/spanien/barcelona/forum/26185.aspx/spanien/barcelona/forum/26185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Savve
2003-12-08 17:50
Rustu har ju ett kontrakt och kan väl inte bara lämna klubben som han vill??? Så snart vi får en riktig manager är jag övertygad att han kommer få stå, så jag hoppas inte han försvinner om han nu kan göra det.
Barcelona Andreas
2003-12-09 16:23
Dessutom så vägrar ju Rijkaard även att spela Rüstü i mål. Hade han fått stå skulle Barcelonas defensiv blivit bra mycket säkrare.
Barcelona Savve
2003-12-08 17:50
Rustu har ju ett kontrakt och kan väl inte bara lämna klubben som han vill??? Så snart vi får en riktig manager är jag övertygad att han kommer få stå, så jag hoppas inte han försvinner om han nu kan göra det.
Barcelona Puyol
2003-12-09 14:20
känner ni till någon hemsida där man kan se barcas mål..( en gratis hemsida)
Barcelona Puyol
Barcelona Birdman_09
2004-01-12 00:44
Sluta jämföra Davids med Motta. Davids är en gammal holländare. Men han ger nästan alltid 100% och vinner mycket boll. Motta har rent ut sagt varit usel i vissa matcher han spelat. Så Davids tillför. Cocu däremot. Jag hör hans namn i snitt 3 ggr per match. Och han ska vara mittfältare i ett spelande lag.
Barcelona Puyol
Barcelona Tompa
2003-12-08 18:20
Det finns inte någon som möjligtvis vet hur mycket det skulle kosta Barca att kicka Rijkaard? Han håller inte måttet och den totala ignoransen mot en av världens bästa målvakter är skrämmande.
Barcelona Tompa
2003-12-08 18:20
Det finns inte någon som möjligtvis vet hur mycket det skulle kosta Barca att kicka Rijkaard? Han håller inte måttet och den totala ignoransen mot en av världens bästa målvakter är skrämmande.
Kluivert#9
2003-12-09 12:50
Gottwald: håller med dig till 100%! så här ser min laguppställning ut:

Rustu
Gabri Puyol Marques V. Bronckhorst
Xavi
Quaresma Gerard Ronaldinho
Saviola Kluivert

Vad säger ni om den uppställningen??
Barcelona Izquierda
2003-12-09 17:22
Alx

Ja det uttalandet skulle kunna komma från Stoitchkov. Fast jag tycker att jag känner igen det någon annanstans ifrån. Var det inte en annan spelare som sa EXAKT så? Figo har jag för mig att han hette.
Barcelona Tompa
2004-01-06 17:28
Forts. från förra inlägget:
I övrigt håller jag med dig om det mesta. Rijkaards version av 4-2-3-1 fungerar inte som det är tänkt. I praktiken är det nästan 4-5-1 eller 4-4-1-1. På tok för defensivt och som många påpekar verkar Rijkaard inte ens veta hur han vill ha det med sina ständiga ändringar i startelvan. Hur ska laget överhuvudtaget bli samspelt? Det är uppenbart att Rijkaard väljer fegspel därför att han är så förbaskat osäker själv! Och en sådan tränare kan vi bara inte ha. Kan inte Laporta o CO inse det begår de tjänstefel, punkt slut!

Vad gäller nyförvärv och försäljningar krävs en hel del för att Barca ska bli bäst igen. Som jag ser det är vi i akut behov av en riktig striker. Kluivert har gjort sitt, hans usla form beror inte enbart på Rijkaard. Har f.ö aldrig varit särskilt imponerad av honom som MÅLGÖRARE. Tänk om Ronnie hade haft en riktig straffområdesspelare (typ Sjevsjenko, Vieri, Trezeguet) istället för Kluivert att skicka upp bollarna på. Då hade vi i alla fall gjort fler mål än vad som är fallet nu...

Sen behöver givetvis försvaret förstärkas med om Barca ska utmana om ligatiteln. Om Puyol ska spela på sin naturliga position (d v s högerback) krävs två nya mittbackar och helst en vänsterback med (t.ex Juan Fran).

Nu går det givetvis inte att fixa allt detta nu när transferfönstret har öppnat igen. Vad Barca behöver mest av allt JUST NU är en ny tränare. Det är faktiskt ännu mer akut än behovet av en anfallare. Spelarmaterialet är i grund och botten så pass bra att man utan vidare ska vara bland de 3-4 bästa lagen i ligan.

Till sommaren måste emellertid ett gäng spelare försvinna, .ex Luis Enrique, Reiziger, Rochemback, Gerard, Cocu, Kluivert, Overmars, Van Bronckhorst...
Barcelona Tompa
2004-01-06 17:28
Forts. från förra inlägget:
I övrigt håller jag med dig om det mesta. Rijkaards version av 4-2-3-1 fungerar inte som det är tänkt. I praktiken är det nästan 4-5-1 eller 4-4-1-1. På tok för defensivt och som många påpekar verkar Rijkaard inte ens veta hur han vill ha det med sina ständiga ändringar i startelvan. Hur ska laget överhuvudtaget bli samspelt? Det är uppenbart att Rijkaard väljer fegspel därför att han är så förbaskat osäker själv! Och en sådan tränare kan vi bara inte ha. Kan inte Laporta o CO inse det begår de tjänstefel, punkt slut!

Vad gäller nyförvärv och försäljningar krävs en hel del för att Barca ska bli bäst igen. Som jag ser det är vi i akut behov av en riktig striker. Kluivert har gjort sitt, hans usla form beror inte enbart på Rijkaard. Har f.ö aldrig varit särskilt imponerad av honom som MÅLGÖRARE. Tänk om Ronnie hade haft en riktig straffområdesspelare (typ Sjevsjenko, Vieri, Trezeguet) istället för Kluivert att skicka upp bollarna på. Då hade vi i alla fall gjort fler mål än vad som är fallet nu...

Sen behöver givetvis försvaret förstärkas med om Barca ska utmana om ligatiteln. Om Puyol ska spela på sin naturliga position (d v s högerback) krävs två nya mittbackar och helst en vänsterback med (t.ex Juan Fran).

Nu går det givetvis inte att fixa allt detta nu när transferfönstret har öppnat igen. Vad Barca behöver mest av allt JUST NU är en ny tränare. Det är faktiskt ännu mer akut än behovet av en anfallare. Spelarmaterialet är i grund och botten så pass bra att man utan vidare ska vara bland de 3-4 bästa lagen i ligan.

Till sommaren måste emellertid ett gäng spelare försvinna, .ex Luis Enrique, Reiziger, Rochemback, Gerard, Cocu, Kluivert, Overmars, Van Bronckhorst...
Barcelona marcus_keta
2004-01-12 22:43
PUYOL=Hjärta

hehe aaa men med två backar:P Lite VÄL:P
Real Madrid Dani
2004-01-12 21:16
Viktor Munoz: Precis Cocu är inte den spelare som utmärker sig med perfekta dribblingar, många mål o.s.v. utan jobbar i det tysta. Jag tycker att han varit bra under alla år i Barca, utom denna säsong. Han har inte varit speciellt övertygande (nog mycket beroende på laget i övrigt, dock). Jag tycker dock att Motta - som han spelade förra säsongen - är ett bättre alternativ, med tanke på utvecklingskapacitet...
Som vänsterback har jag då svårt att se någon plats för Cocu, jag föredrar Oscar Lopez och framförallt Fernando Navarro på den positionen. Men efter en säsong med van Bronckhorst kan det inte bli sämre iaf...

Henke till Barca? Jag säger bara NEJ!!!
Istället för Davids borde en mittback värvats, förvaret övertygade inte igår, trots allt (tack Cocu för brytningen...).

Detta blev långt, men det får ni tåla =))
Barcelona Bopi
2003-12-09 12:53
Kluivert#9::: MYCKET bra...
Barcelona Hossi
2004-01-13 10:08
Är det sant att henrik larsson har skrivit på för vårt älskade barca
Barcelona Dani
2004-01-12 21:16
Viktor Munoz: Precis Cocu är inte den spelare som utmärker sig med perfekta dribblingar, många mål o.s.v. utan jobbar i det tysta. Jag tycker att han varit bra under alla år i Barca, utom denna säsong. Han har inte varit speciellt övertygande (nog mycket beroende på laget i övrigt, dock). Jag tycker dock att Motta - som han spelade förra säsongen - är ett bättre alternativ, med tanke på utvecklingskapacitet...
Som vänsterback har jag då svårt att se någon plats för Cocu, jag föredrar Oscar Lopez och framförallt Fernando Navarro på den positionen. Men efter en säsong med van Bronckhorst kan det inte bli sämre iaf...

Henke till Barca? Jag säger bara NEJ!!!
Istället för Davids borde en mittback värvats, förvaret övertygade inte igår, trots allt (tack Cocu för brytningen...).

Detta blev långt, men det får ni tåla =))
Barcelona Bagarn
2004-01-13 13:58
Ronnie:
Copa del Rey? Barca tar emot Levante hemma på Camp Nou imorgon.
Barcelona Gottwald
2003-12-09 13:23
Kluivert#9: Precis så jag vill se start 11:an också=)
Med navarro....
Barcelona Bagarn
2004-01-13 13:58
Ronnie:
Copa del Rey? Barca tar emot Levante hemma på Camp Nou imorgon.
Kluivert#9
2003-12-09 13:07
Sen vill jag testa Navarro på vänsterbacken istället för V.Bronckhorst...
Barcelona Barca_91
2004-01-12 19:18
ashkan:
Jag tror inte att det var 94000 på läktarna igår det var runt 55000.
Förresten är det nån som är SÄKER på att tv4+ visar Barca-Bilbao på lördag?isåfall skulle det vara riktigt kul:D
Barcelona Barca_91
2004-01-12 21:54
Jag är 99,9% säker på att Davids har fått klartecken att spela efter läkarundersökningen idag.Han kommer vara med imorgon på träningen.
Barcelona arago
2003-12-02 13:46
nån som vet hur mycket camp nou tar? Den tog väl 110 000 förut men nu har de väl byggt in den?

Barcelona Gustaf
2004-01-12 21:30
Jag håller helt och hållet med om att Cocu förtjänar ett värdigt avsked för alla år han har tjänstgjort i Blaugrana men jag hoppas att detta blir hans sista år i Barcelona.

Jag ser Davids som en bättre spelare och dessutom mer allsidig och Motta har sina bästa år framför sig och han har visat att han har talang. Dessutom får vi inte glömma Rochemback som är utlånad till Sporting, dessvärre är han ickke EU-medlem och det är väldigt tveksamt om han har någon framtid i Barcelona.
Real Madrid Ike
2004-01-12 18:45
Valdes
reizger puyol marquez O.lopez
Xavie Davids
Quaresma iniesta ronaldinho
saviola
Barcelona Petts_n
2005-06-09 12:20
Varför tjafsa alla kan ha sin egen åsikt eller hur kasta inte skit på varandra alla har sina egna favoriter och så så kom inte in på barcas forum och snacka massa skit disskutera fotboll istället....

dinho bättre än maradonna
Barcelona JAG
2004-01-12 14:50
Jag skulle inte vilja se Henrik Larsson i Barça och jag har svårt att se varför han skulle komma!? Det är ingen hemlighet av att Barça tänker ta in en klassanfallare till klubben till sommaren. Det verkar också som att klubben har visat att man tänker satsa på Sergio Garcia i fortsättningen,(inte låna ut honom som det var tänkt innan) och troligtvis behålla Saviola speciellt om han skulle få sitt EU-pass. Dels har man andra positioner att förstärka. Därför har jag svårt att se att ledningen skulle ta in en anfallare till som har sett sina bästa dagar. Jag tror inte på det..

Trezeguet vägrar skriva ett nytt kontrakt med Juventus iom att Juve inte vill ge honom den lön han begär. Förhoppningsvis försvinner också Kluivert till sommaren och vi får se Trez "ta över" hans lön för att det just den lön Trez vill ha.

Det är långt kvar till sommaren och mycket kan hända. EM - slutspelet i Portugal kan också ha en stor roll på nästa värvningar.
Barcelona Tomat
2004-01-12 21:28
Tjena! Kan inte redaktionen sätta ihop ett drömlag av alla tiders Barca-spelare som Milan gjorde?? Vore riktigt skoj.
Annons: