/spanien/barcelona/forum/26186.aspx/spanien/barcelona/forum/26186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-03 14:30
Håller med Valdes. Inte in med Davids.
Emerson vore ett perfekt koplement till Xavi( om den sistnämnde kan bota sin sjukdom med kantpassningarna(något som för övrigt tydligt syns hos Arteta idag också).
Inga fler holländare tack. Vore bra att få in en mängd spanjorer som Reyes, Torres mfl.
Jag är mycket hoppfull för nästa säsong då vi förhoppningsvis driver ut holländarna. Davids vore ett dåligt val då han direkt kommer ställa sig till skara ointresserade, diviga, rika och underpresterande holländare i truppen. Laget, (Puyol i synnerhet) förtjänar att få duktiga och kämpande spelare i truppen. Van der Vaart är för övrigt ingen holländare i den klassiska bemärkelsen. (han blir utfryst i landslaget av den äldre generationen med davids o Seedorf i spetsen)
Skulle vilja se Emerson (Billig).
Torres(D Y R)
Vaart(billig förhoppningsvis)
och Ayala (om inte ryssen kniper honom)
inom 2 år.

Angående holländarna vs. Puyol
Har ni hört om matchen när Barca förlorade och därmed låg långt ner i tabellen förra året.
På hemresan Satt holländarna och skrattade, och spelade poker om pengar trots bedrövliga insatser.
Puyol satt längst bak och grät hela resan hem.
Detta är ännu ett bevis på att han är den spelare vi måste bygga vårt lag runt och värna om.
Han ändrat mig i det faktum att han blir svikare om han går till Chelsea.
Dock borde Laporta om detta inträffar avrättas.
Puyol kommer dock med största sannolikhet inte flytta. Han vet att han har de största möjligheterna att lyckas i Barca och att han kommer ångra flytten varje dag.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-03 14:30
Håller med Valdes. Inte in med Davids.
Emerson vore ett perfekt koplement till Xavi( om den sistnämnde kan bota sin sjukdom med kantpassningarna(något som för övrigt tydligt syns hos Arteta idag också).
Inga fler holländare tack. Vore bra att få in en mängd spanjorer som Reyes, Torres mfl.
Jag är mycket hoppfull för nästa säsong då vi förhoppningsvis driver ut holländarna. Davids vore ett dåligt val då han direkt kommer ställa sig till skara ointresserade, diviga, rika och underpresterande holländare i truppen. Laget, (Puyol i synnerhet) förtjänar att få duktiga och kämpande spelare i truppen. Van der Vaart är för övrigt ingen holländare i den klassiska bemärkelsen. (han blir utfryst i landslaget av den äldre generationen med davids o Seedorf i spetsen)
Skulle vilja se Emerson (Billig).
Torres(D Y R)
Vaart(billig förhoppningsvis)
och Ayala (om inte ryssen kniper honom)
inom 2 år.

Angående holländarna vs. Puyol
Har ni hört om matchen när Barca förlorade och därmed låg långt ner i tabellen förra året.
På hemresan Satt holländarna och skrattade, och spelade poker om pengar trots bedrövliga insatser.
Puyol satt längst bak och grät hela resan hem.
Detta är ännu ett bevis på att han är den spelare vi måste bygga vårt lag runt och värna om.
Han ändrat mig i det faktum att han blir svikare om han går till Chelsea.
Dock borde Laporta om detta inträffar avrättas.
Puyol kommer dock med största sannolikhet inte flytta. Han vet att han har de största möjligheterna att lyckas i Barca och att han kommer ångra flytten varje dag.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-03 15:19
jag är väl inte den som stavar och skriver bäst men jag uppskattar fotfarande grodor i klass med Izquierdas:
"Han är 31 år gammal, och har framtiden bakom sig."
Vem har framtiden bakom sig?
inget ont, bara lite kul
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-03 15:19
jag är väl inte den som stavar och skriver bäst men jag uppskattar fotfarande grodor i klass med Izquierdas:
"Han är 31 år gammal, och har framtiden bakom sig."
Vem har framtiden bakom sig?
inget ont, bara lite kul
Real Madrid Dani
2004-01-07 14:07
Izquierda!
Vad betyder citatet?? Spanska är inte min grej =)
"Laporta visitó por sorpresa el entrenamiento para mostrar públicamente su confianza en Frank Rijkaard".
Barcelona juanito
2004-01-04 21:02
Dom enda som förtjänar beröm är Puyol och Iniesta. Ronaldinho, Sergio Garcia, ZZZavi, Marquez, Rustu, dvs dom man åtminstone hoppades skulle göra en bra match spelade uselt. Att holländarna och Luis Enrique gjorde en plattmatch var väl knappast oväntat.

Nu ska undvika att läsa Sport, El Mundo Deportivo eller Marca på ett tag så man slipper bli påmind om eländet.
Barcelona Dani
2004-01-07 14:07
Izquierda!
Vad betyder citatet?? Spanska är inte min grej =)
"Laporta visitó por sorpresa el entrenamiento para mostrar públicamente su confianza en Frank Rijkaard".
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-07 11:39
Håller med dig Andresa Barca behöver en erfaren tränare därför sa jag att vi behöver en tränare som Bianchi och att Stoichkov som hans assisten. Jag hade Stroichkov som ett alternativ. PÅ min önskelista av tränarena så hade jag honom på 6:e plats. Han skulle även komma på åttonde plats om jag inte hade glömt bort Hiddink och Koeman.
Barcelona Andreas
2004-01-07 10:11
Mr. Barcelona//

"Ett lag som Barca behöver en erfaren tränare". Just det, därför behöver Barça INTE Stoichkov som har mindre rutin än Rijkaard.
Barcelona Barca_91
2004-01-04 19:55
Barca spelar mycket bra i första halvlek fast tappade lite bara lite i slutet men Barca har endå kontroll över matchen.Dom spelar som jag tycker har spelat mycket bra är:Ronnie,Sergio Garcia,Van Bronchorst,och resten har också spelat bra.Van Bronchorst påminner lite om Carlos,han är med i anfallen långt uppe på vänstra kanten och lägger bra inlägg,men det kommer för några Barca spelare.Sergio Garcia och Iniesta hade ett mycket bra samarbete.Om vi kunde slänga in Saviola med Sergio kanske det skulle bli några mål,men jag tror Barca vinner.
Forza Barca!
Barcelona Andreas
2004-01-07 10:11
Mr. Barcelona//

"Ett lag som Barca behöver en erfaren tränare". Just det, därför behöver Barça INTE Stoichkov som har mindre rutin än Rijkaard.
Barcelona Barca_91
2004-01-07 17:49
Der Afro:
Matchen är imorgon.
Barcelona Izquierda
2004-01-07 06:12
Från sport.es:
"Laporta visitó por sorpresa el entrenamiento para mostrar públicamente su confianza en Frank Rijkaard"

Suck. Nu tror han att han visar karaktär. Men det är ju precis det han inte gör.
Barcelona Farhanio11
2004-01-07 02:32
KASTA RUSTU FAN......hans tid e över...han va bra o VM slut.....han har förstört 2 matcher i la liga...d borde räcka helvete
Barcelona Johan Cruyff
2004-01-03 13:18
Barca_for_life; Jag var ironisk, varför ta bort Saviola och köpa någon annan om vi ska försöka vara långsiktiga. Dessutom dom som följer Juve någolunda vet att Trez inte gjort någon glad på väldigt länge..............
Barcelona Patrik
2004-01-09 23:05
Barcelona behöver en vinnarskalle! Det är alldeles för dålig inställning, annars förlorar man inte mot levante.
Barcelona marcus_keta
2004-01-07 01:24
håller med gabbe..... ett lag... inte mer... sen kan man ju alltid tycka om någon spelare eller gilla sin stads lag(MFF, göteborg).. men när de väl gäller.. så gäller barca
Barcelona Xavi
2004-01-03 13:03
Han har dessutom italienskt eu-pass
Barcelona Patrik
2004-01-09 23:05
Barcelona behöver en vinnarskalle! Det är alldeles för dålig inställning, annars förlorar man inte mot levante.
Barcelona Birdman_09
2004-01-07 01:11
Jag förstår att Laporta inte sparkar Rijkaard för att han vill få lite kontinuitet i laget. Men när jag såg Barca få stryk mot Santander ganska enkelt. Att se hans reaktion vid bänken (ingen) gör att jag nog måste ge mig mig för den skaran som vill få bort honom. Och det nu!!
Barcelona Tompa
2004-01-10 10:49
Alx:
Om Davids får 2 milj. euro för resten av säsongen oc Barca och Juve delar lika på kostnaden så klagar jag inte vad gäller den biten. Men alla ni som vill ha bort Rijkaard (vilket inkluderar mig själv så klart) har ni inte tänkt på att sannolikheten att Laporta fotar Rijkaard förmodligen minskar avsevärt efter detta? Att Rijkaard fick sin "drömspelare" kan inte jag tolka på annat sätt än att Laporta har orubbat förtroende för honom. Suck...

Barcelona BARCA BLOD
2004-01-07 00:18
angående tränare vill jag säga att någontig måste göras, tror faktist att d skulle gå bättre om man lätt spelarna själva bestämma eller laporta själv tog hand om det..
mina kandidater är.

1- mircea lucescu, mycket bra o skickli tränare, ex. han vann allt som går att vinna med galatasaray bland annat super cupen. nu tränar han besiktas och vann ligan första året villket de inte gjort på 15-20 år utan en enda förlust, i år går d minst lika bra leder ligan och e vidare till uefa cupen trotts svåra gruppen trotts spela material. lucesco är en mycket lugn person han jobbar mycket mentalt med sina spelare och vet exakt vad en spelare behöver träna på o villken position han ska spela. han har inga stjärnór i laget och har fått mycket beröm av uefa.
han har tränat spelare som chivu o muttu så enklare att få de.
-
2-nevio scala, en mycket skicklig tränare som har tränat många italienska lag, ofensiv o lugn mm.

Barcelona Tompa
2004-01-10 10:49
Alx:
Om Davids får 2 milj. euro för resten av säsongen oc Barca och Juve delar lika på kostnaden så klagar jag inte vad gäller den biten. Men alla ni som vill ha bort Rijkaard (vilket inkluderar mig själv så klart) har ni inte tänkt på att sannolikheten att Laporta fotar Rijkaard förmodligen minskar avsevärt efter detta? Att Rijkaard fick sin "drömspelare" kan inte jag tolka på annat sätt än att Laporta har orubbat förtroende för honom. Suck...

Spanien neo
2003-12-06 21:21
Hoppas publiken sköter sig =) lycka till i kväll!! hoppas det blir bra fotboll :-)
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-09 19:28
en fråga bara? ingår du i redaktionen Izquierda?
du verkar vara kunnig?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-09 19:28
en fråga bara? ingår du i redaktionen Izquierda?
du verkar vara kunnig?
Barcelona Barca Joe
2003-12-06 23:36
Sparka Rijkaard bör nog övervägas. Det gick bättre med Rexach. Saviola från start i nästa match eller så kan Rijkaard avgå. Hemskt att Real Madrid tom har domarna med sig på Camp Nou. Filmarna från Madrid verkar domaren tycka om.
Barcelona Barca Lover
2003-12-06 19:31
fan va spänd jag är det är inte mycket kvar tills matchen börjar som jag tycker säsogens match utan en minsta tvekan
Barcelona Gabriel
2004-01-03 12:05
Maldini

Alla har vi våra egna åsikter. Men här inne lär du inte få ut mycket av dom, det vill säga om det inte talar för Barca.

Ps. Maldini är historisk, men Puyol kommer att bli större! ;-)

Håller med Juanito om Davids. Det vore eprfekt om han kunde komma som utlånad. Det enda som barca behöver göra är att betala halva hans lön. Fast Rijkaard måste isånnafall prata allvar med Davids och hans temprament för i Spanien tål domarna inte ens att man kollar på dom.
Espanyol janne8
2004-01-03 12:09
Visst är det väl så att Davids med sin aggresivitet kan tillföra ert mittfält en hel massa. Xavi gillar jag och tycker han blivit bättre under en tid men Cocu? Han är inte precis den aggresivaste mittfältare jag sett.

Har man en spelstil som Barca känns det som att man behöver erövra boll snabbt när man tappar den inte hålla på och ge upp trettio meter innan man börja pressa. Men vissst är det roligt med en holländare till.

Annons: