/spanien/barcelona/forum/26208.aspx/spanien/barcelona/forum/26208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-01-18 00:06
Asså jag tycker att vi har haft bra uppställning men man såg verkligen att puyol saknades. sedan tycker jag atta davids gjorde eh helt bra insats och en mycket bra insats av Joquerra. Man spelade okså mycket bättre med två forwad.

Valdes
Marquiz Cocu

Reizeger Van bronchost

Davids Xavi
Iniesta Ronadhino

Saviola Kluivert

Många vill säkert inte ha Cocu men va kan vi göra om puyol är borta, sen oleguer övertygade inte idag så vi borde prova Cocu o Marquiz i mitten.
Barcelona Ronnie
2004-01-18 00:19
Tycker att Oleguer var bra det största problemet är vänster kanten, med tanke på att GVB suger och Ronaldinho inte jobbar så mycket i defensiven så är en vänster back mycket välkommen.
I vissa stunder ser vårat anfalls spel grymt ut med mycket rörelse och snabba passningar medan det andra stunder går jätte långsamt och man passar ända ner till målvakten. Förstår inte varför de inte spelar snabbt hela tiden?.

Härligt att Kluivert gjorde mål, tycker att han lyft sig efter Real matchen kanske kan han komma igång på riktigt så att vi kan satsa pengarna på en vänsterback istället för en forward, för ett lags byggs bakifrån.

Van Der Vaart till Barca!
Barcelona Bopi
2004-01-18 01:04
Davids .Va BRA idag...fast an e holländare!!..om vi nu bara får Puyol tillb så kommer det att gå bra..!!
Barcelona Bagarn
2004-01-14 21:54
Dani:
Ja, Motta har Eu-pass.
Barcelona Bagarn
2004-01-14 21:54
Dani:
Ja, Motta har Eu-pass.
Barcelona Delindster
2004-01-14 10:04
Jag tycker att det är för tidigt att säga att vi ska sälja Rochemback. jag tycker han spelade riktigt bra innan han blev utlånad till Sporting. Såg en av Sportings matcher med honom på Eurosport då han spelade ganska bra. Problemet är att han inte är EU medborgare men efter hans lån i Portugal kan han väl ansöka om portugisikt pass. Jag tycker vi ska vänta och se hur han utvecklas.

Dessutom håller jag med Jinx11 de känns som om bäst före datumet på de flesta holländarna har gått ut.
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-13 19:44
puyol:varför sparka reijkard om vi vinner med cocu på plan istället för marques, helt sjukt bara bra om vi vinner ju.
--
snälla jag e trött på att läsa upprepande frågor, kan inte ni läsa allt ni missat eller nåt, d blir bara jobbigt..
Barcelona Tomasz
2004-01-14 15:30
Med tanke på ditt namnval kan jag förstå att du vill ha Romy i Barça. Själv ser jag en massa problem, han saknar EU-pass, hans lön på 5 Milj euro, finns redan spelfördelare i laget osv. Tror inte Laporta vill satsa på han, kolla vad som hände med Gasparts nyförvärv och Raddy Antic. Inför säsongen valde han att värva 3 st nya "utlänningar" och plötsligt fanns ingen plats kvar åt Romy.

Varför lånades Romy ut om man ville bli av med han? Romy kanske inte ville bli såld, han får 20 milj euro för 4 år till i Barça och jag tror ingen klubb var beredd att ge honom det efter en misslyckad säsong. Nu går det bra för Romy i Villareal vilket höjer hans värde, hör nån storklubb av sig tror jag han blir såld. Det är bara vad jag tror, visst kan det vara så att han är utlånad för att tas tillbaka senare men jag tycker inte mkt tyder på att man kommer göra så.

Säger som Juanito, det är bättre att satsa på Iniesta.
Real Madrid Dani
2004-01-14 13:55
Delindster!
Om du nu har rätt om Geovanni (vilket jag tror), är det ett typexempel på hur man absolut inte får göra, men som Barca gjort alldeles för många gånger de sista åren: att köpa "kanske-spelare" för stora pengar.

Om dessa pengar istället sparats hade vi kunnat värva det vi nu behöver (mittback/ar, forward). Nu måste dessa man sluta med dessa idiotvärvningar!

Och de nyförvärv som görs, ska vara sådana som går direkt in i laget, talanger finns det gott om i/från canteran. Tänk på hur t.ex. Fernando Navarros och Oscar Lopez' kärriärer hade kunnat utvecklas om inte två mediokra holländare (van Bronckhorst och Reiziger) abonnerat på ytterbacksplatserna...
Barcelona Dani
2004-01-14 13:55
Delindster!
Om du nu har rätt om Geovanni (vilket jag tror), är det ett typexempel på hur man absolut inte får göra, men som Barca gjort alldeles för många gånger de sista åren: att köpa "kanske-spelare" för stora pengar.

Om dessa pengar istället sparats hade vi kunnat värva det vi nu behöver (mittback/ar, forward). Nu måste dessa man sluta med dessa idiotvärvningar!

Och de nyförvärv som görs, ska vara sådana som går direkt in i laget, talanger finns det gott om i/från canteran. Tänk på hur t.ex. Fernando Navarros och Oscar Lopez' kärriärer hade kunnat utvecklas om inte två mediokra holländare (van Bronckhorst och Reiziger) abonnerat på ytterbacksplatserna...
Barcelona juanito
2004-01-14 12:57
Fernando Navarro spelar numer i B-laget. Givoani van Bronckhorst har ju tydligen skött sig så jävla bra att Navarro inte får plats.

Angående Geovanni så är jag helt säker på att han är löst från sitt kontrakt.

Ronaldinho: Vad har Sergio Garcia gjort för fel? Han är ordinarie i u21-laget och rankas som en av dom mest lovande spelarna i Spanien. Det är sådana spelare som Barça måste se till att behålla!
Barcelona Andreas
2004-01-14 11:28
Vad händer egentligen med Fernando Navarro? Jag ställer den fråga eftersom många här vill se en ny vänsterback och då tycker jag att man först ska kolla klubbens egna led. Navarro var ju mer eller mindre ordinarie under van Gaal men tyvärr för både Barça och Navarro spelade man då med en trebackslinje där Navarro inte kom till sin rätt. Detta främst för att vill göra offensiva utflykter som en riktig vänsterback bör göra men det funkar inte i en trebackslinje.

Så om han är återställd tycker jag helt klart att han ska få en ny chans.
Barcelona Andreas
2004-01-14 11:28
Vad händer egentligen med Fernando Navarro? Jag ställer den fråga eftersom många här vill se en ny vänsterback och då tycker jag att man först ska kolla klubbens egna led. Navarro var ju mer eller mindre ordinarie under van Gaal men tyvärr för både Barça och Navarro spelade man då med en trebackslinje där Navarro inte kom till sin rätt. Detta främst för att vill göra offensiva utflykter som en riktig vänsterback bör göra men det funkar inte i en trebackslinje.

Så om han är återställd tycker jag helt klart att han ska få en ny chans.
Barcelona jinx11
2004-01-13 23:14
Är det ingen mer än jag som är trött på att Barca har så många Holländska gubbar. Jag har svårt för att tro på dessa gubbar när det går trögt för klubben. Har en känsla som säger att de spanska spelarna kämpar lite mer än de välbetalda utlänningarna som är ute på ett äventyr och tjänar massa pengar. Dagens sämsta exempel måste väll vara Rivaldo som även fuskar inför miljoner tittare. Visst var han bra under sin tid i Barca, men hjärta tror jag inte han hade !
Barcelona Cranfort
2004-01-14 13:10
Kan man se matchen ikväll någonstans?

FORCA BARCA
Barcelona Delindster
2004-01-14 13:14
Navarro måste ju upp i a-truppen direkt så bra som han spelade ifjol måste ju hans plats där vara självskriven. ag har svårt att se att van Bronckhorst är så mycket bättre och Oscar Lopez måste ju i så fall haft en grym utvecklingskurva.

Geovanni är löst, 15 miljoner euro spenderade på ett bra sätt.
Real Sociedad cengis
2004-01-14 03:16
Barca_for_life hehe självklart att jag tipade rätt,,,:Pp

mot madrid 5 - 1,,
3.st, ronaldiniiho
2.s klueivert.
1. valdez självmål buhahah ni ska se,,

jag har redan betalat 500 men kan vinna 5 mile
Barcelona MartinJ
2004-01-13 21:16
Gillar du Stryktipset? spela spanskatipset på www.spanskatipset.tk

För alla!

Kom igen nu Barca bröder!
Barcelona JAG
2004-01-14 01:15
Ja, TV4+ är verkligen glada över att visa Barça liksom jag så man ska inte klaga....

...och mer blir det, förhoppningsvis, då vi snart möter At. Madrid, Valencia, Deportivo och Mallorca efter varandra.....!
Real Madrid ronnie
2004-01-13 18:43
Sorry var inte jag som skrev
Spanien yoniiseoo
2004-01-29 19:26
Tips: Radiokanalen Radiofantasy sänder just nu ett nytt sportprogram som är kanon.

mediaplayer: http://radiofantasy.se/Bredband.asx

winamp: http://radiofantasy.se/Bredband.asx
Barcelona ronnie
2004-01-13 18:43
Sorry var inte jag som skrev
Barcelona Xavi
2004-01-14 14:19
Inesta då?
Barcelona Gabriel
2004-01-14 01:01
Juanito

klaga inte :-)

Läste inte igenom artikeln så bra men det verkar enligt AS att Davids inte kommer att spela och debutera imorgon mot Levante. Det kan ha att göra med att han inte är matchtränad och för att han bara hafft en träning med oss hitills.
Barcelona Delindster
2004-01-14 12:39
Var finns Canal Barça, får man bara in den via satellit.
Barcelona Delindster
2004-01-14 12:08
Jag har för mig att Fernando Navarro forfarande är skadad eller har jag fel? Han är klart att föredra framför van Bronckhorst som inte ens är våran spelare (jag tycker inte att det är värt att köpa loss honom heller.
Barcelona Tomasz
2004-01-14 09:55
Tompa

Är hyfsat säker på att Geovanni gick gratis till Benfica. Tycker du kan ersätta honom i den listan med Riquelme. Nu när Iniesta fått förtroende och Ronaldinho finns i klubben ser jag ingen plats åt Romy. Han är en bra spelare men det känns inte som han passar in i Barça nu med tanke på vad som hänt tidigare, han skulle nog också må bättre i en annan klubb där man är villig att satsa på han. Anar att Laporta är mer än villig att göra sig av med ett av Gasparts "ess" och snacket om att Romy skulle återvända är spel för galleriet.
Barcelona marcus_keta
2004-01-18 00:43
nu tänker nog laporta efter noga... för idag såg man hur mycket vi behöver en ny mittback o vidare en ny vänsterback om inte navarro får chansen!
Barcelona Barca_91
2004-01-29 20:49
Fan Antic tog över som tränare för Celta Vigo varför tog han inte Barca...
Rena tröjor!
Barcelona Izquierda
2004-01-14 07:55
PUYOL=Hjärta,
Här kan du spana in frillan, fast helst skulle du haft en bild från sidan också, så att du kunde få se det "snygga" bakåtlutet han har :)
http://www.as.com/articulo.html?d_date=20040114&xref=20040114dasdai_5&type=Tes&anchor=dasftb

Genom Davids har vi förhoppningsvis täppt till en av de fyra luckor jag anser att Barca har i sin startelva. Nu saknas alltså en mittback, en anfallare och en vänsterback, det verkar vi alla vara överrens om. Eller?
Annons: