/spanien/barcelona/forum/26155.aspx/spanien/barcelona/forum/26155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-31 00:01
Danis startuppställning är den bästa hitills, kanske med ett fårgetecken för Enriqeu. Och jag håller med om att värva kanske inte är det viktigaste (ett mittback behövs dock helt klart) utan att ha tålamod. Den trend som hela klubben är inne i vänder inte på några månader. Förmodligen tar det längre tid än så. Riijkard ska inte och kommer förmodligen inte få sparken. Låt honom få lite lugn och ro. Det luktar ju lite som att Koeman är första valet och om han ska komma är det absolut inte läge att byta till en tränare till. Kontinuitet är viktigast nu. Man får hoppas att lite lugn och ro kan få laget att höja sig. Med allt det här i baktanke förefaller det ju ännu underligare att inte Anitc fick vara kvar. Han gjorde ju en fullt godkänd insats. Det måste ju inneburit att de satsade på Riijkard för en lite längre tid och då tycker jag han ska få åtminstone året ut på sig.
Synd att vi släppte Rochemback, han kunde ha behövts just nu. Hellre honom än Queresma som fortfarande har mycket att bevisa...
Barcelona Barca Barca
2004-01-05 21:21
Goda nyheter grabbar!!!

Om Davids ska komma till Barca så är han grattis.

LÄS!!!http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=9549

Barcelona Barca Barca
2004-01-05 21:21
Goda nyheter grabbar!!!

Om Davids ska komma till Barca så är han grattis.

LÄS!!!http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=9549

Real Madrid Ronnie
2004-01-05 19:47
Fy fan såg ni Puyol´s blick (!) igår... Tycker fan synd om honom! Börjar bli orolig, hur länge kommer han stå ut med detta?
Laget är det inget fel på men Rijkaard bryr sig inte ett smack om Barca, det kan vara ett problem. På målen så reagera han knappt, hade det varit någon med hjärta hade han blivit galen.
Barcelona ZonD
2004-01-05 11:07
Jag tror trots allt att chansen att rijkaard löämnra barca är mycket liten. Det beror främst på att man redan har en ny tränare nästa säsong i Koeman vilket gör att man troligen inte tycker det är värt att anställa en tränare för en halväsong och det finns troligen inte många tränare som vill träna enklubb i en halvsäsong. Så tyvärr, vi får nog dras med Rijkaard säsongen ut.
Barcelona Ronnie
2004-01-05 19:47
Fy fan såg ni Puyol´s blick (!) igår... Tycker fan synd om honom! Börjar bli orolig, hur länge kommer han stå ut med detta?
Laget är det inget fel på men Rijkaard bryr sig inte ett smack om Barca, det kan vara ett problem. På målen så reagera han knappt, hade det varit någon med hjärta hade han blivit galen.
Barcelona Barçolog
2004-01-05 11:23
Jag läste på Sport.es om Rijkaards uttalande om matchen, bl.a så säger han att han har kapaciteten att ändra situation...haha jojo

Dags att nån såger åt honom att sluta sniffa lim och komma tillbaka till verkligheten. Det finns ett lag som behöver honom
Barcelona Xavi
2003-12-10 15:31
Kanu eller Pandiani skulle också kunna vara ett alternativ
Barcelona Bopi
2003-12-10 16:59
Barca_for_life::: helt RÄTT....
Barcelona Tompa
2004-01-05 10:58
Vad gäller målvaktsfrågan så har Rüstü givetvis inte varit bra de senaste matcherna. Jag vet dock inte om det blir något större lyft att plocka in Valdes igen - han är orutinerad och har också gjort flera tavlor. För drygt ett år sedan ansågs Rüstü vara en av världens allra främsta målvakter, nu blir han totalsågad av de flesta här. Visst, han har gjort några riktigt grova tabbar. Jag är dock övertygad om att de beror på dåligt självförtroende och det beror till stor del på värdelöse Rijkaard.

Fan (ursäkta ordvalet), det känns som ledningen i Real Madrid inte ens ser oss som något hot längre, det är förnedrande! Det är lätt att säga men det måste vara slut på alla talangköp som kanske blir något i framtiden. Hitills har ingen av de talanger som köpts in blommat ut ordentligt - nu krävs riktiga stjärnor. Är dock fullt medveten om att det inte är lätt att locka Nistelrooy, Henry, Emersom, Ayala och andra i absoluta toppen till en klubb som befinner sig i utförsbacke. Det är inte roligt att konstatera men det känns faktiskt som Barca har hamnat i en nedåtgående spiral. Och den måste brytas snarast.

Vad som var allra mest oroväckande igår tycker jag var att det var så få spelare som verkligen kämpade. Puyol slet som vanligt. Ronnie och Xavi försökte också men sen... Det verkar vara total disharmoni i laget och där har givetvis Rijkaard ett stort ansvar. Det finns många skäl till att kicka honom men det är i mina ögon det allra tyngsta.
Barcelona Tompa
2004-01-05 10:58
Vad gäller målvaktsfrågan så har Rüstü givetvis inte varit bra de senaste matcherna. Jag vet dock inte om det blir något större lyft att plocka in Valdes igen - han är orutinerad och har också gjort flera tavlor. För drygt ett år sedan ansågs Rüstü vara en av världens allra främsta målvakter, nu blir han totalsågad av de flesta här. Visst, han har gjort några riktigt grova tabbar. Jag är dock övertygad om att de beror på dåligt självförtroende och det beror till stor del på värdelöse Rijkaard.

Fan (ursäkta ordvalet), det känns som ledningen i Real Madrid inte ens ser oss som något hot längre, det är förnedrande! Det är lätt att säga men det måste vara slut på alla talangköp som kanske blir något i framtiden. Hitills har ingen av de talanger som köpts in blommat ut ordentligt - nu krävs riktiga stjärnor. Är dock fullt medveten om att det inte är lätt att locka Nistelrooy, Henry, Emersom, Ayala och andra i absoluta toppen till en klubb som befinner sig i utförsbacke. Det är inte roligt att konstatera men det känns faktiskt som Barca har hamnat i en nedåtgående spiral. Och den måste brytas snarast.

Vad som var allra mest oroväckande igår tycker jag var att det var så få spelare som verkligen kämpade. Puyol slet som vanligt. Ronnie och Xavi försökte också men sen... Det verkar vara total disharmoni i laget och där har givetvis Rijkaard ett stort ansvar. Det finns många skäl till att kicka honom men det är i mina ögon det allra tyngsta.
Barcelona Izquierda
2003-12-31 12:25
Nu plockar Inter "hem" Adriano. Där rök han. Synd, men det var väntat.
Jag önskar att vi kunde få Mutu. Han ville ju helst av allt spela i Barcas tröja, och eftersom ryssen har tänkt köpa två nya anfallare så kanske han vill röra på sig så småningom.
Fast eftersom han är inte har eu-pass så är det kanske lika bra att glömma honom.
Real Madrid Ronnie
2003-12-31 15:58
Gott Nytt år, hoppas 2004 blir ett bra år för Barcelona!
Barcelona Xavi
2003-12-31 15:46
kj,m,m
Barcelona Ronnie
2003-12-31 15:58
Gott Nytt år, hoppas 2004 blir ett bra år för Barcelona!
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-31 15:11
spelar väl ingen roll att muttu inte har eu pass, man får väl ha tre st. där ska fan muttu platsa, rustu kan vi sälja vi har redan en lovande målvakt som kan bli världsklass. desutom är det muttus dröm om att få dra över sig barcas dräkt.
Barcelona Xavi
2003-12-31 15:13
Hej!
Barcelona Izquierda
2003-12-31 11:55
Jävligt tråkigt om de strejkar. De är inte kloka, de danska divorna. I Danmark tjänar de bra mycket mer än i Sverige och ändå strejkar de. Schysst mot sina fans, att beröva dem en sån upplevelse som en match mot Barca är. Tråkigt för oss Barcafans som hade tänkt åka över också.

PUYOL=Hjärta,
Visst kan man sno citatet och sätta in sitt eget favoritlag i stället, men man behöver kanske inte ljuga ihop att det var en Barcagubbe som hade sagt det? Nåja. Skit samma egentligen.
Barcelona Xavi
2003-12-30 23:03
Här mina "halvårsbeytg"

OBS!!! Det här är endast den genomsnittliga startelvan

Skala: 1-10

5. Rustu: Fick inte värst mycket speltid, var mycket ringrostig och var rätt ojämn.

6. Valdes : Gjorde det han skulle, väldigt bra reflexer men positionspelet måste förbättras.

7: Reiziger: När han spelade mittback var han katrasofal men när Puyol kom brevid blev han något bättre dock bäst på kanten.

10. Puyol. Var barcas näst bästa spelare när han hade sin formsvacka, när formtoppen kom var han i världsklass, även som mittback.

3. Cocu: Lagkapten Cocu ledde ett tag barcas interna skytteliga! Har räddat jobbet åt Rijkaard då han gjort viktiga turmål. Annars som mittback är extremt dålig, en 2 om inte turmålen hade kommit.

3. Marques: Skulle bli barcas spelande mittback men ingick tydligen inte i Rijkaards planer. Ojämn.

6. Gabri : Spelade hyfsat, hade ientligen ingen "svacka" eller "formtopp" måste ha bättre snabbhet och skott.

2. Giovanni van Bronkhorst. Barcas sämsta spelare, virrade ofta bort sig och bidrog inte mycket med kantspel.

3. Thiago Motta: Fick sitt genombrott i våras och affärer med Milan ryktades det om, Spelade inte med Hjärta och drog på sig onödiga kort.

6. Xavi: Passar ut med sidorna under 2 månader har dock blivit bättre under December. Ojämn.

9. Ronaldiniho: Inledde säsongen magnifikt men fick spela 90 min även när matcherna var avgjorda. Och 1 månad skadeuppehåll till földj,
med lite mer rutin kanske en av världens bästa spelare.

7. Qauresma. Väldigt ojämn, har spelat väldigt bra men kan ses lite valpig i bland. Hans halvsäsong gick lite siså där men Rijkaard försökte knäcka pskyket på honom.

7. Overmars Spelade världsklass när han hade en formtopp normalt, Usel.

5. Saviola. Varför Blommade inte Saviola ut i år? Jo, han var på god väg men Rijkard kom och spela honom på fel positioner,
Passar inte in i Startelvan.

Rijkaard -10
En match spelade 3 pers på sina rätta positioner skriker och surar när nån icke holländare gör nåt fel, Borde anpassa formationen efter spelarna och inte spelarna efter formationen.
Barcelona Farhanio11
2004-01-12 11:59
Antingen så skall Cocu spela bredvis xavi eller davids.....o jag hoppas verkligen Riijkard håller sig till den här uppställningen så att man får lite kontinuitet i laget =D Barca i hjärtat
Barcelona Barca forever
2004-01-12 08:07
Det står på aftonbadet att Henrik Larsson ska till Barca i sommar. Nån som vet nåt mer om det?
Barcelona Barca forever
2004-01-12 08:07
Det står på aftonbadet att Henrik Larsson ska till Barca i sommar. Nån som vet nåt mer om det?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-09 19:54
på allvar så vill jag spela såhär.

valdes

Gabri Puyol Marques Lopez

Xavi Davids
Quaresma Ronnie

Kluivert Saviola
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-09 19:54
på allvar så vill jag spela såhär.

valdes

Gabri Puyol Marques Lopez

Xavi Davids
Quaresma Ronnie

Kluivert Saviola
Barcelona Bagarn
2004-01-11 14:47
Barca forever:
Tack! Underbart, var helt säker på att det var canal+.

När det gäller önsketänkande, är det just Reyes som vi nämnde tidigare, äv en Van der Vaart är för mig en drömspelare att se i Barca. Sen att spelare som Henry, Nesta & W. Samuel skulle fungera är självklart.
Barcelona Bagarn
2004-01-11 14:47
Barca forever:
Tack! Underbart, var helt säker på att det var canal+.

När det gäller önsketänkande, är det just Reyes som vi nämnde tidigare, äv en Van der Vaart är för mig en drömspelare att se i Barca. Sen att spelare som Henry, Nesta & W. Samuel skulle fungera är självklart.
Real Madrid RC_3
2004-01-05 10:18
Barca_for_life

Talang e bara ett ord och kunskap e ett annat.
Ja menar bara att barcelona måste sluta tänka på att vi köper han han e talang, istället köp färdiga stjärnor.

Anledningen till att det går så dålig för barca e enlig mig så här.

När man behövde en mittmitt så satsade man på
Riquelme= som floppade.
Istället för en riktig topp som Nisteroy satsade man på formstarka
Saviola= som inte alls har sin form kvar och man blir tvungen att satsa på B-lagsspelare (sergi G)
När man behöver försärka deffensiven köper man
Quaresma= visseligen e han så skön att kolla på som fotbolls spelare men som Barca Barca sa, han kan inte lyfta laget ensamma som 19 åring.

Det e ju trotts allt bracelona, jag kan fatta att det går så dålig när spelare som Gabri brukar spela.
Stakarn blir yr av brcas sköna entuchspel.

//Valencia
Det är därför han spelar för barca för att klara av såna saker som Puyols pass.
Barcelona Valdés
2004-01-03 17:59
Barca blod;

Jag vill inte utesluta Davids eller någon av de andra holländarna i vår trupp pga att de är holländare utan för att de är dåliga.

Platsar inte den snart 31-årige Davids i Juventus så platsar han inte heller i ett framtida Barcelona. Att han skulle vara lika bra som någon av de tre som jag nämnde ser jag som ett skämt - ett Dåligt skämt. ( Emerson=hela seria A;s bästa defensiva mittfälltare, Albelda=hela la ligas bästa på samma position och X. Alonso en framtidsman med riktigt stora kvalitéer ).
Barcelona BARCA BLOD
2004-01-03 17:25
grabbar att ni inte inser det är rutin vi behöver och davids är en otroli bra spelare med mycke erfarenhet, jag föredrar emerson , men det lär inte hända. vi borde inte utesluta davids på grund av att han endast e holländare, desutom e han inte så gammal, bara 30 han har 3 år till o kan bidramed mycket till barcelona.
sen i övrigt tycker jag att nånting måste göras NU. vi kan inte vänta till sommaren, vi måste börja jobba redan nu, om vi ska se ett dröm lag.
marchen sa jag redan i början av säsongen men många roade sig med ayala drömmar, skulle villja se marchena i barca.
Barcelona Tompa
2004-01-05 10:41
Laget är i KRIS!!!!!! Det finns inga andra ord efter gårdagens debacle. Återigen en oerhört svag insats av Blaugrana. Visserligen löser man inte alla problem med att kicka Rijkaard (Barcas problem är mer djupgående än så) men det känns ändå som att i dagsläget är i stort sett vad som helst är bättre än Rijkaard.

Barca måste kvalificera sig för C.L till nästa säsong, så är det bara. Misslyckas man blir det återigen ett stort ekonomiskt avbräck och för det andra blir det svårt att locka världsstjärnor till Camp Nou. Men så som spelade igår känns C.L väldigt avlägset...
Annons: