/spanien/barcelona/forum/26202.aspx/spanien/barcelona/forum/26202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barca_BEST
2004-04-12 20:39
Redaktionen:

Ni har väl talats om managerzone.com ett manager spel där kan man göra en kompis liga o jag undrar om alla änmäler sig o blir medlemmar så kan vi gör en 'BARCA LIGA (kompisliga)' men man behöver INTE hetta barca om man inte vill jag heter i alla fall: PALESTINA SK men kan byta om ni tycker att alla ska heta barca
Barcelona Kickboxer
2005-03-04 15:08
Rodrigo

Man kan ta bort inlägg som ingen förstår, men då ska man inte kalla språket för smörja och istället visa respekt för andra språk än svenska och spanska.

Sedan ska inte folk försvara just de första ordvalen som er redaktion valde, för det gör dem bara för att provocera. Men det var bra av redaktionen att förklara sig efteråt när de visste att de begått ett misstag.

Visca el Barça!!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-15 00:00
eftersom jag inte haft tid så har jag inte kunna besvara er fråga. till er som undrade vart jag hört angående eu passen när det gäller rocky och riquelme. turkiska median är helt insatt i fotbollen och specielt när de har spelare utomlands så för djupar de sig i just d laget. eftersom rustu inte har någon eu pass, så har det pratats mycket och senaste jag hörde var att just riquelme och roxky hålller på att få.
Barcelona Dinho-10
2005-03-07 18:47
Ämne: Dinho-10/
Listan är....
haha okej
Real Madrid Dani
2004-04-14 23:03
Nu börjar jag bli allvarligt irriterad på alla idiotiska kort vi drar på oss... Saviola mot Celtic, Gerard idag - såg sista tio minuterna men det laggar så in i h******e. Varför kunde inte karln bara lugnat sig i femton sekunder...

Dessutom måste det vara fel någonstans - troligen träningen - med tanke på alla skador under säsongen. Detta måste utvärderas ordentligt efter säsongen...
Barcelona Dani
2004-04-14 23:03
Nu börjar jag bli allvarligt irriterad på alla idiotiska kort vi drar på oss... Saviola mot Celtic, Gerard idag - såg sista tio minuterna men det laggar så in i h******e. Varför kunde inte karln bara lugnat sig i femton sekunder...

Dessutom måste det vara fel någonstans - troligen träningen - med tanke på alla skador under säsongen. Detta måste utvärderas ordentligt efter säsongen...
Barcelona juanito
2004-04-15 14:26
Fortsätter att bomba med meddelanden nu.. ;-)

Saviola är med i den argentinska truppen i mötet mot Marroco 28e April. Dags för Bielsa att på allvar börja spela in Saviola nu. Förutom honom är Crespo och Cruz Azuls César Delgado anfallarna i truppen. Har ingen koll på Delgado men visst känns Barça-spelaren som den hetaste kandidaten?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-04 15:34
Barça_best_forever

Jag håller med dig till viss del, men inte om att vi ska värva 3-4 spelare.. 1 högst 2 räcker enligt mig, om de skadade spelarna lyckas återhämta sig.

Señor Laporta

Jag förstår inte vad du menar med 'spam', det enda jag såg var en hyllningskör till den avlidne legendens ära..

Länk: Barcelonas storstjärna på damsidan, mexikanskan Maribel Dominguez var och hälsade på Barcelonas nystartade (första utanför Spanien) fotbollsskola i Mexiko.

F.ö.

Giuly missar matchen mot Osasuna och är tveksam för spel mot Cehlski.
Real Madrid Rodrigo
2005-03-04 14:53
Kickboxer: De red-medlemmar som skrev meddelandet menade givetvis inte att kurdiska är någon smörja. De förklarade det också för dig i ett senare inlägg. Det är tragiskt att du anklagar dem för att vara rasister. Sedan har du faktiskt skrivit en del smörja, som du möjligen kan dra dig till minnes (ex "hoppas jag möter dig på stan" och några "fula" ord på kurdiska). Även om meddelandet kunde misstolkas, fick du en väldigt tydliggörande förklaring.
Spanien Donjel
2005-03-04 23:25
Spelar ni hattrick?? Om ni gör det vet jag vad ni ska göra =).
Gå med i Guld Cupen. Hemsida:
http://www.htguldcupen.tk/NY ADRESS!!
Mitt lag heter Mellerud och ligger i 5:an.
Barcelona Barca seimpre!
2005-03-07 19:06
Seger för Barca imorgon är en seger för fotbollen
Barcelona Valdés
2004-04-14 23:00
Kul att vi är så många "hardcorefans" som sitter och kollar/lyssnar trots usel bild. Svårt att utvärdera själva spelet och likadant resultet när man knappt såg någonting.
Barcelona juanito
2004-04-14 22:55
Dani: är så chockad efter matchen att all min inspiration är borta så jag kommer nog inte på nåt ;-(.

*** Helt ok resultatet trots allt. Om jag inte minns helt fel så har Barça, förutom Real Madrid-matchen, inga matcher mot något topplag.
Barcelona Puyol
2005-03-06 15:48
Gjuly underpreterade när han kom tillbaka efter skadan..och det gjorde han för att han slickar kantlinjen (Rejkards order)...
Barcelona Bopi
2004-04-15 22:42
som jag alltid har sagt..Spanien har DÅLIGA domare!!!!...
Barcelona Puyol
Gjuly underpreterade när han kom tillbaka efter skadan..och det gjorde han för att han slickar kantlinjen (Rejkards order)...
Barcelona Puyol
Barcelona juanito
2004-04-14 22:18
Rätt intressant att jämföra Sport och AS matchrapporter. Den senare skriver bara att det är straff pga att Valdes attackerat Dani. Inte ett ord om Betis-spelarens agerande dessförinnan. Är det någon som såg situationen som kan bekräfta att Dani verkligen slog till Reiziger?
Barcelona Awinho
2005-03-06 03:06
Kubala: Väldigt petigt, men jag är rätt intresserad av språk och hur man egentligen uttalar saker så: hur uttalas v:et i "visca"? Är det som spanskt v (alltså "b" i början av ord) eller är det som svenskt v? Jag vill helst inte säga "Visca el Barça" till nån katalan och uttala det helt fel. :)
Barcelona barcapimp
2005-03-06 13:09
Jag tycket att det är starkt av oss att leda med 8 poäng,trots att våra anfallsyttrar(Giuly och Ronnie)knappt presterat något överhuvudtaget,att vi har varit otroligt ineffektiva,flera långtidsskadade spelare och Etoo som trots sina 18 mål missat många chanser.
Barcelona J_Krojff
2005-03-04 23:50
Bara en fråga till alla som känner sig träffade.

Varför skriver många här inne "vica el barca" efter sitt inlägg? Är det någon spansk (eller katalansk) tradition att man gör det? Eller skriver vissa så att dom ska övertyga alla här inne att som verkligen håller på barca..

För jag menar on man nu verkligen hejar och älskar Barca så varför då brekräfa d efter varje inlägg. Jag menar, du skriver ju här inne. Du har barctröjan-ikonen. Jag fattar att du hejar på ´barca

Som sagt kan ha missförstått allt. Kan nån upplysa mig.

Vica el Barca ;)
Señor Laporta
2005-03-07 20:15
Gustaf

Jo det stämmer, lite mer fakta. Ronaldo nr.1 var försvarare och spelade, om jag inte minns fel, i den Japanska ligan. Ronaldo (i Real Madrid) är några år yngre än honom. Båda fanns även med i VM-truppen 1994.
Barcelona Kickboxer
2005-03-06 13:56
Barcelona is the best

Välkommen till forumet.
Barcelona Andreas
2004-04-17 10:39
Var det någon som såg "Henry´s show" igår. Helt otroligt vad bra killen är. Henry till Barcelona vore fantastiskt. Tyvärr lär det inte hända men man kan ju alltid drömma...
Barcelona the_dog
2005-03-04 22:02
vafan vill chelsea....måste den sno alla talanger eller???
Barcelona Andreas
2004-04-17 10:39
Var det någon som såg "Henry´s show" igår. Helt otroligt vad bra killen är. Henry till Barcelona vore fantastiskt. Tyvärr lär det inte hända men man kan ju alltid drömma...
Barcelona Barcelona is the best
2005-03-06 13:46
tja all barcelona fans , är ny här inne har försökt blivit medlem jätte länge men har inte funkat, men nu funkar det.jag är 16 år och har hållt på laget sen jag var 9 år . m.v.h
Barcelona Tompa
2004-04-17 11:44
Valdes:
Trezeguet är inte i Ronaldos klass, det kan jag hålla med om. Trots att Ronaldo är överviktig är han fortfarande väldigt snabb och kan skapa chanser på egen hand. Trezeguet behöver en en hel del understöd för att göra mål. så sant det bara kan bli. Men får han bara chanserna "serverade" är han en väldigt giftig avslutare, annars gör man aldrig 24 mål på en säsong i Serie A.

Jag hävdar bestämt att han är tillräckligt bra för att kuna ösa in mål i Barca, därför att vi har lysande passningsspelare. I första hand naturligtvis Dinho men även Xavi kan slå lysande passningar och Iniesta har en enorm potential. Att Trezeguet inte kommer få de chanser han behöver anser jag därmed är praktiskt taget uteslutet.

Trezeguet är inte mitt förstaval. Drömmen vore Henry men det är i praktiken uteslutet. Av lite mer realistiska alternativ är Torres mitt förstaval men om vi får "Trez" tror jag han kommer göra mycket nytta för laget, d v s mål!
Barcelona Gabriel
2005-03-04 22:29
Real_4ever (inlägg 2)

Nu också till det faktum att faktiskt skapat otroligt många världsspelare. Spelare som Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Stoichkov, Romario, Laudrup, Figo, Koeman (ja listan kan göras längre) har Barça att tacka för att dom blivit så framgångsrika. Vissa har visat sin tacksamhet på ett bra sätt, och vissa inte.

Att du ens tar upp medgångssuportrar förvånar mig verkligen. Ifall Barcelona skulle ha det
så skulle jag vilja påstå att ni har dubbelt så mycket i eran klubb, men det är självklart inget jag kan bevisa eftersom det inte finns någon exakt siffra eller statestik till det. Men trots allt är det väldigt uppenbart bara man öppnar sina ögon. När det kommer till medgånssuportrar så förstår jag inte ens hur vissa orkar bry sig
om dessa.

Tillåt mig att avsluta det hela med att våra nollor till spelare som du kallar det, hade ren uppvissning emot erat sk "Allstar-team" eller vad du vill kalla det, 3-0 är en låg siffra med tanke på att vi borde
ha vunnit med iaf 5-0. Men jag förstår ifall du är nöjd med resultatet amigo ;)

A Por Todos, Visca El Barça!
Barcelona Tompa
2004-04-17 11:44
Valdes:
Trezeguet är inte i Ronaldos klass, det kan jag hålla med om. Trots att Ronaldo är överviktig är han fortfarande väldigt snabb och kan skapa chanser på egen hand. Trezeguet behöver en en hel del understöd för att göra mål. så sant det bara kan bli. Men får han bara chanserna "serverade" är han en väldigt giftig avslutare, annars gör man aldrig 24 mål på en säsong i Serie A.

Jag hävdar bestämt att han är tillräckligt bra för att kuna ösa in mål i Barca, därför att vi har lysande passningsspelare. I första hand naturligtvis Dinho men även Xavi kan slå lysande passningar och Iniesta har en enorm potential. Att Trezeguet inte kommer få de chanser han behöver anser jag därmed är praktiskt taget uteslutet.

Trezeguet är inte mitt förstaval. Drömmen vore Henry men det är i praktiken uteslutet. Av lite mer realistiska alternativ är Torres mitt förstaval men om vi får "Trez" tror jag han kommer göra mycket nytta för laget, d v s mål!
Annons: