/spanien/barcelona/forum/26168.aspx/spanien/barcelona/forum/26168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_91
2003-12-19 23:53
skrev fel...hehe.Vi ska vinna över Levante o möta typ Real i Spanska cupen så får vi revanch!
Mes que un club!
Barcelona Alx
2003-12-20 00:59
Johan Cruyff: Det står fel längst upp på sidan också, jag tycker att det är lite pinsamt...

Det ska ju vara "Més que un club" och inte "ás que un club"
Barcelona Barca for ever
2003-12-05 10:07
tack JoUH.. men jag tänker på en gratis hemsida..och jag tror att det finns
Barcelona Gottwald
2003-12-22 10:24
Bjärred spela igår bara för han skulle lämna ju.. visste ingen det?!
Barcelona Rivald0
2003-12-19 12:02
Hallo har ni läst om Robinho lr ??...han vill spela i Barcelona =))..skulle vara perfect ju..han å Ronaldinho skulle va ett giftigt radar par =))...http://www.soccerage.com/en/13/s1901.html
Barcelona Barca for ever
Barcelona Johan Cruyff
2003-12-05 21:17
Rambo; Härligt....

Bra att du är positiv(eller inte) men du kommer vara besviken om du ska tippa på det resultatet.......

Barcelona-vinner!
No matter what...
Barcelona Barca for ever
Barcelona Frank de Boer
2003-12-20 01:23
Vi gick under när de Boer drog. Var det någon som la märke till att han var 9:a när Aftonbladet rankade europas bästa försvarare ;) Lite lustigt men ändå
Barcelona Johan Cruyff
2003-12-05 22:51
Jouh;

Det är väl deras problem, dom får väl skylla sig själv dessutom var han inte deras största stjärna.

Adeu, para siempre Barcelona!
Barcelona Izquierda
2003-12-06 15:23
Barca_Fan,

Precis. Ikväll gäller inte de vanliga reglerna. Usch, jag saknar redan Luis Enrique. Han hade behövts ikväll. Hoppas att de andra kan smälla på rejält.
Kan någon förresten förklara för mig varför inte Marquez spelar i stället för Reiziger?
Atlético Barcelona Grek
2003-12-19 21:36
RONALDONHO ÄR ÅRETS KÖP:sammanlagt har han 29 stjärnor från el mundo deportivo igenom snitt har han 3,95 av 4,00
Atlético Barcelona Grek
RONALDONHO ÄR ÅRETS KÖP:sammanlagt har han 29 stjärnor från el mundo deportivo igenom snitt har han 3,95 av 4,00
Barcelona Tompa
2003-12-19 17:59
Dobermann:
Jag vet att Abramovich tjänat sina miljarder inom oljan. Nu är ju detta ett Barcaforum så det är egentligen inte rätta stället att diskutera Abramovich affärsmetoder här. Låt mig bara säga så här:
Ingen av de s.k oligarkerna i Ryssland har knappast rent mjöl i påsen och det inkluderar självfallet Abramovich (som dessutom är bundis med presidenten)

Nej, nu diskuterar vi Barca istället. Läste att Robinho (enligt soccerage) dräömmer om att få spela i Barca. Har aldrig sett honom men vet att han lär vara en grymm talang. Prislappen avskräcker dock i mina ögon, 40 milj. pund! Har Barca cerkligen råd att satsa så mycket på ytterligare en jättetalang som kanske i slutändan inte blir något särskilt? Mitt svar är ett solklart nej. Vad tycker ni andra?
Atlético Barcelona Grek
Barcelona Johan Cruyff
2003-12-20 01:15
Alx; Jag vet fast iofs står det "Más que un club" inte "ás que un club" ;) haha!

Adeu
Barcelona Tompa
2003-12-19 17:59
Dobermann:
Jag vet att Abramovich tjänat sina miljarder inom oljan. Nu är ju detta ett Barcaforum så det är egentligen inte rätta stället att diskutera Abramovich affärsmetoder här. Låt mig bara säga så här:
Ingen av de s.k oligarkerna i Ryssland har knappast rent mjöl i påsen och det inkluderar självfallet Abramovich (som dessutom är bundis med presidenten)

Nej, nu diskuterar vi Barca istället. Läste att Robinho (enligt soccerage) dräömmer om att få spela i Barca. Har aldrig sett honom men vet att han lär vara en grymm talang. Prislappen avskräcker dock i mina ögon, 40 milj. pund! Har Barca cerkligen råd att satsa så mycket på ytterligare en jättetalang som kanske i slutändan inte blir något särskilt? Mitt svar är ett solklart nej. Vad tycker ni andra?
Barcelona Izquierda
2003-12-19 01:16
Det är väl klart att det finns annat här i världen än pengar. Och visst har Barca ett gott rykte världen över, annars hade inte en massa spelare (bl.a. Mutu, Van der Vaart och Robinho på sistone) sagt att deras högsta dröm är att få spela i Barca.
Men om nu Premier league och fotbollen som spelas där skulle vara så dålig, varför är det då MASSOR av världsstjärnor som väljer att spela där? Kan andra göra de prioriteringarna, så kan Trez också göra det. Jag skulle hemskt gärna se honom i Barca, men hittills har Ambramovic fått vad han velat ha, så det är väl inte så konstigt att man blir en smula uppgiven när man hör att Chelski och Juve sitter i förhandlingar om Trezeguet?
Barcelona Tompa
2003-12-19 09:46
Angående P.L kontra La liga så¨är det givetvis upp till var och en att välja vilken liga som man gillar bäst. För mig och alla andra som älskar Barca är dock valet självklart...

Vad gäller Chelsea anser jag att den där ryssen som köpt laget suger nästan lika mycket som presidenten hos våra ärkerivaler. Var har han (36 år tror jag han är) fått alla sina miljarder från? Naturligtvis med ordentlig hjälp av massor av ruffel, båg och ekonomisk brottslighet i största allmänhet.

Om en spelare får anbud från både Barca och Chelsea och väljer Londonklubben anser jag det bara är en lycksökare som enbart vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Som någon skrev så kan Chelsea aldrig nå samma status som Barcelona, hur många miljarder Abramovich än pumpar in.
Barcelona Tompa
2003-12-19 09:46
Angående P.L kontra La liga så¨är det givetvis upp till var och en att välja vilken liga som man gillar bäst. För mig och alla andra som älskar Barca är dock valet självklart...

Vad gäller Chelsea anser jag att den där ryssen som köpt laget suger nästan lika mycket som presidenten hos våra ärkerivaler. Var har han (36 år tror jag han är) fått alla sina miljarder från? Naturligtvis med ordentlig hjälp av massor av ruffel, båg och ekonomisk brottslighet i största allmänhet.

Om en spelare får anbud från både Barca och Chelsea och väljer Londonklubben anser jag det bara är en lycksökare som enbart vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Som någon skrev så kan Chelsea aldrig nå samma status som Barcelona, hur många miljarder Abramovich än pumpar in.
Barcelona Patrik
2003-12-04 19:55
Vilken förnedring det kommer att blir. Jag vill flytta från den här planeten.
Barcelona Barca_91
2003-12-19 22:38
varför säjer alla att Robinho kostar 600 miljoner kr han kostar 40 miljoner euro och d e runt 400 miljoner kr!
Barcelona Patrik
2003-12-04 19:55
Vilken förnedring det kommer att blir. Jag vill flytta från den här planeten.
Barcelona Bopi
2003-12-19 17:45
Cruyff: "Ronaldinho no puede ser todo en el Barça....VAD SÄGER HAN?????????
Barcelona ottoman
2003-12-05 11:42
FAN MAN KÖPER VÄRLDENS ANDRA BÄSTA MÅLVAKT VM´S ANDRA BÄSTA MÅLVAKT MEN LÅTER EJ HONOM SPELA FÖRUTOM SKIT MATCHER.....OM HAN SKA STÅ I SIDAN VARFÖR KÖPER MAN HONOM DÅ........turkiska landslagets målvakt rustu menar jag....
Real Madrid Legrottaglie
2003-12-04 18:10
Förstår ni hur vi kännde oss för två veckor sedan...
Barcelona Barca Barca
2003-12-07 10:17
är det nån som vet när Ronaldinho är tibax????????
Barcelona Barca Barca
2003-12-07 10:17
är det nån som vet när Ronaldinho är tibax????????
Barcelona Izquierda
2003-12-19 10:40
Tompa,

Oj, nu blev det många saker att svara på här. Jag tar dem en i taget :)

1. Jag spetsade till ditt uttalande om PL lite för att visa på att skillnaden mellan den och La Liga kanske inte är så stor, åtminstone inte i spelarnas ögon, eftersom många väljer att gå till engelska klubbar.

2. Själv håller jag helt med dig, jag orkar knappt intressera mig för PL, och tittar högst motvilligt på matcherna därifrån, medan jag älskar spansk fotboll. Det har dels med skillnaden i spelstil att göra, men främst beror det förmodligen på att mitt hjärta klappar så mycket hårdare för Barca än för något av de engelska lagen.

3. Om Trezeguet väljer Chelski så gör han det för pengarna, och en så girig spelare vill du inte ha? Jag kan hålla med dig, men det finns inte så många anfallare av så hög kaliber som går att få, tror jag. Därför vill jag absolut inte att Trez ska gå till något annat lag. Henry och Torres kan vi nog ge upp, och Adriano ägs till hälften av Inter som sägs vilja ha honom till sommaren (hälften förreste...är det en arm, ett ben och huvudet då?). Grå Trez till Chelsea återstår bara Mutu av mina favoriter, och han blir nog både dyr och svårköpt plus att han inte är eu-medborgare. Cissé kanske skulle kunna lyckas i Barca, men jag är inte alls så säker på det.

4. Hur Abramovic har fått ihop sina pengar vet jag inte. Det finns många som blivit stenrika på kort tid, särskilt i unga marknadsekonomier. I dagens hysteriska ekonomiska värld gäller det att ta för sig, och det har ryssen gjort.
Jag tycker det suger rejält att han pumpar in pengar i Chelsea, jag är helt med dig på att de aldrig någonsin kommer att nå samma status som Barca. Det är inget som går att köpa för pengar.

5. Det där jag skrev om Hasselbaink... alltså jag menade ju inte att det är allt Barca kan locka till sig, men visst blir man besviken när man hör att den gamle före dettingen var på tal? Det gick ju faktiskt rykten om att Barca ville få över honom. Han har inget som inte Kluivert har, och jag hoppas innerligt att vi satsar våra resurser på en spelare av högre kvalitet än så.

För övrigt är det fortfarande en mittback jag helst vill ha, gärna en rutinerad sådan som kan skapa lite lugn.
Espanyol Trogen
2003-12-06 22:19
ut med Gerard och in med Quaresma!
Annons: