/spanien/barcelona/forum/26165.aspx/spanien/barcelona/forum/26165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2005-09-19 17:46
Maxi Lopez

1. Oleguer är inte dålig.

2. Det var en taktisk felplacering av Rijkaard att sätta Oleguer som högerback just i denna matchen.

3. Oleguer är just nu den som spelar bäst tillsammans med Carles Puyol som mittback.

(Våran mister stavas Rijkaard.)
Barcelona Sóm més que un club
2005-09-19 17:38
Alexe:
Det finns ett alternativ, en chansning.
Många säljer överblivna platser från abonnemang etc och de kan bli ganska billiga.
Barcelona Maxi Lopez
2005-09-19 17:36
Jag blir så arg när Rijkard spelar med Oleguer på plan. Jag undrar vad Rijkard tänker på när han spelar med Oleguer på plan. Om det fortsätter så så tycker jag att vi sparkar honom.
Alexe
2005-09-19 17:16
Ämne: Alexe,
Biljetterna ....
Tack så mycket Sóm més. Låter ganska saftigt, får se om jag går på en match.
Pelada
2005-09-19 17:15
Puyolinho

Nej, det är han inte. Han är dock, som du säkert vet, fostrad i Barça.
Pelada
2005-09-19 17:14
Tankar om Atletico - Barça

Det var nästan så man grät åt Barças dåliga försvarsspel. Inget ont om nedan nämnda spelare, men med facit i hand skulle inte Oleguer spelat högerback och Edmilson skulle inte spelat mittback.

Båda gjorde en dålig insats, Oleguer hade problem med Petrov på sin kant och Edmilson hade svårt att hitta markering och han såg allmänt vilsen ut. Men värst av allt var att Oleguer och Edmilson inte hade någon som helst kommunikation med varandra och man gick på samma bollar flera gånger om när de annars var helt ensamma. Jag förstår att Rijkaard ville säkra högerkanten defensivt med Oleguer, men det gick helt fel.

En annan som var riktigt dålig igår var Deco som gjorde sin sämsta match på väldigt länge. Även Marquez, som jag har berömt så många gånger förr, gör inte heller han en bra insats, alldeles för många felpassar.

Det är lätt att skylla på individuella misstag från enskilda spelare och även om Deco och Edmilson inte höll upp till normal standard så gjorde laget en dålig insats (förutom fram till första och enda målet), fram till Henrik Larsson kom in. Henke var just den injektionen som Barça behövde. Två "renodlade" anfallare, Xavi som pivote och man fick upp speltempot och spelade mycket bättre. Dock skapade man aldrig den riktiga chansen och fick således inte in bollen, trots att man var en man mer.

Och där kommer jag genast in på nästa ämne jag vill diskutera, domarinsatsen. Den var rent ut sagt bedrövlig och domarstandarden har sjunkit rejält efter sommaren. Felaktiga utvisningar och diverse konstiga blåsningar.

Till sist

* Decos varning i första halvlek var en typisk "Deco-varning".

* Maxi skulle vara perfekt som inhoppare i en sådan här match.

* Henrik Larsson från start nästa match.
Barcelona Sóm més que un club
2005-09-19 17:09
Alexe,
Biljetterna kostar från drygt 60€ och uppåt.
Att det blir fullsatt är inte särskilt troligt.
Biljett kan enklast köpas direkt i bankomater som tillhör "La Caixa" den stora banken här i Katalonien. Välkommen.
Barcelona Puyolinho
2005-09-19 16:59
Är De La Peña Katalan !?

Och så tänkte jag fråga om någon har Ronaldinhos Dragning i Slutet av matchen Vid straffområdslinjen, ?
Atlético greeneyes_x
2005-09-19 16:46
det va en bra match ialla fall förutom dommarens insast.
Först utvisningen, som även ni som "kan" och har spelat fotboll vet att det där är inge frilägesutvisning.
Sen så blåser han av efter 1 min stopptid, vilket jag iförsig e glad för, men fan va störd.
Tycker att ämnet ska tas upp om den ojämna domarkompetensen, den börjar bli väldigt dåligt.
Det här måste bli en viktig debatt som annars kan sluta med att lag inte kan nå Europaspel eller blir nerflyttde pga av dåliga dombeslut.
Tyvärr har nivån på domare blivit så dålig att detta måste ske snarast.
Rimbaud
2005-09-19 16:41
Snacka om att den gudomliga rättvisan når från stamford ner till madrid.
Kezman sänkte er :))))
Alexe
2005-09-19 16:30
Tjena grabbar!

Jag åker till Barcelona om runt en vecka, och hade tänkt gå på Zaragoza-matchen. Jag har dock aldrig varit i Barcelona förut, så jag har en kort fråga: ungefär hur mycket kostar biljetterna, och hur stor chans är det att det blir fullsatt?
Väldigt tacksam för svar!
Atlético greeneyes_x
2005-09-19 16:07
Barca82:

Shit, snacka om no life grabben!! hahahahaha!!
Jag har inte sett dig skriva ett enda vettigt inlägg förutom att hacka. Shuuuuu sa nåt och jag svarade, annars har det handlat om matchen mellan Barca - Atleti.
Du kan inte må bra och sitta här på forum och övervaka alla inlägg hela tiden, blev du mobbad som liten eller och måste ta ut det bakom en data på forum, har du ingen hobby som typ spela pingis eller nåt, då är det hög dags att börja med det eller så sväng till vänster efter Rådmansgatan tror jag så finns det en arbetsförmedling, gå o skaffa ett jobb grabben och lämna övervakningen åt dom som har hand om det.

Barcelona Mot Nya Tider
2005-09-19 16:02
Jae HallÅ God dag God dag Halå!

Jae då var det dags för en ny match på onsdag mot Valencia.

Hoppas att vi är lite mer aggressiva och visar från start att vi vill vinna. Jag vill se spelarna samarbeta när de anfaller och när de försvarar.

Hoppas Kluivert spelar på onsdag så att han får ett varmt välkommnande av oss, men på planen så komme rhan nog att få det lite mer tuffare.

valdes
belleti.puyol.marquez.gio
xavi.edmilson.deco
giuly.eto'o.ronaldinho

Detta är resceptet på en vinst nu på onsdag. Hoppas bara proffessor Reijkaard spelar denna elva.

JAe..Visça Catalunya!

Real Madrid ariano
2005-09-19 15:53
forzaaaaaaaaaaa barca
barca är bäst
Flames
2005-09-19 15:32
La_Rambla
Instämmer med Beletti, han skulle vara ett bättre alternativ. Det oroväckande med gårdagens match är att det var lite Real över oss. För mycket stillastående, ingen som tog uppoffrande löpningar utan boll och skapade luckor.
Barcelona Barca82
2005-09-19 15:26
Ämne: Shuuus:

jag sa &q....
Det är precis det här jag menar. Er diskussion hör inte hemma i det här forumet! Inte nog med att du är kaxig du diskuterar om något som är helt orelevant här
Atlético greeneyes_x
2005-09-19 15:17
Shuuus:

jag sa "på plan" grabben, vi har 2 argentinare på plan, men har iallafall så pass mycket vett att vi köper efter positioner som Barca gör och inte efter namn. Det är därför ni torskar match efter match, för att det ni har 5 brassar som alla vill ha bollen på foten, alla springer omkring imitten, ser mest ut som brasseorgie precis utanförstraffområdet, det andra lagets ytterbackar ligger och solar medans eran orgie pågår imitten på plan.
Barcelona La_Rambla
2005-09-19 15:01
Bopi//
Var också inne på den tanken angående Belletti igår under matchen. Att om det är någon som kan hänga med i Petrovs ruscher så är det han. Men tack vare att han var så olycklig mot Bremen, plus att hans positions och markeringsspel inte är det bästa så låter Mister honom sitta på bänken. Han behöver allt träna mer på det defensiva i sin repetoar. Men visst, snabbheten har han, och att sätta Oleguer på högerbacken är orättvist mot honom. Han är ingen ytterback utan mittback, basta. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-19 14:57
Senoo//
Visst var det en bra match. Och självklart tycker vi barcafans att vårt lag ej kom upp i normal standard som vi är vana att se dem spela.
Där med inte sagt att vi bortförklarar förlusten med det. Ni spelade bra och gjorde en strong insats. All heder.
Barcelona La_Rambla
2005-09-19 14:55
S.W.A.T//
Klart jag förlåter dig. ;)
Du får självklart tycka vad du vill, men det är trevligare att diskutera med dig och alla andra om det hålls en städad nivå här inne.
Atlético Senoo
2005-09-19 14:53
Asså ja tycker att matchen var kanonbra igår oavsett vilket lag man höll på de var riktigt bra fotboll som spelades.. men 2-1 målet som kezman satte var ju helt enkelt Barcas fel missade markeringen heelt o hållet... Men sånt kostar :P
Barcelona La_Rambla
2005-09-19 14:53
Nicholas (red)//
Självklart är det så. Om det lät som om jag motsatte mig det så var det inte så. Utan då var jag bara otydlig. Det är vad som gör diskussioner intressanta, att forumiter bidrar med givande inlägg, där de mosätter sig andras tankegångar.
Real Madrid shuuuus
2005-09-19 14:52
greeneyes_x

"Real är ett skämt, har halva Brasilianska landslaget på plan,"

de jag hörde från komentaren igår
är att ni hade 5 argentinare lr?!
alltså har inte ni heller nån spansk stolthet kvar... så sssh
Barcelona S.W.A.T
2005-09-19 14:50
Ämne: S.W.A.T//
Förväntar....
La_Rambla!! jag har inte sakt att någon ska ta mig på allvar!! oki de var fel av mig att skriva så om Oleguer, förlåter du mig:)) men jag tycket att han var dålig Igår som höger back o är dålig annars oxå!! Oleguer-Gio- Guliy håller inte i CL inte heller i ligan när vi möter dom stora lagen... MVH
Barcelona Bopi
2005-09-19 14:50
Om de e någon match Belleti ska spela så e de mot Atletico, killen e snabb, å de behövs mot kanske ligans snabbaste spelare med boll som e Petrov... å Oleguer e nog en av dom slöaste, som dom sa igår, men men , ja tycker inte att han ska spela öger back! tycker att målen en hans nästan! kolla bara på andra målet, han springer iväg från Kezman!! men men , nnu gäller de på Onsdag! =)
Real Madrid Nicholas (red)
2005-09-19 14:49
La_Rambla//

Något kryptiskt men okej…
Naturligtvis får människor tycka vad de vill - men om man/jag basunerar ut en åsikt, bör man/jag samtidigt vara förberedd på att den kan komma ifrågasättas.

Barcelona _Barca
2005-09-19 14:28
Ja då e de dags för match igen..valencia gästar camp nou..hur tror ni de går da??...valencia kommer med 2-2 senast medan barca kommer med 2-1 förlust...jag tror nog att barca vinner med 3-1

,,

e'too
deco
dinho
Real Madrid sam_r9
2005-09-19 14:22
Klippt ihop en utav världens bästa forwards RONALDO!! Man u - Real Madrid CL 02/03
Enjoy!
Barcelona La_Rambla
2005-09-19 14:21
S.W.A.T//
Förväntar du dig att någon tar dig på allvar när du kommer med inlägg så som:

"...ärligt talat vad fan tänker våran Rajkard, när han sätter Oleguer fjollan på höger kanten"

Försök och vårda språket lite tack. ;)
Barcelona La_Rambla
2005-09-19 14:18
Har nu efter en natts sömn lugnat ner mig och acceptera gårdagens förlust bättre. Vi förtjänade inte vinst igår med det spel vi presterade, all heder åt Atleti som vi bevisligen e senaste säsongerna har haft svårt för. Bara att ta nya tag och låta los Ché betala för det på Camp Nou.

Nicholas (red) //
För övrigt så har vi rätt att tycka vad vi vill på detta forum om Robinho, eller jämföra med. Så länge vi ej är inne på ert och snackar "skit". Går man in där, så ser man ju att han redan nu räknas som frälsaren, till nästa match ska han visa klassen och avgöra, trots sina 21 år och bristande erfarenhet av europeisk fotboll. Hade resultaten varit mer positiva så hade väl allt varit frid och fröjd antar jag. Nu har de ej varit det, och då kommer självklart kritiken från alla håll och kanter.
Live with it... ;)
Annons: