/spanien/barcelona/forum/26190.aspx/spanien/barcelona/forum/26190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani
2004-01-18 19:57
Tyvärr Victor Munoz!!!
Om jag är en av "idioterna" du refererar till, kan jag säga att jag fortfarande inte förstår Davidsvärvningen, och inte ser något särskilt han kan tillföra. Framförallt inte på lite längre sikt.

För övrigt kan jag berätta att jag inte är någon "idiot", eftersom jag är politiskt intresserad; "idiot" betyder nämligen "politiskt okunnig" och kommer från det grekiska språket. Jag antar dock att du inte visste detta, utan menade att jag/vi som tvivlade/tvivlar på Davids är okunniga och mindre intelligenta. För att milt säga vad jag tycker så är det dålig ton.
För vad skulle ett forum vara, där inga meningsskiljaktigheter förekom???
Real Madrid Dani
2004-01-18 14:31
El Merengue:
Instämmer angående Davids, jag har svårt att se att han ska tillföra något i Barca... Men på detta forum verkar alla tycka att Davids är frälsaren... ¿¿Qué??
Barcelona Dani
2004-01-18 14:31
El Merengue:
Instämmer angående Davids, jag har svårt att se att han ska tillföra något i Barca... Men på detta forum verkar alla tycka att Davids är frälsaren... ¿¿Qué??
Barcelona Izquierda
2004-01-18 20:40
Viktor Munoz//

Det är inte ett dugg konstigt att folk reagerar när du skriver som du gör. För inte så länge sedan skrev du att alla som inte förstod hur bra och viktig Cocu är, inte förstod sig på fotboll, och nu är man en idiot om man inte gillar Davids.
Du verkar ha en rätt osund syn på vad som är åsikter och vad som är fakta.
Du kanske skulle fundera en stund över det..
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 20:11
Tyvärr missförstod du mig Izquierda,
jag pratar om vår käre holländare(kanske stavade fel)
han är en huvudstark mittfältare men har tappat mycket i sin löpstyrka och vissa saker har han aldrig haft. =(
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 20:11
Tyvärr missförstod du mig Izquierda,
jag pratar om vår käre holländare(kanske stavade fel)
han är en huvudstark mittfältare men har tappat mycket i sin löpstyrka och vissa saker har han aldrig haft. =(
Real Madrid Dani
2004-01-18 12:37
ZonD:
Angående målvakterna tycker jag att Rüstü (!) är den enda på den positionen som håller världsklass... Av det han visade i t.ex. VM 2002 är det inte många som kommer upp i, Valdés är en stabil målvakt som kanske kan ta steget ut och bli en kugge i Barca, men jag ser ingen världsmålvakt i honom... Jorquera räddade Barca igår, men jag vill inte uttala mig om honom eftersom jag bara sett honom i 90 minuter, men helt klart en intressant canteraprodukt...

Ytterbackarna har varit katastrofala hela året. Reizigers bravader såg vi lite av igår. Visserligen var han skaplig offensivt sett, men han lämnar sådana oerhörda ytor på högerbacken vid varje offensivt äventyr... Man ska vara offensiv, men ska väl kunna använda huvudet också??? van Bronckshit (som han numera verkar kallas...) är nog det mest mediokra som burit Barcas tröja så länge jag följt laget, hans positionsspel är i klass med det lokala p92-lagets vänsterback... Vi skulle nästan tjäna på att spela med tio man, bara vi slapp honom...
Vi har en vänsterback som är mycket bättre, dessutom ung och katalan: Fernando Navarro. Vi behöver ingen ny vänsterback!!!

Angående Puyol, är det en utopi att han ska få gå tillbaka till sin högerbacksplats (hans egentliga position)??? Men då behöver vi förstås två nya mittbackar, eller att Marques skärper sig... "Dream on", så att säga...

Men det positiva igår var det offensiva spelet (läs: Ronaldinho) och Jorquera (poängen var faktiskt hans förtjänst)...
Barcelona Dani
2004-01-18 12:37
ZonD:
Angående målvakterna tycker jag att Rüstü (!) är den enda på den positionen som håller världsklass... Av det han visade i t.ex. VM 2002 är det inte många som kommer upp i, Valdés är en stabil målvakt som kanske kan ta steget ut och bli en kugge i Barca, men jag ser ingen världsmålvakt i honom... Jorquera räddade Barca igår, men jag vill inte uttala mig om honom eftersom jag bara sett honom i 90 minuter, men helt klart en intressant canteraprodukt...

Ytterbackarna har varit katastrofala hela året. Reizigers bravader såg vi lite av igår. Visserligen var han skaplig offensivt sett, men han lämnar sådana oerhörda ytor på högerbacken vid varje offensivt äventyr... Man ska vara offensiv, men ska väl kunna använda huvudet också??? van Bronckshit (som han numera verkar kallas...) är nog det mest mediokra som burit Barcas tröja så länge jag följt laget, hans positionsspel är i klass med det lokala p92-lagets vänsterback... Vi skulle nästan tjäna på att spela med tio man, bara vi slapp honom...
Vi har en vänsterback som är mycket bättre, dessutom ung och katalan: Fernando Navarro. Vi behöver ingen ny vänsterback!!!

Angående Puyol, är det en utopi att han ska få gå tillbaka till sin högerbacksplats (hans egentliga position)??? Men då behöver vi förstås två nya mittbackar, eller att Marques skärper sig... "Dream on", så att säga...

Men det positiva igår var det offensiva spelet (läs: Ronaldinho) och Jorquera (poängen var faktiskt hans förtjänst)...
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-18 20:55
Inte meningen att trampa folk på tårna men man blir förvånad över hur lite fotboll vissa förstår och likväl uttalar sig tvärsäkert till höger om vänster. Framförallt gnäller många alldeles för mycket.
Ok man är självklart inte idiot om man inte förstår det, det var ju att ta i överkant såklart. Ber självklart om ursäkt om någon tagit illa upp men Okunnigt är det i alla fall.
Barcelona The Heart That Beats Barca
2004-01-14 20:17
asså at folk lägger upp uppställningar hela tiden är ganska irriterande..men att t.o.m lägga till 4 spelare som inte änns finns med i laget är ju ännu sjukare..ni få a och vara lite realistiska.
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-18 20:55
Inte meningen att trampa folk på tårna men man blir förvånad över hur lite fotboll vissa förstår och likväl uttalar sig tvärsäkert till höger om vänster. Framförallt gnäller många alldeles för mycket.
Ok man är självklart inte idiot om man inte förstår det, det var ju att ta i överkant såklart. Ber självklart om ursäkt om någon tagit illa upp men Okunnigt är det i alla fall.
Real Madrid El Merengue
2004-01-18 14:19
Hej!
Varför samlar ni på er så många spelare från Holland?Förresten,jag såg matchen igår mot Bilbao och Davids syntes inte till på nästan hela matchen,förutom när han fick gulr kort då.Han kanske behöver nadrolon för att komma igång?!?

Hoppas att d går bättre för er i fortsättningen!

Mvh
Real Madrid Dani
2004-01-18 12:55
Att Rüstü inte kommit i närheten av sin normala kapacitet i Barca är väl inget understatement... Det beror, tror jag, på den mobbing han utsatts för av Rijkaard: Han hämtas till Barca för att vara förstemålvakt för en herrans massa miljoner, tilldelas nummer 1 och sätts på bänken för att han inte kan spanska! (Detta samtidigt som Rijkaard skäller ut sina spelare på engelska, ska tilläggas.)

Sedan, när han efter en halvsäsong på bänken, när han får chansen från start i ligan gör han en tabbe. Varje person som har begriper hur det känns (Patrik Andersson och Puyol t.ex.) gör sitt bästa för att muntra upp Rüstü och få honom att släppa det. Så icke Rijkaard, som istället står vid sidlinjen och skäller ut honom efter noter... Säga vad man vill om Rijkaard, och det vill man, någon psykolog är han inte...

Som sagt, hoppas att denne eminente målvakt säljs till en klubb med en tränare som verkligen tror på honom och stöttar honom så att han kan visa (speciellt Rijkaard) att han är en världsmålvakt...
Barcelona Barca_91
2004-01-18 20:15
Tänk er om Barca och Real går vidare i Cupen och lottas mot varandra...då ska vi ta hämnd på dom!
Barcelona Dani
2004-01-18 12:55
Att Rüstü inte kommit i närheten av sin normala kapacitet i Barca är väl inget understatement... Det beror, tror jag, på den mobbing han utsatts för av Rijkaard: Han hämtas till Barca för att vara förstemålvakt för en herrans massa miljoner, tilldelas nummer 1 och sätts på bänken för att han inte kan spanska! (Detta samtidigt som Rijkaard skäller ut sina spelare på engelska, ska tilläggas.)

Sedan, när han efter en halvsäsong på bänken, när han får chansen från start i ligan gör han en tabbe. Varje person som har begriper hur det känns (Patrik Andersson och Puyol t.ex.) gör sitt bästa för att muntra upp Rüstü och få honom att släppa det. Så icke Rijkaard, som istället står vid sidlinjen och skäller ut honom efter noter... Säga vad man vill om Rijkaard, och det vill man, någon psykolog är han inte...

Som sagt, hoppas att denne eminente målvakt säljs till en klubb med en tränare som verkligen tror på honom och stöttar honom så att han kan visa (speciellt Rijkaard) att han är en världsmålvakt...
Barcelona ZonD
2004-01-18 12:19
Izquierda:

Angående målvakterna så är det förstås itne bra att man skftar ram och tillbaka hela tiden. Men det vr inte min poäng. poänegn var att Vi just nu har 3 riktigt bra målvakter (alla känner till Rustus kapacitet).

Rijkaard plats på plussidan gäller bara de senaste 3-4 matcherna. I övrigt har han gjort beslut som en mask hade gjort bättre.

jag förstår inte din kritik mot marquez men man får självklart ha olika uppfattningar.

Varför Rijkaard inte släpper fram quaresma och oscar lopez är mycket skumt för mig med. Men han har sagt i pressen att båda dessa kommer att få mer speltid nästa säsong.

Angående det att Laporta inte kickade Rijkaard efter Levante matchen så kan jag ju bara säga att vi har vunnti 2/3 och spelat stråland sen dess
Barcelona Izquierda
2004-01-18 11:49
ZonD//

Vi har rätt olika uppfattningar om det mesta, du och jag.

* Målvakterna: Ett problemfritt lag har en fast målvakt som har tränarens förtroende och spelar övertygande. Barca har använt sig av tre olika målvakter, och ingen har briljerat (Valdés har varit okej men ingen stjärna, och Jorquera kan inte bedömas efter en match)

* Laporta: Har gjort mycket bra, men att han inte sparkade Rijkaard efter den första Levante-matchen är för mig en gåta. Rijkaard hade då uppvisat ungefär alla dåliga sidor en tränare kan ha.

Marquéz: Har varit okej, men inte alls den klippa jag hade hoppats på. Jag är faktiskt lite skeptisk till hans plats i Barca, med tanke på att han tar upp en icke-eu-plats. Icke-eu-spelarna ska ju vara stjärnor, annars finns det inte någon poäng med att ha dem. Särskilt inte om de är för många.

Rijkaard: Senaste tiden har det gått lite bättre, men du ger honom cred för att han vågar släppa fram ungdomarna. Varför vågar han inte ge Quaresma förtroendet? Eller Oscar López? Att Rijkaard vågar ändra i laguppställningen, det vet vi. Han har ju inte gjort mycket annat den här säsongen. Lite kontinuitet efterlyses.

* Ytterbackarna: Om van Bronckshit är vi helt överrens (trots hans assist igår), men Reiziger tycker jag har spelat rätt stabilt i år. Han är klart godkänd hittills, även om han inte är ett namn för framtiden. Att en ny högerback skulle ha högre prioritet än en ny anfallare kan jag över huvud taget inte förstå. Puyol? Gabri? Oscar López?

Andreas//
Jag såg den. Jävlar vilket tryck! Det var en riktigt sjuk frispark. En sån kille hade man ju önskat att få se i Barca, men det lär väl bli Inter för hans del.
Real Madrid Dani
2004-01-18 21:26
Kan det inte vara en smula okunnigt att uttala sig negativt om folk som har annorlunda uppfattning än en själv???

Man kan vara kunnig, men ändå ha olika syn på något; Vem har t.ex. hört Sir Alex och Mr. Wenger tycka lika om något???

Det jag vill komma fram till är att vi kan börja visa varandra mer respekt på detta forum. Någon som inte samtycker???

Om inte, kan vi nu återgå till att diskutera fotboll....
Numancia Zeinedine
2004-01-18 12:17
Synd om er måste jag säga. Tycker Barca spelade sin kanske bästa match på ett par månader och Davids verkar redan stortrivas inne på mitten med Ronaldinho. dock förstår jag inte varför Rijkaard fortsätter byta ut Garcia hela tiden. Gerrard har ingen plats på mitten, RIjkaard måste förstå det...
Barcelona Bopi
2004-01-19 14:10
jag vill ha kvar davids i klubben..=)
Barcelona Dani
2004-01-18 21:26
Kan det inte vara en smula okunnigt att uttala sig negativt om folk som har annorlunda uppfattning än en själv???

Man kan vara kunnig, men ändå ha olika syn på något; Vem har t.ex. hört Sir Alex och Mr. Wenger tycka lika om något???

Det jag vill komma fram till är att vi kan börja visa varandra mer respekt på detta forum. Någon som inte samtycker???

Om inte, kan vi nu återgå till att diskutera fotboll....
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-18 20:36
Oj, här tog det hus i helsike. (kanske något jag inte förstått här heller). Men om jag nu skulle kalla dig idiot så skulle nog de flesta här inne förstå. Det är ju inte alla som är besläktade med Horace Engdahl. Att Davids behövs måste ju även en blind höna se. Dock ska jag tillägga än en gång att det egentligen är för tidigt att uttala sig om huruvida han blir en tillgång eller ej, men i gårdagens match var det inte något snack om saken. Xavi är inte tillräckligt aggresiv men bredvid Davids kanske det skulle gå. Det enda jag egentligen ville uttala mig om var att Davids är en förstärkning som har behövts fanimej sedan Bakero la av.(kanske en överdrift men jag gick visst upp i varv.) Motta som offensiv kan dock vara något. Gerard är visserligen bra i sina djupledslöpningar och vass på huvudet men för dålig med boll för att spela i den rollen.
Real Madrid Dani
2004-01-18 19:59
För den delen ska inte Xavi spela som offensiv mittfältare som igår (han hade inte ett rätt), utan som pivote (med Motta eller Gerard framför sig).
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-18 20:36
Oj, här tog det hus i helsike. (kanske något jag inte förstått här heller). Men om jag nu skulle kalla dig idiot så skulle nog de flesta här inne förstå. Det är ju inte alla som är besläktade med Horace Engdahl. Att Davids behövs måste ju även en blind höna se. Dock ska jag tillägga än en gång att det egentligen är för tidigt att uttala sig om huruvida han blir en tillgång eller ej, men i gårdagens match var det inte något snack om saken. Xavi är inte tillräckligt aggresiv men bredvid Davids kanske det skulle gå. Det enda jag egentligen ville uttala mig om var att Davids är en förstärkning som har behövts fanimej sedan Bakero la av.(kanske en överdrift men jag gick visst upp i varv.) Motta som offensiv kan dock vara något. Gerard är visserligen bra i sina djupledslöpningar och vass på huvudet men för dålig med boll för att spela i den rollen.
Barcelona Dani
2004-01-18 19:59
För den delen ska inte Xavi spela som offensiv mittfältare som igår (han hade inte ett rätt), utan som pivote (med Motta eller Gerard framför sig).
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-18 18:57
Ytterligare ett steg i rätt riktning. Bra spel i stora delar av matchen. Nu gäller det att folk har tålamod. Det tar tid att få flyt i spelet.
Hoppas alla idioter som tvivlade på DAvids härinne såg matchen. Han kommer att bli mycket nyttig. Han är aggresiv och en mycket bra bollvinnare, löpstark och kan dessutom vara med i uppbyggnaden av spelet. Fast han måste förstås fortsätta vara bra, en match gör ingen säsong.
Bredvid honom kan man använda både Motta och Cocu. Framför borde Xavi spela med alternativ av Kluivert och Saviola beroende vem av dem som spelar striker.
Att spela Ronaldinho till vänster har visat sig mycekt bra, som jag mycket riktigt "lobbade" för. Problemet är backlinjen. Marquez slog några riktigt underbara crossbollar från backlinjen, något vi saknat sedan De Boer försvann. Han är bra med bollen Marquez men nochalant och lite tveksam i defensiven. Oleguer hör inte hemma i Barca och GvB håller tyvärr inte heller måttet och jag måste som många andra undra varför inte Navarro (var väl bra när han spelade förra året) eller Oscar Lopez får chansen. (Ingen jävla "holländaranledning", det är bara för hjärndött). Annars ser laget med Puyols återkomst bra ut.
Såg att någon undrade varför inte Queresma får spela och det tycker jag är underligt. Han har inte visat mycket hitills. Visst bra på att utmana men verkar sakna fotbollshuvud. Väljer inte sina tillfällen speciellt bra. Annars var Reiziger bra. Han får mycket skit, men har under det här och förra året ändå hållit en tillräckligt bra nivå. Luis Garcia ska väl kanske inte heller spela men i brist på annat kan han få en del speltid.
Nu tycker jag Riijkard ska få vara kvar året ut och om den här positiva utvecklingen fortsätter så ser jag ingen anledning att byta ut honom. KONTINUITET och tålamod är vad vi behöver allra bäst...
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-18 18:57
Ytterligare ett steg i rätt riktning. Bra spel i stora delar av matchen. Nu gäller det att folk har tålamod. Det tar tid att få flyt i spelet.
Hoppas alla idioter som tvivlade på DAvids härinne såg matchen. Han kommer att bli mycket nyttig. Han är aggresiv och en mycket bra bollvinnare, löpstark och kan dessutom vara med i uppbyggnaden av spelet. Fast han måste förstås fortsätta vara bra, en match gör ingen säsong.
Bredvid honom kan man använda både Motta och Cocu. Framför borde Xavi spela med alternativ av Kluivert och Saviola beroende vem av dem som spelar striker.
Att spela Ronaldinho till vänster har visat sig mycekt bra, som jag mycket riktigt "lobbade" för. Problemet är backlinjen. Marquez slog några riktigt underbara crossbollar från backlinjen, något vi saknat sedan De Boer försvann. Han är bra med bollen Marquez men nochalant och lite tveksam i defensiven. Oleguer hör inte hemma i Barca och GvB håller tyvärr inte heller måttet och jag måste som många andra undra varför inte Navarro (var väl bra när han spelade förra året) eller Oscar Lopez får chansen. (Ingen jävla "holländaranledning", det är bara för hjärndött). Annars ser laget med Puyols återkomst bra ut.
Såg att någon undrade varför inte Queresma får spela och det tycker jag är underligt. Han har inte visat mycket hitills. Visst bra på att utmana men verkar sakna fotbollshuvud. Väljer inte sina tillfällen speciellt bra. Annars var Reiziger bra. Han får mycket skit, men har under det här och förra året ändå hållit en tillräckligt bra nivå. Luis Garcia ska väl kanske inte heller spela men i brist på annat kan han få en del speltid.
Nu tycker jag Riijkard ska få vara kvar året ut och om den här positiva utvecklingen fortsätter så ser jag ingen anledning att byta ut honom. KONTINUITET och tålamod är vad vi behöver allra bäst...
Barcelona Davidsito
2004-01-18 16:12
Kanske inte taktiskt sätt men L.E är den viktigaste och mest respekterade menade jag mer.. Skitsamma.. Måste ju säga att Jorqueras räddning när han slänger sig snätt bakåt och boxar ut bollen till hörna var riktigt läskig, man ska inte kunna ta den... Hoppas Rijkaard (inte reeikjart rijjkkkart eller hur de flesta här inne stavar det)fortsätter ge honom speltid även efter att Valdes blivit frisk.. Det är ju synd om recber, tycker man borde sätta honom på transferlistan som en fin gest.. på det sättet så slipper barca dåligt rykte.. Man bänkar inte en spelare som man lovat få spela..

Härligt att se Davids igår..Var skeptiskt till övergången men efter gårdagens match så är jag tvärsäker att Davids är rätt man att skapa tyngd i barca.. Hans intensitet och vilja är ju underbar att skåda.. Kan vi bara fortsätta spela som vi gjorde i andra mot bilbao så har vi chans att spela i europa nästa år!!
Barcelona juanito
2004-01-18 16:17
Conaldo9: Seriöst, tror du att någon här inne bryr sig? I fortsättningen kan du väl åtminstone försöka skriva meningsfulla inlägg.

Barca_91: du menar alltså att Zaragoza har noll procent chans att vinna över ett Barça som har tagit tre hemmasegrar i ligan den här säsongen? Levante kunde lika gärna ha gjort mål mot Barça i slutminuterna på Nou Camp och då hade det blivit något kvartsfinal för vår del..
Barcelona Izquierda
2004-01-18 16:13
Conaldo9//

Skulle nog påstå att Carlos har lite mäktigare friskparkar från långt håll de få gånger han träffar mål, vilket dock är sällsynt.
Annons: