/spanien/barcelona/forum/2615.aspx/spanien/barcelona/forum/2615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-28 13:59
@Mdawg:
De brukar lägga upp här alla ligor's eftersnack. Vi får vänta en vecka till och se... Hittar dock inte föra veckas. Får ha lite tålamod. Någon kommer hitta det för eller senare.
Länktips: motdstream.com/
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 13:48
Den här bilden haha kolla hur Ronaldo tittar på Messi när han håller i priset.
Barcelona Mdawg
2015-08-28 13:45
Vad har hänt med Revista de la Liga, som var så bra?
Efter lite research hittar jag följande alternativ:

La Liga BBVA - BEiN sports: http://www.fullmatchesandshows.com/2015/08/26/liga-bbva-review-week-1-full-show/

La Liga World - Skysports:
http://www.fullmatchesandshows.com/2015/08/25/la-liga-world-25th-august-2015/

Någon som har koll på vars man kan få kvalitativa analyser av omgångar i La-Liga? Är det någon av dessa som gäller då eller finns det något annat program jag missat?

Tack på förhand!
Barcelona enkos
2015-08-28 13:43
"Det finns ingen dilemma att Messi är bättre än Ronaldo. Messi är bäst genom tiderna " - Rooney
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 13:39
MrCule - jag kan lova dig att Tito ville ha dom 100 poängen för att på nått sätt ta revansch över uttåget i Cl. Jag kände också så under säsongen jag ville bara att vi skulle nå dom 100 poängen. Sen var var ju det knappast så att Thiago fick mycket speltid hos Pep heller för den delen. Dos Santos slarvade bort sin talang han gick i Adrianos fotspår för den killen hade kunnat bli riktigt bra. Bluered - Thiago dom matcher han fick spela så slarvade han faktiskt, vad gjorde han mot Bayern i semifinalen? Han var en av planens sämsta spelare.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 13:33
LennyRomario - det finns lag som är överlägsna rent spelmässigt men som inte vinner titlar. Sen finns det lag som inte är så bra rent spelmässigt men som vinner väldigt mycket.

Ett praktiskt exempel på ett lag som är rätt framgångsrikt men som knappast är ett av historiens bästa lag är ju Real Madrid 98-2002. Dom vann mycket men dom dom gjorde det inte på ett imponerande sätt. Det var en säsong där dom kom 5a i ligan men där dom sen vann Cl.

Barca från 08-12 dominerade alltid och det gjorde man under en längre period där man dessutom vann sjukt mycket titlar. Man behöver båda delarna för att bli ihågkommen som historiens bästa lag.
Barcelona Rambla~
2015-08-28 13:33
Alltså, jag är rätt så övertygad om att nå 100p i ligan knappast är huvudskälet till att Thiago inte fick spela. Tror ni Tito hade full mandat och lägga in sitt veto mot ledningen när Rosell och Barto gav honom direktiv? Det finns inte på kartan i en storklubb som Barcelona, precis som det inte finns i Real Madrid, där Perez är Gudfader. De ville så klart få Thiago såld för att få in kapital till sin crack-värvning Neymar. Svara på det här istället. Vilken seriös ledning/sportdirektör, går med på vid en förhandling om en spelares nya kontrakt, lägga till en så viktig detalj som att spelarens klausul helt drastiskt sänks om inte en viss procent speltid uppnås? Från €90m till €20m just under månaderna när transferfönstret råkar vara öppet. Hade de gjort det om de verkligen räknade med honom i framtiden? Hade de gått med på detta om Thiago hade varit en ny Messi eller gjort det om de inte hade planer på att värva Neymar för så stor summa? Nej, jag köper inte det där 100p-argumentet. Det här handlar om Sandro och Bartro som inte brydde sig vad som hände med Thiago. De behövde deg, plain and simple.
Barcelona LeoMessi
2015-08-28 11:45
Om jag ska vara ärlig så har jag kommit över thiago. Extremt talangfull på alla sätt, den ifrågasätter jag inte! Att han drog till Bayern förstår jag, om något så var jag mer frustrerad än thiago på grund av bristen på speltid. Men han sa trots att allt att allt han vill är att lyckas inom fotbollen och i vilken klubb det blir är mindre viktigt. Det störde mig något enormt! Och varje gång jag har tänkt på det så har det hjälpt mig att glömma honom. Självklart önskar jag att han var kvar hos oss, han var den största mittfältstalangen! Hade hellre haft kvar honom än den eviga nollan och ärkelosern Fabregas a.k.a. kamouflage, hans förmåga att försvinna ur viktiga matcher var häpnadsväckande!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2015-08-28 10:22
Maykii Nej han hånar killen. Riktigt lågt .
Barcelona socccerfan1
2015-08-28 10:22
Maykii Nej han hånar killen. Riktigt lågt .
Barcelona Maykii
2015-08-28 10:01
Är han seriös?!?!
Barcelona LennyRomario
2015-08-28 09:52
Sanningen är ju att folk knappt minns titlar. I min hjärna är det i alla fall inte sånt som fastnat. När farsan och andra äldre pratar om vm 82 så snackas det om det bästa Brasilien de sett, som inte vann ett skit. VM 74 hör och läser man om fantastiska Holland med Cruyff i spetsen. Visst, såklart vet de att Tyskland vann. Men det är inte de bilderna den neutrala åskaren har i sitt huvudet, utan bilder fyllda av Cruyff. Finns det någon neutral som någonsin tänkt ett tanke om när Chelsea vann CL? Ofta sägs det att titlar är det enda som betyder något. Jag är benägen att säga att det faktiskt betyder väldigt lite. Ibland finner jag mig googla ex Tjeckien med Poborsky, Nedved å grabbarna. Inte för att de vann nåt, utan för att de finns kvar i min hjärna och ibland pockar på uppmärksamhet. Det är fan det bästa betyg man kan få. Och om 10 år kommer många föräldrar tjata hål i huvudet på sina barn om det Barca som kom fram under pep, och titlarna kommer vara en väldigt liten del av det de berättar.
Barcelona Gabriel
2015-08-28 09:07
Det var tydligt att varken ledningen eller Tito räknade med Thiago, vem bryr sig egentligen om ett betydelselöst poängrekord? Det viktigaste borde väl ändå vara att bevara framtiden i klubben, något Thiago med hans tveklöst stora talang odiskutabelt var. Inte ens när det ryktades som mest om Thiagos avgång från klubben under den sommaren ringde någon från klubben honom för att berätta att man räknade med honom. Varken tränaren eller någon från ledningen, och ändå finns det de som påstår att Thiago fint och snällt borde ställt sig i ledet och sett glad ut? Lägg av. Klart som fan att han tar första bästa tåget till Bayern när Pep dessutom ringer och förklarar för honom hur han kommer att vara en av grundstenarna i hans projekt. Att Thiago sedan inte riktigt fått det internationella erkännandet som både han själv och Pep hoppades på när de både inledde deras sejourer i Tyskland har helt enkelt med otur och skador att göra, knappast med en överhypad talangstatus. Här vi alltså en spelare vars talang var bland de största i världen vid den tidpunkten, vi har en tränare som prioriterar poängrekord före sina egna talangers utveckling och en annan tränare som tidigare gett dig både speltid och förtroende. Helt ärligt, jag hade gjort precis samma sak som Thiago och inte en jävel hade haft rätten att ifrågasätta min kärlek för den här klubben. Ibland måste man ta hand om sig själv i första hand, inte alla har en mamma som Xavi.
Barcelona Gabriel
2015-08-28 09:07
Det var tydligt att varken ledningen eller Tito räknade med Thiago, vem bryr sig egentligen om ett betydelselöst poängrekord? Det viktigaste borde väl ändå vara att bevara framtiden i klubben, något Thiago med hans tveklöst stora talang odiskutabelt var. Inte ens när det ryktades som mest om Thiagos avgång från klubben under den sommaren ringde någon från klubben honom för att berätta att man räknade med honom. Varken tränaren eller någon från ledningen, och ändå finns det de som påstår att Thiago fint och snällt borde ställt sig i ledet och sett glad ut? Lägg av. Klart som fan att han tar första bästa tåget till Bayern när Pep dessutom ringer och förklarar för honom hur han kommer att vara en av grundstenarna i hans projekt. Att Thiago sedan inte riktigt fått det internationella erkännandet som både han själv och Pep hoppades på när de både inledde deras sejourer i Tyskland har helt enkelt med otur och skador att göra, knappast med en överhypad talangstatus. Här vi alltså en spelare vars talang var bland de största i världen vid den tidpunkten, vi har en tränare som prioriterar poängrekord före sina egna talangers utveckling och en annan tränare som tidigare gett dig både speltid och förtroende. Helt ärligt, jag hade gjort precis samma sak som Thiago och inte en jävel hade haft rätten att ifrågasätta min kärlek för den här klubben. Ibland måste man ta hand om sig själv i första hand, inte alla har en mamma som Xavi.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-08-28 02:23
Att ni ens orkar lägga energi på någon som är Barca fantast bara för att kunna hata Real Madrid. Han har lidit av mindervärdeskomplex i snart 10 år här på SF. Vissa växer aldrig upp, bara att inse. Innan någon rycker ut till hans försvar, andas. Att värna om talanger bör alltid värderas högre än att inneha ett ganska så meningslöst rekord när allt kommer omkring, från ett sunt perspektiv vill säga. Vad minns folk mest, våra titlar eller Reals mål rekord under Mourinhos sejour? Nä, just det. Real fansen hade svarat självklart svarat annorlunda på den frågan men det hör inte till diskussionen. Att vi släppte Thiago överhuvudtaget, och dessutom sättet vi tappade honom på, är för mig oerhört klumpigt, oförlåtligt och ganska tragikomiskt.
Mr. Culé
2015-08-28 01:54
Barcelonistas Jag håller inte med din analys. Att behålla talanger värd namnet är långt viktigare än att uppnå värdelösa rekord. Att Tito dessutom hellre föredrog en hopplös Song framför en betydligt bättre alternativ i Thiago var inte direkt vettigt och som ledde till att brasse-spanjoren var ca 200 minuter från att uppfylla kvoten. Och de som inte kräver speltid kan sluta som Dos Santos som inte hade något emot att spela i Barca B. Spelarna som lämnade under denna transferfönstret, har gjort det p.g.a. samma anledning som Thiago d.v.s brist på speltid. Fallet Thiago är misstag där Tito/ledningen får ta skulden.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-28 01:30
Rafinha-Samper-Thiago

Så här hade ett framtida mittfält kunnat se ut men icke. Thiago är i Bayern, Samper får mindre speltid än Gumbau i A-laget och Rafinhas kontrakt går ut nästa år! Verkligheten med apan Bartomeu.

När fan ska man förnya Rafinha? Mer fokus på att förnya Neymar som har tre år kvar än Rafinha som har ETT...
Barcelona BlueRed
2015-08-28 01:15
@Barcelonistas:

Tog inte chansen? Han fick i stort sett bara känna på gräset innan han blev utbytt eller matchen var slut. Och om vi nu ändå ska se på vad han lyckades med när han väl fick spela så håller jag fortfarande inte med dig. Misstag gjorde han men det var knappast något som stack ut. Det var snarare hans driv och lugn som fick oss som värderade honom högre än dos Santos bröderna, att bli förälskade i hans talang.

Att han sen gjorde misstag - väldigt få - var ju givet. Han var ung, han tog för sig och då gör man små misstag. Inget som direkt kostade oss något. Så nej, jag håller inte med. Thiago-sagan är ett av dem tråkigaste och sämsta besluten som Barca har tagit, tillsammans med Zlatan och hans pizzabagare till agent - dealen.
Mr. Culé
2015-08-28 01:05
enkos

Finns 6 engelska representanter i Europaspelet, exakt samma antal som Tyskland har och 1 fler än Italien.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 01:04
Mr cule - spelare som klagar över utebliven speltid kan dra åt skogen. Bojan gjorde det 2011 när han efter Cl finalen lipa som en 3 åring. Han tom kritiserade Pep haha..

Thiago tog inte chansen heller när han spelade. Han gjorde sjukt mycket misstag och jag tycker dessutom att 100 poängs målet var viktigare om ni frågar mig. Ingen är större än klubben screw Thiago vi behöver inte honom.
Mr. Culé
2015-08-28 00:56
Barcelonistas Som någon redan har påpekat, att ligan var redan avgjord är ett tillräckligt god skäl att matchas. Sedan är det väldigt magstarkt från din sida att Thiago skulle ha tålamod när t.o.m. Song gick före i hierarkin och fick MER speltid på brasse-spanjorens bekostnad.
Barcelona BlueRed
2015-08-28 00:48
@5puyol5:

Well, jag tror att Thiago hade ett Barca hjärta.
Absolut, han kunde ha stannat och slagits om en plats i truppen, men när ledningen konstant sniffade Fabregas (twii twii) i det mörkare hålet så är det svårt att känna sig uppskattad. Och större namn bänkar man inte hur som helst. I det här fallet var - tyvärr - Fabbe det större namnet. Samtidigt tror jag inte Pep hade tvekat att bänka Fabbe och spelat Thiago mer, om Pep hade fortsatt varit tränare.

Hur som, Jag önskar Thiago all lycka.
Jag kommer ihåg när väldigt många var total hypade på Dos Santos bröderna, och Alcantara bröderna inte riktigt fick samma hype. Då var vi ett fåtal här inne som nästintill grät för att Thiago inte fick spela men Jonathan eller Giovani fick mer uppmärksamhet.
Jag sa redan då att Thiago skulle bli världens bästa mittfältare, och är han inte det än så tror jag precis som Gabriel att när han blir kvitt sina skadebekymmer så kommer resten av världen få upp ögonen för honom också.

Få gånger jag blir upprörd men så fort jag skriver om Thiago så vill jag piska ledningen som sålde iväg honom. Skiter i vad vi fick för honom, bara tanken av att vi sålde honom gör mig förbannad. Man borde ha reat ut Fabbe till Chelsea redan då.
Barcelona enkos
2015-08-27 23:12
@Mäktiga Messi:

Det var ju bra att se Ronaldo bli förnedrad och få bara 2 röster ...
Barcelona 5puyol5
2015-08-27 22:58
Thiago hade inte ett barca-hjärta så som Fabregas, vad trodde Thiago? Att Det ska vara lätt att ta Xavis eller Iniestas plats, istället för att stanna kvar, lära sig mer av världens bästa mittfältsduon och utvecklas i klubben, valde han att lämna! Titta på Adama som säger direkt efter sin flytt att han vill återvända till Barcelona eller Samper som stannar kvar trots att han ska spela med B-laget! Det enda fel som klubben gjorde fel var att man sålde honom för billigt med tanke på dagens marknad när spelare som De Bruyne kostar 70 miljoner!
Barcelona Mäktiga Messi
2015-08-27 22:56
Hur kan inte neymar vara med bland dom nominerade till Europas bästa spelare ? det är fan pinsamt av uefa o ta med penaldo istället för neymar
Barcelona enkos
2015-08-27 22:37
Först West Ham och nu även Southamton åkte ur , synd att engelska lag "inte satsar" i Europa
Barcelona Coach Pep.
2015-08-27 22:30
Lite om valet och våra värvningar:

Jag har inte följt Barca så nära på sommaren men Laportas kampanj och hårda nederlag var rätt uppseendeväckande. Det kanske är jag som inte var så insatt, men känns som att Laporta likt en politiker mest fokuserade på att smutskasta sin rival och gjorde rent strategiskt en klumpig och otillräcklig kampanj. Han kan inte seriöst ha trott att han skulle vinna med det där fjäsket, och jag har inte hört något från honom sedan den hårda förlusten. Han måste ha vetat att det krävdes en fläckfri och förtroendegivande kampanj för att överrösta Barto men hans faktiska kandidatur visade sig vara blek. Antingen så visste han att han kommer förlora men ville ändå vara med med ärligt uppsåt, eller så har han på allvar blivit en degenererad tjockis efter att ha levt rövare och fått för mycket av det goda. Ju närmare vi kom valet ju mer övertygad blev jag att detta kommer gå åt helvete.

Nu vet vi i alla fall var "medlämlarna" står i den här frågan; ett pack hjärntvättade konservativa tjurskallar oförmögna att tänka bortom sin bekvämlighets-zon. Som man bäddar får man ligga.. Nu när Messi, Suarez och Neymar varit disponibla/ur form i början på säsongen så blottas Barcas "lagbygge" väldigt väl. Nog för att det är tillräckligt jobbigt att möta Athletic tre gånger på rad, men det fanns ju ingenting i vårt spel som var övertygande. Vi har jävligt tur att Madrid återigen bytt tränare och själva ser obalanserade ut.

Angående våra värvningar så måste jag personligen säga att jag är väldigt glad över Arda Turan. Jag köpte honom till Barca på Pro Evolution Soccer redan för 7 år sedan eller något. :P

Jag tror knappast Arda behöver någon presentation för de som kan La Liga. Men om jag ändå ska ge mig bild av honom: Förutom att vara en av ligans främsta tekniker och bollhållare så är enligt mig det som utmärker Arda mest hans mentalitet och bollvinnar-egenskaper. Jag kan inte komma på någon ytter/offensiv mitt som är en så bra bollvinnare som Arda? Han kommer passa perfekt som komplement på både Iniestas och Rakitic position. Faktum är att han kommer passa bättre än Iniesta i LE's system, eftersom Arda trivs bättre längre ut på kanten och längre ner i banan i mer återhållsamma roller än vad Iniesta gör. Så jag har inga problem med att se logiken i värvningen. Annat hade det varit om vi fortfarande spelade "tiki-taka" med renodlade innermittar, då hade det varit svårare för Arda att anpassa sig. Till LE's fotboll kan nog t.o.m. Song anpassa sig.

I tunga bortamatcher i CL/ligan så kommer vi ha möjlighet att ställa upp med Arda-Mascherano-Rakitic på mittfältet. Svårgenomtränglig trio det. :P

Med det sagt så är Barcas utveckling som klubb fortfarande lika trist, med t.ex. Iniesta som inte kommit till sin rätt i LE's anti-fotboll, och talanger som Coutinho och Kovacic som knappt ens tycks ha funnits på Barcas radar.

Slutligen så är jag väldigt glad för Pedros skull som ser ut att kunna göra succé i PL och bli en framträdande kugge i Chelski.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-27 22:29
B-Guden - möjligt men jag tycker ändå att man måste ha mer tålamod. Det var en tuff säsong rent psykiskt för spelarna då Tito blev sjuk och Abidal. Tito ville tangera Reals 100 poängs rekord.

Han gav upp för fort han fick trots allt lite speltid ändå i ett lag där Xavi-Iniesta-Fabregas spelade.
Barcelona NoGo™
2015-08-27 22:24
Fantastisk bild!
Barcelona B-Guden
2015-08-27 22:23
@Barcelonistas:

Utebliven speltid när ligan är klar är en helt godkänd ursäkt för en så grym talang att lämna.
Annons: