/spanien/barcelona/forum/26146.aspx/spanien/barcelona/forum/26146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_91
2004-04-17 14:56
På onsdag spelar Barca en vänskapsmatch mot Kina på Camp Nou.
Vet inte om det är det smartaste att göra precis innan matchen mot Madrid men vi kommer väl inte spela med Dinho,Saviola,Puyol och "dom andra" och det kommer väl inte vara något riktigt högt tempo.

Mellan den 26:e juli och 4:e augusti så ska Barca ha sin sommarturné i Asien i sommar.Dom ska bla möta dom bästa lagen i den Japanska ligan och den Koreanska ligan.
Mer info på länken.
Barcelona Izquierda
2004-01-09 06:42
Rille,

Nej jag inser ju att vi inte kommer att få varken Scolari eller Wenger inom den närmsta framtiden, men du frågade ju efter min drömtränare.
Just precis nu är Hector Cuper mitt val. Behåller vi Rijkaard fram till sommaren, så hoppas jag på Koeman. Fast å andra sidan...behåller vi Rijkaard fram till sommaren så är vi kanske ett segunda-lag, och ett sådant lär inte Koeman vara intresserad av att träna.
Angående Puyol, så verkade ju ryssen inte vara beredd att lägga ut de pengarna nu. Vad har hänt med honom? Börjar miljarderna sina? Han brukar ju vara beredd att betala galna priser. Hur som helst står det att han ska fortsätta att ha Puyol under uppsikt fram till sommaren. Säljer vi Puyol kommer jag att ligga hemma en vecka och lipa. Då har jag inget förtroende kvar för Laporta. Puyol är helig, och dessutom vår bäste spelare den här säsongen. Att sälja honom vore helt irrationellt.

Birdman_09,
Tack detsamma. Med Barca i med och motgång!
Aldrig, aldrig ger vi upp!!
Barcelona Valdés
2004-04-17 13:47
Tompa; Att Du och flera andra ser Ronaldo som överviktig är helt ointressant för de flesta som tittar på fotboll (och istället är det vad man presterar på fotbollsplanen som är av intresse), men kanske inte för Laporta som verkar ha en förkärlek för fotbollspelare som blir bra på bild - han hade Beckham som förstaval förra året och det här året verkar Trez mer intressant än tex Adriano ( helt oförståeligt ).

Tompa och Gustaf; Vad det gäller det här med framspelningar så är vårt lag idag aldeles för beroende av Ronaldinho, utan honom är vi ett betydligt sämre lag offensivt. Xavi presterar tex väldigt lite utan Ronaldinhos ( och Davids ) understöd. Blir Ronaldinho skadad tror jag därför att de problem som vi har idag skulle fortsätta med eller utan Trez, vi behöver fler spelare som gör en skillnad och kan skapa chanser på egen hand ( för att avlasta Ronaldinho som skulle bli ännu bättre med mindre påpassning ifrån motståndarna ).

Argumentet att Trez säkert skulle göra över 20 mål för att han gjorde 24 mål för tre år sedan är inte hållbart, tre år är LÅNG tid. Likadant att han skulle få mindre uppvakting i spanska ligan eftersom den är mer offensiv är inte heller troligt eftersom nästan alla lag spelar otroligt defensivt mot Barcelona. Att han skulle vara mindre skadad för att han går till Barcelona är inte heller hållbart - för vem vet det?

Jag vidhåller att Trez är en av världens mest överskattade forwards.

Vad det gäller finanser så vet vi alla att vi inte har något eget kapital men trots detta faktum så verkar Laporta vilja spendera 100-tals miljoner med hjälp av nya banklån på 900 miljoner (vilka i stort sett kan fördelas som klubben själv vill över tre år), dessutom tror jag att vi kommer att få se tröjreklam ( oavsett vad man tycker om det) vilket innebär 100 - 150 milj/år och så får vi några femtilappar för spelarförsäljningar. Det finns inte pengar!! men vi kommer ändå att fortsätta köpa spelare och då vill jag se få nya spelare av absolut världsklass som gör en skillnad.

Vad det gäller Torres tror och hoppas jag att man ligger lågt till säsongen är över för att då göra en storoffensiv. Klarar Atlético inte av UEFA-cupplatsen kanske man tvingas att sälja. Adriano är i mina ögon ett likvärdigt alternativ till Torres och även Drogba skulle vara en jätteförstärkning.
Barcelona älskaa barcelona
2004-03-06 15:21

nån som ska se på barca i mån..?
Real Madrid Ronnie
2004-01-09 14:09
Davids är ingen jävla frälsare om ni tror det. Kommer han gratis kan jag gå med på det men att betala pengar för en avdankad holländare, NEJ TACK!!
Barcelona Ronnie
2004-01-09 14:09
Davids är ingen jävla frälsare om ni tror det. Kommer han gratis kan jag gå med på det men att betala pengar för en avdankad holländare, NEJ TACK!!
Barcelona Bopi
2004-01-09 18:53
Davids ..ALVARLIGT så tror jag att han skulle vara bra för oss...
Barcelona Valdés
2004-04-17 16:12
Andreas; Visst jobbar Ronaldo inte lika mycket för laget längre men faktum kvarstår att han också gör många mål helt på egen hand och därmed ser till att skrämma skiten ur vilket försvar som helst. Han kräver mycket bevakning och är bra mycket mer irrationell än vad ex Trez är.

Tompa; Bra kompis, det är alltid kul att diskutera men just nu känns det bara som om vi upprepar oss. Vi är tydligt oense om Trez kvalitéer som fotbollsspelare. Om vi värvar honom hoppas jag dock att Du och Gustaf ( bland andra ) får rätt -för nästa säsong gäller det att vinna titlar. Det går inte längre att bara spendera en massa pengar på halvbra spelare som inte uppvisar resultat och därmed inte heller genererar några intäkter.

B_a_r_c_a; Adriano och Trez har gjort nästan exakt lika många mål i årets ligaspel. Men om man tittar på det sätt som målen har gjorts på så finns det stora skillnader. Adrianos är oftast rena klassmål medan Trez står och väntar på passning i straffområdet för att bara peta in den. Likadant så spelar Trez i ett bättre lag med fler spelare som förser honom med ordentliga passningar än vad Adriano gör.
Barcelona Gabriel
2004-04-17 15:48
Nämen ser man på. Quaresma är med i truppen emot Malaga! Vad förvånnad jag blir. I vanliga fall borde jag inte bli det eftersom Quaresma är tillräckligt bra för att vara med i Barcelonas uttagningstrupp. Skönt att se att Rijkaard antagligen lagt Quaresma uttalanden i media bakom sig för han bad ju dessutom om förlåtelse till Rijkaard.
Nu är det bara att hoppas på att han får lite speltid också.
Barcelona Valdés
2004-04-17 14:24
B_a_r_c_a; Du verkar vara lätt och övertyga, ett oavgjort resultat mot Betis och vi klarar oss utan Ronaldinho ( kom istället ihåg den totala genomklappningen i höstas när Ronaldinho var skadad ).

Ångående EU-pass tycker jag bara att man skall behålla de spelare som med säkerhet spelar i förstaelvan som icke-EUspelare. Adriano skulle vara given!
Barcelona Gabriel
2004-04-16 17:11
Spanska fotbollsförbundet har tagit ett beslut angående det mycket kontroversiella domslutet at utvisa Valdés mot Betis.
För en gång skull så står dom på Barcas sida och tar tillbaka det röda kortet. Därmed så kan alltså våran ordinarie målvakt spela vilket är en lättnad för mig eftersom Rüstü inte spelat sedan Racing Santander.

Litte bittert för Rüstü dock men så går det när man sumpar sina chanser. Han kanske inte kommer att få ett bättre tillfälle än det här för sin sista chans.
Barcelona la saeta rubia
2004-04-16 17:49
Europas 60 målfarligaste spelare.

Barcelona Barca_91
2004-01-07 21:40
Ronnie:
Här är en sida med bilder på tatueringar
http://www.boixosnois.com/web/castellano.php?s=7
Real Madrid Ronnie
2004-01-07 22:47
Robben har potential att bli riktigt bra, Man Utd är tydligen ute efter honom också. Fast om han kosat 9-15 mille så är det bätter att köpa Van Der Vaart som både är bättre och billigare.
Barcelona Barca for ever
2003-12-08 10:07
jag tycker att vi inte behöver någon ny spelare och vi kan vinna allt med de spealrna vi har nu.

vi har ju: Rustu, Puyol, Gabri, Reziger,l.Enrique, l.Garcia, saviola, quarisma, overmars, maquez, också kluivert. och många andra bra spelare

men det som barca behöver är inte några nya spelare utan en riktig tränare!!
Barcelona Ronnie
2004-01-07 22:47
Robben har potential att bli riktigt bra, Man Utd är tydligen ute efter honom också. Fast om han kosat 9-15 mille så är det bätter att köpa Van Der Vaart som både är bättre och billigare.
Barcelona Farhanio11
2004-01-09 02:17
mot all fotboll så klart
Barcelona Barca for ever
jag tycker att vi inte behöver någon ny spelare och vi kan vinna allt med de spealrna vi har nu.

vi har ju: Rustu, Puyol, Gabri, Reziger,l.Enrique, l.Garcia, saviola, quarisma, overmars, maquez, också kluivert. och många andra bra spelare

Barcelona Xavi
2003-12-21 20:56
h
Barcelona Barca for ever

Real Madrid Rille
2004-01-08 23:18
Enligt denna artikel så släpper Barcelona Puyol för £250 miljoner.
Barcelona Bopi
2003-12-14 10:54
Xavi :: turmål e oxå mål...det e ju mål vi ska göra!!!eller?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-17 15:47
Valdés: Det kanske gick dåligt förrut när Rnaldinho förrut när han skadades, men det gick dåligt för hela laget då och Ronaldinho va själv inte så jävla bra som han är nu.
Sen Eu pass spelarna har vi nu Marquiz som har vart riktigt stabil som back och som verkligen behövs i Barca och sen Ronaldinho som jag inte behöver nämna och sen Saviola som Barca har sagt att de ska satsa på till nästa säsong och får han inte Eu pass så kan man glömma icke eu-spelare. Sen du snackar om att treziguet skulle misslyckas i Barca. Killen har gjort hittills 14 mål och vart skadad. Adriano gjorde 14 mål på hela förra säsongen har jag för mig så vilken av dem två skulle ha mest chans att lyckas.
Real Madrid Rille
Real Madrid Rille
Real Madrid Rille
Real Sociedad cengis
2004-01-07 23:17
barca_barca du menar väll Rustu för han ska stå

Inte kezman, inga hundar :)) från holand mer,
inga spelare inga tränare från holand får trampa på Barcelona mark mera:))

Forzza Barca
Barcelona Tompa
2003-12-08 10:26
Barca for ever:
Visst behöver vi en ny tränare, Rijkaard håller inte måttet. Men att vi inte behöver nya spelare tycker jag faktiskt är att blunda för verkligheten. Tycker det är så uppenbart hur beroende laget är av Ronnie och vi har ingen riktig center (Kluivert är ingen bra spjutspets, basta). I de bakre leden behövs också förstärkningar innan vi kan ta upp kampen med Real på allvar.

Sen håller jag med om att det borde gå att få ut betydligt mer av spelarmaterialet än det Rijkaard åstadkommer. Vi har t.ex en av världens allra bästa målvakter men som Rijkaard vägrar att använda.

FORZA BARCA!
Barcelona Valdés
2004-01-08 19:52
Frank; Läskigt nickname.....ett flertal stjärnspelare har under den senaste tiden uttalat sig positivt till en möjlig framtid i Barça såsom; Van der Vaart, Deco och Robinho.

Laudrup; En åsikt är ju helt meningslös om Du inte namnger och motiverar vilka och varför du anser dessa inte hålla måttet.

Ronnie; respekt, Du verkar ha koll på det här med nyförvärv. Hade gärna sett Dig som värvningsansvarig. Chivu och Torres ( som Du nämnt tidigare ) hade verkligen gjort nytta. Chivu har dock som rumän inget EU-pass vilket försvårar. Likadant har Du varit inne på behovet av en Van der Vaart ( fri transfer till sommaren ), hade man dessutom sett till att skaffa Emerson eller Xabi Alonso hade vi dominerat såväl ligan som champions league. Ett flertal spelarförsäljningar och tröjreklam hade behövts för att skaffa kapital...Fortfarande önskedrömmar då det verkar svårt, utifrån dagens situation, att hamna på en fjärdeplats i ligan vilket är en förutsättning för att locka dessa stjärnor till Barça.

För de intresserade så görs en mycket intressant analys av vårt lags situation i dagens diariosport. Rijkaard önskar 3 nyförvärv, genom att göra detta svär han sig mer eller mindre fri från ansvar om det går dåligt eftersom det med säkerhet saknas pengar till 3 kvalitetsspelare.
Tragiskt nog tror jag inte att han vinner särskilt många matcher ens om han har hela det brasilianska landslaget att tillgå. Cocu skulle fortfarande spela mittback, Reiziger och Van ( klarar inte av att skriva namnet för jag får utslag ) hade spelat ytterbackar och Kluivert hade varit ensam anfallare och ett lag med dessa spelare vinner väldigt få matcher.

Barcelona Tompa
2003-12-08 10:26
Barca for ever:
Visst behöver vi en ny tränare, Rijkaard håller inte måttet. Men att vi inte behöver nya spelare tycker jag faktiskt är att blunda för verkligheten. Tycker det är så uppenbart hur beroende laget är av Ronnie och vi har ingen riktig center (Kluivert är ingen bra spjutspets, basta). I de bakre leden behövs också förstärkningar innan vi kan ta upp kampen med Real på allvar.

Sen håller jag med om att det borde gå att få ut betydligt mer av spelarmaterialet än det Rijkaard åstadkommer. Vi har t.ex en av världens allra bästa målvakter men som Rijkaard vägrar att använda.

FORZA BARCA!
Annons: