/spanien/barcelona/forum/26197.aspx/spanien/barcelona/forum/26197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2004-03-11 23:17
Det enda possitiva från den här aftonen är att Roma verkar förlora mot Villareal med 2-0. Där håller vi tummarna.

Sen har man ju avklarat matteproven som är så jobbiga också idag;)
Barcelona Izquierda
2004-03-11 22:20
Herregud, det här håller på att urarta. Reiziger ska ju ut där!
Barcelona Davidsito
2004-03-11 19:26
I höstas var jag nere för första gången.. Jag o en polare köpte en risig ford för femtusen spänn, slängde ner ett gasolkök och ett par hundra konservburkar.. sen drog vi söderut.. Efter 2 veckor var vi äntligen framme i spanien och Barcelona.. Vi hade naturligtvis inga kartor eller annat trams med oss.. Så vi körde helt sonika runt i Barcelona tills Nou Camp uppenbarade sig.. Kom ihåg att det låg en jävla knivig rondell i närheten, 8filig och med 3 blinkfyrer i.. Jo men Nou Camp är ju en härlig syn riktigt grymt stor... Jävligt rostigt om man går för nära, dags för renovering?? Klubbshoppen var skit grym.. Inga cash för att köpa något men roligt att titta,, jo föresten så köpte jag FCbarcelona chips!! grymt att ha egna chips!! undra varför jag berättade detta?? jo jag ville bara uppmuntra alla som ännu inte varit nere att det inte behöver vara så jävla dyrt att åka ner...

Larsson i Barca låter fint OM man köper en annan yngre målfarlig striker, säg Torres eller Etoo.. Ikväll tar vi det grabbar!!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-03-11 19:24
inte mkt kvar nu! Força Barça!
Per merson
2004-03-11 17:36
Vill bara tipsa om siten tvmatchen.se där man kan se vilka fotbolls- och hockeymatcher som visas på TV!

www.tvmatchen.se
Länktips: www.tvmatchen.se
Deportivo Krille
2004-03-12 22:04
Synd att ni förlorade mot Celtic. Höll hårt på er men jag tycker också att domaren var dålig. Kan förstå att Saviola blev förbannad då han blev kapad innan han gav igen. Han skulle ju ha haft frispark då, men, men. Önskar lycka till i returen, tror ni klarar det. Ser fram emot Cl nu, och mötet med milan för Depor.
Barcelona juanito
2004-03-16 20:13
När det är mer eller mindre säkert att Reziger försvinner vore det väl inte helt fel att lämna honom utanför startelvan. Bättre att satsa på dom som ska stanna. Oscar Lopez är ett alternativ men Rijkaard har noll förtroende för honom. Ett mer sannolikt scenario vore att Puyol flyttas ut på högerkanten och att Marquez får bilda mittbackspar tillsammans med Oleguer.
Barcelona Izquierda
2004-03-16 19:46
Alx//
"Rijkaard tjänar i dagsläget ca 3 miljoner euro per år, en hög lön för en back."

Visst var han back en gång i tiden, men det är väl knappast den rollen hans lön baseras på idag?
Det skulle va Reiziger va? ;)

(Du kan ta bort det här meddelandet sen)
Barcelona Barca_91
2004-03-16 22:11
Barca ska överklaga Mottas röda kort,om det går igenom så kommer även Robert Douglas att få sitt röda kort borttaget.

Vet inte om det är en bra grej.
Vi får Motta men dom får sin 1:a målvakt?
Om vi inte har Motta får dom sin 3:e målvakt,eftersom att deras 2:a målvakt är ryggskadad.

Deras 3:e målvakt skulle aldrig klara en hel match på Camp Nou när Barca dominerar på en bra plan med bra väder;)
Barcelona Messí
2005-02-26 00:36
Barcapimp//
Det är bättre att vila spelarna så man slipper se trötthetstecken, för när spelarna väl är utslitna så kan det ta lång tid innan de hinner återhämta sig. Om man bara anade hur viktigt det är för en spelare på den nivån att få vila en match...

Det är extra viktigt att de viktiga spelarna får vila, för det är dom som används mest. Övriga laget skulle nog inte påverkas, bara de som får spela istället. De som får spela i stället blir väl bara glada av att få spela, eller?
Barcelona barcapimp
2005-02-26 00:19
Ronaldinho jr
Helt ärligt,menar du allvar med att vila dem viktigaste spelarna.Vad tror du det skulle skicka för signaler och hur tror du övriga i laget skulle känna sig.
Spanien Aimar#21
2004-03-11 19:20
Hoppas Barcelona vinner ikväll...jag tror barca och roma/valencia kommer till final! det jag hoppas på spanska lag i europacuperna!! Viva Barcelona..och jag kan nästan lova att ikväll så kommer minst 2-3 spelare vara på ronaldinho hela tiden!
Barcelona fc_2002
2004-03-11 22:08
va gjorde han egentligen??
Barcelona Gustaf
2005-02-25 22:57
Även jag är för att iaf någon av nyckelspelarna borde få vila i helgen, framförallt eftersom vi spelar redan på tisdag mot Espanyol. Jag tror inte vi skulle bli så mycket sämre om en eller två ordinarie spelare fick starta på bänken. Eftersom Rijkaard kör samma elva match efter match kan det lätt bli så att spelarna känner sig för säkra på sin plats. Om t.ex. Maxi och Sylvinho fick starta mot Numancia, tror ni inte de skulle göra allt de kan för att ta till vara på chansen. Dessutom är det viktigt att hålla bänknötarna i hyfsad matchform så det kan gå in och göra ett bra jobb om någon blir skadad. Vi har en rätt hygglig bänk just nu och det borde Rijkaard utnyttja.
Barcelona Barca_91
2004-03-11 15:24
"Kolla killar OCH tjejer" ska det stå på mitt förra inlägg...
Barcelona Izquierda
2004-03-11 22:35
Ojojoj, kvällens fint av Ronaldinho, magiskt att skåda!
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-03-12 22:12
fan vad synd att det blev torsk igår, suck..
det saviola gjorde var jävligt onödigt, inte bra alls, men som helhet så tyckte jag barca var bättre och förtjänade vinsten
Barcelona Izquierda
2004-03-11 22:28
Motta och Celtics målis slogs i halvtid och åkte ut. Det här är ju direkt pinsamt! Hur gamla är ungarna?
Barcelona Barca Barca
2004-03-11 17:08
Barca_91: Kan du ge mig Sidan där man kan se rankningen. Jag menar inte att att du ljuger men jag vill gärna ha sidan=)

Mitt tipp ikväll är 3-0 eller 2-0 till Barca.
Barcelona Barca Barca
2004-03-11 17:08
Barca_91: Kan du ge mig Sidan där man kan se rankningen. Jag menar inte att att du ljuger men jag vill gärna ha sidan=)

Mitt tipp ikväll är 3-0 eller 2-0 till Barca.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-12 18:02
Jag såg delar av matchen och måste säja att det var en tråkig match.
Så spelar Celtic och det är inget vi kan hjälpa.
Nästa vecka sker dock matchen på våra villkor.
Vår plan, vår publik.
Vi ska kunna rulla ut grabbarna lätt.
Såg inte Motta o Saviola- situtionen men det är grymt onödigt att ta utvisningar.
Såg att offensiven tappade tryck även om vi ibland spelade ut ordentligt.
vi tar detta hemma!!!!!!!!
det är dock uppenbart att vi är i behov av en försvarare och ett par nya spelmöjligheter genom en stark center tex.
Och du Mangan:
Brukar inte svara på främmande typer i vårt forum.
Men du måsta vara omedveten om själva grunden i fansskap om du kommer in på en lagsida och förväntar dig absolut opartiskhet.
Särskilt direkt efter en match.
Det enda du har rätt om i dina inlägga är att Izq..... är en skicklig inläggsmakare.
Jag skulle o vänligast vilja be dig att tänka innan du slänger ur dig saker.
P.s att kunna klaga på att andra lag spelar grisigt är en av de goda sakerna med att vara barca-supporter.
Vi prioriterar alltid skönspel och värvar alltid för att kunna upprätthålla detta.
Jag skulla aldrig kunna se en tränare komma hit o slänga bort vårat signum, även om vi skulle vinna allt!

och sedan till alla!
Läs inte nya GOAL. Värre inkompetens har jag aldrig skådat.
Om nån orkar får ni gärna skriva in och fråga var de har för motiv till o kalla Puyol överskattad.
Vore underhållande o veta. Troligtvis är det bara reaktioner de jagar, eller försöker de vara annourlunda och komma med "kittlande" åsikter, eller flirtar de helt enkelt som vanligt med Real Money.

Barcelona Izquierda
2004-03-11 22:25
penta - Sorry, du har rätt, Motta har lämnat. Jag var för upprörd för att ha saker o ting klart för mig.
Barcelona Izquierda
2004-03-11 21:35
Nej, det här ser inte alls bra ut så här långt. Barca imponerar inte på något sätt.

Med boll:
* Ronaldinho har på tok för stor betydelse för oss. Allt ska gå genom honom, vilket har resulterat i att vår högersida varit helt död.
* På mitten är det bara Xavi som gör någon nytta. Varken Motta eller Cocu bidrar det minsta i anfallsspelet. De står bara och gömmer sig bakom Celticspelare, och tar för lång tid på sig när de väl får bollen. STOR skillnad mot Davids!

Utan boll:
* En del av våra spelare faller allt för djupt när vi ska pressa.
* Rena hönsgården i försvaret. Vårt vänsterförsvar med Gabri och Oleguer ser svagt och förvirrat ut.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-12 18:02
Jag såg delar av matchen och måste säja att det var en tråkig match.
Så spelar Celtic och det är inget vi kan hjälpa.
Nästa vecka sker dock matchen på våra villkor.
Vår plan, vår publik.
Vi ska kunna rulla ut grabbarna lätt.
Såg inte Motta o Saviola- situtionen men det är grymt onödigt att ta utvisningar.
Såg att offensiven tappade tryck även om vi ibland spelade ut ordentligt.
vi tar detta hemma!!!!!!!!
det är dock uppenbart att vi är i behov av en försvarare och ett par nya spelmöjligheter genom en stark center tex.
Och du Mangan:
Brukar inte svara på främmande typer i vårt forum.
Men du måsta vara omedveten om själva grunden i fansskap om du kommer in på en lagsida och förväntar dig absolut opartiskhet.
Särskilt direkt efter en match.
Det enda du har rätt om i dina inlägga är att Izq..... är en skicklig inläggsmakare.
Jag skulle o vänligast vilja be dig att tänka innan du slänger ur dig saker.
P.s att kunna klaga på att andra lag spelar grisigt är en av de goda sakerna med att vara barca-supporter.
Vi prioriterar alltid skönspel och värvar alltid för att kunna upprätthålla detta.
Jag skulla aldrig kunna se en tränare komma hit o slänga bort vårat signum, även om vi skulle vinna allt!

och sedan till alla!
Läs inte nya GOAL. Värre inkompetens har jag aldrig skådat.
Om nån orkar får ni gärna skriva in och fråga var de har för motiv till o kalla Puyol överskattad.
Vore underhållande o veta. Troligtvis är det bara reaktioner de jagar, eller försöker de vara annourlunda och komma med "kittlande" åsikter, eller flirtar de helt enkelt som vanligt med Real Money.

Barcelona Bopi
2004-03-11 15:05
Gaucho : jag tar att Pierre van Hojdink hat världens bästa frisparkar!!!...har har gjort 10 FRISPARKS mål i ÅR...för ferner(laget i turkiska ligen)!!!
Real Madrid Robban
2004-03-11 16:17
Lycka till i kväll
håller på Er
/MVH Robban
Sevilla Robban
Lycka till i kväll
håller på Er
/MVH Robban
Real Madrid Robban
Lycka till i kväll
håller på Er
/MVH Robban
Barcelona Barca_91
2004-03-12 16:55
Vi hade 2 frilägen att göra mål på om jag inte minns fel.

1.Saviola får bollen rättvänd helt ensam med målvakten (den andra killen var några meter efter) men den dåliga planen förstör och bollen flyger långt utanför.

2.Ronnie kommer fri men med dålig vinkel och en Celtic spelare flåsandes i nacken och sjuter med vänstern utanför.

3.Saviola kommer in i straffområdet men är hårt uppvaktad av en Celtic spelare men får endå på ett skott som går en halv meter utanför stolpen.

Om vi hade haft en bättre plan och kanske en Henry hade vi gjort minst 2 mål.

Men vi vänder nog på det här om inte Celtic gör ett mål på Camp Nou då måste Barca göra 3 mål...
Malaga Robban
Lycka till i kväll
håller på Er
/MVH Robban
Annons: