/spanien/barcelona/forum/26176.aspx/spanien/barcelona/forum/26176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronnie
2004-01-02 17:00
Potul måste ju vara en av Barcas största profiler genom tiderna och om han inte redan är det så kommer han bli det om han stannar kvar i klubben, sånna spelare med ett sånt hjärta som Poyul växer inte på träd!.
Barcelona SportingC
2004-01-02 15:40
Puyol Mario och Quaresma är OK enligt fcbarcelona.com......
Barcelona Holländaren
2004-01-01 20:40
Oavsett om Puyol lämnar klubben eller ej så är det idioti att isåfall ändra hjärta till svikare. Carles Puyol har varit i klubben under många många år och alltid presterat bra, han skulle aldrig få för sig att gå till en konkurrent som t.ex. Figo och han skulle heller inte gå gratis någonstans. Dessutom, går Puyol så är det för att Laporta säger att han ska gå och då är det det bästa för laget enligt Puyols åsikt, inte för att han vill göra det. Men förstå, Puyol kommer alltid ha hjärtat i Barcelona.
Real Madrid Rille
2004-01-01 14:11
Vill Puyol till Chelsea eller vill Roman Abramovich köpa loss honom? Det är iaf det värsta som kan hända Barcelona. För mig som är Real Madrid supporter så är det ju självklart bra men för La Primera Division så är det synd att tappa en så bra spelare som Puyol så jag hoppas att han stannar!
Real Madrid Rille
Vill Puyol till Chelsea eller vill Roman Abramovich köpa loss honom? Det är iaf det värsta som kan hända Barcelona. För mig som är Real Madrid supporter så är det ju självklart bra men för La Primera Division så är det synd att tappa en så bra spelare som Puyol så jag hoppas att han stannar!
Real Madrid Rille
Real Madrid Rille
Barcelona MartinJ
2004-01-01 01:02
gillar du stryktipset spela här GRATIS!

www.spanskatipset.tk

(spanskamatcher)
Real Madrid Ronnie
2004-01-02 14:18
Är Gerard frisk?
Barcelona Barca Barca
2004-01-01 15:42
Puyol ska inte till Chelsea. Läste nyss på aftonbladet att Roman Abramovich hade en lista på vem som han är intresserad av, och Puyol var med.

Här har ni listan:

Spelarna Abramovich vill ha till Chelsea
(skala 1-5 där 5 är högst sannolikt)
1. Francesco Totti, 27, mittfältare/anfallare, Roma
1. Thierry Henry, 26, anfallare, Arsenal
1. Ruud van Nistelrooy, 27, anfallare, Manchester United
2. Wayne Rooney, 18, anfallare, Everton
2. Jose Antonio Reyes, 20, anfallare, Sevilla
3. Scott Parker, 23, back/mittfältare, Charlton
3. David Trezeguet, 26, anfallare, Juventus
3. Sebastian Frey, 23, målvakt, Parma
4. Carles Puyol, 25, back, Barcelona
4. Jermaine Defoe, 21, anfallare, West Ham
5. Roberto Ayala, 30, back, Valencia

Barcelona Ronnie
2004-01-02 14:18
Är Gerard frisk?
Barcelona Barca Barca
2004-01-01 15:42
Puyol ska inte till Chelsea. Läste nyss på aftonbladet att Roman Abramovich hade en lista på vem som han är intresserad av, och Puyol var med.

Här har ni listan:

Spelarna Abramovich vill ha till Chelsea
(skala 1-5 där 5 är högst sannolikt)
1. Francesco Totti, 27, mittfältare/anfallare, Roma
1. Thierry Henry, 26, anfallare, Arsenal
1. Ruud van Nistelrooy, 27, anfallare, Manchester United
2. Wayne Rooney, 18, anfallare, Everton
2. Jose Antonio Reyes, 20, anfallare, Sevilla
3. Scott Parker, 23, back/mittfältare, Charlton
3. David Trezeguet, 26, anfallare, Juventus
3. Sebastian Frey, 23, målvakt, Parma
4. Carles Puyol, 25, back, Barcelona
4. Jermaine Defoe, 21, anfallare, West Ham
5. Roberto Ayala, 30, back, Valencia

Real Madrid Ronnie
2004-01-02 14:07
Nä några nyförvärv i Januari lät det inte bli, Laporta har dock lovat en crack till sommarn. Personligen hoppas jag att denna crack spelaren blir en riktig grym försvarare, så att vi vet att han håller. Sen hoppas jag på Van Der Vaart eftersom att han håller hög klass både som mittföltare och anfallre och dessutom lär han inte vara allt för dyr.
En annan spelare som jag skulle vilja se i barca mer än nått annat ör F. Torres, han kommer bli hur grym som helst om något år...
Barcelona Ronnie
2004-01-02 14:07
Nä några nyförvärv i Januari lät det inte bli, Laporta har dock lovat en crack till sommarn. Personligen hoppas jag att denna crack spelaren blir en riktig grym försvarare, så att vi vet att han håller. Sen hoppas jag på Van Der Vaart eftersom att han håller hög klass både som mittföltare och anfallre och dessutom lär han inte vara allt för dyr.
En annan spelare som jag skulle vilja se i barca mer än nått annat ör F. Torres, han kommer bli hur grym som helst om något år...
Real Madrid Ronnie
2004-01-01 12:51
Det ryktas om Poyul till Chealski inte bra...
Barcelona Ronnie
2004-01-01 12:51
Det ryktas om Poyul till Chealski inte bra...
Barcelona Barca_for_life
2004-01-01 14:18
så tippar jag:

1. Celta Vigo - Deportivo 2
2. Real Madrid - Murcia 1
3. Zaragoza - Atlético M 2
4. Racing - Barcelona 2
5. Espanyol - Mallorca 2
6. Sevilla - Albacete 1
7. Valladolid - Betis x
8. Valencia - Villareal 1
9. Athletico B - Osasuna 2
10. Málaga - Real Sociedad 2
Barcelona Barca_for_life
2004-01-01 14:19
tack detsamma barca_91 jag håller med dig fullständigt
Barcelona Barca_for_life
2004-01-01 14:16
när man tippar vad är en en:¨1¨ för. vad är ¨x¨ för vad är ¨2¨´ för
Barcelona Barca_for_life
2004-01-01 14:13
grabbar jag tror inte att puyol går till chelsea
Barcelona Gottwald
2004-01-01 01:39
gott nytt år alla... Om vi spelar med savilola o kluivert eller va fan han hetre tiillsamans så vinner vi..
baba tre på mitt feltet o ronni som offensiv annfallare.. så vinner vi..
men jag behöver hjälp mred att forma mit fält o back linje... skulle ett mittbacks par funka med ouyol på högern??? det e ju där han spelar som bäst... tyckrer jag iallafll.. jaja... god fortsättning iaöfaö... puss... puss(K)
hej..

Força Barça
Barcelona Xavi
2003-12-31 21:39
Det försvinner väl med tiden:/=======mer rutin
Atlético Mathias
2004-01-04 23:47
Som jag såg var det bara Puyol, Xavi och Ronaldinho som kämpade på planen? Ni borde rensa bland spelarna, helt klart... Ni borde vara så mycket bättre än så här.
Atlético Mathias
2004-01-04 23:47
Som jag såg var det bara Puyol, Xavi och Ronaldinho som kämpade på planen? Ni borde rensa bland spelarna, helt klart... Ni borde vara så mycket bättre än så här.
Barcelona Izquierda
2004-01-04 06:31
JAG - Det märks att du är trött på alla dessa startelvor, eftersom du själv drar till med en tolva. Frågan är om det är så konstruktivt..

Solidus - Såg väl inte helt pjåkigt ut, men du föreslår Luis Enrique till höger. Han har varit tragiskt dålig i år, och jag ser inget som talar för att han skulle bli bättre nästa år, vid 35 års ålder. Och Kluivert lär nog inte vara kvar då, gissar jag.

janne8 - Jag hajar ditt resonemang, men köper inte det till fullo. Det verkar grunda sig på förra säsongen när vi hade Van Gaals darriga trebackslinje. I år spelar vi med fyrbackslinje plus två pivotes. Jag säger inte att vårt försvar är lika stabilt som Valencias, men jag menar att det har blivit betydligt stabilare och vi släpper ju faktiskt inte in så där jättemånga mål den här säsongen. I de fall det ser förvirrat ut beror det troligtvis mer på att vi har svagt spelarmaterial i den här lagdelen, och att i stort sett ingen i backlinjen får spela på sin naturliga position.
Visst spelar Barca ofta offensivt på hemmaplan, men att bli dirigent i FC Barcelonas försvar bör kunna locka NÄSTAN vilken back som helst. Dessutom går det mesta att köpa för pengar nu för tiden.
Tyvärr, kanske jag ska tillägga.
Barcelona Xavi
2004-01-04 10:42
JAG//

Sergio Garcia på topp? har du sett honom? han är ungefär lika bra som Santamaria.
Espanyol janne8
2004-01-03 23:42
Problemet för eran del är väl att tittar man på en sådan som Marchena så kan man konstatera vissa saker. Han spelar i ett lag med hård defensiv skolning och styrning. Säga vad man vill om Barca så ligger det lagets emfas inte på detta plan. Det är klart mycket lättare att var back i ett lah´g med Baraja och Albelda framför sig än ett mittfält med offensiv inriktning. Man kan hela tiden jobba rättvänd och anfallaren har ofta väldigt liten yta att röra sig på samtidigt som han ofta i uppspelsfasen är felvänd. En av anledningarna till att Patrik hade så svårt att anpassa sig var just ovan nämnda problem. Tittar man på en match med Barca ser man ofta hur det blir mycket en mot en lägen för backarna där de måste täcka enorma ytor. Det behöver Marchena knappast göra i Valencia. Visst är han bra men frågan är, skall Barca ändra sin spelstil? Gör man det då finns det gott om alternativ men gillar man inte Barca just för deras flyt och positionsspel framåt?
Barcelona Izquierda
2004-01-03 23:10
Xavi,
Jag håller med dig (utom möjligen när det gäller van Buyten, han har jag sett för lite av). Alla är överrens om att vi måste ha en ny anfallare, men så fort någon kommer med ett realistiskt förslag, så sågas det.
Spelare som Henry och Torres ser jag tyvärr inte som realistiska just nu, eftersom de skulle kosta hela budgeten att köpa.
Espanyol janne8
2004-01-03 23:42
Problemet för eran del är väl att tittar man på en sådan som Marchena så kan man konstatera vissa saker. Han spelar i ett lag med hård defensiv skolning och styrning. Säga vad man vill om Barca så ligger det lagets emfas inte på detta plan. Det är klart mycket lättare att var back i ett lah´g med Baraja och Albelda framför sig än ett mittfält med offensiv inriktning. Man kan hela tiden jobba rättvänd och anfallaren har ofta väldigt liten yta att röra sig på samtidigt som han ofta i uppspelsfasen är felvänd. En av anledningarna till att Patrik hade så svårt att anpassa sig var just ovan nämnda problem. Tittar man på en match med Barca ser man ofta hur det blir mycket en mot en lägen för backarna där de måste täcka enorma ytor. Det behöver Marchena knappast göra i Valencia. Visst är han bra men frågan är, skall Barca ändra sin spelstil? Gör man det då finns det gott om alternativ men gillar man inte Barca just för deras flyt och positionsspel framåt?
Barcelona Bopi
2004-01-03 22:18
David Trezuget e ÖVERSKATAD...vill inte han han i barca...e det någon som vet om bara e på någon nu!!???
Annons: