/spanien/barcelona/forum/26196.aspx/spanien/barcelona/forum/26196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonAldinho
2004-01-14 14:11
Till Juan Román Riquelme:
Hoppas verkligen att han kommer tillbaks. Jag tror att man kan bygga Barcas spel honom, han är tillräckligt bra. Men jag tror inte att man skall bygga sitt spel på ronaldinho. Han är inte en speluppläggare (som Roman är lite mer). Ronaldinho är en spelare som skall ha en fri roll bakom forwardsen.

Till Dani:
Håller helt och hållet med dig angående backarna!!!!!
Barcelona RonAldinho
Hoppas verkligen att han kommer tillbaks. Jag tror att man kan bygga Barcas spel honom, han är tillräckligt bra. Men jag tror inte att man skall bygga sitt spel på ronaldinho. Han är inte en speluppläggare (som Roman är lite mer). Ronaldinho är en spelare som skall ha en fri roll bakom forwardsen.

Till Dani:
Barcelona RonAldinho

Till Dani:
Barcelona RonAldinho

Till Dani:
Barcelona RonAldinho

Till Dani:
RonAldinho

Till Dani:
Real Madrid RonAldinho

Till Dani:
Barcelona Eggeboy
2004-01-17 22:29
Davids får godkänt så här långt. Men oj vad Bilbao har giftiga kontringar. Var är djupet bakom bollen i Barcas försvar?
Barcelona Tompa
2004-01-14 09:33
Izquierda:
" Nu saknas alltså en mittback, en anfallare och en vänsterback, det verkar vi alla vara överrens om. Eller?"

Jag håller med dig. Men det är oerhört viktigt att dessa fyra som du pratar om verkligen är klasspelare som utan tvivel gör laget bättre. Sen finns det ett antal spelare som måste säljas eller pensioneras Dem har jag nämnt i tidigare inlägg men kan väl ta det en gång till:
Kluivert, Van Bronckhorst (vet att han bara är ett lån, men absolut inget att satsa på), Cocu, Reiziger, Luis Enrique, Gerard, Rochemback (utlånad) och Giavani (tror fortfarande han tillhör Barca). Overmars är inget att satsa på heller när Barca ska bygga upp dream-team 2" och bör således säljas med.
Barcelona Tompa
2004-01-14 09:33
Izquierda:
" Nu saknas alltså en mittback, en anfallare och en vänsterback, det verkar vi alla vara överrens om. Eller?"

Jag håller med dig. Men det är oerhört viktigt att dessa fyra som du pratar om verkligen är klasspelare som utan tvivel gör laget bättre. Sen finns det ett antal spelare som måste säljas eller pensioneras Dem har jag nämnt i tidigare inlägg men kan väl ta det en gång till:
Kluivert, Van Bronckhorst (vet att han bara är ett lån, men absolut inget att satsa på), Cocu, Reiziger, Luis Enrique, Gerard, Rochemback (utlånad) och Giavani (tror fortfarande han tillhör Barca). Overmars är inget att satsa på heller när Barca ska bygga upp dream-team 2" och bör således säljas med.
Real Madrid Ronnie
2004-01-15 15:35
yoniiseoo,

Han var på väg till Barca innan han valde Engelska landslaget. Men visst hade det vart kul och ha honom som coach.
Verkar som om segern igår blev dyrköpt, 1 månad utan Poyul.
Barcelona Ronnie
2004-01-15 15:35
yoniiseoo,

Han var på väg till Barca innan han valde Engelska landslaget. Men visst hade det vart kul och ha honom som coach.
Verkar som om segern igår blev dyrköpt, 1 månad utan Poyul.
Barcelona Barca Barca
2004-01-15 19:16
Vad för skada har Puyol???
Tacksam för svar=)
Barcelona Barca Barca
2004-01-15 19:16
Vad för skada har Puyol???
Tacksam för svar=)
Real Madrid Ronnie
2004-01-14 16:12
Vore vansinna att ta hem Romy igen, vi har ju redan nu problem med passen. Sen har vi ju redan bra spelfördelare i laget, tänker främst på Iniesta då.
Barcelona Ronnie
2004-01-14 16:12
Vore vansinna att ta hem Romy igen, vi har ju redan nu problem med passen. Sen har vi ju redan bra spelfördelare i laget, tänker främst på Iniesta då.
Real Madrid Dani
2004-01-14 15:36
Precis Juanito & Tomasz!
Nu är det dags att ta fram de katalanska spelarna som har hjärtat i FC Barcelona istället för halvdana utlänningar.
Spelare som Oscar Lopez, Fernando Navarro och Motta, men framförallt Sergio och Iniesta har visat att de är att räkna med i framtiden! Hoppas bara att styrelse/tränarstab lyckas inse detta...
Barcelona Dani
2004-01-14 15:36
Precis Juanito & Tomasz!
Nu är det dags att ta fram de katalanska spelarna som har hjärtat i FC Barcelona istället för halvdana utlänningar.
Spelare som Oscar Lopez, Fernando Navarro och Motta, men framförallt Sergio och Iniesta har visat att de är att räkna med i framtiden! Hoppas bara att styrelse/tränarstab lyckas inse detta...
Real Madrid Ronnie
2004-01-18 02:53
yohan,

Använder helst Poyul som mittback, istället för Marques eftersom att du tagit ut för många icke europeér. Sen Overmars skulle jag aldrig spel med i Barca använder heller Iniesta.
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-01-14 14:01
Thomasz;

Som Barca supporter skulle jag gärne se Riquelme fortsätta i Barcatröjan, och det verkar att han ska göra det också!
I Argentina köpte jag "El Grafico" (Sydamerikas viktigaste sporttidning).
Riquelme ger inte allt för ofta ut intervjuer men han gjorde det och det verkar som om Barca vill ha tillbaka honom!
Peta in honom i startelvan tillsammans med Ronaldinho och han kan mycket väl bli Barcas räddare, som han egenteligen skulle vara förra året.

RonAldinho;

Ifall Riquelme skulle ha stannat i våran bråröda tröja skulle han inte lyckats som han lyckats i Villareal. Skillnaden är att Benito Floro låter honom spela som han vill och bygga laget runt honom. Tyvärr är han en spelare som behöver et för att lyckas, vilket han inte gjorde i Barcelona.
Barcelona Delindster
2004-01-14 18:39
Jag håller med dig Dani, släpp fram de katalanska spelarna, de är lagets själ. Vi behöver inte fler holländare. Davids är ju en bra värvning men tack vare (eller på grund av) Cocu kommer Xavi, Iniesta och Gerard få mindre utrymme. Iniesta ska spela i mitten inte halvt ute på kanten som senast.

Motta har i och för sig tillhört Barça ett tag men han är brasilianare.
Barcelona Ronnie
2004-01-18 02:53
yohan,

Använder helst Poyul som mittback, istället för Marques eftersom att du tagit ut för många icke europeér. Sen Overmars skulle jag aldrig spel med i Barca använder heller Iniesta.
Real Madrid Ronnie
2004-01-18 00:19
Tycker att Oleguer var bra det största problemet är vänster kanten, med tanke på att GVB suger och Ronaldinho inte jobbar så mycket i defensiven så är en vänster back mycket välkommen.
I vissa stunder ser vårat anfalls spel grymt ut med mycket rörelse och snabba passningar medan det andra stunder går jätte långsamt och man passar ända ner till målvakten. Förstår inte varför de inte spelar snabbt hela tiden?.

Härligt att Kluivert gjorde mål, tycker att han lyft sig efter Real matchen kanske kan han komma igång på riktigt så att vi kan satsa pengarna på en vänsterback istället för en forward, för ett lags byggs bakifrån.

Van Der Vaart till Barca!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-01-18 00:06
Asså jag tycker att vi har haft bra uppställning men man såg verkligen att puyol saknades. sedan tycker jag atta davids gjorde eh helt bra insats och en mycket bra insats av Joquerra. Man spelade okså mycket bättre med två forwad.

Valdes
Marquiz Cocu

Reizeger Van bronchost

Davids Xavi
Iniesta Ronadhino

Saviola Kluivert

Många vill säkert inte ha Cocu men va kan vi göra om puyol är borta, sen oleguer övertygade inte idag så vi borde prova Cocu o Marquiz i mitten.
Barcelona Ronnie
2004-01-18 00:19
Tycker att Oleguer var bra det största problemet är vänster kanten, med tanke på att GVB suger och Ronaldinho inte jobbar så mycket i defensiven så är en vänster back mycket välkommen.
I vissa stunder ser vårat anfalls spel grymt ut med mycket rörelse och snabba passningar medan det andra stunder går jätte långsamt och man passar ända ner till målvakten. Förstår inte varför de inte spelar snabbt hela tiden?.

Härligt att Kluivert gjorde mål, tycker att han lyft sig efter Real matchen kanske kan han komma igång på riktigt så att vi kan satsa pengarna på en vänsterback istället för en forward, för ett lags byggs bakifrån.

Van Der Vaart till Barca!
Barcelona Bopi
2004-01-18 01:04
Davids .Va BRA idag...fast an e holländare!!..om vi nu bara får Puyol tillb så kommer det att gå bra..!!
Barcelona Bagarn
2004-01-14 21:54
Dani:
Ja, Motta har Eu-pass.
Barcelona Bagarn
2004-01-14 21:54
Dani:
Ja, Motta har Eu-pass.
Barcelona Delindster
2004-01-14 10:04
Jag tycker att det är för tidigt att säga att vi ska sälja Rochemback. jag tycker han spelade riktigt bra innan han blev utlånad till Sporting. Såg en av Sportings matcher med honom på Eurosport då han spelade ganska bra. Problemet är att han inte är EU medborgare men efter hans lån i Portugal kan han väl ansöka om portugisikt pass. Jag tycker vi ska vänta och se hur han utvecklas.

Dessutom håller jag med Jinx11 de känns som om bäst före datumet på de flesta holländarna har gått ut.
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-13 19:44
puyol:varför sparka reijkard om vi vinner med cocu på plan istället för marques, helt sjukt bara bra om vi vinner ju.
--
snälla jag e trött på att läsa upprepande frågor, kan inte ni läsa allt ni missat eller nåt, d blir bara jobbigt..
Annons: