/spanien/barcelona/forum/26189.aspx/spanien/barcelona/forum/26189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2004-01-11 19:53
GOOOOLLLL!!!!

Ronaldinhoo på STraff

Härligt att spelarna går till omkläddningsrumet med 2-0 ledning.

VISCA EL BARCA BARCA BARCAAA!!!!
Barcelona Tompa
2004-01-13 09:44
Angående Henke Larsson till Barca:
Till att börja med får man ta det mesta Sportbladet skriver med en rejäl nypa salt, så också detta. Jag tror inte på det förrän jag ser Henke presenteras som Barcaspelare.

Sen är frågan om Henke är något att satsa på? Rent spontant hade det varit kul att se vad han kan uträtta i en riktig liga men han är inget att satsa på anser jag! Henke är 32 år (tror jag) och de nyförvärv jag vill se är spelare som ska kunna hålla absolut världsklass åtminstone 5-6 år och dit her inte Henke, punkt slut. Om vi ska ska bygga upp ett nytt dream-team går det inte att satsa på spelare som är 32-33 år när de kommit dit. De nyförvärv som jag anser vi verkligen behöver för att få ett riktigt kanonlag (en center i absolut världsklass + åtminstone en ny mittback och en vänsterback) ska helst inte vara mer än 27-28 år som mest.

Barcelona Barca Barca
2004-01-11 19:53
GOOOOLLLL!!!!

Ronaldinhoo på STraff

Härligt att spelarna går till omkläddningsrumet med 2-0 ledning.

VISCA EL BARCA BARCA BARCAAA!!!!
Barcelona Valdés
2004-01-05 12:46
Efter det att man huggit av en persons ben kritiserar man honom offentligt för att han springer konstigt. Enligt Rijkaard beror gårdagens förlust på Rüstü, en spelare som mobbats sönder av honom själv för att sedan med dåligt självförtroende gå in och spela.

Samma behandling har ex Quaresma utsatts för. Han var strålannde under försäsongen. Rijkaard var dock av en annan åsikt. Quaresma tänkte för offensivt det gick inte att anfalla med fart för om han förlorar bollen hamnar han på efterkälken,
så vad gör han nu - jo stannar upp och låter vårt och motståndarnas försvar samla sig, precis som Rijkaard vill.

Problemen på planen är så tydliga att jag tror att alla har sett dem. Vi saknar helt och hållet ett djupledsspel. Aldeles för få är i rörelse samtidigt som det saknas spelare i anfallszon vilket gör att det sällan skapas ordentligt tryck framför motståndarnas mål. Ett annat problem är att laget inte täcker upp ytor för varandra defensivt, och endast 2 av backarna har under året tagit ett ordentligt defensivt ansvar, Gabri och Puyol. Hade jag varit tränare hade jag återgått till ett 4,4,2-system där man ser till att hela tiden ha press på bollhållaren, krympa ytor och arbeta ihop. Samtidigt är det absolut nödvändigt att ha två renodlade anfallare på planen för att få igång ett djupledsspel, detta skulle även göra det lättare för oss att försvara oss då vi inte hela tiden förlorar bollen på mittplanen som vi gör idag.

Cruyff går idag på Rijkaards linje och ger enskilda spelare skulden. Föga förvånande verkar det vara han som har tipsat Laporta om Rijkaard. Enligt såväl Cruyff som Rijkaard heter lösningen Davids. En spelare som var som bäst för fyra år sedan och under senare år mest varit känd för att bråka med lagkamrater och ledare. Med andra ord en drömvärvning för ett lag som vill åka ur högsta divisionen.

Laporta prövas hårt. Skall han fortsätta att lyssna på Cruyff eller skall han välja att försöka skapa något eget

Jag håller med alla dem som anser att Antic hade varit en bra temporär lösning för att sedan till nästa säsong göra klart med Scolari eller J. Mourinho.

FC Barcelona befinner sig under fritt fall och vanstyret under Gaaspart och Van Gaal har fått en fortsättning.
Barcelona Tompa
2004-01-13 09:44
Angående Henke Larsson till Barca:
Till att börja med får man ta det mesta Sportbladet skriver med en rejäl nypa salt, så också detta. Jag tror inte på det förrän jag ser Henke presenteras som Barcaspelare.

Sen är frågan om Henke är något att satsa på? Rent spontant hade det varit kul att se vad han kan uträtta i en riktig liga men han är inget att satsa på anser jag! Henke är 32 år (tror jag) och de nyförvärv jag vill se är spelare som ska kunna hålla absolut världsklass åtminstone 5-6 år och dit her inte Henke, punkt slut. Om vi ska ska bygga upp ett nytt dream-team går det inte att satsa på spelare som är 32-33 år när de kommit dit. De nyförvärv som jag anser vi verkligen behöver för att få ett riktigt kanonlag (en center i absolut världsklass + åtminstone en ny mittback och en vänsterback) ska helst inte vara mer än 27-28 år som mest.

Maldini
2004-01-05 14:34
din jävla idiot de är en generationsväxling fattar du. de går inte kicka vilken spelare som helst om man inte har en ersättare till dem.
och tränarens uppgift är att få ihop ett lag till framtiden som kan spela ihop sej de e därför han han provar på nya spelare som sergio iniesta o quaresma fattar du la
Real Madrid Ronnie
2004-01-13 17:45
Vart har ni Sergi då?
Spanien Ibrahim
2004-01-05 14:14
Grabbar, efter den här matchen tror jag inte att dem spelar som ni drömmer om vilja komma till er.
Och jag skulle inte blivit förvånad om Puyol går ut och säger att han skulle vilja flytta.
Annat Rustu är katastrof, Rijkaard skulle låtit honom starta från start denna säsong skulle ni nog inte bekymra er så värst mycket om målvaktsfronten.
Sen så förstår jag mig inte på era köp, ni kommer alltid med om jag ska vara ärlig med rent utsagt IDIOTISKA köp.
Jag skulle itne blivit förvånad om Henke verkligen var erat nästa köp, anyway.
En spelare som Cocu platsar inte ens i mitt kära Djurgården och det menar jag till fullo.
Aldrig att jag skulle byta ut honom mot A.Johansson.
Jag säger såhär,kicka Rijkaard kicka Cocu,Reiziger,Overmars Sergio snubben som lira på topp igår.(jag är inte turk)
Satsa på nytt blod.

Barcelona Ronnie
2004-01-13 17:45
Vart har ni Sergi då?
Barcelona Bagarn
2004-01-12 23:45
Vad tror ni om chanserna att få se Davids ifrån start på onsdag?
Real Madrid Ronnie
2004-01-13 13:57
När spelas returen i cupen?
Barcelona Bagarn
2004-01-12 23:45
Vad tror ni om chanserna att få se Davids ifrån start på onsdag?
Spanien Kjell
2004-01-12 23:08
PUYOL=Hjärta

Det där laget hade blivit slaktat. Två backar? Vakna.
Barcelona Ronnie
2004-01-13 13:57
När spelas returen i cupen?
Barcelona Savve
2003-12-06 23:25
Faaaaaan, orkar inte skriva ngt mer, får vänta med en analys tills imorrn, just nu känns allt bara...........tomt.
Barcelona Savve
2003-12-06 23:25
Faaaaaan, orkar inte skriva ngt mer, får vänta med en analys tills imorrn, just nu känns allt bara...........tomt.
Barcelona Tomat
2004-01-13 15:52
Puyol hjärta...Vars har du Bakero då??
Zubi - Nadal, Guardiola, Koeman - Laudrup, Bakero, Cruyff, Suarez - rivaldo - stoichkov, kubala
Spanien 14-79
2004-01-13 14:51
Någon här som känner till en hemsida där samtliga spanska mål för säsongen visas?
Barcelona Barca_91
2004-01-12 21:40
Det här är UEFAs Årets lag:

Målvakt: Gianluigi Buffon, Juventus.

Försvarare: Paulo Ferreira, Porto, Alessandro Nesta, Milan, Paolo Maldini, Milan, Roberto Carlos, Real Madrid.

Mittfältare: Luis Figo, Real Madrid, David Beckham, Real Madrid, Pavel Nedved, Juventus, Zinedine Zidane, Real Madrid.

Anfallare: Thierry Henry, Arsenal, Ruud van Nistelrooy, Manchester United.

Jag tycker fan Puyol skulle varit back,inte för att jag är Barca supporter utan för att han är en grym back!

Zlatan har själv sagt att han vill spela i Barca eller Real men jag tror inte någon av klubbarna kommer försöka locka över honom.Det kommer bli Serie A för Zlatan.

Tycker det är bra av tv4+ att visa Barca särskilt nu när Davids kommer och på Camp Nou,tycker Camp Nou är ett av världens magnifikaste byggnadsverk ;).Hoppas det blir mycket publik och att dom sjunger lite nu mot Blibao!

Forza Barca!
Barcelona Izquierda
2004-01-12 21:45
Viktor Munoz,
Att inleda ett meddelande med orden "Vad trött man blir på alla okunniga jävlar" ger ett rätt bajsnödigt intryck.
Är man okunnig om man inte delar din åsikt?
Jag tycker att han tillför allt för lite till Barcas spel.
Han är långsam och föga spelskicklig, men vad som oroar mig mest är att han vinner för lite bollar för att vara pivote. Tror att Davids kommer att göra ett mycket bättre jobb på den positionen.
Phillip Cocu har gjort mycket bra i Barca, men den här säsongen tycker jag inte att han har varit bra, varken som pivote eller som mittback.
Inte usel, men vi har bättre spelare att använda.
Barcelona juanito
2004-01-13 19:28
Delindster: Alan vem?? Barça behöver ingen engelsk medelmåtta. Ska vi köpa en anfallare ska det vara en anfallare som kan vara skillnaden. Vad kan Alan Smith som exempelvis inte Sergio Garcia kan? Vi har köpt nog med utfyllnadsspelare på sistone!
Barcelona Puyol
2004-01-13 13:59
jag hoppas att Rejkard spelar mot bilbao med samma uppställningen i söndags. med Davids bredvid xavi och Cocu på bänken......

men detta är helt omöjligt....Cocu kommer säkert och spela istället för Marguez..faaaan..petar han Maguez, så hoppas jag att de bara förlorar till Rejkard får sparken.....
Barcelona Puyol
jag hoppas att Rejkard spelar mot bilbao med samma uppställningen i söndags. med Davids bredvid xavi och Cocu på bänken......

men detta är helt omöjligt....Cocu kommer säkert och spela istället för Marguez..faaaan..petar han Maguez, så hoppas jag att de bara förlorar till Rejkard får sparken.....
Barcelona Puyol

Barcelona BARCA BLOD
2004-01-07 00:07
cengis varför hejar du på 2 lag i spanien!!+??
Barcelona marcus_keta
2004-01-06 23:02
Zlatan är ingen klasspelare.. vi behöver en riktigt bra anfallare annars kan vi lika bra ha kluivert...

Barca_for_life

du hejar på dom 4.... jag hejar på barcelona allra först.. sen hejar jag på alla lag i ligan när dom möter real.....:P

Barcelona Gabriel
2004-01-07 00:43
Kan inte fatta att man kan gilla flera lag. Det ska vara ett enda lag och inget mer.
Det är iaf min åsikt.
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-07 00:24
lucesco, förlora inte enenda match föra året i ligan o i år fortsätter det på samma sätt.
Barcelona marcus_keta
2004-01-12 22:15
Farhanio11
ganska trött på uppstälningar men ska komentera endå.. e de den du vill spela? men van bronckhorst?annars ser de väl bra ut... men tycker bättre om saviola faktiskt... och sen att sergio garcia kommer in senare
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-05 13:06
Rijkaard vill ha DAVIDS, va fan e med honom? vad ska vi göra med Davids? Vi har ju fan iniesta Xavi, Gerard, Motta och Marquez som kan spela i den positionen. De är yngre och mycket bättre. Va fan tänker han me? Den där idioten kan inget om fotboll och det bevisade han igår med hans jävla uppställning.

Vet nån vad som hade hänt med Luis Garcia? var han skadad?

SPARKA RIJKAARD...

Jag börjar fan tröttna på de här som händer i Barca.
Annons: