/spanien/barcelona/forum/26169.aspx/spanien/barcelona/forum/26169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Majsan
2005-02-20 14:52
Rivald0/
Jag läste det också nyss, står lika undrande! Dock är ju Aftonbladet ungefär lika bekanta med tillförlitlig fakta om Spansk fotboll som Laila Frejvals är med Phuket..
Är inte riktigt hemma i Premier League, men han är väl riktigt bra?
Nåt att betänka är väl dock att det aldrig existerar några pre-contracts i sådan utsträckning, och verkligen inte officiella sådana. Men ingen rök utan eld, heter det ju..
Barcelona Messí
2005-02-20 14:17
Deco_Barça & Rickiboy//
Nej, Deco fick båda målen officiellt.
Barcelona Rivald0
2005-02-20 14:20
Grabbar är detta sant ?.... Cole klar för Barça
LONDON. Henrik Larsson får nytt sällskap i Barcelona nästa säsong. Av Ashley Cole, 24. Enligt enligt flera brittiska tidningar i natt är det klart att han skriver på för den katalanska storklubben så fort transferfönstret öppnar i sommar. Övergångssumma - 265 miljoner kronor. Cole har två och ett halvt år kvar på sitt nuvarande kontrakt
Barcelona Bopi
2005-02-20 16:14
jag tror inte de e sant! men de hoppas jag på!!!
Barcelona barcapimp
2005-02-20 14:15
http://www.fcbarcelona.dk/Kampprogram2.html
målen finns här
Barcelona Daniel el magnific
2005-02-20 14:18
I have a bad feeling about the match against Chelsea.
Barcelona Maxi
2005-02-20 14:00
Finns det någon sida där man kan kollla på målen?
Barcelona Messí
2005-02-25 11:59
Ämne: Messí : Precis så ty....
Hehe, tack så mycket. Jag fyller 14 dagen efter Ronaldinho fyller 25.

you´re the one for me, fatty//
Tror det var runt 73% som mest.
Barcelona Damia
2005-02-20 17:34
på fotbollstreams.com så kunde man se real madrid-bilbao live gratis och eftersänd barca match gratis, med bra kvalite. Var det nån mer som gjorde det. På barca matchens andra länk!
Pep Guardiola
2004-10-25 20:45
uppställning Barcelona-Grament???

Valdes
Carlos Pena-Oleguer-Mora-Navarro
Iniesta-Marquez-Verdu
Riera-Larsson-Messi

Vila så många a-lagsspelare som möjligt!
Real Madrid Dani
2004-10-25 20:36
Dubbelpost av någon anledning...
Barcelona Dani
2004-10-25 20:36
Dubbelpost av någon anledning...
Barcelona Kickboxer
2004-10-24 16:18
Tja!!!

Äntligen tillbax till Sverige nu från Italien. Fan va kul jag har haft, bland de roligaste och bästa jag har varit med om. Hade köpt en fotbollsresa där jag först skulle åka till Turin och se Juventus mot Bayern München och sedan åka vidare till Milano för att se Milan mot FC Barcelona. Egentligen ville jag bara se Barça men det är så klart ett stort plus att få se TVÅ toppmöten i Champions League;)

Resan gick mycket bra och första matchen var den i Turin. Det var endast 20000 fans på arenan och det var ganska tråkigt då de flesta sektionerna på Estadio del Alpi var tomma. Tyskarna var roliga och lät ganska mycket innan Juve gjorde sitt mål, sedan blev de ganska tysta och då vaknade Juve klacken. Tyskarna sköt raketer in på plan och en raket träffade typ Camoranesi så han fick hoppa åt sidan, haha. Sedan fortsatte de skjuta raketer in i Juve klacken och det började brinna lite på läktaren så massa supportrar fick hjälpa till att släcka. Men som sagt så vart det kul. Matchen i sig var inte speciellt bra men det var stort att få se min första Champions League match live:) Höjdpunkten var väll Zlatans skarvnick till Nedved och sedan Nedveds avslut i mål.

Sen åkte jag och brorsan vidare med tåg till Milano(ca. 2 timmars tågresa med ett par stopp på vägen). Vi gick runt lite på stan och sedan tog vi oss till den otroligt mäktiga arenan Giuseppa Meazza(San Siro) och den var nästan i samma klass som Camp Nou. Otroligt vacker arena men knäcker ändå inte våran Camp Nou. Vi var ganska tidiga jag och brorsan typ en och en halv timme innan matchen började. Så vi tog massa kort på arenan och spelarna hade fortfarande inte kommit in för att värma upp. Vi hade fått ett par riktiga pissplatser högst upp i San Siro så att allt och alla såg ut som små myror. Då kom brorsan på en idé. Vi såg att Barça-klacken var snett bakom det ena målet längst ner i arenan, så han tyckte att vi iallafall skulle försöka komma in där, det var värt ett försök att få stå med alla Culés. Saken är den att San Siro var uppdelad i MÅNGA olika sektioner och det är svårt att komma in någonstans där man inte har köpt biljetter till att sitta, det står vakter överallt. Det visste vi men gjorde ändå ett försök för att komma in dit. Så kom vi fram till vakten och han frågade om någonting med "biljetteria al section..." nånting. Varken jag eller brorsan kan spanska eller italienska så vi sa bara si, si. Sen så frågade han något "... FC Barcelona??" Jag tror han frågade om vi var Barça fans så vi sa bara si, si igen. Så tillslut stod vi där, i BARCELONA KLACKEN!! Det var som en dröm för mig alltså. Det gör inget att det var 75000 Milan fans runt om oss och vi var endast ca.1000 Barça fans. Det här var det största jag varit med om.
Barcelona BARCA BLOD
2004-10-24 16:37
kivkboxer: Kul att du skrev, för då vet jag vad som väntar mig och mer på retur mötet.
För dit ska jag och en kompis =)))
Barca_Best
2004-10-24 16:30
Brazil:
okej LOL men bytt då så inte det blir missförstånd...
Real Madrid Dellamorte
2005-02-25 13:30
BigBadOla

Erkänn du vill att Barça skall köpa Forlan! =)
Sevilla José
2005-02-20 19:16
Chelsea åkte tydligen på några tunga skador idag. Positivt för er alltså.
Har hela tiden haft en känsla av att Chelsea slår ut er men på den sista tiden har jag börjat tvivla. Nu med dom här skadorna också så är jag övertygad om att ni vinner.
Barcelona Rivald0
2005-02-25 15:47
Dellamorte: han sitter på bänken för att när han köptes från River plate så var han helt macho tränad, dom hade inte dragit i gång med försäsongen...därför är det så min vän..
Barcelona Puyol_21
2005-02-25 19:27
Mourinho har infört arrogans hos deras fans,jag som gilla han innan han kom till chelsea.
Intressant hur matchbilden ser ut när dem kör attack fotboll om dem nu gör det,uppstår luckor lr ska deras mäktiga försvar stänga dem hehe?

Vinn lag som milan på ett övertygande sätt sen kom o prata(chelsea).Chelsea som mest mött mediokra lag fram till Barcelona,lag i ens egen liga räknas inte, nu talar jag om cl lag.

Mourhinho är en arrogant tränare med för mycket munläder,skadar inte o vara ödmjuk som Riijkaard!
Lite respekt kan han väl visa sin gamla klubb lr har jag fel?
Barcelona Viktor Munoz
2005-02-25 13:59
Att ersätta Guily med Lopez skulle ju tvinga ut Eto påkanten. Ellerså skulle Rijkaard få ändra balansen helt pålaget i övrigt. Tycker att Guily fyller sin roll. Som någon sa så passar det inte honom optimalt att spela mot handbollsförsvar, men hans rörelse är viktig för laget och ska inte underskattas. Om han ska ut skulle jag spela Deco på hans plats och Iniesta på mitten. Maxi har lite mer att bevisa först.
Barcelona Kickboxer
2004-10-24 19:30
Kharles_Puyol:

Kul att du och några andra gillar det jag skrev! Det var verkligen inte problem med bengaler på matchen. Alltså med problem så vet jag inte om du menar att det var svårt att få IN bengaler till klacken eller om du menar att det var många som hade bengaler på matchen. I det första fallet så har jag ingen aning om det var svårt att få in då jag själv inte försökte. I det andra fallet så var den ENDA bengalen som tändes på hela arenan av en snubbe som stod bredvid mig. Efter honom så var det ingen mer som tände något. Ingen från Milan klacken heller(Kan vara så att jag missade men är 99% säker).

Men ändå så hade Milan ett otroligt snyggt tifo om ni såg det på TV. Det var en stooooooor flagga med någon gubbe på med Milan tröja som täckte hela Milan klackens sida.

Ha det bäst allihoppa! Jag tror på 3-0 Giuly 2 mål och Ronaldinho 1 mål:)
Barcelona Viktor Munoz
2005-02-25 13:59
Att ersätta Guily med Lopez skulle ju tvinga ut Eto påkanten. Ellerså skulle Rijkaard få ändra balansen helt pålaget i övrigt. Tycker att Guily fyller sin roll. Som någon sa så passar det inte honom optimalt att spela mot handbollsförsvar, men hans rörelse är viktig för laget och ska inte underskattas. Om han ska ut skulle jag spela Deco på hans plats och Iniesta på mitten. Maxi har lite mer att bevisa först.
Barcelona Messí
2004-10-24 15:14
Davids tillbaka? Aldrig! Såna där pengarkåta typer vill jag inte se i Barcelona igen. Även om han är bra så vill jag inte se honom i Barça-tröjan.

Så här ska vi spela mot Osasuna:
---------------------Valdes----------------------
----Belletti------Puyol---Oleguer---------Gio----
---------------------Marquez---------------------
----------Xavi-------------------Iniesta---------
--Giuly--------------Eto'o-----------Ronaldinho--

Deco måste vila, han har spelat alla matcher den här säsongen plus att han hade en tuff säsong förra året med CL-vinst och EM-final! Vill se Iniesta från start nu.

Tror på vinst med 4-1!
Barcelona hammabarça
2005-02-20 11:55
Ämne: Jag har saknat något....
in på elmundodeportivo.es där får du det
Spanien Cedhamre
2004-10-25 00:16
Kiddie:
Åk till Barcelona. Ta metrolinje L1 (grön) till Maria Cristina eller les Corts. Fråga efter vägen, gå i 10 minuter. När du kommer till arenan går du till "baksidan" och handlar tickets. Dagen före givetvis. De kostar mycket. Men det är kul. Du får inte missa museet. Kostar 5 euro och tar ca 1.30 timmar att plöja igenom. Grym upplevelse dock... Suerte!
Barcelona Kickboxer
2005-02-20 12:37
Ryktet om Asley Cole är bullshit tror jag. För det första så har vi en bra bredd på vänsterbackspositionen. Bland annat så kan Gio, Sylvinho och Navarro spela där. Varför ska vi då lägga ut 265 miljoner kr för en ny vänsterback? Låter skumt alltså.

Även att jag rankar Asley Cole tillsammans med Zambrotta, som de två bästa vänsterbackarna i världen, så tycker jag en sådan affär är onödig.

Nu ska inte jag börja med att komma med massa transfersnack om vem vi ska köpa osv. Men är det en position vi behöver förstärka enligt mig, så är det högerforwardsplatsen. Där behöver vi mer bredd och Giuly behöver konkurens så han höjer sig för varje match. Oki, att vi har Iniesta, men det där är inte hans riktiga position, utan han spelar mer eller mindre som Xavi.

Förestänn, gå in och checka hur Madridfansen gråter. Deras medgångsfans är bara för mycket. Vi har en hel del här också som visar sig varje gång vi förlorar, men deras tar verkligen priset. Vilka meningslösa inlägg de skickar om alla sina stjärnor.

Skönt att vi leder ligan med 7 poäng igen. Nu mår man bra i ett par dagar till iallafall.

Visca el Barça!!!
Barcelona Seho^
2005-02-20 11:51
Jag har saknat något på Barcelonas sida här på Svenskafans, och det är Spelarbetyg. Varför finns inte det kvar?!
Señor Laporta
2005-02-20 12:34
YA SON 7

Spelarbetyg från Mundo Deportivo, skala 1-4

FC Barcelona **

Victor Valdes ****

Belletti ***
Puyol ***
Marquez ***
Gio ***

Albertini **
Deco ****
Xavi **

Giuly **
Eto'o **
Ronaldinho ***

Iniesta **
Sylvinho **
Gerard -

Frank Rijkaard ***

Força FC Barcelona
Barcelona Rickiboy
2005-02-20 13:58
grabbar fick eto målet eller vadå??..
Barcelona Barça_best_forever
2005-05-11 23:07
så ser tablån ut för TV4+ under lördagen..
Alltså sänder dom både Reals och våran match =)
Soooft .. Ska bli kul o se, fifaan vilken helg det kommer bli ! Visca
Annons: