/spanien/barcelona/forum/26199.aspx/spanien/barcelona/forum/26199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barçolog
2004-01-16 12:14
Är det någon som kan spanska här? Isåfall gå till www.sport.es. jag tror Rijkaard vill ha "gamlingen" Larsson
Barcelona ashkan
2004-01-06 16:21
Måste tilläggas; därav resultaten också.
Barcelona RonAldinho
2004-01-15 11:35
Tycker fan Laporta ska kicka Rijkaard åt ********.
Samtidigt ska han ta in en icke nationalistisk tränare som kan göra sig av med onödiga holländare (Reiziger, Cocu m.m.). Som många har sagt förut så vill de spela med unga spelare. Självklart är det bra och vi borde ha en sådan tränare som vågar spela med killar som: Lopez, Saviola, iniesta, garcia etc
Barcelona ashkan
2004-01-06 16:20
Är ingen psykolog, men när man ser en tränare på bänken som antecknar så flitigt som Rijkaard gör så tyder det helt klart på förvirrning. Har för mig att Rexach också antecknade en del under sin tid, däremot en som verkade lugn va Robson och den senare Antic.
Barcelona RonAldinho
Samtidigt ska han ta in en icke nationalistisk tränare som kan göra sig av med onödiga holländare (Reiziger, Cocu m.m.). Som många har sagt förut så vill de spela med unga spelare. Självklart är det bra och vi borde ha en sådan tränare som vågar spela med killar som: Lopez, Saviola, iniesta, garcia etc
Barcelona Bopi
2004-01-17 12:43
en sak jag vill säga.!!!..barca e en klubb som gör storspelare å inte köper stor spelare...å där för ska vi inte hämta hem henke!!
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-06 15:48
Jaha så Rijkaard kan inte prata bra spanska! hur fan kommunicerar han med spelarna då? har han nån tolk, eller? Han har fan ingen rätt å säga att Rustu ska sitta på bänken pga av att han inte kan spanska, det är fan löjligt !!
Barcelona RonAldinho
Barcelona RonAldinho
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-06 15:45
Marcus_Keta du kanske har rätt när du säger att försvaret skulle läcka och att Xavi och iniesta skulle inte klarat av platsen själva, men då är det bara att hosta upp lite pengar och köpa nån som Makelele eller Viera eller kanske även Davids då kanske skulle det gå bra.
Barcelona RonAldinho
Barcelona Izquierda
2004-01-06 12:29
Angående Capello. Har ni verkligen följt Roma under Capello? De spelar idag en mycket defensiv fotboll, som definitivt inte är sevärd. Den är raka motsatsen till den fotboll Barca av tradition spelat. Förklaringen till att Roma gör många mål, är effektivt kontringsspel och betydligt bättre spelarmaterial än de flesta konkurrenter.
Jag vill inte att en sådan tränare ska bygga Barcas framtid (även om han har haft stora framgångar). Som nödlösning hade jag välkomnat honom, men den möjligheten är ju lika med noll.

Nu sitter vi här med Rijkaard, och en klubbledning som fortfarande har förtroende för honom. Det är helt horribelt!
Hans 4-2-3-1 fungerar inte alls som det ska. Ett effektivt 4-2-3-1 bygger ju på att de tre offensiva mittfältarna spelar precis bakom anfallaren, så att de i princip är släpande forwards. Poängen är ju att vi ska ha fyra anfallare när vi har bollen. Deras uppgift är att löpa på djupet, antingen för att alternativ till den ensamme anfallaren när han tagit emot uppspelet, eller för att ge möjlighet åt den konstrukvite pivoten (i vårat fall Xavi) att slå en genomskärare.
Så ser det ju inte ut i dagens Barca. De tre offensiva mittfältarna är just mittfältare. De ligger inte särskilt mycket högre upp i banan än vad ett normalt mittfält i en vanlig 4-4-2-uppställning gör. Detta medför att vi i praktiken spelar ännu mer defensivt än vad en 4-4-2-uppställning skulle innebära. Det är fan inte konstigt att ingen av våra anfallare har lyckats den här säsongen. De är verkligen ENSAMMA längst upp. Rijkaard behärskar inte sin egen taktik, och hur ska då spelarna kunna göra det? Ååååhh, jag blir helt knäckt av det här! Så frustrerande att se en feg ledning låta den här muppen få fortsätta att misshandla vår kära klubb.
Barcelona JAG
2004-01-17 01:55
Axl: Reiziger borta från morgondagens match?

Innebär det då att Gabri, Puyol, Oscar Lopez, Mario och Reiziger missar morgondagens match pg a skada? Det låter ju helt sjukt.

Hur kommer detta att sluta........
RonAldinho
Real Sociedad cengis
2004-01-06 12:53
vi ska intte skulla på våran kunga spelare alla är bra`a, Förutom Reijkard Han ska bårt

Jag vill, men om andra vill oså att ni ficksar på 1sta sida en röstning om Rijkard ska bårt eller ejj!!!!!!!

Forzza Barca!!!!!
REAL_aubert
2004-01-16 20:09
när blir edgar davids spelklar ??
Real Madrid RonAldinho
Barcelona Gabriel
2003-12-01 23:55
Isto Stoichkov

DU får mig att rodna.

Men....det är dags att blicka vidare, fina år var det, men vi kan bli så igen.
Barcelona Barça-fan
2004-01-16 14:36
Ike..hahah den va bra..
Barcelona RonAldinho
2004-01-15 09:31
vem e denne ronnie ny snackar om??
Barcelona Barça-fan
2004-01-16 00:01
här kommer min backlinje...

??--Marquez---Andersson---Puyol

Vänstern bestämmer ni
Barcelona RonAldinho
Barcelona juanito
2004-01-16 15:17
Veckans kommentar kommer från Rijkaard: " - Jag har tre målskyttar som är i bra form." (när han intervjuas angående Henke i skotsk press)
Barcelona JAG
2004-01-17 01:58
Ursäkta Axl, Alx ska det stå och inget annat...=)
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-06 12:42
Jag hat tröttnat på Rijkaards ständiga bytten i laguppställningen, han ändrar uppställningen nästa i varje match. Han kaninte hålla sig till en uppställning, han måste ändra den barje match, hur ska laget fungera om de inte får spela ihop. Vi har inte heller en fast fyrbackslinje, titta bara på Real Pavon å Raul Bravo spelar skit bra ihop och anledningen till det är att de har spelat ihop nästan alla matcher. De är inte bättre Puyol eller Marquez men ändå så funkar det med de,Bravo e fan vänsterback också.

Det här är mitt förslag till hur han ska ställa :

----------------------Valdes----------------------

Gabri-----Puyol------Marquez------O.Lopez/VanBron.

----------------Iniesta/Xavi----------------------

Quaresma-------------Ronnie-------Ovemars/L.Garcia

----------------Kluivert-------Saviola------------

Lite mer offensiv fotboll vill jag se, han måste fan ta å chansa på det. Sist så spelade vi med 3 defensivmittfältare på plan Cocu, Xavi och Iniesta ( enligt Rijkaard så spelade han åt höger men under match så såg högerkanten tom ut, inte ens Reiziger gick upp).
Barcelona RonAldinho
Barcelona Izquierda
2004-01-15 10:29
Alx,
Bortsett från Ronaldinho var det de två spelare jag minst av allt ville se skadade. Jag gladde mig så åt att Iniesta på allvar verkade ha spelat in sig i startelvan, och hoppades på ett offensivt mittfält bestående av honom, Ronaldinho och Quaresma. Tänk vilken framtid vi skulle ha om de hade fått bli samspelta och utvecklas tillsammans!
Skadan på Puyol är ändå den värsta, sett ur ett mer kortsiktigt perspektiv. Just nu är han nog den svåraste spelaren i hela truppen att ersätta, och vi vet hur det gick senast han inte var med...
Då är det bara att förbereda sig på följande backlinje: van Bronckshit-Cocu-Marquéz-Reiziger. Det enda som är glädjande med det är att Xavi får fortsätta på mitten.
Hur går det med Gabri, är han tillbaka snart? Fy fan, det här känns inte bra. Ska ett lag som Barca verkligen behöva offra sina stjärnor i en cupmatch mot ett segunda-lag?
Barcelona RonAldinho
Barcelona Xavi
2004-01-16 22:24
Eller får Valdes ta med näsdukar in på plan;)
Barcelona RonAldinho
Annons: