcelona Tompa
2004-04-13 16:34
Jag tror inte heller Ronaldinho är intresserad av att lämna Barca för t.ex Chelsea. Som sagt, han har drömt om att spela för Barca och nu är han där och supertstjärna dessutom. Och jag tror faktiskt han menar vad han säger

Chelsea? Vad har de att komma med? I fråga om histtorik är de ljusår från Barca och skulle den där ryssen (som suger å det grövsta) tröttna får de raskt sälja spelare igen. Jag tror således inte vi behöver oroa oss för att Ronaldinho försvinner till nästa säsong.
Barcelona Sonde
2004-10-30 19:23
Tompa: Stämmer ganska väl överrens med mig egen ståndpunkt. Om det är absolut nödvändigt kan jag tänka mig reklam på tröjona, men som situationen ser ut nu (eller åtminstonde såsom svi fans tyder situationen) kan jag inte på något sätt förstå nödvändigheten med reklam. Det är ju uppenbart att vi kan konkurrera ekonomiskt med de andra, våran SS är ett tecken på det. Laporta och CO har dessutom gått ut och sagt att pengar finns för att vräva vilken spelare som helst. Varför ska man då förstöra världens vackraste tröja?

Tillfället känns på något sätt illa valt. Mitt under en pågående säsong, mitt uppe i en framgångsvåg osv osv. Nu vet inte jag om meningen är att sponsringen ska gälla från och med det att alla papper är klara, eller om de tänker vänta till ett lämpligare tillfälle, men jag tycker i vilket fall som helst att tillfället inte är det bästa.

Sen ska man väl och tillägga det självklara: Ta Sport och Marcas nyheter med en nypa salt!
Barcelona maykel
2004-10-30 19:44
Damià ska spela istället för belleti
Real Madrid Real_4ever
2005-03-04 19:39
Kharles_Kubala/
Du är bara för bra. Fattar inte hur du fick det till att va så. Allah betyder gud kristna använder det oxå men det kanske du inte visste. Finns väl bara en gud. Om ni i barca inte tror på fler eller ingen alls. :) när det kommer till syndarnas lag var det inte riktigt så jag menade som du uppfattade som.
Barcelona Skarpheden
2004-04-13 16:21
Ryktena om Ruud är hänger ihop med att Chelsea sägs vilja betala 50 milj pund för Ronaldinho. Annars ligger pengarna långt utanför budget. Dessutom vill Manchester U inte sälja. Ett stickspår alltså.
Barcelona Farhanio11
2004-04-13 15:00
Hoppas verkligen på Rudd Van Nistelrooy.
Thierry Henry,Ronaldo och RVN är världens 3 vassaste anfallare i mitt tycke.
Real Madrid Real_4ever
2005-03-04 19:28
Kickboxer/
Trots allt min landsman :P. Om den inte var bra skulle jag bli chockerad. :) Har dock inte läst det ännu. Synd att han slösar värdefull tid på att skriva om en sådan pinsamt lag som Barca. Ni har bara haft jävla massa tur. Tror inte det håller hela vägen. Ni har inte de spelarna som har vunnit något stort i klubbnivå. :) Ni kommer att bli uppätna av Chelsea. Tacka Allah att Drogba blev utvisad annars skulle ni få slicka sår efter matchen. Brorsan du vet var du hittar mig. Du är välkommen hem. Håller dörrarna öppna, välj rätta vägen. :P Allah kommer att förlåta dina synder. Lämna syndarnas lag kom till oss och bli frälst.

Hala Madrid & Kurdistan
Barcelona fc_2002
2004-04-13 14:55
Gabriel.. din källa??
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-04 19:22
Vill agera förebyggande.. ;-)

Folk har börjat säga "Visça" (utt. 'Vissa'), istället för "Visca" ('Viska'), vilket är fel. I katalanskan så är bokstaven "c" huvudsakligen ett "k-ljud"(ex. Catalá), medan "ç" är ett "s-ljud" (ex. Barça). "Visca", ordagrant betyder "Heja" och brukar användas när man vill hurra för en/flera hjält/ar, i det här fallet FCB. Ordet påminner om engelskans "victory".

Jag minns att vi culés ("[her]kules" :-P) var petiga när folk skrev barca ("barka" - båt/jolle på spanska; jämför med marca som betyder ungefär 'märka' eller 'sätta' ex. sätta ett mål) och istället har man börjat överanvända ç:et...

Dessutom så använder man väl ej ett uppochner vänt "!" i början av ett utrop till skillnad från riksspanskan..?

Notera: Jag är inte konsekvent med citationstecknen, av någon anledning krånglar mitt forum-html..

Força är jag inte riktigt säker på, men jag tror det är katalanska och betyder "styrka". Jämför med italienskans frekventa "forza". Jämför sedan spanskans "gracias" och italienskans "grazie". Och kolla sedan in katalanskans "gracies". Katalanskan är ju som bekant en blandning av spanska(castellano), franskan och alla andra 'romerska' språk.
____
Tack, Paco Buyo för bekräftelsen genom dina katalanska vänner btw. ;-)
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-04 18:56
Som sagt Rebin "Kickboxer", mycket bra krönika. Det här med att Rijkaard inte använde sig av Maxi så mycket innan Chelsea-matchen för att chocka dom fick mig att fundera.

En liten sak bara. Har alltid sett dig skriva "Visca" el Barça helt korrekt, varför börja med att skriva "Visça" nu..? Detta kan också vara någon i red, rätta mig om jag har fel. I alla fall lite missledande.. ;-)
Barcelona barcapimp
2005-03-04 20:46
Real_4ever
Jag glömde nämna några namn till,men det räcker nog med dem som jag redan nämnt.
Barcelona - Xaviii -
2005-03-04 20:12
Red

Vem skrev artikeln Inför Osasuna - Barça ?
Barcelona Damia
2005-03-04 20:50
Hey!
Jag har varit borta från forumet i en veck nu, så kan någon vara snäll att samanställa lite fakta från veckan, jag vet dock att det blev 0-0 mot Espanyol. Tacksam, eller mycket tacksam om någon skulle kunna göra detta :D

visça el barça !!!
Barcelona barcapimp
2005-03-04 20:03
Real_4ever
Du är löjlig som blandar in olika religioner här.Var snäll och gå till ditt eget forum.
Barcelona DaniLopez
2005-03-04 20:12
Onödigt att blanda in religion killar...fotboll spelas i alla länder..för oss fotbolls älskare finns det bara en Gud och det är en rund boll..
Pep Guardiola
2004-10-30 18:51
Edmilson

Belletti kan spela i Champions League mot Milan.
Barcelona Eto´o
2005-03-04 18:16
haha.. det är lite överaskande att se att viasat kommer att visa en meningslös match mellan Lyon-Bremen, där Lyon med största sannolikheten kommer att gå vidare. Och så vill de inte visa Chelsea-Barcelona...

Anyways vi kommer iaf kunna att se den på efterhand på viasat!

Jag fattar inte varför de gör så?
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-04 20:36
- Xaviii -
Thomas Juneborg skrev den!
Barcelona Xaviola
2004-04-13 11:04
Shagi//

Jag tror inte att Kezman eller Drogba är rätt spelare för Barca. En anfalllare som liknar Saviola eller Torres vore bättre. En som kan spela bollen och passar bättre in i BArcas teknikska spelstil. Men, men det är ju bara vad jag tror.
Barcelona Puyolinho
2004-10-29 23:28
hehe Pep Så om Etoó inte gör mål den 35:e minuten så kommer vi presic som Sonde sa att jaga dig till Santiago Bernabeu !
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-14 10:26
Med allt som hänt nu så tror ja gatt nästa års lag kommer att se ut på d viset...

----------Valdes----------
------Marquiz-Oleguer-----
Ferreira-------V.bronchost
-----Rocky-----Davids-----
-----------Xavi-----------
--Ronaldinho-------Luque--
--------Van nistroy-------

Själv tror jag inte att Man Utd tackar ett bud om att få Puyol och pengar.
Deportivo letar efter en vänster ytter och lägger bud på många vilket betyder att de ska släppa Luque.
Ferreira e kampen nu mellan Man Utd och Barca om honom.
Rocky har Barca sagt att de ska ta tillbaks om han får Eu-pass.
Van bronchost ska köpas men jag fattar inte hur han får plats i vårt Barca som föreställa ett dröm lag till nästa säsong, ser hellre Maxwell om Saviola får EU-pass gratis nu när hans kontrakt går ut och efter ett år så kan man sälja honom när man behöver Eu-platsen till säsongerna efter.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-29 21:09
Ämne: ojoj... mitt 4-0 tip....
Antingen så driver du med oss eller så driver du med dig själv.. Hur som helst, det där kommer du få äta upp.. -)
Barcelona Jönsson_A
2004-04-14 11:26
Varför får inte Kluivert spela från start?? Han är ju het! Han skulle lätt gå in i startelvan! Nu när Ronaldinho är skadad kan han gå in där, så kan dom lägga ut Saviola lite mer på kanten! Xavi bäste passningsspelaren i La Liga!
Annons: