/spanien/barcelona/forum/26163.aspx/spanien/barcelona/forum/26163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_91
2004-01-11 15:02
Det här får inte hända ikväll:
Att vi släpper in första målet då kommer det säkert bli lika och ännu en gång tappar vi poäng på Camp Nou.
Men jag tror vi vinner ändå...
Forza Barca!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-22 20:29
Om rikjaard fortsätter så kan vi nog vänta oss en inköpslista som liknar denna nästa säsong.

crack: Davids, byte mot Saviola o Motta

Hasselbaink mot kluivert och x antal miljoner

sedan köps kanske Zola eller nån anna saftig gamling för att toppa med Robert eller Dalmat. Grädden på moset blir GvBs förnyade kontrakt.
Barcelona juanito
2003-12-21 23:09
Ronaldinhos sämsta insats av dom matcher jag sett. Luis Garcia var inte heller bra. Overmars var sitt gamla vanliga jag.. dvs usel.

Tänk om Laporta kunde svälja stoltheten nu och sparka Rijkaard. En dröm vore om Koeman kom till oss efter vinteruppehållet. Nu när Ajax är ute ur både UEFA-cupen och CL kanske det är lättare att locka över honom.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-22 20:29
Om rikjaard fortsätter så kan vi nog vänta oss en inköpslista som liknar denna nästa säsong.

crack: Davids, byte mot Saviola o Motta

Hasselbaink mot kluivert och x antal miljoner

sedan köps kanske Zola eller nån anna saftig gamling för att toppa med Robert eller Dalmat. Grädden på moset blir GvBs förnyade kontrakt.
Barcelona Gabriel
2003-12-21 23:24
Det är svårt att veta var man ska börja men jag tror att jag börjar från det negativa uppåt. Det känns tråkigt att nästan alltid ge domarna kritik efter varje match, men åter igen var han den största anledningen till det oavgjorda resultatet. Inte bara för att han tog bort två vanligtvis godkända mål från Barcelona utan också för att han stoppade upp spelet mer än vad som egentligen behövdes.

Sedan var det för första gången i år verkligen ett tråkigt faktum att även Ronaldinho har dåliga matcher. Man såg verkligen att spelaren är i behöv av villa.

fortsättning följer.
Barcelona juanito
2003-12-22 11:50
Raul the king: wow vilken analys! Sen spelade det ingen roll att Barça hade spelare som Rivaldo och Figo?

Victor Munoz: Sure, Billy kanske kan den analytiska biten men han missar väldigt mycket i och med att han (eller hans kollega) inte vet ett skvatt om spansk fotboll.

I övrigt tycker jag inte att domaren var huvudanledningen till att vi inte vann. Det är typisk kortsiktigt tänkande. Det bästa klubben kan göra nu är att lägga Celta-matchen och Rijkaard bakom sig. Inlägget som Johan Cruyff skrev tidigare ger i övrigt några bra förklaringar till varför man missat 17 poäng på hemmaplan.

Tre kandidater som jag gärna ser tar över efter floppen Rijkaard: Koeman, José Mourinho (assisterande tränare i Barça under Bobby Robson och Van Gaal, nu framgångsrik tränare i Porto) eller Victor Fernandéz (sitter kanske löst i och med Betis dåliga säsong).
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-04 21:29
rustu skämmer bara ut sig villken jävla pajjas tillsammans med quaresma, den sist nämnda verka leva i egen fantasi värld, killen e kåt i bollen varje gång han får bollen varje gång han spelar e det en sak som gäller dribla av sig själv sen slå inläg till publiken, va e det man ska uppskata med en sån claon. xavi haha. puyol marquez, ronaldinho och iniesta var kung, saviola får knappast spela när kluivert e frisk o nu när han e skadad o dags för saviola attt visa sig blir han bänkad av en junior som gjort ett inhopp i år, hur tror reijkard han ska känna sig och vad ska han prestera på 20 min...
in mad davids bänka xavi. davids-iniesta.
Barcelona The King
2004-01-04 21:37
Alla barca fans//

vet ni varför rustu har varit så dålig på sistone??de e för att han satt på bänken ett längre tag å har riktigt inte kommit tillbaka till sin riktiga form...Låt han spela ett par matcher till så får ni se!!!!;-)
Barcelona The King
2004-01-04 21:37
Alla barca fans//

vet ni varför rustu har varit så dålig på sistone??de e för att han satt på bänken ett längre tag å har riktigt inte kommit tillbaka till sin riktiga form...Låt han spela ett par matcher till så får ni se!!!!;-)
Barcelona JAG
2003-12-22 12:23
Var det träningsmatch eller kanske var det en välgörenhetsmatch igår? Ingen av lagen verkade vilja vinna och med runt 15 min kvar av matchen skapade vi inte en enda chans framåt. Vi "ville", orkade inte vinna. Visst hade vi om man nu kan kalla det för otur med avsluten men det är knappast någon överraskning att vi inte sätter dit våra chanser.
Ett helt fantasilöst spel med inga spelideér överhuvud taget. "Spela bollen till Ronaldinho och se vad han hittar på" är taktiken för i år.
Splarna har tappat motivationen.......

.....och den får man tillbaka genom att införskaffa en ny tränare. En erfaren tränare som kan komma men nya spelideér, få tillbaka motivationen och framförallt komma med erfarenhet. Lporta bör nog inte vänta allt för länge. Rijkaard har inte lyckats med nån av de sakerna. Istället har han varit otroligt feg i sina laguttagningar.

+ Oscar Lopez visade att han kan lika mycket och kanske mer än vilken holländare som helst i Barça på hans position.

+ Kluivert har vaknat upp och gått från ingetting till att skapa chanser iaf. Däremot har Luis Garcías fina form i början på säsongen satt stopp.

+ Patrik Andersson var ok men det är mer att Cocu och Reiziger har spelat dåligt på hans position. En renodlad mittback ska spela som mittback och inget annat.

Juanito: tror Koeman har har förlängt sitt kontrakt nyligen, trots att Ajax har åkt ur CL. Tydligen verkar han trivas rätt bra i Amsterdam och inte alls är sugen på att återvända till Barcelona.
Barcelona abbe
2003-12-22 19:00
hur kommer det sig att cocu spelade igår....var han inte avstängd?
Real Madrid Dani
2003-12-21 23:27
Antic gjorde i mina ögon ett bra jobb, och borde erbjudas nytt kontrakt.

Jag är domare, och har just läst igenom regelboken (kap 12 - otillåtet spel) och inte hittat NÅGONTING som var fel då Ronaldinho gjorde sitt fräcka mål, och definitivt inte något varningsberättigat.... Och jag vidhåller att Spaniens domarkår är Europas sämsta.
Barca skulle dessutom haft straff i slutet då en försvarare använde armen..

Men man ska inte skylla (allt) på domaren..
Barca var inte bra i andra.
Ronaldinho: direkt dålig, dribblade istället för att använda tekniken till att friställa medspelarna (titta-åt-vänster-och-spela-år-höger-finten till Gabri(?) var världsklass, det enda riktigt bra han gjorde ikväll).
Luis Garcia: Slog bort för många passningar, och slog inläggen 'åt skogen'.
Rüstü: Stabil utom målet, som var katastrofalt.

Varför tog Rijkaard ut Reiziger för Oscar?? Jag missade det...
Barcelona Dani
2003-12-21 23:27
Antic gjorde i mina ögon ett bra jobb, och borde erbjudas nytt kontrakt.

Jag är domare, och har just läst igenom regelboken (kap 12 - otillåtet spel) och inte hittat NÅGONTING som var fel då Ronaldinho gjorde sitt fräcka mål, och definitivt inte något varningsberättigat.... Och jag vidhåller att Spaniens domarkår är Europas sämsta.
Barca skulle dessutom haft straff i slutet då en försvarare använde armen..

Men man ska inte skylla (allt) på domaren..
Barca var inte bra i andra.
Ronaldinho: direkt dålig, dribblade istället för att använda tekniken till att friställa medspelarna (titta-åt-vänster-och-spela-år-höger-finten till Gabri(?) var världsklass, det enda riktigt bra han gjorde ikväll).
Luis Garcia: Slog bort för många passningar, och slog inläggen 'åt skogen'.
Rüstü: Stabil utom målet, som var katastrofalt.

Varför tog Rijkaard ut Reiziger för Oscar?? Jag missade det...
Real Madrid raul the king
2003-12-22 11:21
sen förra året när den gammla real madrid spelaren luis enrique blev skadad har ni varit kassa. det var han som höll ihop laget och alltid kämpade mest av alla tills slutsignalen gick. ni behöver köpa en ny sån spelare för han är gammal och sliten och har inte kraften kvar och göra det han har gjort åt er under många år.
Tänk om han aldrig hade lämnat real för er då hade ni spelat så här dåligt flera år tillbaka.
han var den som gjorde allt grovjobb. känner ett barca fan och förra året när jag fick reda på att enrique fick en långtids skada sa jag att barca inte skulle ha en chans trots att barca hade spelat underbar fotboll och framförallt luis enrique som hade gjort fem mål på fem matcher i liga och nu har vi sett hur mycket han saknas i ett helt år ni kan få ett bättre lag om några år om ni inte säljer xavi för han kan bli en mycket bra spelare, han är redan en av dom bästa i barca
Real Madrid raul the king
2003-12-22 11:21
sen förra året när den gammla real madrid spelaren luis enrique blev skadad har ni varit kassa. det var han som höll ihop laget och alltid kämpade mest av alla tills slutsignalen gick. ni behöver köpa en ny sån spelare för han är gammal och sliten och har inte kraften kvar och göra det han har gjort åt er under många år.
Tänk om han aldrig hade lämnat real för er då hade ni spelat så här dåligt flera år tillbaka.
han var den som gjorde allt grovjobb. känner ett barca fan och förra året när jag fick reda på att enrique fick en långtids skada sa jag att barca inte skulle ha en chans trots att barca hade spelat underbar fotboll och framförallt luis enrique som hade gjort fem mål på fem matcher i liga och nu har vi sett hur mycket han saknas i ett helt år ni kan få ett bättre lag om några år om ni inte säljer xavi för han kan bli en mycket bra spelare, han är redan en av dom bästa i barca
Real Madrid Dani
2004-01-09 23:19
juanito!
Missförstå mig inte, jag menar inte att man ska behålla alla cantera-spelare enbart för att de är just från canteran...
Luis Garcia är född 1978, d.v.s. han fyller 26 i år och kommer troligen inte att utvecklas särskilt mycket mer. Varenda match jag sett har hans passningsspel varit dåligt, för att inte tala om hans inlägg... Jag tycker inte att han håller måttet helt enkelt. Gerard är jag inte heller imponerad av. I Valencia var han hur bra som helst, men det avstannade fort när han kom tillbaka till Barca (van Gaalens fel???). Jag har inte sett honom få speciellt många riktiga chanser denna säsong, därav att jag skrev "Eventuellt också Gerard".
Däremot skulle jag tro att nästan alla spelare skulle lyfta sig med en ny tränare, men det är en annan sak.....
Barcelona Dani
2004-01-09 23:19
juanito!
Missförstå mig inte, jag menar inte att man ska behålla alla cantera-spelare enbart för att de är just från canteran...
Luis Garcia är född 1978, d.v.s. han fyller 26 i år och kommer troligen inte att utvecklas särskilt mycket mer. Varenda match jag sett har hans passningsspel varit dåligt, för att inte tala om hans inlägg... Jag tycker inte att han håller måttet helt enkelt. Gerard är jag inte heller imponerad av. I Valencia var han hur bra som helst, men det avstannade fort när han kom tillbaka till Barca (van Gaalens fel???). Jag har inte sett honom få speciellt många riktiga chanser denna säsong, därav att jag skrev "Eventuellt också Gerard".
Däremot skulle jag tro att nästan alla spelare skulle lyfta sig med en ny tränare, men det är en annan sak.....
Barcelona Barca forever
2004-01-04 21:01
fan!!

ännu en förlust och tre förlorade poäng. det ser inte ut att bli nåt champions league fär barca nästa år. rustu tycker jag nog borde bli bänkad för valdes. han är en världsmålvakt men han saknar sjävförtroende och utan det så räcker det inte till.dom flesta var dåliga i dagens match, enda plusset går till puyol. han är fortfarnade kung och han borde nästan bli adlad lr nåt.
vi har inget att klaga på heller, domaren var skitbra, inga tabbar där.
Barcelona Barca_for_life
2003-12-31 10:50
KOLLA VAD DET STÅR ITEXT TV BRÖNDBY SKA STREJKA MOT OSS KANSKE!!!!!

så här står det:

Strejk kan stoppa Bröndby-Barcelona

En konflikt inom dansk fotboll kan
stoppa Bröndbys match mot Barcelona
i Uefacupens 3:e omgång i februari.

Den är den danska spelarföreningen
som kräver bättre villkor i sina
kontrakt och därför hotar med strejk.
-Vi står enade, och om det går så
långt så spelar vi inte mot Barcelona,
säger Bröndbys lagkapten Per Nielsen.

Kontroversen har pågått sedan i somras
och kulminerade efter att klubbarnas
sammanslutning, Divisonsföreningen,
nyligen varslade om lockout.

Ligan har uppehåll fram till 14 mars.
Barcelona Barca forever
2004-01-04 21:01
fan!!

ännu en förlust och tre förlorade poäng. det ser inte ut att bli nåt champions league fär barca nästa år. rustu tycker jag nog borde bli bänkad för valdes. han är en världsmålvakt men han saknar sjävförtroende och utan det så räcker det inte till.dom flesta var dåliga i dagens match, enda plusset går till puyol. han är fortfarnade kung och han borde nästan bli adlad lr nåt.
vi har inget att klaga på heller, domaren var skitbra, inga tabbar där.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-12 17:29
valdes
Gabri Marques Puyol Reiziger
Davids Xavi
Saviola Iniesta Ronnie
Kluivert

Bänk: Quaresma, Motta mfl
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-12 17:29
valdes
Gabri Marques Puyol Reiziger
Davids Xavi
Saviola Iniesta Ronnie
Kluivert

Bänk: Quaresma, Motta mfl
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-30 23:23
Denna har jag lagt ut förr men kan inte låta bli att köra den igen.

"Minuterna innan jag dör ska bli real-madrid supporter, då dör iallafall en av dom jävlarna"

sagt av nån gammal barca-gubbe
Barcelona Valdés
2003-12-30 22:12
Här kommer mina halvsäsongsdomar efter en 5 gradig skala där 2 är godkänt.

Rüstü * - för 2 år sedan utsedd till VM;s näst bästa målvakt och förra året framröstad till champions leagues aldra bästa. I år har han mobbats av tränaren och därför underpresterat.

Valdés ** - har visat sig vara en jättetalang som blandat fina räddingar med enklare misstag. Är lite för het och har brister i positionsspelet men han har också begåvats med otroliga reflexer.

Gabri ** - Ok, utan att komma upp i fjolårets nivå. Skadedrabbad.

Puyol **** - inledde oinspirerat som högerback. Som mittback har han visat upp ett försvarsspel värdigt världens bästa försvarsspelare alla kategorier.

Cocu * - har gjort viktiga mål. I övrigt är han långsam, osäker och dålig i positionsspelet. Absolut ingen mittback.

Reiziger ** - som mittback tillsammans med Cocu en katastrof. Bra som ytterback då han är snabb och följsam.

G.V Bronchorst ( döskalle ) - Sin bästa match gjorde han mot våra ärkerivaler. Han hade till uppgift att punktmarkera Judas och en enda gång misslyckades han i bevakningen vilket resulterade i 2-0 målet och förlust. Defensivt är han otroligt dålig och offensivt har han inte gjort något mål eller slagit en enda målgivande passning. I sina bästa stunder märks han inte. Kanske den sämsta spelare som vårat lag haft som ordinarie någonsin.

Quaresma ** - Jättetalang som presterade storspel i Sporting under fjolåret och flertalet storklubbar visade därför intresse. Får inte spela sitt spel och åtnjuter inte tränarens förtroende har därför inte funnit sig tillrätta.

Motta * - har ej kommit upp i fjolårets nivå då han haft skadeproblem och tydliga svårigheter med sin egen roll i det nya spelsystemet.

Xavi ** - De meningslösa sidleds- och bakåtpassningarnas mästare.

L. Garcia ** - tydligt ojämn som inte heller han kommit upp i fjolårets höga nivå då han gjorde över 10 ligamål.

L. Enrique * - är tyvärr slut som värlsspelare.

Overmaars ** - skadebenägen och även han tydligt ojämn. Orkar inte med en hel match längre.

Ronaldinho **** - Tvingas spela halvskadad annars en klar femma. Enligt mig världens bästa speluppläggare. En spelare som håller i bollen för att få medspelarna att sätta fart och få bollen rättvända mot mål ( tyvärr är det få i dagens Barcelona som förstår det och väljer att stå stilla och spela fotboll ). Han är skillnaden mellan vinst och förlust och samtidigt den mest underhållande spelaren i världen att titta på.

Kluivert ** - Bra på allt utan att göra mål. Divan som skulle må bra av ett miljöombyte.

Saviola * talangen som aldrig blommar ut. 280-miljonersköpet som valdes framför spelare som; Adriano ( köptes av Inter för 50 milj ), Henry ( av Arsenal för 130 milj) och Luque ( några 50-lappar ), idag är det svårt att förstå varför.

Rijkaard ( döskalle ) - Trots spelarköp för över 400 miljoner och Spaniens största ungdomstalanger gör spelidéer och laguttagningar att vi kan förlora mot alla lag. Har visat att han inte tycker om att ändra ett förlorande lag.
Spanien Rupert
2003-12-22 10:51
Viktor Munoz//
"Till sist vad är det för clowner i TV4 studion. Kunde för fan ingen fotboll. Rabblade en massa trötta klyschor bara. Ingen av dom har spelat fotboll, det märktes lång väg"

Jag håller med om att 4+ kommenatatorerna inte håller nå´n högre klass men du har fel när du säger att "ingen av dom har spelat fotboll"
Lasse Eriksson var under ett antal år Sveriges klart bästa målvakter dessutom så var han i Portugal som utlandsproffs i Porto.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-30 23:23
Denna har jag lagt ut förr men kan inte låta bli att köra den igen.

"Minuterna innan jag dör ska bli real-madrid supporter, då dör iallafall en av dom jävlarna"

sagt av nån gammal barca-gubbe
Barcelona Izquierda
2003-12-30 22:27
Dani,
Håller med om att Luís Enrique betyder mycket för laget rent mentalt. MEN frågan är om man kan motivera att en spelare tar en plats i startelvan enbart av sociala och mentala skäl samtidigt som hans spel är under all kritik.
Om han nu ska spela, så ser jag hellre honom som slitstark pivote bredvid Xavi än som ytter. Det jobbet gör Quaresma mycket bättre.
Jag håller inte med dig i ditt sågande av Luís Garcia. Han har varit ojämn, men stundtals lysande. Luís Enrique har varit betydligt jämnare, men det är definitivt ingen komplimang.

"Låt gå att det är ytterst kortsiktigt, men man kan inte spela med en dålig spelare som kanske blir något om två-tre år, i synnerhet inte i Barca!!!" skriver du.
Jag håller med dig, men Quaresma är allt annat än en dålig spelare. Jag tycker redan att han är en av Barcas 6-7 bästa spelare, och han kommer bara att bli bättre.

Valdés,
Haha! Döskallarna var klockrena, liksom det här citatet: "I sina bästa stunder märks han inte".
Hehe, en riktig pärla :)
Barcelona carlos_18
2003-12-31 17:56
Fotboll: Spanska ligan Racing Santander möter Barcelona 4 januari kl 19.00 i tv4+
Real Madrid Ronnie
2003-12-29 10:54
juanito,

Hans naturliga position är till vänster i ett 3-manna anfall, så han bör klara att spela på kanten. Annars så används han som anfallare i Holländska landslaget, och anfallare av klass ser jag inte skymten av i dagens Barca.
Barcelona Ronnie
2003-12-29 10:54
juanito,

Hans naturliga position är till vänster i ett 3-manna anfall, så han bör klara att spela på kanten. Annars så används han som anfallare i Holländska landslaget, och anfallare av klass ser jag inte skymten av i dagens Barca.
Annons: