/spanien/barcelona/forum/26161.aspx/spanien/barcelona/forum/26161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 13:43
Fick l i te inspiartion när jag råkade kolla reals forum. jagh har inte sett jättemånga matcher men försöker mig ändå på en halvårssummering.

Målvakter: Rustu: 2.5
Har varit dutig men har tyvärr inte fått spela, känns trist att han får lågt betyg pga tränarens idioti men så är det. Missen har vi redan glömt........

Valdes 3.5: Har tagit bra ansvar och varit allmänt duktig. Dock ingen stjärna som räddar laget i en match.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 13:43
Fick l i te inspiartion när jag råkade kolla reals forum. jagh har inte sett jättemånga matcher men försöker mig ändå på en halvårssummering.

Målvakter: Rustu: 2.5
Har varit dutig men har tyvärr inte fått spela, känns trist att han får lågt betyg pga tränarens idioti men så är det. Missen har vi redan glömt........

Valdes 3.5: Har tagit bra ansvar och varit allmänt duktig. Dock ingen stjärna som räddar laget i en match.

Barcelona Alx
2003-12-26 13:30
Barca_91: Att Van der Vaart är holländare är sant, men det är inte hela sanningen. Rafaels mor är spanjorska så han är egentligen bara 50% holländare och 50% spanjor om man nu ska haka upp sig på nationaliteter. Det som är mer väsentligt är att Van der Vaart under flera år utryckt sin önskan om att spela för Barça. Nu senast till den gräns att han om spelarna i Barça sa "... med vilka jag hoppas spela nästa säsong" och att han spelar i Barça "om mina önskningar går i uppfyllelse". I mina ögon är det extremt viktigt att en spelare inte ser det som ett medel för att nå berömmelse att skriva på för Barça utan som en dröm förverkligad. Vi behöver inte legosoldater...
Barcelona marcus_keta
2003-12-21 17:58
barcalle

jag kan tänka men att det mesta där stämmer.. men försöket är väl att skaffa in trez ti januari?. och sen glömde du att rafael van der vaart också kommer för hans kontrakt e slut... nån som vet om vi har kontaktat honom eller nåt?.. för fan om dom takkar nää ti honom! asså :/..

och sen angående luis garcia.. han e väl inte så ung:/ 24?? asså de e ungt men nt som quaresma... eller har jag fel? hur gammal e killen??
Barcelona Extremebarca_boy
2003-12-18 20:28
Vilken dum fråga dem har med. Det är klart att Marques ska spela.
Celta Vigo Celtavigo
2003-12-25 17:46
Ni borde inte klaga, Barcelona lyckades ju inte ens med att komma med till CL förra året. Men jag erkänner att Celtic, Anderlecht och Auxerre ligger lite för högt upp. Men Roma, Chelsea och Monaco på rankingen eftersom de är kommer redan komma förbi er i år kvar i CL och går bra i ligorna..

Jag vet inte vad som ligger bakom de men ni halkar nog ut ur 20 top när som helst.
Barcelona Rivald0
2003-12-21 12:40
kolla han alltså Milan var redan klara innan matchen mot Celta alltså de spelade me 7 icke ordinare spelare
Barcelona Barca Barca
2003-12-03 20:30
Matchen är över.Tror knaaaapast att Barca ska kunna göra 3 mål på Malaga. Guldet har runit ur händerna på Barca, och Champions League platsen också.
Barcelona Barca Barca
2003-12-03 20:30
Matchen är över.Tror knaaaapast att Barca ska kunna göra 3 mål på Malaga. Guldet har runit ur händerna på Barca, och Champions League platsen också.
Barcelona abbe
2003-12-03 20:16
2-0 Nu Salva igen :(
Barcelona Jairzinho
2003-12-02 23:40
Förlorar vi mot Malaga, för lorar vi El Clasíco. Vinner vi mot Malaga, vinner vi El Clasíco.
Så enkelt är det!

Vamos Barça!
Barcelona Riquelme 10
2003-12-03 21:38
När man tror det är som värst, blir det värre. Real Madrid leder med 1-0. om salt på såren!
Barcelona Xavi
2003-12-26 15:14
Jag håller med där.

Till nästa säsong vill jag ha

1. En Anfallare av Världklass (Trez,Henry m.m

2. En försvarare snäppet under världklass van boyuten,Jorge Andrade

3. En Kantspelare som kan spela på båda kanterna (Robinho,Van der vaart
Real Madrid Barca 4 Life
2003-12-03 22:41
Snälla kan inte Guardiola komma hem och ta över laget!! Det behövs lite hjärta, inga jävla överbetalde prakt arslen från Holland mer tack! den enda holländarnen som får spela i Barca Är van deer vaart!
Barcelona Riquelme 10
2003-12-03 20:14
Det är inte j'vla sant... Salva i 9:e minuten... Man blit inte direkt glad...
Barcelona Barca 4 Life
2003-12-03 22:41
Snälla kan inte Guardiola komma hem och ta över laget!! Det behövs lite hjärta, inga jävla överbetalde prakt arslen från Holland mer tack! den enda holländarnen som får spela i Barca Är van deer vaart!
Barcelona Riquelme 10
2003-12-03 20:32
Skulle vara skönt med ett mål innan halvlek, annars har vi nog ingen chans... Gabri fick ett gult kort!
Barcelona Tompa
2-0 underläge mot Malaga efter en kvart, ingen lysande start precis. Det blir svårt att ta poäng i den här matchen. Det är dock rätt av Rijkaard att satsa på både Saviola och Kluivert ihop längst fram, liksom att Luis Garcia får fortsatt förtroende.
Barcelona Tompa
2-0 underläge mot Malaga efter en kvart, ingen lysande start precis. Det blir svårt att ta poäng i den här matchen. Det är dock rätt av Rijkaard att satsa på både Saviola och Kluivert ihop längst fram, liksom att Luis Garcia får fortsatt förtroende.
Real Madrid Ronnie
2003-12-26 16:04
Barca_91,

Han är Holländer ja och vart vill du komma? Det är lite skillnad på Cocu och Van Der Vaart vill jag lova, han skulle passa in så bra i Barca att det vore en synd att inte värva honom. Dessutom lär han inte bli tok-dyr eftersom att Ajax gått med på att sälja honom nästa år.
Barcelona Riquelme 10
2003-12-03 19:51
Om 10 minuter börjar Braca matchen. Vet någon en bra internetradio man kan lyssna på? Barca vinner med 2-1.
Barcelona Ronnie
2003-12-26 16:04
Barca_91,

Han är Holländer ja och vart vill du komma? Det är lite skillnad på Cocu och Van Der Vaart vill jag lova, han skulle passa in så bra i Barca att det vore en synd att inte värva honom. Dessutom lär han inte bli tok-dyr eftersom att Ajax gått med på att sälja honom nästa år.
Barcelona Gabriel
2003-12-03 20:16
det är inte sant, 2-0 redan efter 12 minuter

nu kan vi glömma tre poäng.
Barcelona Zlobban
2003-12-04 15:01
Tja, om man skall finna nånting positivt i gårdagens totala katastrof är ju att revanschlusten måste vara ganska hög inför lördagen....Jag kanske är naiv som fortfarande tror på en uppryckning, men men...Hoppet är ju det sista som överger en!!
Barcelona Nino Brown
2003-12-05 00:28
Vi Behöver dom Här

1.Walter Samuel
2.Emerson
3.Van Nistelrooy
4.Mexes
Dom här spelarna hade räckt
Real Madrid Ronnie
2003-12-26 01:39
Enligt soccerage.com (länk ovan) så vill Van Der Vaart till Barca! Den kille är jag jävligt posetiv till.
Vad Barca behöver enligt mig:

1. En striker (Vieri, Adriano, Torres, Henry)
2. Ett komplement till Ronnie (Van Der Vaart, Robinho)
3. Stor stark back (Van Buyten, Mexes, Cannavaro)
4. Nya ansikten i styrelsen och tränarstaben

Med kompelement menar jag inte avbytar utan en spelare till som kan göra någon konstruktivt framåt.
Barcelona Ronnie
2003-12-26 01:39
Enligt soccerage.com (länk ovan) så vill Van Der Vaart till Barca! Den kille är jag jävligt posetiv till.
Vad Barca behöver enligt mig:

1. En striker (Vieri, Adriano, Torres, Henry)
2. Ett komplement till Ronnie (Van Der Vaart, Robinho)
3. Stor stark back (Van Buyten, Mexes, Cannavaro)
4. Nya ansikten i styrelsen och tränarstaben

Med kompelement menar jag inte avbytar utan en spelare till som kan göra någon konstruktivt framåt.
Barcelona juanito
2003-12-21 13:14
Trodde också att Cocu var avstängd.

Marquez hade verkligen helt rätt i sina kommentarer tidigare under hösten. Det är ständiga förändringar. Det enda som verkar vara kontinuerligt är holländarna. Nu verkar det som att Gabri missar matchen. Det är väl nästan lika bra iom att han enligt El Mundo Deportivo skulle spela offensiv yttermittfältare(?). Förhoppningsvis får väl Luis Garcia chansen på den positionen istället.
Barcelona JAG
2004-01-12 01:28
Vad kan man säga? En helt okej match av Barça där man gick ut och gjorde sitt jobb - 3p! Ska nog inte jubla för mycket för Zaragoza var riktig dåliga och inte kunde bjuda upp till mer motstånd men kanske sånt motsånd vi behövde just nu. Iniesta visar att det inte var någon slump att han blev en av U-21 VMs bästa spelare, Xavi verkar börja hitta formen och Van Bronkshitis bevisar att det går att prestera sämre än vad han har presterat innan! Men det stoppar självklart inte en frisk Gabri eller en imponerande Oscar Lopez från att peta honom till nästa match!?

Davids värkar vara klar och kan officielt presenteras redan imorgon (måndag). Troligtvis kan han redan spela på onsdag i returmötet mot Levante. Om det nu stämmer låt hoppas att davids kan tillföra aggresivitet - vinnarmentalitet - erfarenhet - och till sist en CL - plats!
Barcelona barcalle
2003-12-21 15:20
tänkte se in i spåkulan lite dvs berätta det jag tror kommer hända under året som kommer...
förmodligen har jag inte ett rätt.

barca lånar in hasselbank vid nyår men behåller övrig trupp intakt.
barca fortsätter ojämnt men som förra året så tar man några viktiga segrar på slutet och tar i år en ch.l. plats. Vissa matcher är fantastiska vissa är fruktansvärda.
barca behåller i sommar overmars och reiziger även till nästa år.
barca köper i sommar en etablerad forward i form av trezeguet.
barca "får" davids på fri transfer i sommar.
barca köper i sommar en halvdyr tråkig erfaren mittback från italienska ligan eller spanska.
barca skolar in junisarna på ytterbacksplatserna som varvas med reziger, puyol.

kommentera gärna och berätta era tänkbara scenarion!
Annons: