/spanien/barcelona/forum/26204.aspx/spanien/barcelona/forum/26204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol
2004-01-12 10:19
jag tycker faktiskt att barca inte behöver davids ..inte heller nån annan spelare .spelarna som vi har nu är jätte bra. vi behöver inte nån anfallare heller..jag tycker att Sergio är jättebra ..men det som laget behöver är bara SJÄLVFÖRTOENDE. det är det viktigaste som spelarna behöver nu.

jag tror att Rejkard kommer att spela med Davids istället för xavi, trots att han var jättbra på alla sina matcher ( men ni vet hurdan Rejkard är) jag hoppas att det blir Cocu som sitter på bänken..han är ingen bra spelare, men Rejkard..Rejkard ..oh vad ska jag säga om honom!!?? han kollar först på spelarens nationalitet och inte bara hans spel
Barcelona Puyol
jag tycker faktiskt att barca inte behöver davids ..inte heller nån annan spelare .spelarna som vi har nu är jätte bra. vi behöver inte nån anfallare heller..jag tycker att Sergio är jättebra ..men det som laget behöver är bara SJÄLVFÖRTOENDE. det är det viktigaste som spelarna behöver nu.

jag tror att Rejkard kommer att spela med Davids istället för xavi, trots att han var jättbra på alla sina matcher ( men ni vet hurdan Rejkard är) jag hoppas att det blir Cocu som sitter på bänken..han är ingen bra spelare, men Rejkard..Rejkard ..oh vad ska jag säga om honom!!?? han kollar först på spelarens nationalitet och inte bara hans spel
Barcelona Puyol

Paella
2004-01-12 11:17
Det är ju bara att gratulera om det skulle bli så att Henke skriver på för Barca.. Han lär smällta in som fisken i vattnet..
Barcelona Barca_for_life
2004-01-12 07:18
JAG: skön låt haha :P

CENGIS:

du tippade rätt haha :P

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-11 21:50
Tankar om truppe

självskrivna:
Puyol, skulle inte byta någon mot honom.
Ronaldinho, kan vara en diva men sånna behövs
Davids, antar att han är klar, tror att han lyckas
Xavi, snart kommer det stora genombrottet.

Att satsa på:
Saviola, kommer blir STOR
Iniesta, ung och lovande
Quaresma, kommer bli en ny jouacin, vill inte nämna ni-vet vem
Navarro, kan ta en ordinarie plats och bli en trotjänare
Marques, kommer bli en fin spelande mittback om han få ett fyrtorn brevid sig.
Sergio Garcia, har inte sett honom, men va fan..
Motta, underbar o stark bollvinnare, en av Europas största talanger

Utfyllnad:
Luis Garcia, hade han inte vatt spanor och 2 år äldre hade han fått dra
Gabri, bra reserv
Enrique, kan man kanske slänga in ibland, eller blir han tränare

Papperskorgen:
Coco, har gjort mycket för klubben men nu är det dags att släppa taget
Overmars: Har inte gjort något för klubben
vB: Ett misslyckat lån lämnas tillbaka, så är det
Kluivert: vi får pengar............
Reiziger,för gammal- för dålig

Nyförvärv, kanske

Samuel, skulle bli e rå back med ledaregenskaper o styrka
Ayala, alternativ till ovan
Van deer Vaart, ung och mogen talang, ger oss det bra i den holländska fotbollsfilosofin
Reyes, Spanjor och Världsklass
Henry, superstjärna och superbra
Adriano, en ny brasiliansk vänsterfot
Sjevstjenko: en spelare som alltid presterar

Lagets framtida styrkor, underbart anfallspel med Ronnie som kreatör, (sjevtjenko som målgörare)
Vaart som pådrivare. Lägg till detta Xavis långbollar.

Skulle va kul om nån ville skriva vad de olika spelarna presterade i kvällens match.
Barcelona Izquierda
2004-01-12 06:23
Måste bara säga att jag är mycket nöjd med den typ av deal som Barca gjort med Davids. Vi kontrakterar honom bara fram till sommaren, och kan alltså dumpa honom redan efter säsongens slut om han inte övertygar. Skulle han däremot visa sig hålla klass och vara betydelsefull förbehåller vi oss rätten att förlänga med ett år. Det är en perfekt deal med tanke på Davids ålder och situation (vi vet ju inte var han står, eftersom han varit bänkad så länge).
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-11 21:50
Tankar om truppe

självskrivna:
Puyol, skulle inte byta någon mot honom.
Ronaldinho, kan vara en diva men sånna behövs
Davids, antar att han är klar, tror att han lyckas
Xavi, snart kommer det stora genombrottet.

Att satsa på:
Saviola, kommer blir STOR
Iniesta, ung och lovande
Quaresma, kommer bli en ny jouacin, vill inte nämna ni-vet vem
Navarro, kan ta en ordinarie plats och bli en trotjänare
Marques, kommer bli en fin spelande mittback om han få ett fyrtorn brevid sig.
Sergio Garcia, har inte sett honom, men va fan..
Motta, underbar o stark bollvinnare, en av Europas största talanger

Utfyllnad:
Luis Garcia, hade han inte vatt spanor och 2 år äldre hade han fått dra
Gabri, bra reserv
Enrique, kan man kanske slänga in ibland, eller blir han tränare

Papperskorgen:
Coco, har gjort mycket för klubben men nu är det dags att släppa taget
Overmars: Har inte gjort något för klubben
vB: Ett misslyckat lån lämnas tillbaka, så är det
Kluivert: vi får pengar............
Reiziger,för gammal- för dålig

Nyförvärv, kanske

Samuel, skulle bli e rå back med ledaregenskaper o styrka
Ayala, alternativ till ovan
Van deer Vaart, ung och mogen talang, ger oss det bra i den holländska fotbollsfilosofin
Reyes, Spanjor och Världsklass
Henry, superstjärna och superbra
Adriano, en ny brasiliansk vänsterfot
Sjevstjenko: en spelare som alltid presterar

Lagets framtida styrkor, underbart anfallspel med Ronnie som kreatör, (sjevtjenko som målgörare)
Vaart som pådrivare. Lägg till detta Xavis långbollar.

Skulle va kul om nån ville skriva vad de olika spelarna presterade i kvällens match.
Barcelona juanito
2004-01-12 00:16
Alx: Du har nog rätt i att det blir färre holländare nästa säsong. Men sitter Rijkaard kvar som tränare är nog risken stor att Cocu stannar ett år till. Sen glömmer du Overmars, den spelare som represnterar allt det man irriterar sig på med holländarna. Om någon av spelarna ska bort så är det han. Reiziger kan jag däremot tänka mig få vara kvar i klubben. Han var faktiskt helt ok som vänsterback förra säsongen och skulle mer än gärna få ta den platsen istället för Van B**********t.
Barcelona adde
2004-01-20 10:15
Vet någon om barca har uttryckt önskan vid att inhandla nya spelare under transferfönstret i januari
Real Sociedad cengis
2004-01-12 00:08
*** Inlägg borttaget ***
Barcelona Ridy
2004-01-12 09:31
när går nästa hemmamatch.. skicka gärna ett meddelande till mig om det.. jag hittar det inte någonstans.. jag hinner inte kolla forumet helelr idag.. så "messa", tack på förhan =P
Barcelona carlos_18
2004-01-12 14:33
i tv 4+
Barcelona abbe
2004-01-16 14:02
vi fick en bra lottning i cupen....vi möter Zaragosa :)
Barcelona Izquierda
2004-01-10 12:39
Det är många tankar som snurrar kring Barca nu. Måste få skriva av mig lite:

* Davids kommer säkert att göra stor nytta. Det är mycket möjligt att han kan få fart på Kluivert också, MEN...om firma Kluivert-Davids får ordning på vårt spel och räddar oss, så har vi ändå inte kommit nånstans, eftersom risken är rätt stor att ingen av dem finns kvar till hösten.

* Fan, det slår mig gång på gång vilken bra trupp vi egentligen har. Det är pinsamt av Rijkaard att gnälla på spelarmaterialet. Antic fixade en sjätteplats med en betydligt sämre trupp. Jag var inte helt lycklig över nyförvärven tidigt i höstas, men nu inser jag att det var riktigt bra värvat av Laporta & co. Vi har kapacitet att kriga i toppen. Varför vi inte gör det orkar jag inte älta ännu en gång.

* Min spanska är visserligen inte riktigt vad den borde vara, men om jag inte missförstod artikeln helt så verkar det som att Davids inte var den enda anledningen till att Laporta & co var i Turin. Det finns ju en anfallare där som inte har skrivit nytt kontrakt med Juve än... Håll tummarna!

Jag hade verkligen tänkt att låta bli att hacka på Rijkaard i det här inlägget, men det går bara inte.

* Såg nyss Santander-matchen igen. Vårt spelsystem fungerar ju sämre än sämst. Vi har MAX en spelare i boxen när vi anfaller. Rijkaards 4-2-3-1 är ett stort skämt! Inte konstigt att vi har problem att göra mål. Dessutom vinner våra pivotes väldigt sällan boll, så lånet av Davids är rätt tänkt rent fotbollsmässigt.

* I cupmatchen bytte Rijkaard plats på Marquéz och Cocu rätt tidigt. Det är ju direkt pinsamt. Han verkar inte ha nån koll på hur han egentligen vill ha det, och han kan inte bestämma sig för var på plan som de olika spelarna passar bäst. Att beordra spelarna att byta plats med varandra tyder på stor osäkerhet, särskilt om man gör det tidigt i matchen.

* Jag är livrädd för att Xavi kommer att petas nu. Rijkaard petar aldrig Cocu, så frågan är bara om vi ska få ett hel-holländskt pivote-par, eller om Cocu går ner i backlinjen. Jag vet faktiskt inte vilket som vore värst.

* Precis som Tompa skrev, så befäster Davids-lånet bara känslan av att Laporta inte tänker kicka Rijkaard i första taget. Han visar handlingskraft genom att agera nu när läget är kritiskt, men dessvärre fortsätter han att stötta Rijkaard. Om Davids får styr på laget och vi börjar göra lite bättre resultat, så kommer Rijkaard att sitta kvar säsongen ut. Minst.
Barcelona Barca_91
2004-01-06 14:35
-------------------Rustu------------------
------------------------------------------
----O.Lopez----Puyol----Marquez----V.B----
------------------------------------------
-------Motta------Xavi------Iniesta-------
-------------------Ronnie-----------------
----------Saviola---------Sergio----------
Medelålder 22 år bland dom yngsta i världen(!)
Forza Barca!
Barcelona Tomat
2004-01-15 21:36
Xavi..varför vill du bänka Puyol?? fattar inte du hur viktig han är. En av få Barca spelare med riktigt hjärta
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-10 01:20
hoppas att d stämmer med att davids e klar d e bästa förvärvet som gjorts hitils, ooch i somras gjorde även vi den bästa då med genom att köpa ronaldinho. BRA JOBBAT LAPORTA*
inte haselbaink fan d blir alldeles för mycket holländare..
---
till sommaren skulle det inte vara lyckad att köpa spelare som simao och deco. eller v.vart istället för simao, beroende på hur man vill ställa upp. dröm förvärv, drömm laget e snart klar då.
--
---iniesta--davids-----
deco--ronaldinho--v.vaart
------"saviola"---------
Barcelona JulianCasablancas
2004-01-12 11:03
Väldigt skönt med en seger. Extra bra är att vi spelade roligt också. Man kanske inte ska börja tala om den stora vändningen,men med en seger nästa vecka mot Bilbao så ser det riktigt bra ut. Just nu är vi ju inte långt ifrån 4:e platsen. Värvningen av Davids tror jag kommer att bli väldigt bra. Är han på lån eller har vi fått honom gratis eller har vi köpt honom?
Barcelona juanito
2004-01-11 22:59
Davids befinnre sig enligt AS i Barcelona nu. Förmodligen blir allt klart idag och i så fall presenteras han imorgon.

Förmodligen kommer nu också Nou Camp att byta namn till New Amsterdam Arena.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-16 18:59
jag börjar bli trött på alla som inte vet hur fotboll spelas. Holländarna vet iallafall hur man passar bollen.
Skulle föredra Hasselbaink framför nån annan anfallare. Han har iallafall balans*.
hade gärna sett en ny engelsman i laget. Varför inte lee Bowyer. Det spelar ju ingen roll om vi köper honom, han får ju ändå inte spela så ingen skada är skedd =)
för övrigt kanske en ny målvakt vore att önska. Van de Saar vore ett bra alternativ, han är känd för att ha en bra relation till de färgade holländare vi ha i truppen.
Vore bra o köpa tillbaka geovanni också, 20 milj euro får vi honom säkert för.
Inga nya försvarare behövs. Jag tror att Coco o Reiziger håller ett par säsonger till.
Spela såhär!!!

VAn de saar(kapten)
Reiziger Puyol Coco Vb

Davids Bowyer
Overmars Ronnie
Kluiver Hasselbaink

vi kan inte förlora, och skulle vi mot all förmodan göra det så har vi i allafall äran kvar om den fantsastiska stämming som kommer till laget från van der Saars första uppfostringsförsök i marshtakt.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-16 18:59
jag börjar bli trött på alla som inte vet hur fotboll spelas. Holländarna vet iallafall hur man passar bollen.
Skulle föredra Hasselbaink framför nån annan anfallare. Han har iallafall balans*.
hade gärna sett en ny engelsman i laget. Varför inte lee Bowyer. Det spelar ju ingen roll om vi köper honom, han får ju ändå inte spela så ingen skada är skedd =)
för övrigt kanske en ny målvakt vore att önska. Van de Saar vore ett bra alternativ, han är känd för att ha en bra relation till de färgade holländare vi ha i truppen.
Vore bra o köpa tillbaka geovanni också, 20 milj euro får vi honom säkert för.
Inga nya försvarare behövs. Jag tror att Coco o Reiziger håller ett par säsonger till.
Spela såhär!!!

VAn de saar(kapten)
Reiziger Puyol Coco Vb

Davids Bowyer
Overmars Ronnie
Kluiver Hasselbaink

vi kan inte förlora, och skulle vi mot all förmodan göra det så har vi i allafall äran kvar om den fantsastiska stämming som kommer till laget från van der Saars första uppfostringsförsök i marshtakt.

Barcelona SportingC
2004-01-06 15:42
Lösningen:

1.Sparka Rikjaard tillbaka till Amsterdam!

2.Fixa Stoichkov

Barcelona Caspian
2004-01-06 13:45
När saker inte fungerar som de ska brukar man i konstruktivt syfte ta fram uttrycket "kill your darlings", d.v.s. det som tidigare har fungerat eller sådant man tidigare satsat på och hoppats på har inte fungerat och då är det dags att, oavsett hur det känns i hjärtat, avskaffa dem.

Barcelona gjorde aldrig det inför denna säsong. Laget är i stort sett detsamma som förra året. Skillnaden är att vi har en bättre offensiv mittfältare (Ronnie jämfört med Riquelme) och en sämre vänsterback (van Bronckhorst jämfört med Sorín). Trots allt snack och alla nya värvningar är dagens Barcelona i stort sett identiskt med det lag som till slut lyckades kravla upp till en UEFA-cup-plats.

Lämpliga åtgärder:

1. Sparka Rijkaard. Han har synnerligen väl bevisat att han faktiskt saknar den tränarkompetens som krävs.

2. Rensa i truppen. Luis Enriques tid är förbi, därom råder tyvärr inget tvivel. Man kan inte leva på gamla meriter för det är just den sortens filosofi som gör att en klubb inte reser sig.

3. Satsa på försvaret. Varje lyckad offensiv bygger på ett starkt försvar. De enda lag som kan göra många mål trots att försvaret läcker är kontringslag och lag som förlitar sig enbart på en enskild spelare. Jag tyckte redan inför ligastarten att prioriteringarna var en aning underliga och det står jag fast vid. Barcelona har ett såväl i praktiken som på pappret illa fungerande försvar. Försvaret har faktiskt försämrats sedan förra säsongen. Ur den synvinkeln vore en gratis Davids (men då får han acceptera klart sänkt lön) av intresse. Men framför allt skulle jag vilja se två backinvesteringar, dels måste v. Bronckhorst tillbaka till Arsenal, dels måste vi finna en mittback. Jag säger gärna Juanfran till vänster och van Buyten i mitten.

4. På sikt måste vi nog sälja spelare som kan ge oss pengar och har höga löner och Overmars är nog en sådan tyvärr.

Lämplig laguppställning efter att inköp har gjorts:

----------------Rüstü----------------
-------------------------------------
Gabri---Puyol---van Buyten---Juanfran
----Motta-----Xavi-----Davids--------
-----------Ronaldinho----------------
-------Kluivert--------Saviola-------
Barcelona Barçolog
2004-01-16 12:14
Är det någon som kan spanska här? Isåfall gå till www.sport.es. jag tror Rijkaard vill ha "gamlingen" Larsson
Barcelona ashkan
2004-01-06 16:21
Måste tilläggas; därav resultaten också.
Barcelona RonAldinho
2004-01-15 11:35
Tycker fan Laporta ska kicka Rijkaard åt ********.
Samtidigt ska han ta in en icke nationalistisk tränare som kan göra sig av med onödiga holländare (Reiziger, Cocu m.m.). Som många har sagt förut så vill de spela med unga spelare. Självklart är det bra och vi borde ha en sådan tränare som vågar spela med killar som: Lopez, Saviola, iniesta, garcia etc
Barcelona ashkan
2004-01-06 16:20
Är ingen psykolog, men när man ser en tränare på bänken som antecknar så flitigt som Rijkaard gör så tyder det helt klart på förvirrning. Har för mig att Rexach också antecknade en del under sin tid, däremot en som verkade lugn va Robson och den senare Antic.
Barcelona RonAldinho
2004-01-15 11:35
Tycker fan Laporta ska kicka Rijkaard åt ********.
Samtidigt ska han ta in en icke nationalistisk tränare som kan göra sig av med onödiga holländare (Reiziger, Cocu m.m.). Som många har sagt förut så vill de spela med unga spelare. Självklart är det bra och vi borde ha en sådan tränare som vågar spela med killar som: Lopez, Saviola, iniesta, garcia etc
Barcelona Bopi
2004-01-17 12:43
en sak jag vill säga.!!!..barca e en klubb som gör storspelare å inte köper stor spelare...å där för ska vi inte hämta hem henke!!
Annons: