/spanien/barcelona/forum/26167.aspx/spanien/barcelona/forum/26167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bopi
2003-12-22 12:33
Oscar Lopez ,,,vi ska spela me han..tyckert han va helt oki i går..eller???..men kolla bara Puyol...asså han spelade me en skadad arm...han har ett BARCA HJÄRTA!!!love Puyol
Barcelona Xavi
2003-12-14 13:58
Min startelva mot Celta

--------------------Rustu------------------------

--Gabri-------Puyol--------Reiziger-----G.v.Bronk

--------------Xavi---------Motta-----------------

---------------------Ronaldiniho-----------------

--------Saviola------Kluivert---Overmars/L.Garcia
Barcelona Rivald0
2003-12-21 23:02
Xavi, Oscar lopez, Andersson får ett stort plus ida. Ronnie var ja inte speciellt imponerad av. pözz
Barcelona Barca_91
2003-12-22 10:22
Puyol har varit Barcas bästa spelare i år tycker jag.Jag menar han kämpar hela tiden även om Barca ligger under med 2-0 så kämpar han och sliter,vi såg hur det gick när han inte var med 5-1 till Malaga,Puyol är väldigt viktig för laget nu har vi några lätta matcher och nåra ganska lätt matcher:
Racing-FC Barcelona:lätt tre poäng!
FC Barcelona-Zaragoza:skitlätt tre poäng!
FC Barcelona-Athletic:Ganska lätt men ändå tre poäng
Sevilla-FC Barcelona:Ganska svår minst 1 poäng
FC Barcelona-Albacete:Inget snack om saken tre poäng
Osasuna-FC Barcelona:Ganska svår minst en poäng
FC Barcelona-At. Madrid:Svåraste matchen på hemmaplan av alla dom här men jag tror ändo på tre poäng!
Då borde Barca få ihop minst 17 poäng på dom här matcherna om inte domarn eller något annat förstör!
Forza Barca!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-16 17:33
Skönt o se att forumet är positiva igen. Alla börjar inse att det inte är så mycket som saknas till Toppen av Europa. Som alla säger det vi egentligen behöver är en Superback och en Super anfallare. Lägg därtil en S T A B I L mittfältsjobbare som kan axla Guardiolas mantels så har vi vips ett av Europas bästa lag. För övrigt anser jag att Barca kan kapitlet med att värva Talanger. Det är dags att vi värvar Spelare som redan är stora. Dessa brukar göra bättre ifrån sig i långa loppet, dels vara de som avgör viktiga matcher, sedan är de nödvändigtvis inte dyrare än Talöangerna vi på senare tid har plockat över från tex Artgentina.

BARCA! SNÄLLA KÖP:
Samuel
Gerrard
Trezegeut
Barcelona Blaugrana_1899
2003-12-21 21:28
Asså vad håller domarn på med? nu får han f*n skärpa sig.. Força Barça!
Celta Vigo SUPER-C
2003-12-21 23:24
jag är helt nöjd, men vi måste höja oss ,det håller inte att spela på det sättet som celta gjorde idag om man ska vara kvar i la liga, men nu är det uppehåll och ny spelare på väg in i celta som ger mera självförtroende, celta gick och väntade på slutsignalen det såg jag långa vägar, 1-1 ok, men inte bra.

hala celta for ever !!!!
Real Madrid Ronnie
2003-12-21 23:29
Dani

Det är nya regeler, när man tog bort 6 sekunders regeln blev det förbjudet att sparka bollen från målvakten medans han höll på att skjuta ut den...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-16 17:33
Skönt o se att forumet är positiva igen. Alla börjar inse att det inte är så mycket som saknas till Toppen av Europa. Som alla säger det vi egentligen behöver är en Superback och en Super anfallare. Lägg därtil en S T A B I L mittfältsjobbare som kan axla Guardiolas mantels så har vi vips ett av Europas bästa lag. För övrigt anser jag att Barca kan kapitlet med att värva Talanger. Det är dags att vi värvar Spelare som redan är stora. Dessa brukar göra bättre ifrån sig i långa loppet, dels vara de som avgör viktiga matcher, sedan är de nödvändigtvis inte dyrare än Talöangerna vi på senare tid har plockat över från tex Artgentina.

BARCA! SNÄLLA KÖP:
Samuel
Gerrard
Trezegeut
Barcelona Ronnie
2003-12-21 23:29
Dani

Det är nya regeler, när man tog bort 6 sekunders regeln blev det förbjudet att sparka bollen från målvakten medans han höll på att skjuta ut den...
Barcelona Barca_91
2003-12-21 22:58
Barca MÅSTE börja vinna hemma för dom har tre RIKTIGT svåra bortamatcher i vår Real,Deportivo,Valencia så om inte Barca börjar ta tre poäng hemma så tror jag vi får spela Uefa cupen IGEN.Så tråkigt att domarn ska förstöra matchen det är nått man får tåla som Barca supporter det var en hands i Celtas straffområde men det blev ingen straff.Barca har otur!Vet nån vad han som var tränare för Barca på slutet förra året hette han var bra tycker vi borde ta tillbaka honom!
Spanien neo
2003-12-21 22:59
Jag skrev för ½ år sedan att barcelona måste låta p.andersson spela, och det visade sig i kväll att han är väldigt bra när han spelar
Barcelona Savve
2003-12-21 21:55
Rustu fick en bra bakåtpass av Puyol men han klarade inte av att dämpa utan råkade få den 3 meter ifrån sig så celta-spelare får den och kan spela jesuli som har öppet mål då rustu är långt ut.
Barcelona MoPeder
2003-12-21 20:31
är det någon som vet ifall Barca mot Celta visas på någon webb-tv? (har inte tv4+)
Barcelona Savve
2003-12-21 21:55
Rustu fick en bra bakåtpass av Puyol men han klarade inte av att dämpa utan råkade få den 3 meter ifrån sig så celta-spelare får den och kan spela jesuli som har öppet mål då rustu är långt ut.
Barcelona Barca Barca
2003-12-21 23:07
Det är bara o skratta åt detta. Vad är det för nån jävla skit match.

Ronaldinhos sämsta match var det inget snack om saken.

Kluivert var ok man kan inte säga att han var dålig.

P.Andersson vissade att han var värd att stanna kvar i Barca och speciellt vara med i start elvan.

Luis Garcia extra träning(passning)

Gabri målsumpare

Xavi matchen bästa spelare

Puyol alla vet vem han går för

Barcelona Gottwald
2003-12-21 22:43
Tackar=)
Hoppas inte andersson stanar i barça!!!
Mff rockar=)
Força braça och di blåe
Barcelona Barca Barca
2003-12-21 23:07
Det är bara o skratta åt detta. Vad är det för nån jävla skit match.

Ronaldinhos sämsta match var det inget snack om saken.

Kluivert var ok man kan inte säga att han var dålig.

P.Andersson vissade att han var värd att stanna kvar i Barca och speciellt vara med i start elvan.

Luis Garcia extra träning(passning)

Gabri målsumpare

Xavi matchen bästa spelare

Puyol alla vet vem han går för

Barcelona Tompa
2003-12-16 18:03
PUYOL=Hjärta
"BARCA! SNÄLLA KÖP:
Samuel
Gerrard
Trezegeut"

Ursäkta, men menar du verkligen att Barca ska köpa Steven Gerrard? Han håller inte måttet i ett lag som förhoppningsvis är världens bäste inom några år. Bland alla överskattade engelsmän bland anglofilerna tillhör han absoluta toppskiktet. För det andra är han skadad titt som tätt och skulle kosta väldigt mycket pengar att köpa loss. Pengar som man behöver till andra och mycket bättre köp.

Samuel och Trezeguet vore dock två lysande nyförvärv, det håller jag med om. En mittback och en avslutare i absolut världsklass.
Barcelona Tompa
2003-12-16 18:03
PUYOL=Hjärta
"BARCA! SNÄLLA KÖP:
Samuel
Gerrard
Trezegeut"

Ursäkta, men menar du verkligen att Barca ska köpa Steven Gerrard? Han håller inte måttet i ett lag som förhoppningsvis är världens bäste inom några år. Bland alla överskattade engelsmän bland anglofilerna tillhör han absoluta toppskiktet. För det andra är han skadad titt som tätt och skulle kosta väldigt mycket pengar att köpa loss. Pengar som man behöver till andra och mycket bättre köp.

Samuel och Trezeguet vore dock två lysande nyförvärv, det håller jag med om. En mittback och en avslutare i absolut världsklass.
Barcelona juanito
2003-12-21 22:01
Men sluta skicka totalt meningslösa inlägg!! Forumet borde införa åldersgräns så man slipper alla hjärndöda fjortonåringar.

Helvete vilken målsumpare Patrik Kluivert är! Bäst i Barça har Xavi varit. Offensivt har han varit grym. Det är så där jag vill se honom. Kommentatorerna är så katastrofala att jag i andra halvlek är beredd att stänga av ljudet. Tydligen spelade Patrik Andersson flera matcher förra säsongen. Någon som såg honom då? Direkt det går att hänvisa till Premier League så gör dom det.

Ska bli intressant att se om feg-Rijkaard våga göra nåt offensivt byte eller om han byter ut Ronaldinho och sätter in en back.
Barcelona Johan Cruyff
2003-12-21 21:59
Först och främst kan man väl säga att Celtas mål var Puyols fel, målvakten ska inte behöva få på sig den bollen. Enligt mig bör fotboll spelas framåt, och har aldrig sett något bra med att rulla hem till målvakten om man inte förlora tid dvs.

Några små saker som man kan säga om dagens FCB;

* Våra trupp i Barcelona är ett gäng mediokra spelare. (Och nej jag vill inte att vi värvarar 11 stjärnor som Real).

* När var det senast vi hade dommaren på våran sida? Är det bara jag som börjar bli trött på att gång på gång på gång på gång få dommaren emot dig. Det är i princip varenda match. Otroligt frustrerande.

* Har våra spelare någon stake överhuvudtaget? Den enda spelare som har visat lite "huevos" i dagens FCB är P.Andersson idag(Och jag säger inte det för att han är svensk), Gerrard och Motta tidigare något som är alldeles för lite. Mer vilja.

* En problem som man ser varenda match är att man inte har någon löpvilja i Barcelona, inget system hur man ska springa, det är inte att springa utan att springa rätt. RÖRLIGHET! någon....

* Vågar man skjuta, ser gång på gång spelare som passar ut för att sedan någon ska lägga ett inlägg som går ut till inkast och motståndarlaget.

* Bortförklaringarna börjar vanligare och vanligare, när ska vi inse att vi bättre än såhär?

Feliz Navidad y Prospero Año Nuevo
desde un 'Cruyff' caliente....
Barcelona Tompa
2003-12-22 10:07
Himmla synd att laget inte vann igår. Jag brukar normalt inte skylla på oflyt när man inte vinner en match som man dominerar spelmässigt. Men den här gången stämmer det. Barca hade inget flyt med vare sig avslutningar eller domaren. Tyckte vi fick många tveksamma frisparkar mot oss. Att Kluiverts fina nick inte blev godkännt som mål är en gåta. OK, att Patrik klättrade lite på någon spelare men dylika situationer uppstår vid alla fasta situationer i straffområdet.

Glädjande är dock att man periodvis spelade riktigt bra offensivt. Xavi gjorde en kanonmatch Tyvärr hade man återigen problem att sätta dit bollen. Fortsätter laget att spela så här bra och blir lite effektivare i avslutningarna så kommer vi klättra ordentligt i rabellen bara.
Barcelona Tompa
2003-12-22 10:07
Himmla synd att laget inte vann igår. Jag brukar normalt inte skylla på oflyt när man inte vinner en match som man dominerar spelmässigt. Men den här gången stämmer det. Barca hade inget flyt med vare sig avslutningar eller domaren. Tyckte vi fick många tveksamma frisparkar mot oss. Att Kluiverts fina nick inte blev godkännt som mål är en gåta. OK, att Patrik klättrade lite på någon spelare men dylika situationer uppstår vid alla fasta situationer i straffområdet.

Glädjande är dock att man periodvis spelade riktigt bra offensivt. Xavi gjorde en kanonmatch Tyvärr hade man återigen problem att sätta dit bollen. Fortsätter laget att spela så här bra och blir lite effektivare i avslutningarna så kommer vi klättra ordentligt i rabellen bara.
Barcelona Tompa
2003-12-16 10:38
Jag har gjort ett litet tankeexperiment när man drömmer om liga och C.L titlar för Barca. Egentligen tror jag inte vi behöver så många nyaspelare för att ta tillbaka ligatiteln där den hör hemma... Tänk om vi t.ex haft Nedved jämte Ronnie på mittfältet + en riktig målspruta (typ Nistelroy/Sjevsjenko/Henry) och Ayala jämte Puyol i mittförsvaret så är jag ganska säker på att Barca vunnit ligan igen. Inser givetvis att det inte är realistiskt att just skaffa alla ovannämnda spelare men jag tror ändå inte det behövs så värst MÅNGA nyförvärv. Det är framförallt spetskompetens som krävs.

Vad tror ni andra?
Barcelona Tompa
2003-12-16 10:38
Jag har gjort ett litet tankeexperiment när man drömmer om liga och C.L titlar för Barca. Egentligen tror jag inte vi behöver så många nyaspelare för att ta tillbaka ligatiteln där den hör hemma... Tänk om vi t.ex haft Nedved jämte Ronnie på mittfältet + en riktig målspruta (typ Nistelroy/Sjevsjenko/Henry) och Ayala jämte Puyol i mittförsvaret så är jag ganska säker på att Barca vunnit ligan igen. Inser givetvis att det inte är realistiskt att just skaffa alla ovannämnda spelare men jag tror ändå inte det behövs så värst MÅNGA nyförvärv. Det är framförallt spetskompetens som krävs.

Vad tror ni andra?
Barcelona juanito
2003-12-16 18:49
Barca blod: Jag tror inte att vi kommer att få se varken Riquelme eller Rochemback i Barças tröja fler gånger. Vi har för många icke-européer i truppen. Nästa säsong kommer det (så som jag hört det) bara vara tillåtet med två spelare utan EU-pass. En av dom är naturligtvis Ronaldinho och den andra Rüstu eller Marquez (förhoppningsvis får Saviola sitt spanska medborgarskap efter nyår). Men en Riquelme som börjar motsvara förväntningarna tackar jag inte nej till!
Real Madrid Ronnie
2003-12-21 23:27
juanito

Just därför man ska ta in en assisterande som är rutinerad, Stoichov har ett Barca hjärta som man inte kan undgå att se. Det är sånt som behövs i dagens Barça.
Jag tror att Laporta kommer att ha kvar Rijkaard året ut, bara för att hans lön är j*vligt låg.
Barcelona Ronnie
2003-12-21 23:27
juanito

Just därför man ska ta in en assisterande som är rutinerad, Stoichov har ett Barca hjärta som man inte kan undgå att se. Det är sånt som behövs i dagens Barça.
Jag tror att Laporta kommer att ha kvar Rijkaard året ut, bara för att hans lön är j*vligt låg.
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-16 18:31
längtar tills stoitjckov kommer, han är bra på att locka spelare kan jag tänka mig, han är respekterad och har varit en stor spelare. sen tycker jag att det får räcka med chansningar, vi hämtar talanger, och alla de blir bänkade av spelare som (cocu,overmars,kluivert mfl). vi har tillräckligt många nu.
vi behöver ingen mitttfältare bara slöseri med pengar, vi hare redan rocky o roman som har utveklats enormt mycket, jag förstår inte att just rocky blev utlånad, han var bland de bästa tycker jag, jag tyckte/tänkte att han skulle bli vår bya super "R", hoppas på att han e tillbaka redan efter jul.. men däremot så behöver vi en 9 och en back koufor kanske.
Annons: