/spanien/barcelona/forum/26187.aspx/spanien/barcelona/forum/26187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_91
2004-01-07 13:09
Hallå varför inte försöka få Davids,han kommer gratis men inte för en lång tid bara i Januari tror jag.Han är en av världens bästa mittfältare i sina bästa stunder tycker jag.Alla matcher jag sett honom tappar han bollen kanske...2-3 gånger under en hel match.Vi behöver en spelare som honom.Okej,han är holländare men han är en grym holländare.Sen frågan om Zlatan,jag har aldrig tänkt tanken att Zlatan ska spela i La Liga jag tycker inte hans spelstil "passar"in i Spanien,han passar däremot in i Italien.Men jag skulle vilja se Larsson!
Barcelona Anders
2003-12-09 18:25
såg att Sergio Garcia gjorde spaniens enda mål i vinstmatchen mot paraguay idag!
Real Madrid Dani
2004-01-04 23:16
Izquierda!!
Önskar en redogörelse av dig angående Barcamatchen idag! Jag tycker nämligen att du är en av få på detta forum som kan fotboll riktigt bra!!! Trots delade meningar om Luis Enrique och Quaresma =)

Efter att jag lugnat mig lite tänkte jag skriva lite vad jag tycker...

Rüstü är fortfarande en världsmålvakt, dock en sådan utan självförtroende. Bänka!!!
Van Bronckhort var en av de bästa i Barca, läste jag någonstans... Jag håller inte med, varje gång Racing anföll på vår vänsterkant var van Bronckhorst yte och cyklade, och lika ofta fick Puyol eller Xavi täcka upp för honom. Hans positionsspelet är rent bedrövligt!!! Låt gå för att han var skaplig offensivt, men ändå klart underkänd. Puyol var bra, men inte lika dominerande och säker som vanligt...
Våra yttrar löper ofta in i planen, vilket i sig inte är fel. Men då måste ytterbackarna upp i de ytor som uppstår på kanterna. van Bronckhorst gjorde det en del, men inte Reiziger.
Luis Enrique började, liksom övriga Barca, piggt och bra, och öppnade många ytor för medspelarna, men försvann efter cirka 30-40 minuter. Marques kändes rostig, men är att föredra som komplement till Puyol... Varför byttes han ut istället för van Bronckhorst???
Iniesta imponerade på mig, har inte sett honom speciellt ofta. Men är inte han innermittfältare? Jag tyckte att han kom till sin rätt först när han fick ta sina löpningar inåt i banan. Xavi och Cocu, speciellt Cocu, var dåliga. Sergio på topp ville, men kunde ite riktigt. Mer speltid åt honom, så han kan utvecklas... Quaresma var ingen höjdare när han kom in, en mot en-lägen förvandlade han oftast till en mot två-dito, och missade de få inlägg han fick läge till. Saviola kom in i ett otacksamt läge, och fick inte riktigt visa vad han kan... Ronaldinho övertygade inte, han gjorde en del fina saker, men håller fortfarande bollen för mycket, ofta i fel lägen...
Barcelona Dani
2004-01-04 23:16
Izquierda!!
Önskar en redogörelse av dig angående Barcamatchen idag! Jag tycker nämligen att du är en av få på detta forum som kan fotboll riktigt bra!!! Trots delade meningar om Luis Enrique och Quaresma =)

Efter att jag lugnat mig lite tänkte jag skriva lite vad jag tycker...

Rüstü är fortfarande en världsmålvakt, dock en sådan utan självförtroende. Bänka!!!
Van Bronckhort var en av de bästa i Barca, läste jag någonstans... Jag håller inte med, varje gång Racing anföll på vår vänsterkant var van Bronckhorst yte och cyklade, och lika ofta fick Puyol eller Xavi täcka upp för honom. Hans positionsspelet är rent bedrövligt!!! Låt gå för att han var skaplig offensivt, men ändå klart underkänd. Puyol var bra, men inte lika dominerande och säker som vanligt...
Våra yttrar löper ofta in i planen, vilket i sig inte är fel. Men då måste ytterbackarna upp i de ytor som uppstår på kanterna. van Bronckhorst gjorde det en del, men inte Reiziger.
Luis Enrique började, liksom övriga Barca, piggt och bra, och öppnade många ytor för medspelarna, men försvann efter cirka 30-40 minuter. Marques kändes rostig, men är att föredra som komplement till Puyol... Varför byttes han ut istället för van Bronckhorst???
Iniesta imponerade på mig, har inte sett honom speciellt ofta. Men är inte han innermittfältare? Jag tyckte att han kom till sin rätt först när han fick ta sina löpningar inåt i banan. Xavi och Cocu, speciellt Cocu, var dåliga. Sergio på topp ville, men kunde ite riktigt. Mer speltid åt honom, så han kan utvecklas... Quaresma var ingen höjdare när han kom in, en mot en-lägen förvandlade han oftast till en mot två-dito, och missade de få inlägg han fick läge till. Saviola kom in i ett otacksamt läge, och fick inte riktigt visa vad han kan... Ronaldinho övertygade inte, han gjorde en del fina saker, men håller fortfarande bollen för mycket, ofta i fel lägen...
Real Sociedad cengis
2004-01-05 02:16
Patrik nee patrik men du bårde oså stanna i barce.

ått helvette med Valdes, Rustu i målet
Tuncay sanli fenerbahce em mycket bra starckforward
Vieri inter
avids juve

o forsa Barca
Barcelona Xavi
2004-01-05 11:27
Antic kan vi nog glömma:( annars var han jävligt bra)
Real Madrid Ike
2004-01-04 21:42
Ja... va ska man säga.
Patetiskt.
Rüstu, nån sämre målvakt kan ja inte tänka mig just nu.
Fanns nog inte 1 boll han inte fummlade med.

Vi körde med " 1 4 4 1 " formation, efter att marquez byttes ut.

Dom enda backarna i laget va puyol och marquez. Så vi ska vara djävligt glada att vi inte släppt in fler mål.
Finns nog inte en fotbolls intereserad i världen som inte skulle välja ut puyol till sitt dream team.

Reziger och V.bronk horst är mer mittfältare än backar, och totalt världelösa sånna också.
Ronaldinho ska bänkas ett par matcher, så han kommer ner på jorden igen, och inte tror att han kör 1mot11, han passade 1 gång va ja kommer ihåg.

Inte 1 djävla kotte testar att skjuta på mål.
Dom står inne i straff området och passar varandra, TOTAL idioti.

Reijkard, tar ut marquez istället för nån av dom totalt värdelösa holländarna till backar.
För det skulle ju inte gå för sig att t.ex ta ut reiziger och flytta ut puyol till höger?!

Att reijkard börjar med saviola, quaresma på bänken.. förstår jag inte heller.

Skulle vara interesant att veta vad reijkard sa till spelarna under halvtid.
Gå ut och spela döda, kan ja tänka mig.

Iniesta och sergio garcia va dom enda i laget som spelade bra frammåt i första halvlek. Inte hela laget.
Andra halvlek var det. Puyol ensam mot motståndarna. En bild som vi blivit vana att se.
Real Madrid Ronnie
2004-01-11 16:34
En mycket viktigt match för Barca ikväll, låt oss hoppas att laget är revansch sugna som aldrig för och spelare ut Zaragoza. Det lär behövas riktig bra spel för att få tillbaka publiken förtroende.
En viktig grej är att allt spel inte kretsar kring Ronaldinho, och att fler spelar tar mer ansvar itne bara Poyul!

Van Der Vaart till Barca!
Barcelona Ronnie
2004-01-11 16:34
En mycket viktigt match för Barca ikväll, låt oss hoppas att laget är revansch sugna som aldrig för och spelare ut Zaragoza. Det lär behövas riktig bra spel för att få tillbaka publiken förtroende.
En viktig grej är att allt spel inte kretsar kring Ronaldinho, och att fler spelar tar mer ansvar itne bara Poyul!

Van Der Vaart till Barca!
Real Madrid Ronaldo Luiz Nazario de Lima.
2005-06-09 16:39
Tompa /

ok .. tack för svaret .. enda jag ville veta :)
Barcelona Barca forever
2004-01-11 14:32
Bagarn: Tv4+ sänder matchen, kl 19.00.

PUYOL=Hjärta: Tycker att Reyes låter som en bra värvning, skulle även vilja se Nihat i Barca. Ni som pratar om Van Nistelrooy säger jag bara så här till, NEJ! HAn är visserligen en bra målskytt men han skulle inte göra Barca bättre. Om det är en spelare jag verkligen skulle vilja se i Barcas tröja nästa säsong så är det Nedved, önsketänkande?
Barcelona Barca forever
2004-01-11 14:32
Bagarn: Tv4+ sänder matchen, kl 19.00.

PUYOL=Hjärta: Tycker att Reyes låter som en bra värvning, skulle även vilja se Nihat i Barca. Ni som pratar om Van Nistelrooy säger jag bara så här till, NEJ! HAn är visserligen en bra målskytt men han skulle inte göra Barca bättre. Om det är en spelare jag verkligen skulle vilja se i Barcas tröja nästa säsong så är det Nedved, önsketänkande?
Barcelona Izquierda
2004-01-07 13:56
Det låter kanske hårt, men en mittfältare som tappar boll 3 gånger per match i snitt är inget för Barca.
Barcelona Izquierda
2004-01-03 16:55
PUYOL=hjärta,
Haha, jo det där uttrycket kan ju se roligt ut, men jag tycker att det är lite ologiskt logiskt (ännu ett snyggt uttryck, eller hur?). Hans framtid kommer att bestå mer av minnen av vad han redan uträttat än av nya stordåd. Därför framtiden bakom sig... äh, skit samma :)

Om man nu över huvud taget redan ska diskutera värvningar som inte kommer att göras förrän till sommaren, så tycker jag att Marchena vore nåt att satsa på. Han håller mycket hög klass, är skolad i en klubb med mycket disciplinerad och stark defensiv, har många goda år framför sig och är dessutom spanjor (även om han inte är katalan). Han skulle utan tvekan ta en ordinarie plats och är en spelare vi är i stort behov av.
Bortsett från honom skulle jag gärna vilja ha Juanfran, Emerson och van der Vaart. Plus en striker förstås, men jag inser att det här kalaset blir för dyrt. Dock är det de här positionerna vi måste förstärka förr eller senare.
Barcelona Tompa
2004-01-07 10:08
Farhanio11:
Återigen, Rüstü har gjort några riktigt grova tavlor de två senaste matcherna, visst. Men om jag tolkar dig rätt anser du att det är hans fel att vi torskade mot Santander och det anser jag är både fel och orättvisst mot Rüstü.

Den verkliga orsaken till att vi förlorade var att laget som HELHET spelade fruktansvärt dåligt och visade upp en bedrövlig attitud. Jag vågar slå vad om att Barca förlorat den matchen vilken målvakt vi än haft. Vi har en trupp som utan vidare ska vara kapabel att komma bland de 3-4 bästa men det ser verkligen kärvt ut. Vi har förmodligen ligans sämste tränare och så länge han sitter kvar har jag inga stora förhoppningar.

BORT MED RIJKAARD!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Tompa
2004-01-07 10:08
Farhanio11:
Återigen, Rüstü har gjort några riktigt grova tavlor de två senaste matcherna, visst. Men om jag tolkar dig rätt anser du att det är hans fel att vi torskade mot Santander och det anser jag är både fel och orättvisst mot Rüstü.

Den verkliga orsaken till att vi förlorade var att laget som HELHET spelade fruktansvärt dåligt och visade upp en bedrövlig attitud. Jag vågar slå vad om att Barca förlorat den matchen vilken målvakt vi än haft. Vi har en trupp som utan vidare ska vara kapabel att komma bland de 3-4 bästa men det ser verkligen kärvt ut. Vi har förmodligen ligans sämste tränare och så länge han sitter kvar har jag inga stora förhoppningar.

BORT MED RIJKAARD!!!!!!!!!!!!!!!!!
Villarreal IzoStoichkov
2004-01-07 11:40
Stoichkov som tränare..då skulle man snacka om respekt från spelarna. Om han kunde få sina landslagsmän stå som mur efter ett avslutat träningspas med landslaget(tänk er zlatan pekar på mellberg anders svensson och kim källström och säger ställ er i mur:) eller spelar upp alla sina mål i spelarbussen på väg till sin första match med parma..då måste man vara iskall eller vad? haha
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-03 18:19
valdes: kom igen, emerson kan jag inte säga så mycket om, men xabi alonso och albelda vad e det som gör de bättre än xavi och gerard/motta. förstår du vad jag menar, såna spelare behöver vi inte. det är stjärnor med rutin vi ska ha om vi ska lyckas.
Espanyol janne8
2004-01-03 16:21
Ligger det inte något roligt i att det går så fatalt dåligt för båda de Katalanska klubbarna för tillfället. Ni har en chans att låna en förvisso bra men otrevlig liten holländare och tvingas nog säga nej just pga att han är holländare.

Vi i espanyol springer runt som små horor på transfermarknaden och försöker suga åt oss allt löst som finns till en rimlig peng.

Det roliga är att problemen i båda klubbarna är i stort identiska tycker jag. Felvärvning efter felvärvning har rullat in genom bådas våra dörrar.
(Saviola, Riquelme osv. osv. Vi har Lemmens, Bastia osv.osv.) I ert fall har det bara rört sig om lite större summorän i vårt fall. Lika dålig scouting har det uppenbarligen varit i båda fallen. Vi har nu en tränare som försöker skapa lite ordning i truppen, det känns som ni har en president som försöker skapa ordning i kaoset. Det har för de flesta varit uppenbara grodor och dubbla budskap länge i våra båda föreningar låt oss hoppas att det finns en lösning för...Sanna mina ord kommer det att ta lång tid för oss båda att komma dit vi bör vara.
Real Madrid Ronnie
2004-01-03 18:06
Ser hellre Xabi Alonso i Barca än Emerson.
Espanyol janne8
2004-01-03 16:21
Ligger det inte något roligt i att det går så fatalt dåligt för båda de Katalanska klubbarna för tillfället. Ni har en chans att låna en förvisso bra men otrevlig liten holländare och tvingas nog säga nej just pga att han är holländare.

Vi i espanyol springer runt som små horor på transfermarknaden och försöker suga åt oss allt löst som finns till en rimlig peng.

Det roliga är att problemen i båda klubbarna är i stort identiska tycker jag. Felvärvning efter felvärvning har rullat in genom bådas våra dörrar.
(Saviola, Riquelme osv. osv. Vi har Lemmens, Bastia osv.osv.) I ert fall har det bara rört sig om lite större summorän i vårt fall. Lika dålig scouting har det uppenbarligen varit i båda fallen. Vi har nu en tränare som försöker skapa lite ordning i truppen, det känns som ni har en president som försöker skapa ordning i kaoset. Det har för de flesta varit uppenbara grodor och dubbla budskap länge i våra båda föreningar låt oss hoppas att det finns en lösning för...Sanna mina ord kommer det att ta lång tid för oss båda att komma dit vi bör vara.
Barcelona juanito
2004-01-03 17:19
Izquierda: Jag tycker att Rijkaard mest verkar viljá jävlas med oss som gillar FC Barcelona. Något annan vettig förklaring ser jag inte.

Håller i övrigt helt med om Marchena. Försvinner Ayala kan vi nog glömma honom dock.
Barcelona Ronnie
2004-01-03 18:06
Ser hellre Xabi Alonso i Barca än Emerson.
Barcelona Barca_91
2004-01-03 15:40
Nu tror jag att jag vet hur Barcas backar ska vara,om vi skulle få in Balde,men som jag inte tror vi kommer köpa.
Balde---Puyol---Marques---Reizeger
Real Madrid Ronnie
2004-01-03 15:28
Nej för gudsskull inte Davids, hans tid ör förbi. Skulle vara bra för laget om vi kunde spela riktigt bra mot Racing S imon, så att vi får lite arbetsro och håller publiken nöjda. För publiken är ändå en viktig inkomstkälla för Barca.
Skillnaden mellan holländarna och Poyul är ju helt klart att Poyul skulle ge sitt liv för Barca vilket han visa mot Celta. Utan honom har jag svårt att se oss som ett topplaget inom de närmsta åren.
Van Der Vaart är inte som de andra Holländarena i dagens Barca, han är lärd av Cruyff och känner för Barca vilket han tydligt bevisat i en del utalanden, så jag har verkligen inget emot att köpa honom. Dessutom är han ju en jävligt bra spelare som kan spela både på mitten och i anfallet, ser ju hellre han och Torres/Kluivert på topp än Saviola och Trez.
Hoppas att Laporta och Co värvar en crack (helst en back), Van Der Vaart och en bra spanjor (Reyes, Torres, Jouaqin) Lite optemistiskt kanske men jag hoppas iaf!
Barcelona Barca_91
2004-01-03 15:31
Satt och tittade på "Old Firm"jag såg backen Balde,väldigt bra back!Stor,stark och bra i nickdueller.Jag tror han spelar höger innerback om Barca köpte honom så skulle det vara en sida ingen anfallare skulle komma igenom!

Balde---Puyol---?---?

Med frågetecken menar jag att det kanske kan komma in några nya spelare där men det kan vi nästan glömma!
Forza Barca!
Barcelona Ronnie
2004-01-03 15:28
Nej för gudsskull inte Davids, hans tid ör förbi. Skulle vara bra för laget om vi kunde spela riktigt bra mot Racing S imon, så att vi får lite arbetsro och håller publiken nöjda. För publiken är ändå en viktig inkomstkälla för Barca.
Skillnaden mellan holländarna och Poyul är ju helt klart att Poyul skulle ge sitt liv för Barca vilket han visa mot Celta. Utan honom har jag svårt att se oss som ett topplaget inom de närmsta åren.
Van Der Vaart är inte som de andra Holländarena i dagens Barca, han är lärd av Cruyff och känner för Barca vilket han tydligt bevisat i en del utalanden, så jag har verkligen inget emot att köpa honom. Dessutom är han ju en jävligt bra spelare som kan spela både på mitten och i anfallet, ser ju hellre han och Torres/Kluivert på topp än Saviola och Trez.
Hoppas att Laporta och Co värvar en crack (helst en back), Van Der Vaart och en bra spanjor (Reyes, Torres, Jouaqin) Lite optemistiskt kanske men jag hoppas iaf!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-03 14:30
Håller med Valdes. Inte in med Davids.
Emerson vore ett perfekt koplement till Xavi( om den sistnämnde kan bota sin sjukdom med kantpassningarna(något som för övrigt tydligt syns hos Arteta idag också).
Inga fler holländare tack. Vore bra att få in en mängd spanjorer som Reyes, Torres mfl.
Jag är mycket hoppfull för nästa säsong då vi förhoppningsvis driver ut holländarna. Davids vore ett dåligt val då han direkt kommer ställa sig till skara ointresserade, diviga, rika och underpresterande holländare i truppen. Laget, (Puyol i synnerhet) förtjänar att få duktiga och kämpande spelare i truppen. Van der Vaart är för övrigt ingen holländare i den klassiska bemärkelsen. (han blir utfryst i landslaget av den äldre generationen med davids o Seedorf i spetsen)
Skulle vilja se Emerson (Billig).
Torres(D Y R)
Vaart(billig förhoppningsvis)
och Ayala (om inte ryssen kniper honom)
inom 2 år.

Angående holländarna vs. Puyol
Har ni hört om matchen när Barca förlorade och därmed låg långt ner i tabellen förra året.
På hemresan Satt holländarna och skrattade, och spelade poker om pengar trots bedrövliga insatser.
Puyol satt längst bak och grät hela resan hem.
Detta är ännu ett bevis på att han är den spelare vi måste bygga vårt lag runt och värna om.
Han ändrat mig i det faktum att han blir svikare om han går till Chelsea.
Dock borde Laporta om detta inträffar avrättas.
Puyol kommer dock med största sannolikhet inte flytta. Han vet att han har de största möjligheterna att lyckas i Barca och att han kommer ångra flytten varje dag.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-03 14:30
Håller med Valdes. Inte in med Davids.
Emerson vore ett perfekt koplement till Xavi( om den sistnämnde kan bota sin sjukdom med kantpassningarna(något som för övrigt tydligt syns hos Arteta idag också).
Inga fler holländare tack. Vore bra att få in en mängd spanjorer som Reyes, Torres mfl.
Jag är mycket hoppfull för nästa säsong då vi förhoppningsvis driver ut holländarna. Davids vore ett dåligt val då han direkt kommer ställa sig till skara ointresserade, diviga, rika och underpresterande holländare i truppen. Laget, (Puyol i synnerhet) förtjänar att få duktiga och kämpande spelare i truppen. Van der Vaart är för övrigt ingen holländare i den klassiska bemärkelsen. (han blir utfryst i landslaget av den äldre generationen med davids o Seedorf i spetsen)
Skulle vilja se Emerson (Billig).
Torres(D Y R)
Vaart(billig förhoppningsvis)
och Ayala (om inte ryssen kniper honom)
inom 2 år.

Angående holländarna vs. Puyol
Har ni hört om matchen när Barca förlorade och därmed låg långt ner i tabellen förra året.
På hemresan Satt holländarna och skrattade, och spelade poker om pengar trots bedrövliga insatser.
Puyol satt längst bak och grät hela resan hem.
Detta är ännu ett bevis på att han är den spelare vi måste bygga vårt lag runt och värna om.
Han ändrat mig i det faktum att han blir svikare om han går till Chelsea.
Dock borde Laporta om detta inträffar avrättas.
Puyol kommer dock med största sannolikhet inte flytta. Han vet att han har de största möjligheterna att lyckas i Barca och att han kommer ångra flytten varje dag.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-03 15:19
jag är väl inte den som stavar och skriver bäst men jag uppskattar fotfarande grodor i klass med Izquierdas:
"Han är 31 år gammal, och har framtiden bakom sig."
Vem har framtiden bakom sig?
inget ont, bara lite kul
Annons: