/spanien/barcelona/forum/26144.aspx/spanien/barcelona/forum/26144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi
2003-12-07 11:08
Den här uppställningen med Quresma och L.Garcia på kanterna var bra.
Barcelona Xavi
2003-12-14 15:48
Kluivert tycker jag är minst lika bra som Ronaldo,Vieri o.s.v men deras lägstanivå är mycke högre än Kluiverts plus att Kluivert är väldigt ojämn.
Barcelona Barca_91
2003-12-13 17:36
Barca har bara en(!) poäng på dom fyra senaste matcherna!
Den största skillnaden mellan Barca och Real är att Real tar 3 poäng nästan varje match även om dom inte vinner med 5-0.
Forza Barca!!!
Barcelona Rivald0
2003-12-07 11:50
kolla här..Real Madrid hade svårt för Barca fast än inte Ronaldinho var med kolla nästa match smäller de ser redan fram emot den matchen de ska bara vara VINNST i Madrid alltså de enda som e acceptabellt... för mejje just nu..Adiós Amigos
Barcelona Rivald0
2003-12-07 00:32
faaaaaaan vilken otur alltså..åker dit på 2 själv mål av Cocu..faan Valdes skulle tagit båda skotten isf.men men alla gjorde en bra match..speciellt Puyol,Reziger,Kluivert och Xavi...men nästa ggn tar vi dom när Ronaldinho e med..
Barcelona Valdés
2003-12-09 22:04
Det fanns en fråga om Rijkaards kontrakt - han har ( enligt spansk dagstidning ) ett 2 + 2 års kontrakt, 2 garanterarade år och rätt till ytterligare 2 år om han själv vill. Lönen är på 7 miljoner sv kr/år ( småpotatis i de här sammanhangen ).
Barcelona Gustaf
2003-12-09 22:34
Juan Román Riquelme/
Jag sa klubblag.

Valdés/
Herregud man kan ju inte börja kritisera Laporta redan för att han inte har fått ihop ett "Dreamteam". Om man tittar på dem spelare han har köpt in och dem vi har så ska vi minst klara en fjärdeplats. Alltså är problemet tränaren. För att kunna utmana Real Madrid krävs minst en stark mittback och en målskytt av högs klass, samt en ny tränare såklart.
Real Madrid Zandy
2003-12-07 01:17
va ska man säga, fotboll är orätvist barca hade pressen men ja gillade när real spelarna offrade sig när barca spelarna laddade för skott, var de inte för casillias hade de säkert blivit 3-2
(Xavis frispark, och overmars hårda skott)
ett stort minus - till Figo enligt mig , när han väl får bollen dribblar han o dribblar o dribblar när han har tappat bollen jobbar han INTE hem släpp bollen enkelt o rör dig så får du tillbaka den, och jobba hem de är allas uppgift på plan . visa att du spelar i Real figo!!!!
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-13 17:31
juanito om din uppställning stämmer är det verkligen skandal! vi har FEM holländare på plan och endast TVÅ spanjorer, om nu inte valdes ska stå. katastrof.
hoppas att barcelona börjar med högt tempo och ofensivt, d var länge sen. hoppas verkligen på vinst, eftersom vi har nu spelat typ halva säsongen, vi ´har inte råd att tappa poäng...
Real Madrid RC_3
2003-12-07 09:05
Först och främst dommars sö´g, han va inte på vår sida. Han gav er frispark som man kunde köpa för 50 öre detsamma gjorde han med oss.

För det andra ni som säger "Vilken tuur de hade för att casillas räddade allt", men är inte målvakten en del av laget.
Hade ert styrelse inte vart så dumma o sparkat antic då kanske rustu skulle fått stå och vi Real fans hade kanske fått sagt det ni sa om Casillas.

En sak till, Han Rajikard, varitfrån har ni hittat han.
Cocu e egntligen Deffensiv mittfältare och Marquez e mittback och han ställer upp med cocu på mittbacken o Marquez på det deffensiva mittfältet(?) Jag snackar om andra matcher.

Av 7 nya värvningar var det bara en enda (!) från start igår.

Som sagt vill Jag berömma Barca anhängarna också för att de va så vanliga igår och hoppas att ni kommer ut i europa (CL) men tyvär kommer ni inte göra det med Rajikard som tränare.
Cioa
Barcelona pelé
2003-12-06 23:42
I Januari ska vi köpa en stark mittback. Då har jag 2 alt. Marco MATERAZZI(Inter) som är en väldigt stark mittback och väldigt fin vänster fot och Bordon i stuttgart som e också som Marco en stark mittback och en fin vänster fot,han kommer ifrån brasilien men har Eu-pass,det e min förslag och sen behöver vi en RIKTIG målskytt som te.x Henry,nistelrooy,Anelka,cissé. Om vi skaffar en riktig mittback som e bra på huvudet och en RIKTIG målksytt så kommer vi bli ett topplag i La liga. Och sen ska vi ju skaffa en vänsterback men det e inte så stort bekymmer....drömmer redan till nästa säsong. Forca Barca
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-07 00:52
d går bra så länge alla förstår match 1...
puyol är hjärtat i barcelona
Barcelona Savve
2003-12-07 00:22
Mach1: Såg du Malaga-matchen? Där kan vi snacka om sämst på 10 år. Det var ju uppenbarligen (jag vill inte nämna hans namn ngt mer, med du vet vem,holländarn) taktik att köra defensivt(han kanske hoppades på 0-0) och med det lyckade vi ju rätt väl, även om jag själv naturligtvis vill se oss föra hela matchen mot real så var inte det realistiskt i dagsläget så så jävla usla var vi inte mot reklamlagets alla stjärnor. Och den enda vilja jag såg i första kom från Puyol, alla andra verkade nervösa och slarviga. Och det är såklart att faktum att vi var bra men förlorade hjälper(hade det varit bättre att bli utspelade och förlora stort?) Och självklart är domaren inte en ursäkt till resultatet men vi stod ändå upp i slutet trots hans vilja att blåsa så fort en vitklädd tappa bollen.
Barcelona Izquierda
2003-12-09 21:31
Oskarj

Visst är det sorgligt att tre inte särskilt bra och inte särskilt unga spelare får lira i backlinjen (tänker på de tre holländarna Cocu, Reiziger och van Bronckhorst), men jag tycker absolut inte att Barca bara har ett ungt och lovande lag "på pappret" som du skriver. Valdez,Saviola, Quaresma, Motta, Xavi, Gerard, Garcia, Gabri och Ronaldinho är knappast lastgamla och dessa får relativt mycket speltid.
Jag hade gärna sett mer av spelare som Mario, Oscar Lopez och Iniesta, men jag tycker att vi har ett ungt och lovande lag på planen också, inte bara "ett fint snitt på pappret".
Barcelona Savve
2003-12-07 00:22
Mach1: Såg du Malaga-matchen? Där kan vi snacka om sämst på 10 år. Det var ju uppenbarligen (jag vill inte nämna hans namn ngt mer, med du vet vem,holländarn) taktik att köra defensivt(han kanske hoppades på 0-0) och med det lyckade vi ju rätt väl, även om jag själv naturligtvis vill se oss föra hela matchen mot real så var inte det realistiskt i dagsläget så så jävla usla var vi inte mot reklamlagets alla stjärnor. Och den enda vilja jag såg i första kom från Puyol, alla andra verkade nervösa och slarviga. Och det är såklart att faktum att vi var bra men förlorade hjälper(hade det varit bättre att bli utspelade och förlora stort?) Och självklart är domaren inte en ursäkt till resultatet men vi stod ändå upp i slutet trots hans vilja att blåsa så fort en vitklädd tappa bollen.
Barcelona Savve
2003-12-06 23:51
Okay om jag ska säga lite vad jag tycker om matchen, till att börja med var domaren ett kapitel för sig, han höll en skrämmmande låg nivå när det gällde frisparkar. Real skullle kanske haft hälften så många som de fick nu, sen öste han kort över oss, varav jävligt många onödiga, vi fick väl en 5-6 st.

Reijkaards insats idag var inte usel men ändå halvdan, varför byta ut L.G. lagets bästa offensivt i 1:sta(visserligen var Overmars okej, men Garcia hade uträttat mer. Men överlag så var Frankie godkänd, men inte mer.

Om vi ser till spelet så var Real snäppet bättre i första när Barca satsade på kontringar mest, men i andra ägde vi ju matchen helt och hade ett flertal halvchanser. men som vanligt den här säsongen så satte vi ingen. Sen får de ur ett riktigt slarv ledningen och där känns allt kört. Men i och med Kluiverts kvitering som kom helt oväntat så skapade vi flera riktigt bra chanser i slutet, så nog var vi värda en kvittering alltid.
Av spelarna tycker jag de flesta gjorde en stabil insats(även till min förvåning Van Bronckhorst) bäst var ju som vanligt när inte Ronnie är med Puyol, Quaresma var ju också väldigt bra.

Efter den här matchen ser jag ljusare på framtiden om vi får in en riktig coach efter juluppehållet och blir relativt skadefria så lär vi definitivt ta en CL-plats. Så alla som tror att vi är helt körda från toppstriden får nog tänka om, jag längtar verkligen till Reijkaard försvinner.
Barcelona Savve
2003-12-06 23:51
Okay om jag ska säga lite vad jag tycker om matchen, till att börja med var domaren ett kapitel för sig, han höll en skrämmmande låg nivå när det gällde frisparkar. Real skullle kanske haft hälften så många som de fick nu, sen öste han kort över oss, varav jävligt många onödiga, vi fick väl en 5-6 st.

Reijkaards insats idag var inte usel men ändå halvdan, varför byta ut L.G. lagets bästa offensivt i 1:sta(visserligen var Overmars okej, men Garcia hade uträttat mer. Men överlag så var Frankie godkänd, men inte mer.

Om vi ser till spelet så var Real snäppet bättre i första när Barca satsade på kontringar mest, men i andra ägde vi ju matchen helt och hade ett flertal halvchanser. men som vanligt den här säsongen så satte vi ingen. Sen får de ur ett riktigt slarv ledningen och där känns allt kört. Men i och med Kluiverts kvitering som kom helt oväntat så skapade vi flera riktigt bra chanser i slutet, så nog var vi värda en kvittering alltid.
Av spelarna tycker jag de flesta gjorde en stabil insats(även till min förvåning Van Bronckhorst) bäst var ju som vanligt när inte Ronnie är med Puyol, Quaresma var ju också väldigt bra.

Efter den här matchen ser jag ljusare på framtiden om vi får in en riktig coach efter juluppehållet och blir relativt skadefria så lär vi definitivt ta en CL-plats. Så alla som tror att vi är helt körda från toppstriden får nog tänka om, jag längtar verkligen till Reijkaard försvinner.
Real Madrid Raul
2003-12-07 00:14
Synd...!
Va vore Barcelona utan Puyol!
Real Madrid Raul
Synd...!
Real Madrid Raul
Synd...!
Real Madrid Raul
Synd...!
Real Madrid Raul
Synd...!
Real Madrid Raul
Synd...!
Real Madrid Raul
Synd...!
Barcelona Barçolog
2003-12-06 22:25
Iår blev det tyvärr inte giganternas kamp, det blev snarare som David mot Goliat, Neo mot Matrix eller Sköldpaddan mo Haren... Vi har oddsen emot oss.

Är det nån i det vitklädda studion som har lite Barça-spirit så är det Antoine, hahaha "real domare"

Olé!!
Real Madrid Raul
Synd...!
Barcelona Savve
2003-12-06 22:22
Usch, som vanligt har Real extrem tur och domaren ska vi inte prata om han är ett skämt. Gerard har varit helt osynlig in med quaresm istället. Och om det skulle fortsätta vara mållöst från vårt håll in med Saviola istället för Motta/Cocu. Annars har spelet varit hyfsat vi har inte släppt till så mkt, men det verkar ändå lite darrigt där bak, men ingen har skämt ut sig. Kom igen nu Barca, visa lite fighting spirit i andra.
Real Madrid Raul
Synd...!
Barcelona Savve
2003-12-13 21:26
Ja, vi fick 3 välförtjänta poäng, men vad kan man säga, jag tycker att domaren borde granskas av spanska förbundet. Man borde se över om han verkligen är kapabel att döma fotboll på toppnivå, man kan inte ge ett kort varje gång man ser en tillstymmelse till kroppskontakt. Matchen behövs inter kommenteras, vi spela bra i 40 min offensivt främst, defensivt var vi lite darriga, sen efter alla utvisningar var det ganska lätt att bara spela av den mot ett viljelöst och extremt tamt espanyol.

Bäst var Ronnie, Overmars och Kluivert, positvi för de två sistnämda att få göra en efter omständigheterna bra match.

Puyol: Både M. och Q. blev utvisade och syntes knappt i matchen.
Barcelona Savve
2003-12-06 22:22
Usch, som vanligt har Real extrem tur och domaren ska vi inte prata om han är ett skämt. Gerard har varit helt osynlig in med quaresm istället. Och om det skulle fortsätta vara mållöst från vårt håll in med Saviola istället för Motta/Cocu. Annars har spelet varit hyfsat vi har inte släppt till så mkt, men det verkar ändå lite darrigt där bak, men ingen har skämt ut sig. Kom igen nu Barca, visa lite fighting spirit i andra.
Annons: