/spanien/barcelona/forum/26171.aspx/spanien/barcelona/forum/26171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-01-05 03:03
En reflektion till.
Inte nog med att Rijkaard inte vet hur han vill ha startelvan (ändrar mellan varje match), han verkar dessutom inte ha någon som helst reservplan om laget skulle köra fast (vilket vi gör på tok för ofta).
När Barca hamnar i underläge (som vi gjorde idag), så förväntar jag mig att tränaren har en alternativ spelmodell att gå över till. Alltså att han vet precis vilka byten som ska göras, och vilket spelsystem han ska ändra till. Detta ska givetvis vara ett system man övat in på träning. Idag var det uppenbart att Rijkaard inte har nån beredskapsplan.
* Han gick över till trebackslinje där en av backarna var van Bronckshit som egentligen är mittfältare och inte alls håller för en trebackslinje (fast han hade några bra ruscher längs sin kant idag).
* Han vägrade öka antalet anfallare, utan fortsatte med en ensam trots att vi låg under.
* Han lät planens minste spelare (Saviola) få chansen först i ett läge då våra motståndare backade hem och vi hade behövt en stark huvudspelare i straffområdet.
* Han flyttade inte in Enrique och Cocu i straffområdet på slutet, trots att det regnade inlägg.
* Han ändrar till en mycket märkligt och svårdefinierad formation, med ett system som spelarna uppenbarligen inte hade fått nöta in. Det såg totalförvirrat ut, och ingen verkade veta hur de skulle springa.

Att vi saknade offensiva krafter som Kluivert och Overmars räcker inte som förklaring. Vi ska väl inte behöva göra bort oss och bli förnedrade för det?

Sparka Rijkaard!
Barcelona Barca_for_life
2004-01-05 08:35
WEEDMAN:

Vad säger du vadå sälja Quarsma han har vart bra alla matcher för utom igår för han fick för lite tid liksom saviola asså min kompis han har titta på alla barcas matcher o han säger själv QUERSMA är bättre än cristiano ronaldo.

för det andra till er andra barca fans vi ska ta till baka RIQUELME kolla vilken friskpark han gjorde igår o jag har sett han flera matcher han e skit bra BARCA HAR INTE SÅLT HAN ELLER???
Barcelona Izquierda
2004-01-05 02:49
Dani,
Jag börjar med att tacka och bocka för de snälla orden. När det gäller de individuella spelarprestationerna, så håller jag i stort sett med dig om varenda en.
Det vi bevittnade idag var ett lag i total kris. Det är uppenbart att det inte finns någon harmoni i laget. Barca uppträdde förvirrat och helt utan självförtroende. Passningsspelet var nervöst och med hög felprocent, ingen vågade avsluta, ingen vågade ta tag i spelet och spelarna stod och tittade (med några få undantag) i stället för att springa till sig ytor.
Visst, vi kan skylla på att domaren missade två hands, och vi kan tjata om Rüstüs tavlor, men det är sekundärt. Det primära just nu är att vi helt saknar spelidé, och att tränaren inte har spelarnas förtroende. Ledsen Rijkaard, men nu har vi kommit till vägs ände. Det finns ingen anledning att försvara honom längre - han måste bort! Det kan tyckas som en enkel lösning, men jag tror att det är absolut nödvändigt med ett tränarbyte nu. Vi är i K-R-I-S.
De supporters till andra klubbar som kommer in här och skriver saker som att "ni är inte bättre än så här" bör ignoreras. Barca är MYCKET bättre än så här. Den trupp vi har idag ska räcka till CL-plats, men hittills har truppen disponerats på ett uselt sätt. Idag försökte Rijkaard få fram ytterbackarna och dra in yttermittarna. När detta inte ledde någon vart ändrade han till en märklig 3-6-1-uppställning som var rena katastrofen. Sämre försvarsspel än det Barca presterade i andra halvlek var det länge sen jag såg.
Det finns inga ursäkter! Den här insatsen var fullständigt katastrofal, och nu måste Laporta agera, innan vi trillar riktigt obehagligt långt ner i tabellen.
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-05 23:42
va fan e det här, vem tror ni att ni e i redaktionen helt utan förklaring tar ni bort inlägg!!! shit törtt på er lika mycke som jag e på reijkard. förbanad man blir
Barcelona Barca_for_life
2004-01-05 10:50
Valencia

kolla om det var Frey bartehz Isaksson så skulle de inte gjort den där tabben han gjorde mot celta o mot racing igår oki
Barcelona Izquierda
2004-01-05 11:36
Barçolog,
Han börjar bli desperat nu. Han har inte haft kapacitet att ändra på nåt hittills under den här bedrövliga säsongen, så varför skulle han ha fått den kapaciteten nu helt plötsligt?
Barcelona SportingC
2004-01-05 12:36
Weedman har du nånsin sett spela i SportingL någongång? måste säga att det är en helt annan spelare som spelar i Barca! han var helt enkelt kung i SportingL!!!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-05 05:31
att quaresma har imponerat på folk här kan jag inte fatta, ok han har bra teknik men oftast driblar han av sig själv och hans inlägg är under all kritik, att han e ung säger inte så mycket glömm inte saviolas första fina säsong då han gjorde hela 16 mål i ligan. desutom har han (quaresma) fått spela för mycket i ett lag som barca, han e kaxi o ung, därför gör han som han vill på plan, killen lever egen fantasi värld, han har inte varit bra en enda match hitils nångång har han glimtra till min mycket kvar. nånting måste göras d finns gooot om tränare:
Barcelona Xavi
2003-12-11 16:46
Ett lån av Hasselbaink skulle jag inte ha något emot Juventus Zalaeta då?
Spanien mehdi
2004-01-05 01:58
Asså ni e ta fan i mig SKANDAL asså!!!..Hur kan barcelona som var ett topplag för några år sedan tappat så mkt!..Jag e ledsen å säga det men ni är inget topplag längre, när man hörde barcelona för några år sedan så va de första som poppade ut ur hjärnan va fint spel, en touch, passningspel av yttersta klass men nu så vet jag inte vad man ska tänka på..Å spelare som puyol å ronaldinho tycker jag synd om,de e världs spelare men som spelar i erat lag dom förtjänar som mkt bättre..Aaa fotboll kan vara grymt men helt ärligt så tror jag inte ni kommer komma upp till den standarden som ni hade under 90-talet inse ni var ett storlag det e slut nu tråkigt för alla fotbollsälskare för barca var verkligen ett lag man ville kolla på...
Barcelona JAG
2004-01-05 01:51
Med tanke på vilken på vilket klockslag jag skrev mitt tidigare inlägg kunde jag lika gärna "dratt" en starttretton eller startfjorton. Men det är inte det som är grejjen, det var ingen allvar i den startelvan egentligen. Vad jag ville få fram är att alla dessa talanger, våra egna Barça produkter gör ett minst lika bra jobb som vilken annan holländare i klubben. Och man såg det direkt ikväll speciellt i första halvlek..! Vad hade Overmars och Kluivert bidragit med som Iniesta och Sergio Garcia inte hade? Vad visade Van Bronkshitis som O. Lopez inte har? Är SÅ trött på favorisering av spelare.

Var matchen ett skämt idag? Mestadels påminde det om superettan här med ingen fantasi och med överhuvud taget inga spelideér alls! För att nämna bland några så saknar spelarna vinnarmentalitet. Detta var verkligen droppen. Rijkaard måste omedelbart avgå!
Real Sociedad cengis
2004-01-05 02:21
weedman på rustu känarman nått men inte på dig att du sitter ock garvar din 0000a

Rustu är kungen
dett kan hända mistag att han släpper in måll, ska ni sata på han bara för att han släpper in några måll, men anars är han väll bra.
+ dett var den fulla svenskens fell att han släppte returen rustu,,,,,

Rustu ska vara kvar men patrik andersson ska väckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk så klart
Kluivert#9
2003-12-10 15:39
För övrigt: Puyol, Gerard, Motta och Cocu är skadade. Puyol är avstängd mot mötet på lördag, men vi får hoppas att de andra kan återhämta sig snart...
Barcelona Tompa
2004-01-11 21:21
Helt klart ett stort steg i rätt riktning och äntligen gör vi lite mål igen!Man ska kanske inte tala om att krisen är slut efter en seger men det var en helt annan spelgjädje än på länge. Är mycket imponerad av Iniestas insats, hoppas han får fler chanser från start. Det är han verkligen värd. Ronnie var underbar men det vet man ju sen tidigare hur bra han är när han är på spelhumör.

Äntligen känner jag optimism igen!
Barcelona Rivald0
2003-12-11 17:01
Kluivert#9..det är Ronaldinhos spelstil och han är våran sörstaoch bästa stjärna i laget..och så länge han får spela sitt spel så kommer allt gå vägen..kolla bara på VM 2002..
Barcelona Tompa
2004-01-11 21:21
Helt klart ett stort steg i rätt riktning och äntligen gör vi lite mål igen!Man ska kanske inte tala om att krisen är slut efter en seger men det var en helt annan spelgjädje än på länge. Är mycket imponerad av Iniestas insats, hoppas han får fler chanser från start. Det är han verkligen värd. Ronnie var underbar men det vet man ju sen tidigare hur bra han är när han är på spelhumör.

Äntligen känner jag optimism igen!
Barcelona Bopi
2003-12-10 17:02
BARCA BLOD :: du har rätt vi behöver Rutin...men Puyol har det!!!MEN han har ett helt försvar å hålla reda på!!
Barcelona Izquierda
2004-01-03 17:09
Nån som förresten skulle vilja förklara för mig hur Rijkaard tänker när han väljer Luis Enrique till vänster i stället för Luís García?
Barcelona Barca_91
2004-01-05 00:17
Saker som måste göras i Barca:
1.Sparka Rijkaard och rösta fram en annan president.

2.Sparka eller sälj alla holländare för jag tror ingen vill köpa dom.

3.Köp in några riktigt bra spelare.

4.Försök som dom på tv4+ sa att låta dom unga talangerna från klubben utvecklas och värva spelare från Spanien,titta bara på Ajax,ett av Europas yngsta lag och spelade endå jämnt mot självaste MILAN.

Saker Barca INTE ska göra.
1.Inte sälja Puyol.

2.Inte köpa mer holländare.

3.Inte bygga om Camp Nou.
Barcelona Valdés
2004-01-03 17:28
Ingenting är gratis - Davids skulle säkert kräva ett antal miljoner i lön för att komma och försämra den redan dåliga stämngen i truppen ( enligt rykten i spanska dagstidningar ).

Har man dessutom sett någon eller ett par av Juventus matcher de senaste tre säsongerna vet man att han inte längre är en tillräckligt bra spelare för något topplag.

Att samla spelare med rätt attityd är en nödvändighet för framtiden. Vem vill spela med Kluivert och Davids - ingen, inte ens de spelare som tas ut i det holländska landslaget.

Jag hoppas verkligen inte att; Reiziger, Cocu, Van Bronch, Overmaars, Kluivert och eventuellt Davids skall vara FRAMTIDEN....

Däremot så hade det varit en glädje att få se någon av Van der Vaart eller Van Nist i Barcelonatröjor.

Så fort Rijkaard uttalar sig om nyförvärv så ser jag Van Gaal framför mig.

Kontinuitet är viktigt och till sommaren så har vi förhoppningsvis gjort klart med en riktig tränare som i lugn och ro kan bygga upp ett slagkraftigt lag för många år framöver.
Barcelona Xavi
2004-01-03 18:18
Jag förstår inte heller hur han tänker:|
Barcelona Barca_for_life
2004-01-10 08:51
tjaaaaa

jag säger en sak:

barca ska inte sälja Sergio.L.Garcia.Gerard

de e ung o bra det jag tycker e konstigt e:att barca sålde Arteta!!!! kan inte fatta han e skit ung o bra de borde lånat ut han
Barcelona juanito
2004-01-03 16:20
barca_91: Jag ryser när jag läser det du skriver. Otroligt ogenomtänkt! Varför värva en okänd spelare från en medioker liga när vi har en högerback av kvalitet i Gabri?

I övrigt ser jag fortfarande ett lån av Davids(inget köp alltå!) som ett bra alternativ. Visst, Emerson är kanske en mer intressant spelare men jag tror inte att han kommer. Samtliga viktiga personer i toppen av ledningen har sagt att man inte kommer att värva någon spelare nu och jag håller med dom. Det är bättre att spara pengarna till i sommar. Ett lån är däremot i princip konstandsfritt och därför ser jag en Davids-affär som mer trolig. Dessutom är det ju i princip riskfritt iom att han kan skickas tillbaka om han spelar dåligt och därmed behöver inte klubben förlora någon större summa.
Spanien P.E.
2003-12-11 13:57
´Men Reyes ifall han vill gå till Barca blir han nog oförskämt dyr, så det går nog inte annars kanske en annan Sevilla-bo som Joaquín.
Inte forward kanske men en otroligt bra spelare.
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-11 20:44
Köp Robinho och Davids. En ny vänsterback och kanske en mittback också. Börja så...
Barcelona Gabriel
2004-01-05 00:31
Barca Barca
Jag håller med dig om allting. Man kan intesäta sån pre på en 19 åring som Quaresma. Han h otroig talang och kan han mogna i sitt spel så kommer han att bliphur bra som hällst. Nu närdet går så dåligt varkar det också som att många av oss bara letar mer och mer negativa saker.

Quaresma har egentligen inte myct med det dåliga spelet att göra. Har annars varit mycket imponerad av honom.
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-11 20:44
Köp Robinho och Davids. En ny vänsterback och kanske en mittback också. Börja så...
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-11 20:39
Iniesta imponerar igen. Kul spelare att se. Bra spelförståelse. Kan bli mycket intressant att följa.
Varför blev Saviola utbytt? Är Sergio Garcia bäst som central anfallare? Annars tycker jag helt klart att Luis Garcia borde blivit utbytt. Det bär mig emot att säga det, men L. Garcia är inte tillräckligt bra helt enkelt. Dock klart godkänd idag, men i en sådan position ska man ha klassspelare...
Kul att Ronnie så bra. Och till vänster, precis som i brasilianska l-laget och något jag förespråkat. Han är kanske lite för omständlig för att spela centralt.
Ett problem kvarstår dock. Det tar ibland alldeles för lång tid innan vi vinner tillbaks bollen, vilket leder till att vi i perioder hamnar för långt tillbaks i banan. Hoppas nu Davids kommer för det är i det spelet vi behöver honom som bäst.
Barcelona Viktor Munoz
2004-01-11 20:39
Iniesta imponerar igen. Kul spelare att se. Bra spelförståelse. Kan bli mycket intressant att följa.
Varför blev Saviola utbytt? Är Sergio Garcia bäst som central anfallare? Annars tycker jag helt klart att Luis Garcia borde blivit utbytt. Det bär mig emot att säga det, men L. Garcia är inte tillräckligt bra helt enkelt. Dock klart godkänd idag, men i en sådan position ska man ha klassspelare...
Kul att Ronnie så bra. Och till vänster, precis som i brasilianska l-laget och något jag förespråkat. Han är kanske lite för omständlig för att spela centralt.
Ett problem kvarstår dock. Det tar ibland alldeles för lång tid innan vi vinner tillbaks bollen, vilket leder till att vi i perioder hamnar för långt tillbaks i banan. Hoppas nu Davids kommer för det är i det spelet vi behöver honom som bäst.
Ay-Kut
2004-01-11 14:22
Tjena....

Är det någon Barca fan här som tycker att Bronckhorst, Reiziger och Cocu förtjänar sina platser?
Annons: