/spanien/barcelona/forum/26153.aspx/spanien/barcelona/forum/26153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2003-12-15 18:15
PUYOL: Jag ser ingen mening med att spela med Andersson från start. Han är totalt matchotränad och ska dessutom lämna klubben snart så han ser jag snarare som backup. Bättre att spela med dom som fortfarande har en framtid i klubben. Jag tror (och hoppas) att Rijkaard formerar försvaret som i lördags med enda skillnaden att Puyol tar Marquez plats.
Barcelona Tompa
2003-12-16 10:27
PUYOL=Hjärta:
Naturligtvis är kvalificering till C.L oerhört viktigt. Dels tappar vi massor med pengar om vi inte kvalifierar oss men FRAMFÖRALLT blir det mycket svårare att locka världsspelare till Camp Nou. Så är det bara.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-11 21:08
om det inte framgick vill jag lägga kluivert mellan ronaldinho och xavi för att öppna upp luckor med han teknik och utmärkta direktpassar
Barcelona kiko
2003-12-09 11:39
Det finns tre spelare som Barca borde fixa under january:
1. Henry (dyr men ovardlig for det lag han spelar)
2. Davids (trivs inte i Juve kan lamna for nastan inget)
3. Boumsong/Mexes/Mellenmberg/Ayala (sa att vi far lite battre backlinje kanske e det battre att sats pa en rutinerad back o inte slosa pengarna som tex Christanival)

Slang ut: Reiziger (har inte sett manga samre backar) & Cocu (borjar bli gammal) bara for att de Hollandare. Barca skall inte innehall sa manga hollandare hellre spelare fran Brasilien. Om Ronaldo vill verkligen lamna Madrid fuck it kop honom istallet for Henry for idag e de tva varldens basta anfallare.

Borja spela med Rustu mellan stoplarna aven om Valdes e riktig bra sa e erfarenhet viktig.

We will bounce back.
Jag tror vi gor 3-mal o vinner i derbyt i helgen.

Forza Barca
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-11 21:08
om det inte framgick vill jag lägga kluivert mellan ronaldinho och xavi för att öppna upp luckor med han teknik och utmärkta direktpassar
Barcelona Barca_91
2003-12-15 18:58
Murcia vann senast hemma mot Sporting med 3-2 och ligger nu på 14de plats!
Barcelona Savve
2003-12-13 21:29
Förmodligen nån på redaktionen för att det liknar en chatt med dessa halvt onödiga kommentarer från oss alla under matchen.
Barcelona Savve
2003-12-13 21:29
Förmodligen nån på redaktionen för att det liknar en chatt med dessa halvt onödiga kommentarer från oss alla under matchen.
Barcelona Izquierda
2003-12-09 16:14
10-LUIS Figo

Men kära nån, hur kan man ta illa upp för det?
Att jag kallar Luis Figo för "Judas Figo" har självklart inget med dig att göra, utan syftar så klart på spelaren Figo. Att man som Barcafan känner sig sviken av Figo är väl inget konstigt, och då tyckte jag det var kul att koppla det till ditt nick. Det var absolut inte menat som en förolämpning mot dig.
Jag trodde det var okej att skoja lite, men här är det uppenbarligen inte särskilt högt i tak.
Jag tycker det var intressant att läsa din rapport om Rochemback, och så vitt jag kan se så skrev jag också "Trevligt att höra att Fabio Rochemback sköter sig."

Vad gäller spelaren Figo, så tar jag mig rätten att förolämpa honom när jag känner för det.
Den dagen man förbjuder folk att kalla en svikare för en svikare, bör man nog fundera på om det är någon bra idé att över huvud taget ha ett öppet forum.
Eller tycker ni att man som Barcafan ska förtränga vad Figo gjorde och låtsas som det regnar?
Barcelona juanito
2003-12-09 15:44
Återigen tror jag inte att det är defensiven som är problemet. Barça gjorde ingen genomusel defensiv insats mot Real. Det som saknades var offensiv kvalitet. Att ställa upp med ett defensivt lag mot Real är rejält osmart om man inte är något tråkigt italienskt lag. Min uppfattning i år är att Real lättast besegras genom offensivt spel.
Barcelona Xavi
2003-12-09 14:59
Min är så här

----------------------Rustu----------------------

---Gabri--------------Puyol-------Navarro/o.lopez

----------------------Marques--------------------

----------------------Xavi-----------------------

-Qauresma-----------------------------Overmars---

--------------Saviola-------Ronaldiniho----------

-----------------------Kluivert------------------
Barcelona iZe
2003-12-13 21:27
Vem raderar mina inlägg?
Jag vill ju bara veta hur matchen slutade. (!!)
Barcelona södan
2003-12-12 20:05
Vi borde köpa Henry Emersson och mexes
Barcelona juanito
2003-12-13 11:52
Ska man tro El Mundo Deportivos uppställning så mönstrar Rijkaard ikväll samtliga holländare (fem stycken).

El Mundo Deportivos uppställning inför kvällens match:

Valdes (Sport menar dock att Rüstu vaktar målet)
Gabri - Marquez - Reiziger - van Bronchorst
Quaresma - Cocu - Xavi - Overmars
Ronaldinho - Kluivert

Nu är det ju inte helt säkert att laget formeras på detta sätt men skulle det bli så är det fan en mindre skandal! Van Bronchorst har inte övertygat en jävla match men ändå får han ständigt chansen. Cocu är visserligen en ledare på planen och hans arbete bör inte förnekas men det känns som att han lätt skulle kunna ersättas med någon som är lite mer hungrig. Sen blir jag jävlgt irriterad över att Luis Garcia bänkas till förmån för Overmars. Holländaren gör ett bra inhopp mot Real men har i övrigt presterat illa medan Luis Garcia varit en av få ljusglimtar denna säsong. Noll logik! Femton matcher har spelats men ändå är det ständigt nya uppställningar inför varje match. Man får glädjas åt att Ronaldinho förhoppningsvis spelar ikväll i alla fall..
Spanien Zorro
2003-12-09 12:03
Behöver lite spanska kontakter från SF sidorna. Det skulle var bra för jag vill se vad som sker i andra ligor förutom i england där jag håller på Man Utd! Lägg till mig ifall ni vill, och det hoppas jag!
Barcelona sebastian_rapp
2003-12-13 11:07
heja Barcelona
Barcelona södan
2003-12-12 20:00
ja det gör vi kl.20.00 tv 4+
Barcelona pat-w
2003-12-13 09:41
diggar södan
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-11 21:05
Varför inte köpa Zambrotta till vänsterback. Vi behöver en hårt arbetande back med bra uppspel. Zambroota är mycket underskattad på de områderna fast han har några av de säkraste "crossarna" i världen.

Mitt lag: (lite abstrakt men antagligen vägvinnande.

Rustu

Gabri Puyol Van Bouten Zambrotta

Xavi/Motta

Kluivert
Quaresma Ronaldinho Saviola

Trezegeut
Barcelona södan
2003-12-12 20:04
så här borde barcas startelva se ut

Valdes/Rustu (dags form avgör)

pyoul......Marquez.....Mario.....van bronkhorst

Quaresma.....xavi......Ronaldinho....Overmars

Kluivert.....Saviola
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-11 21:05
Varför inte köpa Zambrotta till vänsterback. Vi behöver en hårt arbetande back med bra uppspel. Zambroota är mycket underskattad på de områderna fast han har några av de säkraste "crossarna" i världen.

Mitt lag: (lite abstrakt men antagligen vägvinnande.

Rustu

Gabri Puyol Van Bouten Zambrotta

Xavi/Motta

Kluivert
Quaresma Ronaldinho Saviola

Trezegeut
Barcelona Bopi
2003-12-12 18:09
spelar vi på tv i helgen!!!!??
Barcelona Ostholm
2003-12-09 14:49
No.1 på inköpslistan är självklart en riktigt bra back som kan komplettera Puyol. Sedan skulle inte en riktigt bra vänsterback skada heller, det är tveklöst en av lagets sämsta positioner.

Valdés
Gabri - Puyol - NYFÖRVÄRV 1 - NYFÖRVÄRV 2
Gerard/xavi - Motta/xavi
Quaresma - Ronaldinho - Luis Garcia
Kluivert

Det viktigaste för laget just nu är att backlinjen får tillbaka sitt självförtroende och att övriga laget kan lita på den. Om de "fyra" forwards får mer eller mindre fria roller så kan offensiven bli mycket intressant, det är viktigt att Quaresma och Luis Garcia ligger högt upp i plan, i linje med Kluivert i många lägen...

För övrigt verkar jag vara ensam om att förorda Valdés i målet men det är inget nytt...
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-11 15:04
rustu har pratat med laporta , får jag inte chansen så tänker jag bryta kontraktet, laporta ser allvarligt på det och vill inte förlora världsmålvakt, och har lovat att ta upp det med reijkard. händer det inget innan uppehållet, så har rustu rättigheten att lämna klubben, han har fått erbjudande både från tyskland och england, samt atletico..
enligt turkiska sport tidningarna.
hoppas barca gör valet som passar de bäst..
Barcelona Davidsito
2003-12-12 00:05
Med tanke på alla spekulationer om nyförvärv så tycker jag iaf att vi på gräsrotsniva borde tänka logiskt och klart (vi vet ju sedan tidigare att höjdarna i barca nästan aldrig gör det).. När man hör folk säga att vi ska lägga ut hundratals miljoner på spelare vi inte behöver såsom Joaquin för "att han är bra" blir man ju fundersam.. Jag vill se en smart värvning för en gång skull.. Viduka, nja kanske är lite tveksam, han spelar lika ojämnt som Leeds.. Henry vore ju drömmen men som sagt för dyr.. Cissés målfabrikation är jag osäker på, hur många mål gör han i franska? annars också han en underbar spelare med framtiden framför sig... ah nu kom jag på det köp Viduka billigt till januari och spar sedan pengarna och köp cissé till sommarn..¨
Hejdå
Barcelona Izquierda
2003-12-13 12:10
Lite olika bud vad gäller laguppställningen.
Håller med juanito om att det börjar bli irriterande med Rijkaards eviga plottrande i laguppställningen. Det tyder på att han inte riktigt vet hur han vill ha det, och det är inte bra. Dock verkar det som om Marquéz äntligen får chansen som mittback, det ska bli kul att se honom igen. Tråkigt bara att det ska krävas en avstängning på Puyol för att han ska få spela.
Om nu inte Ronaldinho kan vara med, så hoppas jag verkligen att Rijkaard tar sitt förnuft till fånga och sätter Rüstü mellan stolparna. Annars lär vi snart tvingas vinka farväl till en av världens bästa målvakter, och det vore en fet jävla skandal. Då har Rijkaard slarvat bort vad som kunde bli en nyckelspelare!
Barcelona pelé
2003-12-11 20:13
Kommer hirsto stiockov bli anställd som en assisterande tränare till rijkaard,hoppas de men vi har ju en annan ass.tränare henk ten cate eller vad han heter...hoppas hirsto kan tillföra något bra till barca.

sen vill jag till sommaren att rijkaard får sparken och Hirsto blir manager i barca då kan vi nog få se på off.fotboll....och så en målskytt av rang och en bra mittback som e stark på huvudet och en vänster back också sen får de gärna komma några andra nyförvärv.......hoppas min dröm blir verklighet...Forca Barca!!!
Barcelona juanito
2003-12-11 16:07
BARCA BLOD: Tror du att Juventus släpper Trez eller att Man Utd säljer van Nistelroy mitt i säsongen? Knappast! Dessutom deltar dom flesta kvalitetsanfallarna i någon av europa-cuperna vilket medför att dom inte kan spela i UEFA-cupen. Jag ser det som en bättre lösning att låna en anfallare och istället satsa på att värva en världsklassanfallare till sommaren.
Barcelona Gottwald
2003-12-09 12:40
Att Henry skulle komma till barça e bara att glömma, han rycktas till real nu när ronaldo vill lämna o han berömer spelarna i real, så Henry kommer aldrig komma till barça.

JAg tycker inte vi ska köpa någon anfallare utan en back, låt saviola o Kluivert spela tillsamnas istället för varannan match så kommer det gå....
Jag tror det är det att vi måste spela med två anfallare ustället för en... det e därför som vi inte gör mål...

Forza Barça
Kluivert#9
2003-12-09 12:28
En ny anfallare till Barca? isåfall ska det inte vara någon medelmåtta, isåfall en världsklass spelare. Men det tror jag inte att vi har råd med. Jag läste att Hasselbank var p åväg till oss, det hoppas jag verkligen INTE!! han är för gammal, 31 år och hans karriär är påväg ner. Dessutom, Kluivert har hittat formen och sen tycker jag att Saviola ska få spela mer än ahn gör nu.

Forza Barca!!
Annons: