/spanien/barcelona/forum/26147.aspx/spanien/barcelona/forum/26147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-24 16:54
Sonde:
Tycker du att giuly är bättre än va Saviola är??
Giuly är duktig och han har haft skador och lite problem och därför kan inte jag bedöma honom än men som det ser ut nu så är Saviola given på högerkanten före Giuly om han fanns i Klubben.
Barcelona Kickboxer
2005-01-29 01:31
Grabbar, e det någon i sthlms trakten som vet om "Capital" visar Barça matchen imorn? Rodrigo du brukar veta sånt, någon annan som kanske vet? Jag vet att de typ alltid visar men ja tänkte om det va nåt undantag eller så imorn. Vill bara vara säker så att ja inte åker in till stan i onödan.

Tacksam för svar från någon som är 100% säker!

Visca el Barça!!!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-29 00:33
Lucho

Barça har slarvat ja, utan tvekan när man låter talanger som Gerard Pique och Francesc Fabregas och även L.Garcia (helt maktlösa var man inte) gå till England. Sen så tvivlar jag på att Sevilla har lika många egna produkter som spelar varje match. Måste dock berömma dom för att de ständigt har bra latinamerikanska värvningar. De kan ju som bekant sina brassar. La Masia måste ändå vara en av de bästa plantskolorna i världen. Motivering överflödig.

Força Azulgrana!
Barcelona Lucho
2005-01-24 15:13
b_a_r_ç_a: Folk som snackar om att han är slö så vill jag bara säga att Deco inte är direkt någon snabb spelare men med sina dribblingar och passningar så behöver han inte den snabbheten.

Vid ett tillfälle i Villareal-matchen låg Riquelme några meter före Deco. Ändå hann portugisen före argentinaren. Det säger en del ;-)

Visst Riquelme är en riktigt trevlig spelare vissa stunder men han kommer inte att komma tillbaka. Kan dessutom inte se vart han skulle användas. Det vore ju exempelvis ingen hit att sätta en så pass långsam och seg spelare på Ronaldinhos eller Giulys plats. Sedan är ju hans defensiva kvalitéer inget vidare så att sätta honom på Xavis eller Decos plats vore heller ingen lyckad idé.

Dessutom tycker jag hans personlighet är ett frågetecken. Hans mediokra tid i Barça skyllde han ju exempelvis på att han inte fick spela på sin riktiga position. Näe, han passar nog bättre in i Villareal där han får vara den stora stjärnan..
Barcelona @lle
2005-01-24 13:20
BARÇA
Barcelona Xaviii
2005-01-24 17:43
Sonde

Var stod det som Marquez hade svarat på ?
Señor Laporta
2005-01-24 12:02
Gå in och rösta på vem du tycker har varit bäst i Barça under hösten!
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-24 14:24
Ang Riquelme så tycker jag att han är en underbar spelare och har absolut utvecklats mycket sedan flytten till Villareal. Folk som snackar om att han är slö så vill jag bara säga att Deco inte är direkt någon snabb spelare men med sina dribblingar och passningar så behöver han inte den snabbheten. När det gäller Riuelme så behöver han inte heller den snabbheten som ni snackar om för han har mycket bra teknik och ett passnings spel av världsklass och det såg vi mot oss, han behövde inte springa förbi våra spelare för istället dribblade han förbi och passade direkt sen och att han håller mycket boll stämmer inte för i så fall skulle han inte bli utnämnd till spanska ligans bästa assist spelare. När det handlar om att han inte platsar i Barca för våran spelsystem så kan ni inte dra några slutsatser utan att han får någon chans. Deco jobbade inte något i deffensiven i Porto men nu sliter han mest på plan och ni som såg matchen mot Villareal såg att Riquelme jobbade hem jätte mycket och bröt många bollar på sin plan halva. Men jag tycker att vi har riktigt bra mittfältare och Iniesta så det gör det svårt att hämta tillbaks Riquelme men jag tror personligen att han lätt skulle platsa i Barca ifall man vill få in honom. Enligt mig så platsar han i vilket lag som helst i världen.
Ang. Saviola så ser jag det som ett självklart att han kommer tillbaka för killen blir bara bättre och bättre och enligt mig så har han lyckats i Barca och va en av våra bästa spelare men han har haft alla tränarna mot sig. Vi har gjort en riktigt dålig affär med Monaco för Saviola är 10 gånger bättre än va Giuly är. Killen öser in mål i Monaco och han spelar på Giulys plats och han har gjort massa assist oxå. Synd att vi bara slänger bort en sån talang.

Läste idag att Motta kanske blir spelklar till Chelsea matchen och det skulle vara jävligt skönt om han va i form igen till Chelsea matchen för där beövs han som fan och Marquiz behövs i försvaret.
Spanien Romano Africano
2005-01-24 15:52
Puyol-20: när sa jag att jouqin är ytterback???

Menade bara att nån sa att ni borde köpa han och sälja Ronaldino,jag reagerade bara på det för ingen lag skulle byta han mot Ronaldino.
Jag har följt spanska ligan massa år och jag kan säkert mer än dig.....

Senör Laporta:

Belletti är grymt bra när det gäller att komma upp och utmana men han slår sällan inlägg och när han gör det så blir det ofta för dåligt annars är han grym. Blir bara förvånade av alla hyllar utan påpeka hans svaghet.
Barcelona Sonde
2005-01-24 11:17
Liten korrigering till matchrapporten: På grund av att nyförvärven Torrade och Arizmendi inte fanns med i SF:s ouppdaterade spelardatabas var jag ersätta de med Ayoze respektive Alvaréz. So now you know.

Vilken dragning av Dinho. Korv för den backen!
Señor Laporta
2005-01-24 17:36
Romano Africano

Visst har det klagats på Belletti denna säsongen och på hans dåliga inlägg. Skulle du bara varit här för några månader sen...
Barcelona Sonde
2005-01-24 19:09
Xaviii: Kika på länken...
Spanien Fine Young Casual
2005-01-28 20:28
Någon mer än jag reagerade över hur grymt ful Maxi Lopez är? haha... hoppas grabben kan lira boll för några tröjor lär han inte sälja ;)

Hoppas det går bra för er iaf! Albertini är en riktigt bra värving kan jag som Milanista intyga... tror han får en nytändning nu när han kommer till en storklubb igen!

Väl mött
Barcelona Damia
2005-01-28 20:30
Fine Young Casual

Bara för att Maxi är ful så betyder inte det att han inte kan sälja några tröjor! Titta bara på Ronnaldinho, inte för att jag vill kalla honom ful, men snygg är han inte enligt mej, men han har sålt massvis med tröjor. Puyol är inte heller precis snygg men han är ändå älskad av barca-fans och säljer även han tröjor. Man måste inte vara snygg för att kunna sälja tröjor, om det är det du menar. Det finns många exempel som jag kan ta upp men har inte tid just nu.

Hoppas att vi vinner imorgon tippar på 1-2 :p :D FORCA BARCA! VISCA BARCA!
Barcelona fjallby
2005-01-28 17:34
Hur ska det nu gå för Henke när han kommer tillbaka? Kommer han få lira, med tanke på lopez..?!?
Barcelona Andreas
2005-01-28 16:04
I fallet Albertini vs. Davids måste man nog hålla holländaren som en bättre fotbollspelare rent fysiskt. Men när det gäller den mentala biten har Davids inte en chans. Albertini är 110 % vinnarskalle och dessutom extremt proffisionel. Lägg till rutinien och det faktum att Albertini sa upp sitt kontrakt med Atalanta som faktiskt varade över hela nästa säsong också. Det visar hur mycket Albertini vill komma till Barça.
Barcelona Andreas
2005-01-28 16:04
I fallet Albertini vs. Davids måste man nog hålla holländaren som en bättre fotbollspelare rent fysiskt. Men när det gäller den mentala biten har Davids inte en chans. Albertini är 110 % vinnarskalle och dessutom extremt proffisionel. Lägg till rutinien och det faktum att Albertini sa upp sitt kontrakt med Atalanta som faktiskt varade över hela nästa säsong också. Det visar hur mycket Albertini vill komma till Barça.
Barcelona Bopi
2005-01-23 19:31
Taget ur ,http://www.elbarca.dk/

Riquelme og Saviola kommer ikke tilbage til Barça. Ifølge Sport har Frank Rijkaard og hans tekniske stab besluttet at man ikke ønsker at benytte de to argentinere, der netop nu er udlejede til Villarreal og Monaco. Man mener at der er behov for spillere med en anden profil efter at Ronaldinho, Deco, Giuly og Eto'o er kommet.

Riquelme kostede i sin tid Barça 11 millioner euro, og han var kun hos klubben i en sæson inden han blev udlejet, hvor han hovedsageligt var reserve. Den følgende sæsonpause blev han udlejet til Villarreal for to år. Denne aftale udløber til sommer, hvor der resterer to år af Riquelmes kontrakt med Barça. Klubben der i sidste weekend gav de blårøde et ydmygt nederlag betaler ifølge Sport blot 30% af hans løn på 4.900.000 euro årligt. Barça betaler de sidste 70%, hvilket vil sige 3.500.000 euro årligt. Umiddelbart ser det ud til at Villarreal og træner Pellegrini ønsker at beholde argentineren med de fantastiske frispilninger.

Saviolas karriere hos Barça er langt mere prangende end Riquelmes. Kaninen blev hurtigt populær blandt Barças tilhængere, og han har scoret 60 mål i sine tre sæsoner hos de blårøde. En særdeles flot præstation når man tager i betragtning at han ofte var reserve, samt at Barças spil, bortset fra i foråret 2004, ikke fungerede som det har gjort i denne sæson, hvorimod Eto'o har været langt mere begunstiget af gode bolde fra medspillerne. Hos Monaco har Saviola holdt niveauet. I Fyrstendømmet betaler man 70% af argentinerens løn, der skulle udgøre 3.325.000 euro årligt. Hans kontrakt med den catalanske storklub udløber i 2007, hvorfor han stadig mangler to år. Barça ønsker ifølge Sport at forlænge lejeaftalen med Monaco eller at sælge ham.

Länktips: www.elbarca.dk/
Spanien Borg
2005-01-28 20:24
Barcelona Lucho
2005-01-28 20:17
Kharles_Kubala: Frågan är om inte Sevilla har en bättre cantera. Dom tycks ju ha en ny stjärna varje säsong nu mer..

Barça har potentialen att vara det men dom har slarvat för mycket på sistone.
Barcelona Messí
2005-01-28 17:48
Hehe, Eto'o gav en skön komentar till spansk press. På frågan om han var orolig för att Maxi Lopez köpts in så svarade han: - "Jag kommer att sova lika lugnt, det är inte Saddam Hussein vi köpt.

Hehe, Sonde, vi skickade inlägget vid exakt samma klockslag. :-)
Spanien Romano Africano
2005-01-23 19:28
Señor Laporta

Flera av er skrev att ni borde sälja han och köpa en spelar som tex Jouqin istället....

Jag kan inte fatta att ingen av er klagar på Belletti. Killen kommer upp so ofta men han gör aldrig en bra inlägg,oftas kan han inte ens få chans att slå en eftersom han springer bara rakt fram. Fast ni är vana med spelare som Reiziger så.....
Barcelona Puyol_20
2005-01-23 20:06
Romano Africano:

Belletti är verkligen inte dålig inläggarna kan bli bättre men här har vi en ytterback som e bra framåt som bakåt. När du säger att han är kass syftar du säkert på 1första mötet mot milan matchen där han gjorde en dålig match men kompenserar det med sitt slit upp o ner som gör att han drar med sig spelaren... Många som kan hålla med om han blir bättre o bättre o kom ihåg att cafu under sina unga år inte hade speciellt bra inlägg men löpte o dribblade så elegant att inläggen kom senare då han tränade på att leverara godsen.. Brukar se ditt namn i forumet rätt ofta o sällan som du har nått vettigt att säga (jaquin vet inte hur man stavar hans namn men är en yttermidfältare ingen ytterback kan du alls nåt om spanska ligan?
Barcelona EE
2005-01-23 21:11
riquelme flippade idag med ett hatrick mot valencia
Barcelona Damia
2005-01-28 20:25
Kan Maxi spela imorgon ?

Skulle gärna vilja se honom göra nått inhopp, skulle vara skoj.
Señor Laporta
2005-01-29 10:53
Kharles_Kubala

Håller med. Det är sanslöst agerande av de stryrande i Barça. Tamt agerande. De tre spelarna är egna produkter och framför allt spelare för framtiden. Pique och Fabregas är båda i senare tonåren. Skulle Barça förmåt att hålla kvar de tre spelarna skulle man spara in massor i övergångspengar. Det är ju en spelare från varje lagdel. Pique har varit riktigt bra i United, vad jag har hört, och har även fått debutera i a-laget, vilket han gjorde riktigt bra. Cesc Fabregas är en mycket lovande mittfältare som blommar ut i Arsenal och inte i Barça. Han har ju nästan spelat till sig en ordinarie plats i laget. Luis Garcia, älskar den mannen. Imponerade stort förra säsongen, kanske inte den spjutspetsen men skulle kunna rotera med Giuly. Luis Garcia gjorde 4 mål på 25 matcher på sin första a-lagssäsong. Och kom ihåg att han var Barças bäste målskytt under försäsongen med 7 mål.
Dessa talanger kunde vi haft i vårat lag om några år och inga dyra transferpengar skulle behövts lägga ut. Victor Valdes i målet. Belletti som högerback och Pique bildar mittbackspar med Puyol och Fernando Navarro på vänsterbacken. Mittfältet med Motta, Iniesta och Xavi. Fabregas som back-up. Eto'o, Maxi Lopez och Luis Garcia på anfallet. Då räknar jag med att Ronaldinho lämnar. Sen har vi Messí och Giovanni dos Santos, Sergio Garcia och Mario på bänken. Vad skulle behövas att värvas? Jo, en högerback när Belletti blir för gammal.
Barcelona Andreas
2005-02-19 18:12
Tack Mohammed!

Hoppas bara dom vet att Barcelona-matchen är flyttad, där står ju söndag 19.00.
Barcelona Andreas
2005-02-19 18:12
Tack Mohammed!

Hoppas bara dom vet att Barcelona-matchen är flyttad, där står ju söndag 19.00.
Real Madrid Fizu.
2005-01-29 23:42
Grattis till segern den var välförtjänt. Jag hoppas ni skickar Chelsea all världens väg i CL.
Valencia D?CO
2005-01-24 20:13
madridfansen påstår att deras forum är den finaste. Det må vara fin men den tar aldrig barcas sida.
Annons: