/spanien/barcelona/forum/26184.aspx/spanien/barcelona/forum/26184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-01-12 00:52
Birdman_09 - Cocu tillför nog balans. Antagligen. Brytningen var väl i alla fall snygg? :)
Barcelona Barca_for_life
2004-01-12 07:19
håller med IZQUIRDA helt rätt!!!

Barcelona Valdés
2004-01-11 23:57
Izquierda; vad det gäller S. Garcia;s frisyr så går det rykten här på forumet om att Du har en likadan fast med långt hår över öronen, stämmer det?
Barcelona ashkan
2004-01-12 01:05
Underbart med vinst och vilket publikstöd..
94 000 enligt AS.com. Är mycket bra med tanke på Barças spel de senaste matcherna.

Barcelona marcus_keta
2004-01-11 22:46
barcablod... även mittbackarna spelade mycket bra.. jag e inte säker på att vi behöver en till... även om de inte var svårt för dom... marques visade klass idag o verkligen posetiv... men du har rätt.. mittfältet funkade!
Barcelona marcus_keta
2004-01-11 22:39
mina betyg:

valdes- 4/5 inte mycket att göra.. men de han hade var han 100% på....

vanB- 3/5.. den här o real M matchen e hans bästa... formtopp och de bästa han kan prestera!

marques- 4/5
underbart spel av han.. vill ge han 5 men:/ minst lika bra som puyol

puyol..4,5/5 som vanligt underbar

riziger.. 3.5/5 tyckte han var bra.. presterade väl

iniesta.. 4/5 visade att han kommer bli en av dom stora... han e redan en mycket bra spelare.. mer än talang.. fin frispelning till xavi..

ronaldinho 5/5.. hellt underbar... spelade på kanten och gjorde det han e bäst på.. dribblade.. ser gärna iniesta i mitten igen och ronnie där ute

luis garcia...4/5 hehe spelade väldigt bra.. fast väl in i det sista höll han inte... borde bli bättre i ssta stunden

Xavi...4./5 missade friläge... men han var väldigt bra tycker jag..ofta rätt pos..

cocu...3.5/5... räddade ett mål.. men visade inte säg alls mycket..

saviola... 3/5.. borde prestera mer... mål.. men de räcker inte tycker jag

inhopp: sergio garcia. 4/5.. pigg, vågade, visade mer äön saviola och tyckte han visade att han kan göra upp med saviola...

quaresma:(för lite inne)(för lite inne) pigg, dribblar mycket som vanligt men inte så mycket tid...

gerard.. visade vanlig prestation...(för lite inne)
Barcelona Gottwald
2003-12-09 19:36
oskar: Barça håller redan på att bygga om laget från grunden. det e ju därför som patrik andersson inte spelar, fast han dominerar på tränningarna. Barca har ett av dom yngsta lagen i europa just nu.. e inte det tillräckliga bevis på att dom håller på att bygga om laget helt???

Barcelona Barca_for_life
2004-01-03 16:54
imorn är det bara 3poäng som gäller ska ronnie va med
Barcelona Barca_91
2004-01-05 02:34
Cengis:
Hardu sett matcherna eller??
Om du har gjort det har du inte tittat noga Rustu gjorde fyra(!)tabbar
1. Målet jag hade tagit den.
2. Andra målet vad håller han på springer omkring som en idiot.
3.Springer ut och försöker fånga den men tappar och det var nära att Racing gjorde mål
4.Plockar bollen precis på målinjen.
Han gör mer tabbar på en match en vad en annan målvakt gör på en säsong!och vad menar du med:"dett var den fulla svenskens fell att han släppte returen rustu,,,,,"skriv normalt man fattar ingenting!
Forza Barca!
Barcelona Patrik
2004-01-05 02:09
Fyfan

För det första, Valdes i målet tack. För det andra, köp Vieri.

Jag är inte så säker på, som vissa på forumet verkar vara, att Barcelona kan handplocka spelare som Joaqin, Xabi alonso, Luque längre. Inse att det bara är Real som kan det. Förövrigt vill de (real) inte ens ha dem för att de håller för låg klass. Vart är vi på väg!? Skandal.
Barcelona Patrik
2004-01-05 02:09
Fyfan

För det första, Valdes i målet tack. För det andra, köp Vieri.

Jag är inte så säker på, som vissa på forumet verkar vara, att Barcelona kan handplocka spelare som Joaqin, Xabi alonso, Luque längre. Inse att det bara är Real som kan det. Förövrigt vill de (real) inte ens ha dem för att de håller för låg klass. Vart är vi på väg!? Skandal.
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-10 19:47
juan roman riquelme: vad snackar du om, jag säger inte att barac ska köpa alla de, de var bara några alternativ spelare, sen är det helt sjukt att du försöker gemföra klubbarna chealse är inte ens i närhet av barcelona...
Barcelona Juan Román Riquelme
2003-12-09 21:39
Gustaf;

Rikjard var tränare för det hollänska landslaget. Om inte det är stort så vet jag inte...
Barcelona Izquierda
2004-01-05 03:03
En reflektion till.
Inte nog med att Rijkaard inte vet hur han vill ha startelvan (ändrar mellan varje match), han verkar dessutom inte ha någon som helst reservplan om laget skulle köra fast (vilket vi gör på tok för ofta).
När Barca hamnar i underläge (som vi gjorde idag), så förväntar jag mig att tränaren har en alternativ spelmodell att gå över till. Alltså att han vet precis vilka byten som ska göras, och vilket spelsystem han ska ändra till. Detta ska givetvis vara ett system man övat in på träning. Idag var det uppenbart att Rijkaard inte har nån beredskapsplan.
* Han gick över till trebackslinje där en av backarna var van Bronckshit som egentligen är mittfältare och inte alls håller för en trebackslinje (fast han hade några bra ruscher längs sin kant idag).
* Han vägrade öka antalet anfallare, utan fortsatte med en ensam trots att vi låg under.
* Han lät planens minste spelare (Saviola) få chansen först i ett läge då våra motståndare backade hem och vi hade behövt en stark huvudspelare i straffområdet.
* Han flyttade inte in Enrique och Cocu i straffområdet på slutet, trots att det regnade inlägg.
* Han ändrar till en mycket märkligt och svårdefinierad formation, med ett system som spelarna uppenbarligen inte hade fått nöta in. Det såg totalförvirrat ut, och ingen verkade veta hur de skulle springa.

Att vi saknade offensiva krafter som Kluivert och Overmars räcker inte som förklaring. Vi ska väl inte behöva göra bort oss och bli förnedrade för det?

Sparka Rijkaard!
Barcelona Barca_for_life
2004-01-05 08:35
WEEDMAN:

Vad säger du vadå sälja Quarsma han har vart bra alla matcher för utom igår för han fick för lite tid liksom saviola asså min kompis han har titta på alla barcas matcher o han säger själv QUERSMA är bättre än cristiano ronaldo.

för det andra till er andra barca fans vi ska ta till baka RIQUELME kolla vilken friskpark han gjorde igår o jag har sett han flera matcher han e skit bra BARCA HAR INTE SÅLT HAN ELLER???
Barcelona Izquierda
2004-01-05 02:49
Dani,
Jag börjar med att tacka och bocka för de snälla orden. När det gäller de individuella spelarprestationerna, så håller jag i stort sett med dig om varenda en.
Det vi bevittnade idag var ett lag i total kris. Det är uppenbart att det inte finns någon harmoni i laget. Barca uppträdde förvirrat och helt utan självförtroende. Passningsspelet var nervöst och med hög felprocent, ingen vågade avsluta, ingen vågade ta tag i spelet och spelarna stod och tittade (med några få undantag) i stället för att springa till sig ytor.
Visst, vi kan skylla på att domaren missade två hands, och vi kan tjata om Rüstüs tavlor, men det är sekundärt. Det primära just nu är att vi helt saknar spelidé, och att tränaren inte har spelarnas förtroende. Ledsen Rijkaard, men nu har vi kommit till vägs ände. Det finns ingen anledning att försvara honom längre - han måste bort! Det kan tyckas som en enkel lösning, men jag tror att det är absolut nödvändigt med ett tränarbyte nu. Vi är i K-R-I-S.
De supporters till andra klubbar som kommer in här och skriver saker som att "ni är inte bättre än så här" bör ignoreras. Barca är MYCKET bättre än så här. Den trupp vi har idag ska räcka till CL-plats, men hittills har truppen disponerats på ett uselt sätt. Idag försökte Rijkaard få fram ytterbackarna och dra in yttermittarna. När detta inte ledde någon vart ändrade han till en märklig 3-6-1-uppställning som var rena katastrofen. Sämre försvarsspel än det Barca presterade i andra halvlek var det länge sen jag såg.
Det finns inga ursäkter! Den här insatsen var fullständigt katastrofal, och nu måste Laporta agera, innan vi trillar riktigt obehagligt långt ner i tabellen.
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-05 23:42
va fan e det här, vem tror ni att ni e i redaktionen helt utan förklaring tar ni bort inlägg!!! shit törtt på er lika mycke som jag e på reijkard. förbanad man blir
Barcelona Barca_for_life
2004-01-05 10:50
Valencia

kolla om det var Frey bartehz Isaksson så skulle de inte gjort den där tabben han gjorde mot celta o mot racing igår oki
Barcelona Izquierda
2004-01-05 11:36
Barçolog,
Han börjar bli desperat nu. Han har inte haft kapacitet att ändra på nåt hittills under den här bedrövliga säsongen, så varför skulle han ha fått den kapaciteten nu helt plötsligt?
Barcelona SportingC
2004-01-05 12:36
Weedman har du nånsin sett spela i SportingL någongång? måste säga att det är en helt annan spelare som spelar i Barca! han var helt enkelt kung i SportingL!!!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-05 05:31
att quaresma har imponerat på folk här kan jag inte fatta, ok han har bra teknik men oftast driblar han av sig själv och hans inlägg är under all kritik, att han e ung säger inte så mycket glömm inte saviolas första fina säsong då han gjorde hela 16 mål i ligan. desutom har han (quaresma) fått spela för mycket i ett lag som barca, han e kaxi o ung, därför gör han som han vill på plan, killen lever egen fantasi värld, han har inte varit bra en enda match hitils nångång har han glimtra till min mycket kvar. nånting måste göras d finns gooot om tränare:
Barcelona Xavi
2003-12-11 16:46
Ett lån av Hasselbaink skulle jag inte ha något emot Juventus Zalaeta då?
Spanien mehdi
2004-01-05 01:58
Asså ni e ta fan i mig SKANDAL asså!!!..Hur kan barcelona som var ett topplag för några år sedan tappat så mkt!..Jag e ledsen å säga det men ni är inget topplag längre, när man hörde barcelona för några år sedan så va de första som poppade ut ur hjärnan va fint spel, en touch, passningspel av yttersta klass men nu så vet jag inte vad man ska tänka på..Å spelare som puyol å ronaldinho tycker jag synd om,de e världs spelare men som spelar i erat lag dom förtjänar som mkt bättre..Aaa fotboll kan vara grymt men helt ärligt så tror jag inte ni kommer komma upp till den standarden som ni hade under 90-talet inse ni var ett storlag det e slut nu tråkigt för alla fotbollsälskare för barca var verkligen ett lag man ville kolla på...
Barcelona JAG
2004-01-05 01:51
Med tanke på vilken på vilket klockslag jag skrev mitt tidigare inlägg kunde jag lika gärna "dratt" en starttretton eller startfjorton. Men det är inte det som är grejjen, det var ingen allvar i den startelvan egentligen. Vad jag ville få fram är att alla dessa talanger, våra egna Barça produkter gör ett minst lika bra jobb som vilken annan holländare i klubben. Och man såg det direkt ikväll speciellt i första halvlek..! Vad hade Overmars och Kluivert bidragit med som Iniesta och Sergio Garcia inte hade? Vad visade Van Bronkshitis som O. Lopez inte har? Är SÅ trött på favorisering av spelare.

Var matchen ett skämt idag? Mestadels påminde det om superettan här med ingen fantasi och med överhuvud taget inga spelideér alls! För att nämna bland några så saknar spelarna vinnarmentalitet. Detta var verkligen droppen. Rijkaard måste omedelbart avgå!
Real Sociedad cengis
2004-01-05 02:21
weedman på rustu känarman nått men inte på dig att du sitter ock garvar din 0000a

Rustu är kungen
dett kan hända mistag att han släpper in måll, ska ni sata på han bara för att han släpper in några måll, men anars är han väll bra.
+ dett var den fulla svenskens fell att han släppte returen rustu,,,,,

Rustu ska vara kvar men patrik andersson ska väckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk så klart
Kluivert#9
2003-12-10 15:39
För övrigt: Puyol, Gerard, Motta och Cocu är skadade. Puyol är avstängd mot mötet på lördag, men vi får hoppas att de andra kan återhämta sig snart...
Barcelona Tompa
2004-01-11 21:21
Helt klart ett stort steg i rätt riktning och äntligen gör vi lite mål igen!Man ska kanske inte tala om att krisen är slut efter en seger men det var en helt annan spelgjädje än på länge. Är mycket imponerad av Iniestas insats, hoppas han får fler chanser från start. Det är han verkligen värd. Ronnie var underbar men det vet man ju sen tidigare hur bra han är när han är på spelhumör.

Äntligen känner jag optimism igen!
Barcelona Rivald0
2003-12-11 17:01
Kluivert#9..det är Ronaldinhos spelstil och han är våran sörstaoch bästa stjärna i laget..och så länge han får spela sitt spel så kommer allt gå vägen..kolla bara på VM 2002..
Barcelona Tompa
2004-01-11 21:21
Helt klart ett stort steg i rätt riktning och äntligen gör vi lite mål igen!Man ska kanske inte tala om att krisen är slut efter en seger men det var en helt annan spelgjädje än på länge. Är mycket imponerad av Iniestas insats, hoppas han får fler chanser från start. Det är han verkligen värd. Ronnie var underbar men det vet man ju sen tidigare hur bra han är när han är på spelhumör.

Äntligen känner jag optimism igen!
Barcelona Bopi
2003-12-10 17:02
BARCA BLOD :: du har rätt vi behöver Rutin...men Puyol har det!!!MEN han har ett helt försvar å hålla reda på!!
Annons: