/spanien/barcelona/forum/26157.aspx/spanien/barcelona/forum/26157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2003-12-16 15:46
Robin:
Om jag inte minns fel har Joaquin sagt att han hellre spelar i Real Madrid än Barcelona. En spelare med sådan inställning tycker jag inte vi ska satsa en förmögenhet på.
Freddie Ljungberg
2003-12-17 14:55
/Barca 4 Life

Mjo, och Atletico M. säljer sitt största löfte och lagkapten till er, är tyvärr inte så troligt. enl mina ögon sett!

Men, Keep on dreamin'
Barcelona Tompa
2003-12-16 15:46
Robin:
Om jag inte minns fel har Joaquin sagt att han hellre spelar i Real Madrid än Barcelona. En spelare med sådan inställning tycker jag inte vi ska satsa en förmögenhet på.
Barcelona Gustaf
2003-12-16 14:40
Tompa/
Även jag instämmer med min kollega. Låt säga att t.ex Ayala och Henry värvades. Sedan tidigare har vi en världsmålis i Rüstü. Backlinjen får sig ett skönt uppsving. Gabri/Reiziger är stabila på högerkanten. Enda frågetecknet är vänsterkanten men alla lag har sina svagheter. Å vem vet, Óscar López eller Navarro kanske klarar av den platsen.

På det centrala mittfältet borde det inte vara så svårt att få ihop en fungerande duo av så talangfulla och relativt unga spelare som Xavi, Motta, Gerard och Márquez. Quaresma är en blivande världsstjärna och Ronnie kommer bara bli bättre. På vänster kanten har vi Luís García som kanske aldrig kommer bli nån Superstar men top-10 bland vänsteryttrar borde han fixa. Sen där framma behövs det bara nån som sätter bollarna, t.ex Henry.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-15 20:17
Att tänka långsiktigt är att sparka Rikjaard.
VI KAN INTE MISSA CHAMPIONS LEUAGE om vi vill locka till oss spelare. Rikjaard har jag sett som den som ska göra mirakel. Vi har inte tid att bygga på lång sikt. Allt raseras om vi gör ett fiasko till. Kommer vi däremot högt upp så kan laget betraktas som ett lag på uppgång vilket alltid är positivt. Bara vi kan klara säsongen så är vi snart hyllade i Hela Europa som det nya storlaget. Och då vänder snart alla namn-kåta sportjournalister och förståsigpåare Det förfallna Madrid till ryggen och hyllar oss i allt vi gör.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-15 20:17
Att tänka långsiktigt är att sparka Rikjaard.
VI KAN INTE MISSA CHAMPIONS LEUAGE om vi vill locka till oss spelare. Rikjaard har jag sett som den som ska göra mirakel. Vi har inte tid att bygga på lång sikt. Allt raseras om vi gör ett fiasko till. Kommer vi däremot högt upp så kan laget betraktas som ett lag på uppgång vilket alltid är positivt. Bara vi kan klara säsongen så är vi snart hyllade i Hela Europa som det nya storlaget. Och då vänder snart alla namn-kåta sportjournalister och förståsigpåare Det förfallna Madrid till ryggen och hyllar oss i allt vi gör.
Barcelona juanito
2003-12-21 18:41
Puyol: Ursäkta, men vad fan yrar du om? Under försäsongen spelade Saviola ensam på topp och gjorde mål i varje match. Du kanske inte såg matcherna där han fick spela som nån typ av mittfältare men man märkte verkligen att han inte hörde hemma där. För mig är det fullständigt ologiskt att flytta ner honom dit då jag vet hur bra han kan vara som anfallare. Vet iofs inte om man ska ta dig på allvar.. Motta som vänsterback?? Det är ju skrattretande. Vad är nästa förslag? Att Puyol och Xavi byter plats eller?
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-21 16:05
shot kan inte tänka mig att saviola ska spela för en annnan klubb. d går bara inte!!!! hoppas att inte det sker, motta skulle jag inte ha något emot, desutom har juve varit intreserade av honom tidigare.. det blir nog motta.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-21 18:17
Angående Saviola är det hemskt att vi skulle behöva anpassa vårt spelsystem för kaninen. Han kan inte spela ensam på topp och tydligen inte offensiv mittfältare heller. Jag anser fotfarande att Saviola inte är sämre än att han kan lära sig att spela på kanten. Kan inte tänka mig att De galna holländarna direkt har haft tålamod och låtit Saviola lära in den nya positionen.
vad händer då nästa år.

Barca får återligen en formtopp och vinner allt. Aspirerar på andraplatsen men rasar mot slutet då Ronnie eller Puyol blir skadade.
Vinner ett par matcher i slutet och kommer till CL.
Under Silly-season släpper vi Overmars och Coco tillsammans med ett antal miljoner för Van der Vaart.
Vi för efter mycket om och men loss trezeguet och han blir vår bäst betalde spelare.
Sedan säljer vi Riquelme och köper sedan Van Bouten.
I mina drömmar så köper vi även emerson.
Nästa säsongs elva:

Puyol Marques Van Bouten Motta
Emerson Xavi
Saviola Ronnie Van De Vaart
Trezeguet
bänk; Quaresma, garcia, Gabri, Reiziger, Rocky mfl

Stjärnor: Ronnie, Trez, Puyol, Saviola, Emerson

Angående ikväll: jag tror att barca vinner med 1-0
Mål av Overmars

Ps. gArcia är typ 25 medan Quaresma är 19
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-21 18:17
Angående Saviola är det hemskt att vi skulle behöva anpassa vårt spelsystem för kaninen. Han kan inte spela ensam på topp och tydligen inte offensiv mittfältare heller. Jag anser fotfarande att Saviola inte är sämre än att han kan lära sig att spela på kanten. Kan inte tänka mig att De galna holländarna direkt har haft tålamod och låtit Saviola lära in den nya positionen.
vad händer då nästa år.

Barca får återligen en formtopp och vinner allt. Aspirerar på andraplatsen men rasar mot slutet då Ronnie eller Puyol blir skadade.
Vinner ett par matcher i slutet och kommer till CL.
Under Silly-season släpper vi Overmars och Coco tillsammans med ett antal miljoner för Van der Vaart.
Vi för efter mycket om och men loss trezeguet och han blir vår bäst betalde spelare.
Sedan säljer vi Riquelme och köper sedan Van Bouten.
I mina drömmar så köper vi även emerson.
Nästa säsongs elva:

Puyol Marques Van Bouten Motta
Emerson Xavi
Saviola Ronnie Van De Vaart
Trezeguet
bänk; Quaresma, garcia, Gabri, Reiziger, Rocky mfl

Stjärnor: Ronnie, Trez, Puyol, Saviola, Emerson

Angående ikväll: jag tror att barca vinner med 1-0
Mål av Overmars

Ps. gArcia är typ 25 medan Quaresma är 19
Barcelona Der Afro
2003-12-21 17:16
Super-c:

Milosovic gillar jag starkt, han är alltid sevärd. Hoppas han gör en bra match, fast inte några mål. Jag tror ni får rikta in er på CL i år. Där spelar ni ju riktigt hyfsat.
Barcelona juanito
2003-12-16 11:12
Tompa: Håller helt med. Det är kvalitet, inte kvantitet, vi behöver. Skillnaden mellan Barça och Real Madrid är väl att dom senare har fyra-fem världsspelare medan vi har Ronaldinho och Puyol. I övrigt tycker jag inte att spelarmaterialet är så mycket sämre för våran del. Med framförallt en stjärnanfallare men även en grym back så borde Barça enligt pappret vara ett topplag i Europa.
Barcelona Der Afro
2003-12-21 17:16
Super-c:

Milosovic gillar jag starkt, han är alltid sevärd. Hoppas han gör en bra match, fast inte några mål. Jag tror ni får rikta in er på CL i år. Där spelar ni ju riktigt hyfsat.
Atlético Barcelona Grek
2003-12-18 17:24
gjorde han bort ciudad spelare eller gjorde han fina finter gjorde han någon assist
Atlético Barcelona Grek
gjorde han bort ciudad spelare eller gjorde han fina finter gjorde han någon assist
Atlético Barcelona Grek
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-26 19:52
Pers tror jag på Emerson. Men han har väl inget EU pass och får därför inte kosta för mycket.
Adriano kunde verkligen vara något för Barca. Kankse inte den där speedkulan men Barca kontrar ju aldrig sönder lag ändå...
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-26 19:52
Pers tror jag på Emerson. Men han har väl inget EU pass och får därför inte kosta för mycket.
Adriano kunde verkligen vara något för Barca. Kankse inte den där speedkulan men Barca kontrar ju aldrig sönder lag ändå...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-27 21:21
här kommer en av dessa meningslösa lag uppställningar men nyår är ju ändå hoppets tid och låt mig önska inköp som tillåter följande............

rustu

Puyol Van Buyten Marques Motta

Xavi X?
Quaresma Ronnie(mer central)

Trez Saviola

X? många o välja på. Kanske Stankovic, Xabi Alonso, Emerson, DAvids, Brighi.

Och, snälla klaga inte på vänsterbacken!
Motta fixar det och det är på tiden att han får en guten plats i laget. han kan täcka hela kanten då ronnie är mer central från vänster.

kommentera gärna
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-27 21:21
här kommer en av dessa meningslösa lag uppställningar men nyår är ju ändå hoppets tid och låt mig önska inköp som tillåter följande............

rustu

Puyol Van Buyten Marques Motta

Xavi X?
Quaresma Ronnie(mer central)

Trez Saviola

X? många o välja på. Kanske Stankovic, Xabi Alonso, Emerson, DAvids, Brighi.

Och, snälla klaga inte på vänsterbacken!
Motta fixar det och det är på tiden att han får en guten plats i laget. han kan täcka hela kanten då ronnie är mer central från vänster.

kommentera gärna
Celta Vigo SUPER-C
2003-12-21 17:03
Lita inte på era så kallade stjärnor
ni kommer falla som käglor idag mot ett tufft Celta, som gör allt för att fira god juli Vigo

ronaldinho ,inget
kluivert,inget
overmaqrs,snubblar
saviola,bänken

mot

jesuli,jesulinho,mål
milosevic,mål
luccin, en andra viera
cavalerro,landslagsmålvakt i en av världens bästa länder.håller nollan

ta inte illa upp ,det är bara kul med lite rivalitet,inget ont menat.

ps:det blir svårt för Celta, men hoppas det gör jag, oeoe
Barcelona Xavi
2003-12-13 22:01
Skyttekung var väl och ta i men 10-itopp måste han eller Saviola göra
Barcelona Juan Román Riquelme
2003-12-13 21:51
Barca vann tillslut denna kickbo... jag menar fotbollsmatch med 3-1 efter hela sex (!) röda kort! Stora ytor blev det, och spelarna sprang sig trötta! Det var storebror Barcelona som drog det längsta strået och avgjorde matchen när Kluivert vräkte in 3-1 målet efter Tonis tavla på Ronaldinhos hörna i slutet på den första halvleken! Innan dess hade Jordi Cruyff, Barcalegenden Johans son nickat in 1-0 på Ivan De La Penãs inlägg i den 7:e minuten. Minuten efter sköt Ronaldinho in bollen via en Españolförsvarare i mål. Kluivert gjorde i den 20:e minuten mål från noll vinkel och gjorde en kvart senare sitt andra mål och Barcas tredje. De La Peña blev på slutet av den första halvleken utvisat efter en ful tackling på Reizeger. Español låg under med 3-1 och var en man kort. Kanske lite hårt dömt av huvudmannen på matchen; domaren Zamorano. På början av den andra halvleken fick såväl Marquez som Quaresma sina andra gula kort och blev därför utvisade, och plötsligt var det Barca som var en man kort. I den 60:e minuten, tio minuter efter Quaresmas utvisning fick även Españols Soldevilla sitt andra gula, vilket ledde till att det endast var 18 spelare på plan! Fem minuter senare fick Cocu en frilägesutvisning. Stora ytor skapades och den nyinbytte Luis Enrique missade ofattbart ett öppet mål när Gabri osjälviskt passat fram honom. Lopo fick även han sitt andra gula kort i den 87.e minuten. 16 spelare på plan! Barca vann tillslut denna kamp mellan de båda Barcalagen. 3 mycket viktiga poäng till ett lättat Barca! Man får väl hoppas på en fjärde plats till i år!

Mas de un club!
Barcelona Xavi
2003-12-26 22:28
hf
Barcelona Der Afro
2003-12-27 21:47
Gabriel: Här är målet med:

http://barca.sportenter.co.il/index.asp?f=video
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-13 21:52
skönt med tre poäng, men tråkigt att domaren förstörde matchen, hoppas att det inte ska påverka så mycket barcelona matchen mot celta. skönt för ronaldinho, viktigt mål för han, samt att kluiver gör mål glädjer alla men mes av alla mig tror jag... skönt att se honom, målen va inte de bästa, liksom mål som mål..
Barcelona Patrik
2003-12-03 20:16
Det är ju fan inte sant! 2-0 redan!
Barcelona Der Afro
2003-12-27 21:47
Gabriel: Här är målet med:

http://barca.sportenter.co.il/index.asp?f=video
Real Madrid Ronnie
2003-12-26 21:25
Porre,

Mellan sesonger har han haft sen han kom till Barca, dags för honom att börja prestera lite...
Barcelona Patrik
2003-12-03 20:16
Det är ju fan inte sant! 2-0 redan!
Annons: