/spanien/barcelona/forum/26149.aspx/spanien/barcelona/forum/26149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronnie
2003-12-26 18:55
Svenskafans.com har lite problem med servern just nu, så det kanske inte var någon som tog bort det utan servern som cpa.
Real Madrid Ronnie
2003-12-26 17:09
Xavi

Tycker den ser dålig ut av 3 anledningar:

1. Saviola har visat att han inte klarar av att spela bakom anfallaren, och med bara Ronnie där bakom ger mer ytor.

2. Tyckar att Barca ska spela med 2 defensiva mittfältare då resten av laget saknar defensiva kvaliter. Emerson är ingen spelare att slösa pengar på, dessutom behövs han ej (ingen dålig spelare men) för Barca har redan bra defensiva killar.

3. Lite väll många icke eruopeer?
Barcelona Barca_91
2003-12-28 12:48
Vet nån om Barca är på väg att köpa en ny spelare till vårsäsongen?För vi behöver några bra nya...varför inte låna någon?Jag vill ha Rivaldo tillbaka eftersom han är klubblös och skulle nog inte kräva så hög lön.Nån MÅSTE vi köpa eller låna till vårsäsongen!
Forza Barca
Barcelona Ronnie
2003-12-26 17:09
Xavi

Tycker den ser dålig ut av 3 anledningar:

1. Saviola har visat att han inte klarar av att spela bakom anfallaren, och med bara Ronnie där bakom ger mer ytor.

2. Tyckar att Barca ska spela med 2 defensiva mittfältare då resten av laget saknar defensiva kvaliter. Emerson är ingen spelare att slösa pengar på, dessutom behövs han ej (ingen dålig spelare men) för Barca har redan bra defensiva killar.

3. Lite väll många icke eruopeer?
Barcelona Gabriel
2003-12-26 16:30
Fortsättning från förra.

Mittfältare:

Ronaldinho 4.5: Har bevisat att han kommer att bli våran ledande spelare inom många år framåt. Har imponarat på oss alla och var precis vad vi behövde. När Barca inte kunnat få in bollen så har han tom blivit bästa målskytt i laget något som inte han är van med. Bra teknik, bra spelsinne men i sista matchen visade han en del ego i spelet, inte mer av det tack.

Luis Garcia: 4.0: Jag förstod inte i somras arför man slösade pengar på honom, men hahn har bevisat att jag hade fel. Han har defenitivt en framtid i Barcelona och han har varit mycket bra hitills. Tänkte mellan 3.5 och 4.0 men får en 4 eftersom han är culé :-).

Quaresma: 3.0. tror att våra problem på högerkanten som Figo lämnade kommer att försvinna med honom. Denna 19 åringen är inte rädd för att utmana vilket alltid är bra. Måste dock göra det vid de rätta tillfällena.

Xavi: 3.0: Har blandat bra spel med dåligt. Bevisade ändå i matchen mot Celta att han kan bli "nästa Guardiola" men det måste bli flera sånna matcher från hans sida.

Motta: 1.5: Har gjort mig besviken än så läng. Förväntade mig mycket mer än vad han hitills bevisa. Har inte på långt håll varit samma som ifjol. Måste lära sig att hålla uppe humöret.

Gerard: 2.0: Hade en riktigt bra försäsong och imponerade riktigt bra. Också i inledningen av ligan var han bra men han har tappat nu igen. Är han på väg tillbaka där vi är vana att se honom?

Overmars: 3.0: Blandat bra spel med dåligt. Jag tycker ändå att han har bevisat indikationer på att han fortfarande håller. Har varit mycekt formstark nu på slutet. Frågan om vem som ska ha vänsterplatsen mellan honom och Luis Garcia är ett dilema.

Santamaria: 0. Har verkligen inget att göra i en klubb som Barcelona. Förstår inte ens vad Rijkaard vill med honom till. IG klart.

Iniesta: 1.5. Har inte fått den speltid som han behöver, och jag tror inte heller att han kommer att få det i år när Ronaldinho finns tillgänglig. Är ändå minst godkänd när han väl får spela. En av Barcas framtid defenitivt.

Anfallare:

Saviola: 1.0. Är besviken än så länge. Borde få mera speltid och kanske borde Rijkaard spela med 2 anfallare. Vill ändå att barca behåller honom för jag vfet att han blir stor.

Kluivert: 2.5: Hade en riktigt svag säsongsinledning. Men har bevisat sig kunna komma upp frå sin svaka i slutet. Måste dock skärpa sig framför mål och göra mål i flera matcher samtidigt som Ronaldo annars kommer betyget knappt att höjas.
Barcelona Xavi
2003-12-26 16:32
En sån här trupp vill jag se till nästa säsong.

Målvakter

1. Rustu Receber
25.Victor Valdes

Backar

Carles Puyol

Oscar Lopez

Michael Reiziger

Rafael Marques

Gabriel Garcia

Daniel van Bouten

Dani Tortolero

Fernando Navarro

Mittfältare

Gerard Lopez

Xavi Rodrigez

Emerson

Rafael van der Vaart

Luis Garcia

David Sanhez

Ronaldiniho Gaucho

Andres Inesta

Forwads

Javier Saviola

David Trezuget

Sergio Garcia

Sergio Santamaria

Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 14:57
här finns en del av det du vill ha gabriel+ matcher direkt. dock dålig bild på det sistnämda
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 14:57
här finns en del av det du vill ha gabriel+ matcher direkt. dock dålig bild på det sistnämda
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 14:12
Anfallare:

SAntamria: 0, hahahahahahaha, kanske skulle platsa i häcken.

Saviola: 2 Största besvikelsen i år. har inte passat i spelsystemet. Hoppas han passar med Trez nu. SÄLJ HONOM INTE!

Kluivert: 2. Är kanske inte bara hans fel. Barca har inte spelat den fotboll som passar kluivert. Det ska vi inte heller och jag hoppas han försvinner. Dock är det ingen ursäkt för hans många missar....

Ronaldinho: 4, Näst bäst. Har ovanligt nog övertygat som ett nyförvärv. Kommer att bli stommen i nya barca. Vi såg ju ad som hände när han skadade sig.....
Barcelona Xavi
2003-12-30 20:58
För dyrt!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 14:12
Anfallare:

SAntamria: 0, hahahahahahaha, kanske skulle platsa i häcken.

Saviola: 2 Största besvikelsen i år. har inte passat i spelsystemet. Hoppas han passar med Trez nu. SÄLJ HONOM INTE!

Kluivert: 2. Är kanske inte bara hans fel. Barca har inte spelat den fotboll som passar kluivert. Det ska vi inte heller och jag hoppas han försvinner. Dock är det ingen ursäkt för hans många missar....

Ronaldinho: 4, Näst bäst. Har ovanligt nog övertygat som ett nyförvärv. Kommer att bli stommen i nya barca. Vi såg ju ad som hände när han skadade sig.....
Barcelona Gabriel
2003-12-26 15:06
Tänker följa "Puyol=hjärta" ideé.

Målvakt:
Victor Valdés- 2.5: Har blandat världsklass rädningar med osäkra ingräpp och osakar många straffar. Barcelonas resultat har inte varit Valedes orsak. har framtiden framför sig.

Rustu- 2.0: Borde vara första målvakt odiskutablet men det är uppt till honom att bevisa att han är den världsmålvakt till Rijkaard som han är. Får en 2:a på grund av för litet bevisat än.

Försvarare:
Puyol- 4.5: Alltid lika bra, kämpar tills slutet alltid. Spelade tom med skadad arm mot Celta något som ingen annan spelare hade gjort. Barcelonas bästa spelare tillsammans med Ronaldinho.

Andersson- 1.5: Har inte fått någon speltid från Rijkaard vilket jag har mycket svårt att förstå framför allt efter hans stabila insats mot celta men också för att Barcelona saknar bra mittbackar. Får en 1.5 på grund av för lite speltid och för litet bevisat.

Van Bronckhorst- 3.0: Har varit både upp och ner, men ändå inte gjort bort sig. Har spelat stabilt men skulle ändå föredra Oscar Lopez zom är minst lika bra och är från "la cantera".

Rieziger- 2.5: Var tillsammans med Cocu som mittback en katastrof. När han flyttades ut till högerkanten och Puyol i mitten så blev det bättre, fortsätt med honom där så kommer hans betyg att gå uppåt.

Cocu- 1.5: Är allt annat än mittback. Borde få en 1 men får 1.5 eftersom han räddat Barcelona med enstaka mål i visa matcher.

Gabri- 3: Har varit tillsammans med Puyol barcas bästa försvarare. Framför allt bra defensiv något som Barcelona behöver. En stabil 3.

Marquez- 2.5: Har inte blivit den ledande försvararen när han köptes i somras som jag hade hoppats på. Tror iaf att han kan bli det inom snar tid. Tror att han hade fått bättre betyg om han ahde använts som mittback och inte som def. mitt.

O.Lopez- 1.5. Får detta på grund av för lite speltid men hoppas på att han kan bli ordinarie snart.
Barcelona Alx
2003-12-26 18:57
Inga andra i redaktionen är aktiva just nu och jag har inte tagit bort något...
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-26 18:23
va f-n tog ni bort mitt medelande!!!! va var det för fel på den!!!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 14:06
de som spelat mest. Mittfältare:

Coco: 2.5 Fast han är dålig har han ändå visat hjärta. Har dock stulit platser från mer bättre spelare. En spelare som är dutig men måste bort för förnyelsen.....

Gerard:2 Har kännts fel och har svårt att minnas hans prestationer. Vore skönt om han kunde utnyttjas i en byteshandel.

Motta:2 Har likt Gerard kännts fel. Dock har jag hopp för honom. Han är en jättetalang men har inte alls övertygat. Enligt mig vore det kul o se han på vänsterkanten.

Xavi: 3: Har blandat bra o dåligt. Problemet med kantpassandet är nog på väg bort. Hade dock vi haft säkrare anfallare hade han nog legat i toppskiktet i assistligan. k o m m er att lyckas.

Enrique 1.5: GAmmal o trött

overmars: 2.5: har varit stundom världsklass. Upphör ändå aldrig att göra mig besviken.

Quaresma. 2.5: bara han får chansen att spela med en stabil centertank kan nog hans dribblande bli en tillgång..........

Lus Garcia:3 Har varit en överasskning. Kommer dock aldrig att bli en storstjärna. Men kan nog fylla platsen till vidare.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 14:06
de som spelat mest. Mittfältare:

Coco: 2.5 Fast han är dålig har han ändå visat hjärta. Har dock stulit platser från mer bättre spelare. En spelare som är dutig men måste bort för förnyelsen.....

Gerard:2 Har kännts fel och har svårt att minnas hans prestationer. Vore skönt om han kunde utnyttjas i en byteshandel.

Motta:2 Har likt Gerard kännts fel. Dock har jag hopp för honom. Han är en jättetalang men har inte alls övertygat. Enligt mig vore det kul o se han på vänsterkanten.

Xavi: 3: Har blandat bra o dåligt. Problemet med kantpassandet är nog på väg bort. Hade dock vi haft säkrare anfallare hade han nog legat i toppskiktet i assistligan. k o m m er att lyckas.

Enrique 1.5: GAmmal o trött

overmars: 2.5: har varit stundom världsklass. Upphör ändå aldrig att göra mig besviken.

Quaresma. 2.5: bara han får chansen att spela med en stabil centertank kan nog hans dribblande bli en tillgång..........

Lus Garcia:3 Har varit en överasskning. Kommer dock aldrig att bli en storstjärna. Men kan nog fylla platsen till vidare.

Barcelona Rivald0
2003-12-26 14:18
Hallo det är inte fel på Saviola det är den där jävla Rejkard för faan...han ser drogad ut varje match faan och så borde han spela så här i offensiven...

--------------------Ronaldinho--------------------
----------Saviola---------------Kluivert----------

då tror ja vi skulle ösa in mål ärligt talat..
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 13:52
Här endast de som spelat mest

Reiziger: 2.5
Dutig men dock ingen stjärna, har haft det svårt att övertyga men detta är nog mest pga att vi saknar stabilitet i backlinjen.
Mycket bra emot marängerna

marques: 2
Skulle bli den som tog tag i backlinjen. Barca har dock inte ssamma problem som svenska landslaget. Vi behöver inga spelande backar. Dom ska bara göra sitt jobb. Har spelat lite. Har inte kunnat kunkurrera ut Coco men det säjer kanske mer om tränaren.

GvB: 2.5 Det stora problemet är att han tar upp en plats överhuvud´taget. Skulle kunna placera vem som helst där. TILL OCH MED MOTTA. dock är han holländare och har inte stått för så grova missar. Han är en av de halvdåliga som kommer bli barcas fall

Puyol 4.5 : Är nästan en skam att sätta honom brevid dessa spelare. Har varit överallt och övertygat enormt. och då hAr han ändå inte spelat på sin riktiga plats!

Barcelona BARCA BLOD
2003-12-21 18:34
puyol=hjärta: kom igen ska du ha endast 2 spanjorer i din uppställning och två på bänken, jag råder dig att tänka om, helt värdelös..
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 13:52
Här endast de som spelat mest

Reiziger: 2.5
Dutig men dock ingen stjärna, har haft det svårt att övertyga men detta är nog mest pga att vi saknar stabilitet i backlinjen.
Mycket bra emot marängerna

marques: 2
Skulle bli den som tog tag i backlinjen. Barca har dock inte ssamma problem som svenska landslaget. Vi behöver inga spelande backar. Dom ska bara göra sitt jobb. Har spelat lite. Har inte kunnat kunkurrera ut Coco men det säjer kanske mer om tränaren.

GvB: 2.5 Det stora problemet är att han tar upp en plats överhuvud´taget. Skulle kunna placera vem som helst där. TILL OCH MED MOTTA. dock är han holländare och har inte stått för så grova missar. Han är en av de halvdåliga som kommer bli barcas fall

Puyol 4.5 : Är nästan en skam att sätta honom brevid dessa spelare. Har varit överallt och övertygat enormt. och då hAr han ändå inte spelat på sin riktiga plats!

Barcelona Alx
2003-12-26 13:51
Kostar Robinho 600 miljoner kronor? Nej, det gör han inte. Robinho har en klausul som säger att han kan köpa sig fri från sitt kontrakt för 600 mijoner kronor. Den summan är orealistisk och det är ju det som är meningen. Genom en sådan klausul kan Santos försäkra sig om att inte förlora Robinho om de inte själva vill. Vem tror att Robinho skulle kosta mer än 20M euro? Ronaldinho som visade under VM 2002 att han är en världsspelar kostade ju 25M euro, vad motiverar ett lika högt pris för Robinho? Sedan så tycker jag inte att det är en bra idé att köpa Robinho eftersom vi inte har råd med den tid det tar för en spelare att anpassa sig till den europeiska fotbollen. Är det en tillfällighet att de mest lyckade brassarna Romario, Ronaldo och Rivaldo redan spelade i Europa när Barça värvade dem? Är det en tillfällighet att de misslyckade brassarna Rochemback och Geovanni inte gjorde det?
Barcelona Gabriel
2003-12-26 23:06
PUYOL = hjärta

Tack! Men vet du inte var man kan få Kluiverts mål mot Real Madrid? Det gick inte att ladda ner den där.
Barcelona Barca_91
2003-12-26 13:34
Barca ska alltid köpa spelare och sen låta dom växa,det är inte ofta det fungerar.
Jag tycker som många andra att vi ska satsa på dom som redan är stjärnor t.ex Trez.
Om vi skulle köpa Robnhio för ca 600 miljoner kr så måste ju han vänja sig vid Europeisk fotboll o.s.v,det kan ta tid.
Spelare jag vill ha:
1:Trez för vi kan glömma Henry och Vieri
2:Van Buyten
3:Van der Vaart
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 13:43
Fick l i te inspiartion när jag råkade kolla reals forum. jagh har inte sett jättemånga matcher men försöker mig ändå på en halvårssummering.

Målvakter: Rustu: 2.5
Har varit dutig men har tyvärr inte fått spela, känns trist att han får lågt betyg pga tränarens idioti men så är det. Missen har vi redan glömt........

Valdes 3.5: Har tagit bra ansvar och varit allmänt duktig. Dock ingen stjärna som räddar laget i en match.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-26 13:43
Fick l i te inspiartion när jag råkade kolla reals forum. jagh har inte sett jättemånga matcher men försöker mig ändå på en halvårssummering.

Målvakter: Rustu: 2.5
Har varit dutig men har tyvärr inte fått spela, känns trist att han får lågt betyg pga tränarens idioti men så är det. Missen har vi redan glömt........

Valdes 3.5: Har tagit bra ansvar och varit allmänt duktig. Dock ingen stjärna som räddar laget i en match.

Barcelona Alx
2003-12-26 13:30
Barca_91: Att Van der Vaart är holländare är sant, men det är inte hela sanningen. Rafaels mor är spanjorska så han är egentligen bara 50% holländare och 50% spanjor om man nu ska haka upp sig på nationaliteter. Det som är mer väsentligt är att Van der Vaart under flera år utryckt sin önskan om att spela för Barça. Nu senast till den gräns att han om spelarna i Barça sa "... med vilka jag hoppas spela nästa säsong" och att han spelar i Barça "om mina önskningar går i uppfyllelse". I mina ögon är det extremt viktigt att en spelare inte ser det som ett medel för att nå berömmelse att skriva på för Barça utan som en dröm förverkligad. Vi behöver inte legosoldater...
Barcelona marcus_keta
2003-12-21 17:58
barcalle

jag kan tänka men att det mesta där stämmer.. men försöket är väl att skaffa in trez ti januari?. och sen glömde du att rafael van der vaart också kommer för hans kontrakt e slut... nån som vet om vi har kontaktat honom eller nåt?.. för fan om dom takkar nää ti honom! asså :/..

och sen angående luis garcia.. han e väl inte så ung:/ 24?? asså de e ungt men nt som quaresma... eller har jag fel? hur gammal e killen??
Barcelona Extremebarca_boy
2003-12-18 20:28
Vilken dum fråga dem har med. Det är klart att Marques ska spela.
Celta Vigo Celtavigo
2003-12-25 17:46
Ni borde inte klaga, Barcelona lyckades ju inte ens med att komma med till CL förra året. Men jag erkänner att Celtic, Anderlecht och Auxerre ligger lite för högt upp. Men Roma, Chelsea och Monaco på rankingen eftersom de är kommer redan komma förbi er i år kvar i CL och går bra i ligorna..

Jag vet inte vad som ligger bakom de men ni halkar nog ut ur 20 top när som helst.
Barcelona Rivald0
2003-12-21 12:40
kolla han alltså Milan var redan klara innan matchen mot Celta alltså de spelade me 7 icke ordinare spelare
Annons: