/spanien/barcelona/forum/26192.aspx/spanien/barcelona/forum/26192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-fan
2004-01-16 14:42
Tycker att Quaresma borde få spela på mittfältet från start...Väldigt teknisk spelare som kan tillföra mycket
Barcelona Hristo99
2004-01-29 23:07
Varför vill det sig inte för oss!!!
Alltså grabbar jag lider (ordentligt), trodde verkligen att Barca skulle fixa det här.
Barcelona Alx
2004-01-15 17:42
Izquierda: Skojar du?

Ronaldinho: 6 ligamål
A Kluivert: 5 ligamål
M Cocu: 4 ligamål
Saviola: 3 ligamål

Detta är antalet mål efter att halva ligan har spelats. Kan man lita på någon av dessa spelare? I min mening så kan man inte det (i och för sig gör Cocu mål regelbundet och räddar poäng). Sedan kan jag hålla med om att Sergio García har sett lovande ut, men han har fortfarande inte gjort något mål!

Angående Puyols skada så förmodar jag att vi får se Cocu och Reiziger som mittbackar... igen. Rijkaard verkar vilja kombinera en snabb mittback med en spelande (om nu Cocu kan räknas hit), så han kommer nog inte att låta Cocu-Marquez spela tillsammans. Å andra sidan så är både Puyol och Gabri skadade så det finns ingen högerback, för inte kan han väl spela med Oscar Lopez?

Apropå ingenting, det var faktiskt fyra spelare som vann VM-silver med spanien varav tre var ordinarie. Tyvärr så blockerar Van Bronckshit inte bara vägen för Navarro utan även för Peña som är vänsterback. Den sista av VM-spelarna var reservmålvakten Rubén. Det svider att Barcelona ofta är det lag som bidrar till mest spelare till landslaget, förutom till senior-landslaget. Det är ett alltför tydligt bevis på hur illa våra talanger förvaltas.
Barcelona Alx
2004-01-29 22:58
Gabriel: Du har rätt, det är bara att gå in på Real Madrids forum och gratulera till cup-titeln!
Barcelona Der Afro
2004-01-29 22:00
Sida uppdateras automatiskt så niu behöver inte sitta och trycka.
Barcelona ZonD
2004-01-29 22:21
Alx: Visst var det du som satt i studion under nån match.
Barcelona Gabriel
2004-01-29 23:04
Alla som vill kan adda mig på msn: barca_gabbe@hotmail.com, vill ha några jag kan prata barca med.
Barcelona Der Afro
2004-01-29 22:00
Sida uppdateras automatiskt så niu behöver inte sitta och trycka.
Barcelona Gabriel
2004-01-29 22:56
Dessutom så vet man att Real Madrid kommer att vinna Cupen nu, lag som återstår är Sevilla, Alaves ch Zaragoza, väldigt bra matcher, det ska bli spännande !!!!!!!
Barcelona Gabriel
2004-01-29 22:46
1-1, Där sprack drömmarna om en titel i år!

På hörna dessutom man tycker det är så jävla onödigt, barca är så dåliga på fasta situationer när det gäller att försvara sig så det är osanolikt.

Jävla skit också
Barcelona Tomasz
2004-01-16 16:04
Juan Román Riquelme...

Inte optimistisk? Sätt in en till i din start-tia så kanske det känns bättre.
Barcelona Bopi
2004-01-29 22:34
0-1...Luis Garcia..GÖTT...
Barcelona juanito
2004-01-15 22:01
Tomat: Har hört nånstans att man måste vara över tio år för att förstå ironi så jag antar att du är yngre än så.
Barcelona Gabriel
2004-01-29 22:30
Alx

Var det du? ;)

Hur kom du dit då? Kontaktade de dig eller,haha grymt ju!!!

Mmm, jag är rädd för det ;). Vad menar du med detta?
Real Madrid Ronnie
2004-01-29 21:51
ZonD, Ronaldinho spelar idag eftersom att han är avstängd mot Albacete, tror det var så rijkaard sa.

Barca_91 Garcia på volly strax utanför straffområdet.
Barcelona Ronnie
2004-01-29 21:51
ZonD, Ronaldinho spelar idag eftersom att han är avstängd mot Albacete, tror det var så rijkaard sa.

Barca_91 Garcia på volly strax utanför straffområdet.
Barcelona carlos_18
2004-01-19 14:19
Sevilla-Barcelona på söndag kl 19.00 på tv4+
Barcelona Xavi
2004-01-18 23:15
Ronaldiniho verkar passa till vänster i mittfältet och skulle nog passa där. Kluivert har visserligen gjort ett par viktiga mål men jag har svårt att se att han är kvar nästa säsong, låt oss säga så här.

Vi har 40 mille euro att handla för.

Säljes.

Kluivert. 10-15 miljoner euro

Overmars. 5-10 miljoner euro

Rustu. 5-10 miljoner euro

Riquelme 8-12 miljoner euro

Bort från lån.

Davids

Van Bronkhorst

Mario.
Slutar

L.Enrique

Cocu

Köper.

MittBack 15-20 miljoner euro

Anfallare 20-25 euro

Vänster back 5-15 miloner euro

Def mittfätare 5-15 miljoner euro.

Det blir som mest 70 mille, och 47 mille från säljes plus dom 40 millerna, det blir 87 mille till spelare, 87-70, 17 mille till skulder. Detta är bara en beräkning så det kan ju skilja mycket.

----------------------Valdes----------------------

---Puyol----Marques---Ny Mittback-Ny vänster back-

----------------Xavi-----Ny def mittfältare-------

------------------------Inesta--------------------

---------Saviola-------Ny Forwad------Ronaldiniho-

Barcelona Zlobban
2004-01-19 11:10
Tja, vad ska man säga: Ännu en besvikelse på hemmaplan. Tror trots allt mkt på Davids, han kommer att göra mkt nytta och bidra med massa aggressivitet och löpstyrka!! Däremot så måste man ju återigen ifrågasätta Rijkaard som tränare.
Sen vill jag ge Rustu målvaktströjan, då jag tycker att han i grund och botten är en mkt bättre målvakt än Valdez, trots tavlorna!!

Startelvan i nästa match (bifogar denna till Riijkard) :-)

-------Rustu--------
Reiziger--Marques--O Lopez--Navarro
-------- Xavi --------
Ronaldinho--Davids--Iniesta
-----Saviola---Kluivert

Alltså, ut med Van Bronckhorst och Cocu.
Våga satsa på två forwards, och med Ronaldinho och Iniesta på banan samtidigt så har man två spelare som kan mata anfallarna med bra bollar!!

Barcelona Barca_91
2004-01-18 15:47
Barca har haft väldigt tur med lottningen i Copa Del Rey eller hur?
Och nu möter vi Zaragoza av alla lag det ska vi vara glada över...jag är 99,9% säker på att Barca går vidare om vi fortsätter att spela som vi gjort!
Forza Barca!
Barcelona The Heart That Beats Barca
2004-01-19 15:24
bara så ni alla vet. så är Davids på lån hos barca. men hans kontrakt med juventus går ut i sommar och det är helt upp till honom om han vill fortsätta i barca.
Barcelona Valdés
2004-01-18 23:48
Det är svårt att förstå hur någon som håller på Barça kan önska att Rijkaard fortsätter. Varför ska man behålla en tränare som inte gjort något bra på en halv ligasäsong. Vi har nu 6p upp till fjärdeplatsen, med fortsatt kontinuitet och tålamod finns det stor risk att avståndet ökar. Även om spelarna själva ser till att vända den negativa trenden så fortsätter vi att ha en tränare som tar så mycket felaktiga beslut att det i princip är omöjligt att vinna något stort oberoende av spelarmaterial. Rijkaard skall bort, Barça är inte en klubb som man praktiserar i för att få tränarlicens.
Barcelona juanito
2004-01-15 17:42
Izquierda: Varför ska vi skaffa nya försvare när vi har världsbackar som Reiziger och Cocu? Vi kommer knappt märka att Puyol är borta. Skulle någon av dessa också skadas så kan säkerligen Van Bronchorst hoppa in som mittback.
Barcelona Der Afro
2004-01-29 21:57
Kan ni inte spanska eller katalanska? Här refereas matchen på danska:

http://www.fcbarcelona.dk/Direkte.htm
Barcelona Der Afro
2004-01-29 21:57
Kan ni inte spanska eller katalanska? Här refereas matchen på danska:

http://www.fcbarcelona.dk/Direkte.htm
Barcelona Barca_91
2004-01-29 21:44
Jaaa var det Luis Garcia eller Luis Enrique?
Fan VA SKÖNT!
Barcelona Rivald0
2004-01-15 18:08
faan vilken kostsam vinst igår asså. någon som vet om Davids fick spela något igår ??...förresten de rycktas att Vieri ska till Barca.. ett lån till Juni p.g.a inter ska juh ta hem Adriano.
Real Madrid Ike
2004-01-15 20:48
Carboni:
Jag skulle vilja se hur tabbelen skulle se ut om barca inte haft dommare som dömt emot dom 95% av tiden, sen start av säsongen.
Och om du har sett matcherna som visats så tjaffsar du inte emot det.
tycker det hela är rätt idiotiskt att ta upp från början.

för det andra kan du glömma alla rykten som säger att saviola kommer bli såld.
Real Madrid Conaldo9
2004-01-18 15:33
Skulle nog påstå att Carlos har lite mäktigare frisparkar från långt håll än Adriano(!)
Barcelona ZonD
2004-01-29 22:14
enligt FCBarcelona.com så är han det. Får hoppas att de har rätt
Annons: