/spanien/barcelona/forum/26178.aspx/spanien/barcelona/forum/26178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-02 21:01
Davids vore lite av en drömspelare att få, möjligtvis med undantag av att han faktiskt blir 31 år i år. För vilken nytta skulle inte en sådan spelare kunnagöra på mitten i Barca. Frågan är om han verkligen skulle vara intresserad av att spela sina sista år i ett lag som just nu inte är nära den stora scenen i Europa.
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-02 21:01
Davids vore lite av en drömspelare att få, möjligtvis med undantag av att han faktiskt blir 31 år i år. För vilken nytta skulle inte en sådan spelare kunnagöra på mitten i Barca. Frågan är om han verkligen skulle vara intresserad av att spela sina sista år i ett lag som just nu inte är nära den stora scenen i Europa.
Barcelona marcus_keta
2003-12-30 03:03
Izquierda ... syftar du på mej?? för Emerson har jag sett spela mycket och jag gillar hans sätt att ta tag i spelet.. kan bli vår makelele.. van der Vaart har jag sett i Champ´ions league... och han har varit strålande.. han och van der myede var dom bästa i Ajax. Henry behöver jag inte komentera... den enda jag tvekar på.. som jag skrev, e van Bouytens... vet väldigt lite om honom... men vad jag har hört här så e han duktig.
Barcelona marcus_keta
2003-12-30 02:32
jag hoppas att vi får in hela 4 spelare i sommar

1. Emerson som vill komma i juni.. inte alls dyr... världsklass.. spelaren som kan ta tag i hela vårt försvar.. Defensiv mitt

2.Van Der Vaart. kommer i juni då hans kontrakt är slut.. spelaren som är ronaldinhos avbytare, och båda kanternas konkurent.. och han e bra nog att gå rakt in i laguppstälningen!,,,

3.Henry/trez,.. nån av dom... helst Henry... men svårast att få... tror ändå barca lyckas med honom.. alla vet vad han kan och har kvalitet till! trez likaså.. anfallare

4... back.. gärna van Bouyten.. men har aldrig sett han spela... men e han så bra som ni säger så.. LÄTT

pris...!

Henry.. 40 mille(värt det)

Vaart (gratis.. slut på kontrakt)

Emerson.7 mille(tror på mindre men räknar högt. lite pengar för mycket klass)

van Bouyten.. 12 mille..

slutsats:. 59 miljoner euro. allt det för vad dom vita köpte figo för... med dom 4.. har vi klass i laget o vinner lätt ligan(tvekar inte)
Barcelona Solidus
2004-01-04 00:26
Vad sägs om detta lag nästa säsong:

-------------Saviola---------Kluivert-------------

--------------------Ronaldinho--------------------

----Van Der Vaart------Xavi-------Luis Enrique----

----Juanfran----Marquez----Puyol-----Trabelsi-----

----------------------Rustu-----------------------
Barcelona Birdman_09
2004-01-02 23:18
Raul har yttrat sig nyligen om att Barca har tappat sin identitet. Jag håller med honom helt. Jag skyller det hela på alla holländare. Med Van Gaal i spetsen. När han sålde av alla våra trotjänare (Sergi & Ferrer bl.a.) och ersatte med holländare så tappade vi. Lösningen enligt mig är att få identiteten tillbaka. Försöka ha kvar tränaren så länge som möjligt (fast än jag inte är något fan av vår nuvarande) ta tillbaka personligheter som Stoichkov som känner för klubben och få kontinuitet i i start 11:an. Och år för år förbättra med stjärnor. Vi kan börja med att byta bort alla våra "talanger" som Saviola. Han kommer inte lyckas. Bara att inse. Han har inte klubbens förtroende. Men nyckelordet är tålamod. Jag hatar alla våra fans som buar ut bl.a. Kluivert varje gång han får bollen. Hur vill dem att de ska börja prestera bra på hemmaplan om dem blir utbuade. Riktigt dålig stil. Då förtjänar man inte att kallas för ett barca fan.
Barcelona juanito
2003-12-30 10:31
marcus_keta: jag har läst att Alan Shearer är en av världens bästa forwards och att Frank De Boer fortfarande är en världsback. Jag har hört vissa säga att Gabri är en medelmåtta och att Luis Garcia inte platsar i Barça. Personer som dragit slutsatser som ovan nämnda brukar sällan vara kunniga. Bara för att Goal har skrivit att Van Buyten är en av världens bästa backar behöver det inte vara sanning. Mitt råd är att du i fortsättningen uttalar dig om spelare som du verkligen sett och har en egen uppfattning om. Nog om det!

Sport hänvisar till engelska tidningar och skriver att Kluivert söker lägenhet i London. Tydligen ligger Arsenal rätt nära. En sådan övergång kanske skulle kunna påverka vid en värvning av Henry men kanske vore det bättre om Chelsea kommer in i matchen och lägger ett överbud. På tal om det laget så läste jag att ryssen är intresserad av Adriano numer. Fan, snart har han köpt tillräckligt många spelare för att kunna skapa en egen liga.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-01 19:04
Om Laporta så mycket som vågar tacka ja till ett bud på mindre än 800 miljoner så kommer han för evigt bli hatad. Barca kommer förlra sin bästa spelare och Laporta får inte tillbaka förtroendet. Hoppas att Puyol tackar nej om det hemska skulle hända men han har tidigare sagt att han gör det klubben vill och att han stannar så länge de vill ha honom. Trevligt dock att ingen Real-spelare är med på listan. De är uppenbarligen för gamla och får dåliga för chelsea. Stanna PUYOL!!!!!!
JAG VILL INTE BYTA NICK TILL; PUYOL=SVIKARE
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-01 19:04
Om Laporta så mycket som vågar tacka ja till ett bud på mindre än 800 miljoner så kommer han för evigt bli hatad. Barca kommer förlra sin bästa spelare och Laporta får inte tillbaka förtroendet. Hoppas att Puyol tackar nej om det hemska skulle hända men han har tidigare sagt att han gör det klubben vill och att han stannar så länge de vill ha honom. Trevligt dock att ingen Real-spelare är med på listan. De är uppenbarligen för gamla och får dåliga för chelsea. Stanna PUYOL!!!!!!
JAG VILL INTE BYTA NICK TILL; PUYOL=SVIKARE
Barcelona Barca_91
2004-01-02 15:10
Ronnie:Ja jag tror Gerard är frisk för det stog inget om honom.
Men den som ska ersätta Andersson är Oleguer Presas enligt www.fcbarcelona.com
Forza Barca!
Barcelona Valdés
2004-01-03 17:48
Ronnie;

Roma har stora ekonomiska problem och spelarna får inte längre någon lön. Enligt uttalanden av Emerson själv är klubben skyldig honom ganska mycket pengar.

Laportas löften om ett nytt Barcelonadreamteam, värvningen av Ronaldinho och S. Rossels erkänt goda kontakter med Brasilianska spelare talar för att Emerson skulle kunna tänka sig att gå till vårt lag.
Real Madrid Ronnie
2004-01-01 19:35
Holländaren,

Dum eller ingen mer jävla holländare tack(förutom Van Der Vaart och RVN).
Laporta gräver sin egen grav om han säljer Puyol!!
Barcelona Ronnie
2004-01-01 19:35
Holländaren,

Dum eller ingen mer jävla holländare tack(förutom Van Der Vaart och RVN).
Laporta gräver sin egen grav om han säljer Puyol!!
Barcelona Holländaren
2004-01-01 18:54
Sticker Puyol så måste nog Enrique vikariera som högerback precis som han gjorde så exemplariskt säsongen 96/97, också måste det köpas en ny mittback. Kanske Hofland?
Barcelona Barca_91
2004-01-01 18:28
Fan va det kommer va tråkigt om Puyol lämnar oss för Chelsea,hatar såna lag som bara köper spelare för att dom har pengar.Dom har nästan inge egna talanger.Jag menar alltså Real och Chelsea!Varför har fobollen blivit så här allt handlar BARA om pengar det är så tråkigt.
Forza Barca!
Barcelona Barca Barca
2004-01-02 19:14
enligt Elmundodeportivo.com ser uppställningen ut så här

------------Rustu
-Reziger---Marquez--Cocu--Van.b

-----Xavi-----Gerard

-Quaresma---Luis.E---Ronaldinho

-----------Saviola

läste nyss på Fcbarcelona.com att Puyol,Quaresma och Mario är klara för spel mot R.Santander

Vad ja tror för uppställing

-----------Valdes

Reziger----Puyol--Marquez--Van.b

--------Xavi---Cocu

-Quaresma--Rnaldinho--Luis.G

--------Saviola

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-01-02 19:14
enligt Elmundodeportivo.com ser uppställningen ut så här

------------Rustu
-Reziger---Marquez--Cocu--Van.b

-----Xavi-----Gerard

-Quaresma---Luis.E---Ronaldinho

-----------Saviola

läste nyss på Fcbarcelona.com att Puyol,Quaresma och Mario är klara för spel mot R.Santander

Vad ja tror för uppställing

-----------Valdes

Reziger----Puyol--Marquez--Van.b

--------Xavi---Cocu

-Quaresma--Rnaldinho--Luis.G

--------Saviola

Visca EL Barca
Real Madrid Rille
2004-01-01 16:05
Barca Barca, kommer du ihåg sluttabellen jag skrev innan ligan började på top 3, hade jag inte rätt?
Real Madrid Rille
Barca Barca, kommer du ihåg sluttabellen jag skrev innan ligan började på top 3, hade jag inte rätt?
Barcelona Barca Barca
2004-01-01 19:21
Rille: Jepp du har rätt men men
För det första ligan är inte slut än.
För det andra Barca har ett soppas stark lag så att de kommer komma 4:a eller 3:a vem vet kanske 1:a det är inte över än kompis;)
Barcelona Valdés
2004-01-03 17:44
Vad det gäller kortsiktiga lösningar så tror jag inte på sådana. Istället för att köpa billigt och dåligt med stor risk att tvingas betala ut dyra löner så hoppas jag att man tänker långsiktigt.

Skall man värva över huvudtaget så bör man köpa spelare som tillför något. Davids skulle inte ändra ett negativt spelmönster för detta behövs en riktig klalitetsspelare som Emersom, Albelda eller Xabi Alonso.

Förhoppningsvis så finns dock lösningen redan i vår trupp - Motta, som var väldigt bra förra året men har haft otur med skador och likadant så verkar han ha svårt att hitta sin riktiga roll med så många defensiva mittfälltare på planen samtigt.
Real Madrid Rille
Barcelona Barca Barca
2004-01-01 19:21
Rille: Jepp du har rätt men men
För det första ligan är inte slut än.
För det andra Barca har ett soppas stark lag så att de kommer komma 4:a eller 3:a vem vet kanske 1:a det är inte över än kompis;)
Real Madrid Rille
Barcelona SportingC
2004-01-02 15:42
Väldigt kul bild uppe till höger på Fcbarcelona.com =)
Barcelona Alx
2004-01-02 17:37
Apropå Oleguer som Anderssons ersättare så sa Txiki att Oleguer skulle få "Anderssons speltid". Nekade de Oleguer chansen att spela i Segunda A för att få spela lite över 90 minuter på ett halvår? Det uttalandet lät ganska patetiskt...
Barcelona JAG
2004-01-04 03:57
Alla dessa startelvor...! Varför inte en startelva som:

---------Valdes---------
Puyol----???----Marquez----O.Lopez
-------Xavi------Motta---------
Quaresma---Iniesta---L.Garcia
-------Ronaldinho----------
----------Sergio Garcia------

Något mer som holländarna kan tillföra än dem ovanämnda?
Real Madrid Ronnie
2004-01-01 21:18
Men han har ju sagt att om klubben vill sälja honom så skulle han gå med på det och vilken klubb om inte Chealski kan pröjsa bra för honom...
Barcelona Ronnie
2004-01-01 21:18
Men han har ju sagt att om klubben vill sälja honom så skulle han gå med på det och vilken klubb om inte Chealski kan pröjsa bra för honom...
Barcelona Barca_91
2004-01-02 14:13
Skadeläget i Barca:
Kluivert:Har ont i sitt vänstra knä,missar matchen mot Racing.

Overmars:Sträckte en muskel på träningen innan jul,missar matchen mot Racing.

Motta:Har fortfarande ont i sin högra ankel,men börjar må bättre,osäkert om han är med mot Racing.

Gabri:Fortfarande skadad men börjar må bättre,har börjat simma i poolen,kommer alltså inte vara med mot Racing.

Puyol:Fick en axelskada men kommer säkert vara med mot Racing.

Mario:Har en skada i sin vänstra ankel,kommer inte vara med mot Racing.

Quaresma:Har en axelskada från en träning,kommer inte vara med mot Racing.

Annons: