/spanien/barcelona/forum/26183.aspx/spanien/barcelona/forum/26183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cádiz RVN_10
2005-09-12 18:25
Robinho är bäst:

Vad sött! =)
Real Madrid Robinho är bäst
2005-09-12 18:22
haha tror ni på allt ni läser eller,vi kommer att krossa lyon med 6-0 robinho gör alla målen det e jag säker på.
Pelada
2005-09-12 18:12
Kharles

Gör nog inte det, eller så kan jag inte se det med "vita" ögon..

Btw.. Du råkar inte sitta och hålla inne på en länk till ett sammandrag av matchen?
Spanien Maseniello
2005-09-12 18:01
La_Rambla- Jag förstår inte vad diskussionen har att göra med hur du respekterar/hatar RM? Vilket fall så menade jag att generellt sett av alla barca-supportrar brukar smutskasta RM med t.ex. att Real Madrid brukar ha dommarna med sig osv, (Det har jag självfallet en stor förståelse av) och det brukar vara tvärtom också. Därför brukar man ta era anklaganden gentemot varandra med nypa salt...Nu lämnar vi detta, det är ingen stor/viktig grej att diskutera om ändå..
Barcelona Kharles
2005-09-12 17:51
Pelada

Du uppfatta inte mönstret, så vi lägger ner det ;-)~

Själv tror och hoppas jag att Rijkaard 'vågar' starta med Messi. Tycker redan synd om Werders vänsterback.
Barcelona FcB_Yeah
2005-09-12 17:44
Kul att Messi får spela. Men ja tror inte att han kommer starta. Jag tror mer på Giuly eftersom han spelade väldigt bra igår. Men ja hoppas att Messi får spela mycket
Pelada
2005-09-12 17:43
Kharles

Hört talas om Alfredo di Stefano och Ferenc Puskas?;)
Barcelona Kharles
2005-09-12 17:42
Pelada

Hört talas om Joan Gamper? Johan Cruyff? Hristo Stoichkov? ;-)~
Barcelona FcB_Yeah
2005-09-12 17:42
Pelada.. Håller med helt angånde "hatet"..Men jag blir frustruerad på Marquez när han ska spela "finlirare"
Pelada
2005-09-12 17:40
Blir så arg när någon kommer in här från Reals forum och skriver att de hatar Barça och jag blir minst lika sur när det händer åt andra hållet.

Hur kan man hata den andra klubben? Du kan tycka illa om dom på grund av deras värvningar, spelsätt eller vad som helst. Men det mesta som ligger bakom "hatet", om det ens går att kalla för det, är de historiska händelser som berör Madridbor, spanjor och katalaner, till exempel Francos förtryck av katalaner. Men det är inget en svensk kan hata Real för, eller Barça för, så här nästan 50 år senare, det är löjligt!

Sen vill jag bara säga att Oleguer var riktigt bra som mittback igår och har tagit några, eller något, kliv framåt från förra säsongen. Personligen vill jag dock helst se Marquez som mittback, tack vare hans fantastiska huvudspel, men när han spelar som han gör som pivote ska han spela där, punkt slut..

Visca Barça!
Barcelona La_Rambla
2005-09-12 17:24
Saininho:
Ja han var långt under sin högsta standard, det är jag den förste att hålla med dig om. Lyckligtvis så står vi inte och faller med honom utan kan avgöra matcher ändå. Visst är det underbart? :P
Barcelona catalonia barca
2005-09-12 17:22
ronaldinho var inte 100% igår.
Real Madrid Saininho
2005-09-12 17:20
Ronaldinho var mycket dålig igår!!!
Barcelona La_Rambla
2005-09-12 17:20
Maseniello:
In my mind, så kanske jag tycker Real är en smutsig klubb. Men det är inget jag går omkring och skriker på stan eller på Reals forum här. Utan jag visar dem respekt, så som jag förväntar att de gör mot mig. Det är upp till var och en tycka som de vill, eller hur? (personligen kan jag inte begripa hur man kan hålla på en sådan klubb)
Själv så påstår jag inte att Real eller någon annan klubb har mutat domarna. Tror det bästa om dem till motsatsen är bevisat. Sen om andra nu följer att göra det är inget jag kan göra något åt. ;)
Pelada
2005-09-12 17:19
Enkel ekvation:

Marquez + pivote = Vinst!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-12 17:17
GUSTAF NORREFELDT på red.
Ser att du använt dig av "Babel fish" eller liknande. Han heter inte Go Bommel ;)
Barcelona Maxi Lopez
2005-09-12 16:50
De verkar som Rijkard vill verkligen satsa på Oleguer men jag tror att han spelar med Marquez och Puyol bredvid varandra på onsdag.

Visca el Barca
Spanien Maseniello
2005-09-12 16:37
Kharles-Hahaha, måste man ens svara på det? Troll? Tss..

La_Rambla- Självklart har de vita också en tradition att smutskasta er kära klubb, jag menar att det inte är så konstigt att ni ska påstå real betalar dommarna osv, osv.
Jag kan förstå nu att mitt inlägg lätt kan bli missförstått och menas på ett dåligt sätt. Så ta inte det som om jag bara ville jävlas, för det ville jag verkligen inte.
Barcelona Xavilicious
2005-09-12 16:18
Ronaldinho_2005

En förlust i första gruppspelsmatchen är nog inte så positivt.. Minst oavgjort är ett måste!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-09-12 16:08
Messi är med i matchen mot Bremen. :D
Länktips: www.elbarca.dk/
Barcelona Ohoo
2005-09-12 15:48
Hej alla, är det någon som vet redan nu vart man kan se CL matchen på någon livestream? vore väldigt gött ifall man kunde det.
Barcelona Valdés
2005-09-12 15:46
En bra insats mot Mallorca följs upp av ett mycket välkommet UEFA-besked, Messi har tillåtelse att spela (redan) i morgondagens CL-match (enligt Sport och Marca) så nu får vi hoppas att deras vänsterback har rätt ”valla” under sulorna för annars blir det åka av.

Planens i särklass bästa spelare igår var Deco men hela laget gjorde en ”stabil” insats.

Förhoppningsvis kommer Rijkaard låta truppen rotera då vi nu går in i ett mycket intensivt skede med matcher på onsdag (CL), söndag (ligan), nästa onsdag (ligan), nästa lördag (ligan) och tisdagen därpå (CL).

Vi vinner mot tyskarna med 4-2.
Real Madrid J.Woodgate
2005-09-12 15:45
Finner ni den artikeln lika intressant som jag gjorde?
Barcelona Ronaldinho_2005
2005-09-12 14:33
hejdå barca match på barcatv
2005-09-12 14:33
Ämne: mmm det är det jag ä....
jag gillar barca mest i hela världen
2005-09-12 14:32
visst vi behöver inta vara rädda för Werder Bremen det sägs att dom är bra men jallafall om vi inte vinner vi har fem matcher kvar att spela i gruppen
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-09-12 13:51
mmm det är det jag är rädd för om jag ska tippa barcelona... bremen krossade kasierslautern med 5-1 borta... men inte ska dem kunna hota oss..
är ju trots allt STOOOOOR KLASSKILLNAD imellan
Barcelona La_Rambla
2005-09-12 13:49
Bremen krossade Kaiserslautern borta med 5-1 i helgen. Finns det anledning att frukta? Tyska lag är starka hemma i CL. Personligen är jag nöjd med oavgjort. Hm, inte nöjd kanske men kan leva med det.
Barcelona Marcos
2005-09-12 13:40
Qno

Kanske för att Oleguer trots allt är den bästa mittback vi har efter Puyol? Han var mycket bra bra igår, stabil som vanligt. Det är exakt så här laget ska se ut. Marquez sköter sin Pivoteroll helt fantastiskt, varför flytta ned honom som mittback? Nu siktar vi in oss i CL med exakt samma uppställning, inga Mottor, Iniestor eller Edmilson utan vi kör på med succeelvan för förra säsongen. Dvs om inte förändraingar krävs i form av skador och dyl.

Bremen, ni är på tur.
Barcelona Kharles
2005-09-12 13:37
Hehe, har folk börjat klaga på Oleguer igen? Vi släppte ju inte in något mål, men jag erkänner att jag skulle vara lugnare med Puyol-Marquez och Edmilson som pivote.

Robinho är bäst

Hej, jag har hört att du har ett altar hemma där du dyrkar Robinho om dagarna, tillåt mig att skratta du vet väl att Robinhos drömklubb är Barcelona? ps ni blir trofélösa för tredje året i rad pengadopningen till trots,,,Lycka till ni kommer behöva det

Adaminho

Ingen aning, fråga på deras forum.
Annons: