/spanien/barcelona/forum/26177.aspx/spanien/barcelona/forum/26177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-30 18:51
Problemet med dagens barca är att för många spelare underpresterar i Laget. jag menar, Marques till exempel. Han är en underbar back som skulle kunna ta plats i många lag. I barca har han underpresterat trots att han spåddes bli kittet i barcas ihåliga 4:a. Xavi eller Motta är inte ett dugg sämre än Helguera i Real, ändå så gör helguera ett mycket bra intryck. Många här inne är aldeles för namnfixerade. Om barca får in flytet så förvandlas en hel drös med spelare plötsligt till världsklass.
Dock måste vi värva och det viktigaste är en back och en målskytt.
In med Samuel och Sjevtjenko.
RIKTIGA KLASSSPELARE

Något vi också måste är att få ut Rikjaard. Det vi behöver är en tränare utan barca-anknytning.
Vi behöver en tränare med erfarenhet, och helst inte en ex spelare. Före detta spelare är grymt överskattade. De må kunna inguta mod i ett bottenlag med enkla känslor som mod och hjärta.

Såna saker ska vi inte syssla med här. Det gäller resultat och inget annat. In med lite erfarna tränare från italien där kostymtränarna är flertaligast. rikjaard bär visserligen också kostym men han är ingen tränare. Jag vill inte ha in Stoichkov som manager och absolut inte Enrique. De kan isåfall hjälpa till på träningarna men spelaraffärerna ska fan erfarna proffs ta hand om.
Jag vet inte hur det ser ut i Barcas styrelse men jag skulle vilja se mera vinstintresse och pangakärlek. laporta och grabbarna verkar mest sörpla kaffe på sina möten.
Det är så det ser ut i dagens Inter.
Styrelsen består av en massa gamla spelare och där saknas framåtanda och pådrivningskraft.
In med vinstgalna och kräsna människor i maktens korridorer. En Alex Fergueson vore perfekt.
Real Madrid Dani
2004-01-09 21:09
Det behövs absolut något nytt (som sagts femtielva gånger) på bänken...

Men det behövs även en upprensning i truppen. Efter säsongen bör man göra sig av med följande spelare: Reiziger, van Bronckhorst (bara på lån?), Cocu, Davids (lån), Luis Garcia, Overmars. Eventuellt också Gerard. Dessutom bör Luis Enrique pensioneras och erbjudas jobb som tränare (hjälptränare, alltså)... Det innebär sju spelare - åtta med Gerard - som lämnar, och de kan inte ersättas med bara cantera-spelare. Vi har cantera-spelare som håller bra klass: Navarro, Oscar, Iniesta, Motta, Sergio, men värvningar krävs. Jag är tyvärr inte insatt vilka som kan vara aktuella för A-truppen, nån som har bättre koll???

Vi får finna oss i att de allra största stjärnorna troligen är för dyra/inte intresserade, men värvningar måste göras. Frågan är bara vilka...
En mittback (gärna två) måste vi ha, men jag vet inte vem/vilka (inte van Buyten). En forward behövs. Trezeguet vore inte fel även om jag inte tror att han vill komma. En vänsterytter behövs också, gärna Vicente - men han blir nog också omöjlig...
Barcelona Dani
2004-01-09 21:09
Det behövs absolut något nytt (som sagts femtielva gånger) på bänken...

Men det behövs även en upprensning i truppen. Efter säsongen bör man göra sig av med följande spelare: Reiziger, van Bronckhorst (bara på lån?), Cocu, Davids (lån), Luis Garcia, Overmars. Eventuellt också Gerard. Dessutom bör Luis Enrique pensioneras och erbjudas jobb som tränare (hjälptränare, alltså)... Det innebär sju spelare - åtta med Gerard - som lämnar, och de kan inte ersättas med bara cantera-spelare. Vi har cantera-spelare som håller bra klass: Navarro, Oscar, Iniesta, Motta, Sergio, men värvningar krävs. Jag är tyvärr inte insatt vilka som kan vara aktuella för A-truppen, nån som har bättre koll???

Vi får finna oss i att de allra största stjärnorna troligen är för dyra/inte intresserade, men värvningar måste göras. Frågan är bara vilka...
En mittback (gärna två) måste vi ha, men jag vet inte vem/vilka (inte van Buyten). En forward behövs. Trezeguet vore inte fel även om jag inte tror att han vill komma. En vänsterytter behövs också, gärna Vicente - men han blir nog också omöjlig...
Real Madrid Dani
2004-01-09 20:18
Izquierda: Exakt! Och det händer lite för ofta, tycker jag...
Barcelona Tompa
2004-01-09 22:19
Enda som verkar fattas nu är Davids underskrift innan det är klart. Vi får se vad han får för lön men stömmer uppgifterna om 35-40 mille för resten av säsongen är det komplett vansinne. Det backar jag inte en millimeter på.

Ingen övergånngssumma, vissdt. Men hallå, har inte Barca skulder på ca 2 miljarder spänn? Har aldrig någonsin hört talas om att man betalar en sådan fantasilön till en spelare som varit bänkad hela hösten och som dessutom passerat zenit i karriären. Och vad kommer en spelare med RIKTIGT BARCAHJÄRTA (Poyol) säga? Gissar att han tjänar max 20 mille på hela året....
Barcelona Tompa
2004-01-09 22:19
Enda som verkar fattas nu är Davids underskrift innan det är klart. Vi får se vad han får för lön men stömmer uppgifterna om 35-40 mille för resten av säsongen är det komplett vansinne. Det backar jag inte en millimeter på.

Ingen övergånngssumma, vissdt. Men hallå, har inte Barca skulder på ca 2 miljarder spänn? Har aldrig någonsin hört talas om att man betalar en sådan fantasilön till en spelare som varit bänkad hela hösten och som dessutom passerat zenit i karriären. Och vad kommer en spelare med RIKTIGT BARCAHJÄRTA (Poyol) säga? Gissar att han tjänar max 20 mille på hela året....
Barcelona Dani
2004-01-09 20:18
Izquierda: Exakt! Och det händer lite för ofta, tycker jag...
Real Madrid Dani
2004-01-02 18:02
Xavi!
Är det "din" startelva, eller är den något så när officiell???
Barcelona Patrik
2004-01-09 23:05
Davids är alltså jävligt bra för oss, det var min poäng.
Barcelona Dani
2004-01-02 18:02
Xavi!
Är det "din" startelva, eller är den något så när officiell???
Barcelona Izquierda
2004-01-07 18:26
Frank de Boer,
Ska du släpa ÄNNU fler holländare till Barca??
Att du har pensionärerna Cocu och Enrique i en elva som du kallar 'framtida startelvan' skrämmer mig.

Här är den uppställning som NEJkaard tydligen tänker ställa på benen i morgon:

-----------Valdés---------------
Reiziger-Puyol-Marquéz-van Bronckshit
-----Xavi/Gerard---Cocu---------
Iniesta----Ronnie------L.García
----------Saviola---------------

Han petar alltså Rüstü, vilket inte förvånar, med tanke på att han skyllde Santanderförlusten på just Rüstü. Detta ger å andra sidan Saviola chansen. Glädjande.
På vänsterkanten var det egentligen tänkt att Luis Enrique skulle spela, men en skada sätter troligen stopp för det.
Sen är det rätt oroväckande att Cocu är förstavalet som pivote, och att Xavi och Gerard får fajtas om andraplatsen.

Jag gissar att Barca får det tufft. Seger med 1-0 utan att imponera är mitt tips.
Barcelona Patrik
2004-01-09 23:05
Davids är alltså jävligt bra för oss, det var min poäng.
Barcelona Izquierda
2004-01-09 19:44
PUYOL=Hjärta,
Jag tycker det är rätt många här som verkar kunniga, och det är ju skoj. Nej, jag ingår inte i redaktionen. Klicka på "Redaktionen" i vänstermenyn så ser du vilka som gör det.
Barcelona Farhanio11
2004-01-10 14:44
-------------Kluivert---Saviola-----------------

----Ronaldinho-----------------Quaresama---------

--------------Davids-----Xavi-------------------

G.V.B----------------------------------Gabri-----

------------Marques-------Puyol------------------

--------------------Valdez-----------------------
Barcelona Xavi
2004-01-02 18:06
Den är "min" men jag tror Rijkaard ställer upp med dettta lag då Kluivert och Overmars samt Gabri är skadade.
Barcelona Xavi
2004-01-02 17:43
Startelvan mot Racing.

-----------------Rustu----------------------------

----Reiziger----Puyol--------Cocu-------G.v.Bronk-

---------------Xavi----------Gerard--------------

-Qauresma------------Ronaldiniho-------L.Garcia---

---------------------Saviola----------------------
Barcelona Barca_91
2003-12-30 17:55
Jag vill ha tillbaka Antic han tog oss från 12:e plats till 6:e plats tror jag och det är inte dåligt!Han räddade vår tradition som ända lag i hela om att altid spela ute i Europa det är bra.Men jag tror vi kommer få det tufft det här året med Reikjaard,för ligan blir ju inte lättare för varje år som går.

Förr kallades Barca som ett storlag hela tiden.Men nu hör jag vissa komentatorer olika tidningar och olika hemsidor kalla Barca ettt mediokert lag.

jag vet inte om jag är helt ute o cyklar men är Barca i ett generationsskifte,för om man kollar vår medelålder i laget så är det 24 år det är bland Europas yngsta lag!
Forza Barca!
Barcelona Izquierda
2003-12-30 18:36
Viktor Munoz & Dani,

Tanken med den där uppställningen var ju att blicka framåt. Jag tycker Quaresma har varit bra och han kommer att utvecklas mycket de närmsta åren, det är jag övertygad om.
Vad gäller Luís Enrique så hoppas jag att du skämtar. Han har varit, håll i er nu, TOTALT VÄRDELÖS den här säsongen. Ja, jag vet att han är helig, och jag vet att han är en hjälte och jag vet att många tycker att man inte får kritisera honom. Men face the facts: i år har han varit bra i NOLL stycken matcher. Jag har inte sett honom göra en enda bra match och att peta en lovande och utvecklingsbar spelare för en 34-årig bromskloss skull är rent tjänstefel.
Låt de unga få chansen att utvecklas! Luís Enrique kan inte leva på gamla meriter i all evighet. Däremot hoppas jag att han bli assisterande tränare inom en snar framtid.
Maldini
2003-12-27 22:20
jag tycker ni ska köpa mexesni behöver mittbackar ok reiziger o puyol sköter sej bra men om nån av dem skadar sej???
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-30 16:36
Queresma en klassspelare?
Nej du inte ännu.
Barcelona Izquierda
2003-12-30 15:13
Som jag sa i mitt förra inlägg så har vi för få klasspelare, och det måste vi göra något åt. Det behöver inte vara svindyra värvningar, vi kan värva ungt och lovande också, men se åtminstone till att värva spelare vi verkligen behöver och låt dem spela på sin rätta plats!
Med en medveten värvningsstrategi kommer vi så småningom att ha ett lag som är starkt på alla positioner, men det har vi inte idag.
Om vi ska titta på vilka spelare som kan sägas ligga någorlunda nära världsklass (dvs spelare som vi är nöjda med och som gör sitt jobb bra) så blir uppställningen så här, enligt mig:

----------Rüstü---------
Puyol---X------X-----X--
------Xavi------X-------
Quaresma-Ronaldinho---X-
-----------X------------

Det blev inte så många. I nuläget får vi försöka lita på att spelare som Marquez, Motta (när han tillfrisknar) och Kluivert når formtoppar, men på sikt krävs det flera nyförvärv innan vi på allvar kan räkna oss till världseliten igen.
Barcelona Barca_91
2003-12-27 22:10
Gabriel:
jag vet inte vart du har hört det men om det är sant så tycker jag också det är slöseri på pengar.
Camp Nou är Europas största och en världens näst största arena.Den har fått fem stjärnor av FIFA,den är ju nästan aldrig fullsatt förutom mot Real Madrid.Jag tycker alltså inte att Laporta sk bygga om vårt hem.
Forza Barca!
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-30 16:36
Queresma en klassspelare?
Nej du inte ännu.
Maldini
2003-12-27 21:40
jag tycker att barca ska spela så här

MV:rustu
VB:Van bronckhorst
MB:Puyol
MB:Reiziger
HB:Gabri
DMC:Xavi
VM:Overmars
HM:Luis enrique;quaresma
OM:Ronnie
AC:Saviola
AC:Kluivert
Barcelona Izquierda
2003-12-30 15:05
1. Rijkaard är en sopa. Ja jag vet att det är tjatigt, men som han betedde sig mot Celta så finns det all anledning att ifrågasätta hans kompetens som ledare. När han äntligen ger Rüstü chansen, så måste han ju göra det helhjärtat. I stället står han och skäller ut honom vid sidlinjen efter 0-1-missen. Patrik Andersson visade däremot ledaregenskaper när han direkt sprang fram och kramade om Rüstü och peppade honom efter tavlan. Även Puyol var framme och kramade om honom vid ett tillfälle. Det sista man behöver när man gjort bort sig är en tränare som står och skäller. Nej, Barca behöver en erfaren tränare. Att testa nya förmågor på tränarfronten är inte Barcas grej. Sånt kan vi lämna över åt de mindre lagen. Vi är ett storlag och ska plocka tränare som redan lyckats i andra lag.

2. Flera andra har sagt det redan, men vi har inte ett lag fyllt av klasspelare längre. Om vi inte gör något åt det blir alla dessa medelmåttor vårt fall. Vi har alltför många halvbra, hyfsade spelare som inte kan lyfta laget och som dessutom ofta spelar på fel position. Ett lag som tänker vinna La Liga måste ha rätt spelartyper på rätt plats, annars är man chanslös.
Vi har ofta mittfältare som ytterbackar (Gabri och van Bronckhorst), ytterbackar som mittbackar (Puyol och Reiziger), mittfältare som mittback (Cocu), anfallare som mittfältare (Saviola) och spelare som får hoppa runt på olika positioner (Overmars, Saviola, Gabri, Xavi).
Framför allt van Bronckhorst är sorglig att skåda. Killens positionsspel är under all kritik, han är aldrig där han ska vara och mittbackarna får ständigt täcka upp på hans kant när han springer och yrar nån annanstans.
Barcelona Bopi
2003-12-30 17:41
Trezeguet ..e han så bra som alla säger!!!!...jag tyckewr inte det..OKI,,han e ju bra...men e VÄRDSKLASS...han gjorde ett EM mål..å blev VÄRDSKLASS eller???jag kan ha FEL!!!
Barcelona # 12
2003-12-27 21:40
Maldini

Man tackar=-)
Barcelona Xavi
2003-12-30 18:01
Många kallar oss "mittenlag"
Maldini
2003-12-27 21:36
jag e milan supporter men jag känner mycket för detta barca. jag gillar hatet mot kapitalisterna madrid o jag gillar allvaret dem har i sig om att inget annat än vinst e acceptabelt
Real Madrid Dani
2003-12-30 18:20
Xavi!
Vi är snart där om ingen tar tag i det...
Annons: