/spanien/barcelona/forum/26195.aspx/spanien/barcelona/forum/26195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Dani
2004-01-26 21:05
Izquierda!
Jag hoppas innerligt att dejten blev lyckad (lät så iaf) när du missade tre Barca-poäng =))))))
Barcelona Dani
2004-01-26 21:05
Izquierda!
Jag hoppas innerligt att dejten blev lyckad (lät så iaf) när du missade tre Barca-poäng =))))))
Barcelona Barca_91
2004-01-26 15:24
LYSSNA!
Reiziger är avstägd nästa match.
Puyol skadad.
Marquez kan bli avstängd i efterhand för sin helt onödiga stämpling på en Sevilla spelare när han låg ner i straffområdet.
Tänk er Puyol,Reiziger och Marquez borta vilka ska va backar då?

Rena tröjor!
Barcelona Valdés
2004-01-26 10:52
Med nuvarande spelarmaterial hade jag gärna sett att vi använt oss av en 4-2-3-1 uppställning mot de bättre lagen med; Davids och Motta ( alternativt Xavi eller Gerard ) som pivotes, mer offensivt ansvar har Ronaldinho tillsammans med två av de följande tre ( avgörs efter dagsform ) - Iniesta, Quaresma och L. Garcia. I brist på annat är Kluivert ensam toppforward. Mot de sämre lagen hade jag helst sett ett byte där en av pivotes ersatts av ytterligare en forward. Cocu hade aldrig fått vara med i mitt lag, inte heller Van Bronch.
Barcelona Valdés
2004-01-25 23:38
Underbart att se att man inte viker ner sig. Till och med holländarna stod upp vilket jag inte förväntade mig. Davids dominerar och han visar upp ett helt annat spel än vad han gjort i Juventus de senaste tre säsongerna, förhoppningsvis fortsätter han att göra detta. Vad det gäller anfallsspelet finns det mycket övrigt att önska. Jag håller inte med kommentatorerna när de säger att vi tidigare tänkt för offensivt utan istället har vi under hela säsongen haft för få offensiva alternativ vilket gör vårt spel trögt och fantasilöst. Två defensiva mittfälltare måste räcka. Möjligheten att vinna ökar inte med fler defensiva spelare på plan utan det skapar bara chansfotboll i anfallsväg, dvs långa bollar på Bengttaktik. Ser man till att skapa fler alternativ i anfallsväg samtidigt som man fortsätter att spela lika aggressivt som vad vi gjorde idag så nås snart den där fjärdeplatsen. Bäst idag var Xavi och Davids.

Ronaldo9; Är alla Realsupperters lika själlösa som vad Du är? Hur kan Du föreslå att ni skall byta bort vad flertalet Realanhängare ser som mr Real Madrid. På det här forumet tror jag inte att någon ens skulle tänka tanken att byta bort Puyol mot tre helt valfria försvare. Det är väl det som är skillnaden mellan era och våra supperters, vi har ryggrad och stolthet såväl i med- som i motgång.
Barcelona Kim
2004-01-26 15:50
Som upplagt för att Óscar López till höger alltså. Oleguer fortsätter i mittlåset tillsammans med Cocu om Márquez blir avstängd. Sen kan du hoppa upp och ta dig på att Bronckhorst fortsätter på vänsterkanten.
Barcelona Valdés
2004-01-26 11:11
Jag löper linan ut. I en backlinje utan skador spelar; Gabri, Puyol, Marques ( alternativt Oluguer ) och O. Lopez, i mål alternerar Rüstü och Valdés. Meningslöst med ännu en uppställning att läsa men kul att göra. Här råder balans och ett offensivt tänkande, inget italienskt gnetspel.
Barcelona juanito
2004-01-26 13:07
Det viktigaste från gårdagens match var kanske ändå att backlinjen fungerade trots Puyols frånvaro. Oleguer har jag varit tveksam till men i gårdagens match var han riktigt bra.

Förstår inte varför folk kritiserar Luis Garcia? Han var visserligen osynlig men ändå var han inblandad i Barças farligaste chanser: friläget där han själv missade, den precisa framspelningen till Kluiverts mål och det fina förarbetet som friställde Xavi. Även om han gör en dålig match så har han ändå en förmåga att vara inblandad i några farligheter. Jag tycker definitivt att han ska ha fortsatt förtroende!

Vill för övrigt passa på att hedra Miklos Feher. Fy fan vad sorgligt!
Barcelona Tomasz
2004-02-01 18:43
Enligt Sport så startar Quaresma. Startelvan:

Valdés
López
Oleguer
Márquez
Van Bronckhorst
Xavi
Cocu
Davids
Quaresma
Saviola
Luis García
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-29 02:06
Av det jag har sett av Robinho skulle jag i alla väder välja honom före Queresma. Jag förstår faktiskt inte vad alla ser i honom. En flopp hitills. Hoppas verkligen ni får tillfälle att knäppa mig på näsan, men jag tror tyvärr inte det.
Nu tycker jag att vi är på rätt väg för första gången sedan Rexach(fan vad jag stavar dåligt, men ni vet vem jag menar) kom. Men fortfarande är det långt kvar och det behövs tålamod. Vi ska fortsätta att värva klasspelare som Ronnie, Davids osv. Inte jäkta, det får inte värvas för värvandets skull. Dessutom tycker jag vi ska behålla Riijkard. Som jag och många andra har sagt är kontinuitet viktigast.
Till sist, när går matchen imorgon?
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-29 02:06
Av det jag har sett av Robinho skulle jag i alla väder välja honom före Queresma. Jag förstår faktiskt inte vad alla ser i honom. En flopp hitills. Hoppas verkligen ni får tillfälle att knäppa mig på näsan, men jag tror tyvärr inte det.
Nu tycker jag att vi är på rätt väg för första gången sedan Rexach(fan vad jag stavar dåligt, men ni vet vem jag menar) kom. Men fortfarande är det långt kvar och det behövs tålamod. Vi ska fortsätta att värva klasspelare som Ronnie, Davids osv. Inte jäkta, det får inte värvas för värvandets skull. Dessutom tycker jag vi ska behålla Riijkard. Som jag och många andra har sagt är kontinuitet viktigast.
Till sist, när går matchen imorgon?
Barcelona Alx
2004-01-29 00:30
Barça-fan: Tror du att det skulle fungera?

1. Du har Kluivert, Saviola och Ronaldinho centralt, de skulle få ont om plats.
2. Var har du yttermittfältarna? Kantspelet skulle bli oerhört lidande.
3. Quaresma är inte en innermittfältare och han har absolut inte de egenskaper som krävs för att spela på den positionen.
4. Xavi är inte vänsterfotad, varför spelar han då till vänster?
5. Oleguer är inte en högerback så varför har du honom på en position där du aldrig sett honom spela?
Barcelona Hristo99
2004-01-26 13:28
E säker på att Barca fixar Zaragoza nu i veckan
Barcelona barcalle
2004-01-26 12:31
är jag den enda som tycker att luis garcia har varit väldigt dålig de senaste matcherna?

kluivert tycker jag oxå har varit riktigt dålig trots sina mål.

bra senast: oluguer, davids, xavi

marquez vad ska man tycka om honom, han e totalt huvudlös i sina ingripanden men det är oxå hans charm när han spelar i medvind o väljer "rätt" alternativ.
Barcelona Barça-fan
2004-01-29 07:36
ALx ja Kluivert o Saviola ligger centralt vad annars? Dom två kompleterar varandra. Det räcker inte med en forward.
I anfallen flyttas ju Quaresma o Xavi upp, kanske ser ut som att dom är en aning defensiva men jag menar att dom ska funka som vanliga yttermittfältare. Xavi kan spela till vänster i alla fall. Man behöver inte vara vänsterfotad. Sånt har spelare klarat förr. Dessutom är Xavi passningssklicklig spelare så jag tror han kan tillföra mycket på den positionen i alla fall.
Till sist vill jag säga att du har rätt i backlinjen men jag la inte ut exakta positioner där. Oleguer kan man flytta till vänster o sen är den andra ytterbacken tveksam...
Barcelona Eggeboy
2004-02-01 19:51
Jösses, den första halvleken var den sämsta halvlek jag sett på länge. Framför allt av Albacete. Vad håller de på med? Saknaden av Ronaldinho kan inte vara större rent spelmässigt.
Barcelona juanito
2004-01-25 23:37
Fråga 1: Varför i hela helvetet envisas Rijkaard med att spela med Overmars?? Är så förbannat trött på honom. Gör han en bra insats kan han leva på det i månader. Varför inte ge Quaresma speltid istället? Ibland resonerar Rijkaard verkligen totalt ologiskt. Istället för att satsa på en spelare som trots sin ålder varit dominerande i portugisiska ligan använder han sig av en spelare som bara blir sämre med åren. Rijkaard har helt klart tagit speciallektioner hos Van Gaal i hur man på bästa sätt förstör spelares självförtroende.

Fråga 2: hur kan kommentatorerna få det till att Rijkaard varit anställd i ett år egentligen? För att dra en sådan slutsats krävs det faktiskt att man är totalt oinsatt.
Barcelona Barça-fan
2004-01-28 23:34
Såhär bör Barcelonas startelva se ut med skadefri trupp...

----Kluivert---Saviola-------
----------Ronaldinho----------
---Xavi----Davids----Quaresm---
Navarro--Marquez--Puyol--Oleguer
Barcelona Andreas
2004-01-26 14:36
Följ länken, här står både om reklam på tröjorna och om Barças ekonomi.
Barcelona Andreas
2004-01-26 14:36
Följ länken, här står både om reklam på tröjorna och om Barças ekonomi.
Barcelona JAG
2004-01-26 02:08
Med all rätt är Davids självskriven på mittfältet som står för en strålande insats idag. Xavi var också bra. Skulle Iniesta peta någon så gissar jag på Luis Garcia som har det svårt för tillfället, trots att jag helst ser Cocu kliva åt sidan vilket det inte verkar ske. Vad händer när Motta kommer tillbaka till form? Då har vi fyra spelare som slåss om två platser.

Håller med angående Overmars. Från att orka en hel halvlek har han gått till att knappt hålla ut i 20 min! Tack för denna tiden säger jag till fem holländare: Overmars - Cocu - Van Bronkshit - Kluivert och Reiziger.
Barcelona Alx
2004-01-25 21:38
Kluivert har inte snackat med journalister på över en vecka och nu gjorde han det. Det här sa han (på katalanska):

1. Kluivert förnekar att han skrivit ett förkontrakt med Arsenal.
2. Pressen har skrivit mycket lögner och det är därför han inte velat prata med dem.
3. Han tror inte att han räddat Rijkaard genom sitt mål.
Barcelona Patrik
2004-01-25 21:20
Snälla alla som hyllar Robinho. Killen är för tunn för att lyckas. Kolla på Saviola, ingen braksuccé direkt. Han skulle få det tufft i Barcelona.
Barcelona Patrik
2004-01-25 21:20
Snälla alla som hyllar Robinho. Killen är för tunn för att lyckas. Kolla på Saviola, ingen braksuccé direkt. Han skulle få det tufft i Barcelona.
Barcelona Barca_91
2004-01-25 19:56
Vad snackar dom om på tv4+ Reijkard har inte varit tränare i ett år.
Dom tror att det var han som tog över efter Van Gaal det va ju Antic.
Det här visar att tv4+ har för lite information om La Liga!
Mach1
2004-01-25 23:49
Skönt att äntligen vinna, nån som såg matchen?
Betyg på spelarna? tack..
Barcelona Barca_91
2004-01-25 22:54
Ronaldo9:
Robinho vill inte till Real utan till Barca!!!
LOL!
OCH VI SKA INTE BYTA!!!
FÖR KLUIVERT SKA TILL ARSENAL OM HAN INTE GÅR DIT GÅR HAN LUGNT INTE TILL REAL...RAUL VILL VI INTE ENS HA!
Barcelona Barca_91
2004-02-02 21:38
Grattis Oleguer!!!
Han fyller 24 år idag!!!:D
Real Madrid Dani
2004-01-25 21:06
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH, vad sköna tre poäng!!!!!! Jag har farit runt här hemma och skrikit som en dåre, familjen har idiotförklarat mig för länge sen... Men det kan jag ta en dag som denna =))

Nej, som sagt, Ronaldinho har inte varit bra. Tyvärr... Ej heller Luis Garcia... Bussigt att låta Quaresma spela hela tre minuter....Xavi och Davids var suveräna, Valdes stabil med en riktigt svettig, poängräddande räddning.... Bronckhorst var ute och seglade som vanligt, Reiziger skärpte till sig defensivt i andra. Marques och Oleguer var bra utan att märkas speciellt mycket... Kluivert visade klass....

Dock var offensiven klart underkänd, och Sevilla "förtjänade" (om man nu kan göra det i fotboll, som vissa hävdar) minst en poäng.
Men vad spelar det för roll: Sevilla-Barca 0-1 och tre välbehövliga poäng!!!!

Men tänk om vi kunde locka Reyes till Barca... Oj, oj, oj =)
Barcelona Tomasz
2004-01-26 02:11
Blir Marquez avstängd för den där idiotgrejen han gjorde kommer nog Cocu gå ned på mittbackplatsen mot Albacete tillfälligt? Marquez förtjänar att bli stängas av, jävligt dålig stil. Först Copa del rey borta mot Zaragoza, kan bli ännu en svettig afton för oss culés. Hinner ju knappt slappna av föränn det är kris igen...
Annons: