/spanien/barcelona/forum/26180.aspx/spanien/barcelona/forum/26180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-13 20:32
Finns det nån stans man kan se Sergio Garcias frilla?
Barcelona Barca_91
2004-01-05 21:56
Kolla på shemat Barca har mellan Januari och Mars:
8:e Januari:Levante-FCB(Spanska cupen)

11:e Januar:FCB-Zaragoza(Ligan)

14:e Januari:FCB-Levante(Spanska cupen)

17:e eller 18:e Januari:FCB-At.Bilbao(Ligan)

21:a January:Kvartsfinal i Spanska Cupen första mötet(Om Barca går vidare)

24:e eller 25:e Januari:Sevilla-FCB(Ligan)

28:e Januari:Kvartsfinal i Spanska Cupen andra mötet(Om Barca går vidare)

31:a Januari eller 1:a Februari:FCB-Albacete (Ligan)

4:e Februari:Semi-final första mötet Spanska Cupen(Om Barca går vidare)

7:e eller 8:e Februari:Osasuna-FCB(Ligan)

11:e Februari: Semi-final andra mötet i Spanska Cupen(om Barca går vidare)

14:e eller 15:e Februari:FCB-Atlético Madrid (Ligan)

18:e Februari: Internationell vänskapsmatch

21:a eller 22:a Februari:Valencia-FCB(Ligan)

26:e Februari: Bröndby-FCB(UEFA Cupen)

28:e eller 29:e Februari: Deportivo-FCB(Ligan)

4:e Mars: FCB-Bröndby(UEFA Cupen)

7:e Mars: FCB-Mallorca(Ligan)

Så det kommer vara runt 3-4 dagar mellan varje match,vi får väll hoppas på att spelarna orkar.Om vi spelar som vi gör nu,då kan vi slippa spela Spanska Cupen,men vi får väll hoppas att vi inte gör det!
Forza Barca!
Barcelona Tompa
2004-01-12 10:02
Som sagt, mycket skönt med en trepoängare och hoppas verkligen det blr en till i nästa match mot Bilbao.I glädjens stund ska vi ändå inte dra för stora växlar av segern. Naturligtvis en oerhört viktig seger men i ärlighetens namn var Zaragoza riktigt svaga. Bilbao nästa match blir en betydligt bättre värdemätare på laget. Kan laget upprepa samma spel där som man gjorde igår kommer man dock att vinna.

Angående spelarkritik så var Ronnie superb. Puyol gjorde (som vanligt) en högklassig insats i försvaret. Iniesta var också mycket bra,, liksom Luis Garcia. Valdes skötte sig bra i målet. Hade inte så mycket att göra men de situationer som ändå uppstod hanterade han utmärkt.
Barcelona Tompa
2004-01-12 10:02
Som sagt, mycket skönt med en trepoängare och hoppas verkligen det blr en till i nästa match mot Bilbao.I glädjens stund ska vi ändå inte dra för stora växlar av segern. Naturligtvis en oerhört viktig seger men i ärlighetens namn var Zaragoza riktigt svaga. Bilbao nästa match blir en betydligt bättre värdemätare på laget. Kan laget upprepa samma spel där som man gjorde igår kommer man dock att vinna.

Angående spelarkritik så var Ronnie superb. Puyol gjorde (som vanligt) en högklassig insats i försvaret. Iniesta var också mycket bra,, liksom Luis Garcia. Valdes skötte sig bra i målet. Hade inte så mycket att göra men de situationer som ändå uppstod hanterade han utmärkt.
Barcelona Barca_91
2004-01-13 19:55
Aftonbladet snackar bara sk*tsnack Henke har inte alls skrivit på för Barca...
Men jag är inte säker på att jag har rätt men om hans kontrakt går ut då kommer väl han gratis eller hur?
Isåfall skulle det löna sig om inte han kräver allt för mycket i lön...
Forza Barca!
Barcelona Johan Cruyff
2003-12-09 19:45
Gustaf; Serra Ferrer tränade Betis under en tid.

Förövrigt håller jag med dig.
Barcelona Barca for ever
2003-12-08 10:03
en god nyhet: "Ronaldinho är med på matchen mot Espanyol""
Barcelona Barca for ever
Barcelona Barca for ever
Barcelona Izquierda
2003-12-08 21:04
10-Judas Figo,

Trevligt att höra att Fabio Rochemback sköter sig. Fast unga defensiva mittfältare är ju inte precis en bristvara i Barca för tillfället.
Har han eu-pass?
Barcelona Delindster
2004-01-13 19:15
För övrigt tycker jag att vi ska värva Alan Smith även om han säger att han inte vill lämna Leeds, allt kan köpas för pengar (särskilt om man betänker Leeds situation). Smith är en mycket bra spelare, det känns som att han skulle komplettera Saviola bra (jag vill att vi ska spela med två anfallare). Övergår dessutom en gnutta av den lagkänslan han har för Leeds till Barça så blir han ett utmärkt nyförvärv.
Barcelona juanito
2004-01-11 22:52
"När har förresten Valdés imponerat stort?" frågar sig Tompa. Frågan är väl snarare när Valdes gjorde en riktigt dålig match senast. Vid flertalet tillfällen är det han som har räddat laget. För mig är Valdes självskriven. Rüstu får ursäkta men jag ser hellre att vi satsar på cantera-spelaren.

Btw.. någon som saknar Riquelme nu när vi har Iniesta?

Puyol=hjärta: Coco kastades i papperskorgen (dvs Inter) för två säsonger sedan.
Barcelona Delindster
2004-01-13 19:07
Jag ser Davids som ett bra nyförvärv vi behöver en riktig bollvinnare. Den enda nackdelen är att Riijkard förmodligen kommer att spela med Cocu samtidigt som Davids. Det är en omöjlighet att spela Cocu och Davids tillsammans på innermittfältet där behövs en bollvinnare och en spelfördelare (Davids och Xavi!). Cocu tycker jag inte heller kan ta över Marquez plats, Marquez är bättre så enkelt är det. Cocu ska bänkas men jag har svårt att se att Riijkard skulle tillåta det. Xavi behövs på plan han är en mycket bra spelare och bänkas han känns det som om laget förlorar en del av sin själ.
Real Madrid ronnie
2004-01-13 18:31
hatar barca så myckettttttttttttt, barca sugerrrrrrrrr
Barcelona Valdés
2004-01-11 23:28
Håller med föregående talare; fint med tre nödvändiga poäng och likadant ett underhållande spel att titta på. Klart bäst på planen var; Ronaldinho, Iniesta och L. Garcia.

Rijkaard har lyckats knäcka turken helt ( vilket är oförlåtligt ), han har hemlängtan. Likadant så är nog Saviola ordentligt nere i kängorna nu, ständigt utbytt eller inhoppare med 5 minuters speltid.

Jag är dock som Ni andra mycket glad idag för vinsten och spelet. Quaresemas inhopp gladde också den killen kommer att bli en stjärna med lite uppmuntran ifrån tränaren.
Barcelona ronnie
2004-01-13 18:31
hatar barca så myckettttttttttttt, barca sugerrrrrrrrr
Barcelona Tompa
2004-01-05 17:59
Med tanke på den KRIS laget befinner sig i tycker jag det är en skam att inte Antic fick fortsätta. Efter de förutsättningar som gällde när han kom tycker jag han gjorde ett bra jobb. Jag tyckte han skulle fått fortsätta i somras och om man ser vad Rijkaard åstadkommit blir man bara än mer övertygad av att Laporta inte bara var otacksam mot Antic utan även handlade helt fel!

Juanito:
Visst är Cuper en förlorare och därför ska han aldrig få bli en långtidslösning + det faktum att han satår för en defensiv fotboll. Men Barca befinner sig i sådan kris att jag faktiskt kan tänka mig att på kort sikt lägga skönspelet åt sidan för att nå resultat. Men återigen, Cuper är inte min favorit, bara ett alternativ jag kan tänka mig som nödlösning.
Real Madrid ronnie
2004-01-13 18:27
vafan byt namn jag hade det först
Barcelona Tompa
2004-01-05 17:59
Med tanke på den KRIS laget befinner sig i tycker jag det är en skam att inte Antic fick fortsätta. Efter de förutsättningar som gällde när han kom tycker jag han gjorde ett bra jobb. Jag tyckte han skulle fått fortsätta i somras och om man ser vad Rijkaard åstadkommit blir man bara än mer övertygad av att Laporta inte bara var otacksam mot Antic utan även handlade helt fel!

Juanito:
Visst är Cuper en förlorare och därför ska han aldrig få bli en långtidslösning + det faktum att han satår för en defensiv fotboll. Men Barca befinner sig i sådan kris att jag faktiskt kan tänka mig att på kort sikt lägga skönspelet åt sidan för att nå resultat. Men återigen, Cuper är inte min favorit, bara ett alternativ jag kan tänka mig som nödlösning.
Barcelona ronnie
2004-01-13 18:27
vafan byt namn jag hade det först
Barcelona Barca_91
2004-01-06 11:18
Barca vann ju typ 16 matcher på raken i Champions League förra året 16 gånger 7 miljoner blir 112 miljoner plus biljett,tv,sponsorer o.s.v det är ju inte lite pengar.Barca har ju runt 70.000 personer som ser varje match i ligan,dom borde få in ganska mycket pengar!Fast Kluivert vill väll ha allt i sin lön,den där sopan!
Barcelona juanito
2004-01-14 14:55
Det finns ett enkelt skäl till varför Riquelme INTE kommer att spela för Barça igen:

Han är icke-europée och har inga större möjligheter att få europeiskt medborgarskap.

Det är bättre att satsa på Iniesta.
Real Madrid Ronnie
2004-01-13 00:18
Känner man Rijkaard rätt så är chans nog god, skulle dock vilja testa laget som spela mot Zaragoza igen för att se om det går lika bra igen. Persnoligen hoppas jag han petar Cocu och inte Xavi.
Barcelona Ronnie
2004-01-13 00:18
Känner man Rijkaard rätt så är chans nog god, skulle dock vilja testa laget som spela mot Zaragoza igen för att se om det går lika bra igen. Persnoligen hoppas jag han petar Cocu och inte Xavi.
Barcelona Tompa
2004-01-05 17:44
Valdes:
Du kanske missförstod mig. Jag menar inte att Cuper är den idealiske mannen att träna Barca. Förresten tror jag inte han skulle vara intresserad av ett kontrakt på högst 1,5 år. Någon långtidslösning kan han dock aldrig bli för titlar har han aldrig levererat.

Dock tror jag att Cuper (om han mot all förmodan skulle ersätta Rijkaard under säsongen) skulle lyfta laget ordentligt jämfört med det moras man befinner sig i nu. Faktiskt känns nästan vad som helst (utom möjligen någon skotte/britt, typ Gordon Strachan) som ett lyft jämfört med Rijkaard. Han måste bort och det tror jag vi alla är ense om.
Barcelona Tompa
2004-01-05 17:44
Valdes:
Du kanske missförstod mig. Jag menar inte att Cuper är den idealiske mannen att träna Barca. Förresten tror jag inte han skulle vara intresserad av ett kontrakt på högst 1,5 år. Någon långtidslösning kan han dock aldrig bli för titlar har han aldrig levererat.

Dock tror jag att Cuper (om han mot all förmodan skulle ersätta Rijkaard under säsongen) skulle lyfta laget ordentligt jämfört med det moras man befinner sig i nu. Faktiskt känns nästan vad som helst (utom möjligen någon skotte/britt, typ Gordon Strachan) som ett lyft jämfört med Rijkaard. Han måste bort och det tror jag vi alla är ense om.
Barcelona ottoman
2004-01-05 22:18
VARFÖR ALLA KLAGAR JUST OM EN SPELARE SOM HETER RUSTU......
OK han var ej bra.....

men vad gör mittfältt o anfalls grabbarna i värld klass som heter...Ronaldinho------------
----------Kluivert---Saviola------overmars...xavi...reguielme....

hela laget spelar skit ......

jag förväntar mer från mittfällt o anfallet...de är ju värre..........

Barcelona Izquierda
2004-01-05 18:27
Att kalla Cuper en förlorare är väl ändå lite magstarkt?
Mannen har visat prov på stor kompetens och levererat allt utom guld, i princip. Men guld är å andra sidan inget jag tänker på just nu. Det är verkligen tråkigt att det ska behöva vara så, men nu är det så. Läget är prekärt och vi behöver en bestämd och kunnig tränare.
...fast jag tror egentligen inte heller att han är intresserad. Men hade han varit det hade jag tackat och tagit emot.
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-05 23:38
Jag håller med dig OTTOMAN, man ska inte ta å klaga på en enda spelare, förutom Puyol, Iniesta och kanske Sergio Garcia så spelae hela laget dåligt. Man kunde inte ta de chanserna man hade. Det är faktiskt Rijkaards fel att Rustu spelar så dåligt idag. Han har ingen självförtroande, han fick ju inte spela pga att han kunde inte spenska(skitsnack)Vet nån om självaste Rijkaard kunde spanska när han kom till Barca ? jag tror inte det.

Jag hoppas ´bara att Rustu ka få en chans till att bevisa att han är en världsmålvakt. Rijkaard måste ge honom lite förtroande å låta honom att ta chansen att bevisa vad han går för mot Zaragoza på hemmaplan.
Barcelona Mr. Barcelona
2004-01-05 18:56
Om vi bara hade haft Antic. förra året hade vi ingen Ronnie, Marquez, Luis Garcia, Quaresma även Rustu ( som har varit ur form de senaste veckorna ) Men ändå så kom man från den 16:e platsen till den 6:e. Och det var tack vare ANTIC. Han var grym. Han stärkte spelarnas självfortoande. Tänk om vi bara hade haft honom iår så skulle vi säkert liga i toppen av tabellen åtminstånde 2:a eller 3:e platsen, eller även i första. Förra året hade sämre lag än årets men ändå kom vi på 6:e plats. Antic eller Cuper, jag bryr mig inte vem av de kommer bara inte rijkaard blir kvar, , då blir jag GALEN.

Ni får ursäkta mig om jag skrev otydligt eller nåt, jag har inte kommit över gårdagens match. Det är så här att jag har hejat på Barca sen jag var 5 och det gör on varje gång jag ser de förlora. Jag bara älskar de här laget och alla som har med den å göra.

Nu skall jag fortsätta vänta på nån pressmeddelandet, precis som ni andra. jag orkar inte me Rijkaard mer, han ska fan BORT.

FORZA BARCA
VISCA EL BARCA
Annons: